اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبیوگرافی بازیگران

زندگی پر فراز و نشیب آشا محرابی دختر بازیگر مشهور

در این بخش بیوگرافی آشا محرابی بازیگر سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی آشا محرابی که بیشتر او را با فیلم آشپزباشی به یاد می آوریم . امروز مروری داریم بر 0 تا 100 بیوگرافی آشا محرابی از بازیگران زن معروف و پدر بازیگرش و ماجرای تلخ رابطه ی او پدرش را میخوانیم. برای مطالعه بیوگرافی آشا محرابی با ما همراه باشید.

آشا

آشا محرابی زادهٔ 31 مرداد 1352 در تهران است.

آشا محرابی مجرد است یا متاهل ؟

آشا محرابی در حال حاضر متاهل است ولی تا به حال عکسی از همسر او منتشر نشده است.

آشا محرابی فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد ؟

آشا محرابی فعالیت خود را از سال 1364 آغاز کرد.

مدرک تحصیلی آشا محرابی چیست؟

آشا محرابی کارشناسی رشته مترجمی زبان انگلیسی و کارشناسی ارشد در رشته روابط بین‌الملل را دارد.

خلاصه بیوگرافی آشا محرابی

نام کاملآشا محرابی
زمینه فعالیتسینما ، تلویزیون ، تئاتر و رادیو
متولد31 مرداد 1352 تهران
پیشهبازیگر ، کارگردان ، دوبلاژ ، گویندگی
مدرک تحصیلیفارغ التحصیل فیلمسازی از کانادا
قد164 سانتیمتر
والدینفاطمه سید مدلل کار و اسماعیل محرابی

بیوگرافی آشا محرابی

بیوگرافی آشا محرابی

در بیوگرافی آشا محرابی میخوانیم : او متولد 31 مرداد 1352 در تهران اما اصالتا شمالی می باشد ، هرچند بیش از سینما و تلویزیون، در تئاتر موفق بوده است اما توانسته با بازی در بیش از 50 فیلم و سریال، به چهره‌ای آشنا برای مخاطبین ایرانی تبدیل شود.

آشا محرابی

قد آشا محرابی

در بیوگرافی آشا محرابی آمده است قد او 164 سانتی متر است.

تحصیلات آشا محرابی

در بیوگرافی آشا محرابی درباره ی تحصیلاتش آمده است : او فارغ التحصیل دوره کارشناسی در رشته مترجمی زبان انگلیسی و دوره کارشناسی ارشد در رشته روابط بین الملل است. همزمان با تحصیلات دانشگاهی اش ، به کانون هنری حمید سمندریان رفت و فارغ التحصیل بازیگری و کارگردانی از کانون سمندریان شد. وی همچنین فارغ التحصیل کارگردانی و فیلمسازی از سینمای جوان است. او دوره فیلمنامه نویسی را هم در کلاس های ناصر تقوایی در آموزشگاه کارنامه گذرانده است. او همچنین فارغ التحصیل فیلمسازی از کانادا نیز هست.

بیوگرافی خانواده آشا محرابی

در بیوگرافی آشا محرابی درباره ی خانواده اش آمده است : آشا تنها دختر اسماعیل محرابی (بازیگر) و خانم فاطمه سید مدلل کار می باشد که در نوجوانی والدین اش طلاق گرفتند و پدرش هم خانواده را ترک کرد.

آیا میدانستید محسن تنابنده چپ دست است؟

آشا محرابی و پدرش

اعترافات تلخ درباره جدایی پدر و مادر آشا محرابی

خانم محرابی درباره پدرش اسماعیل محرابی که از بازیگران پیشکسوت ایرانی است این چنین گفته است : من و پدرم زمانی که کودک بودم با هم قرارداد بستیم که کمک کنند من به عرصه سینما و بازیگری وارد شوم.
اما پدرم در اوج نوجوانی و برنامه ریزی من برای آینده ، من و مادرم را رها کرد و ترجیح داد زندگی جدیدی را در جای دیگر شروع کنند.

با رفتن پدرم همه برنامه های من به هم خورد و نه تنها کمکی به من نکرد، بلکه نقش بازدارنده و خراب کننده تمام آرزوها و برنامه ریزی های من بود.

این هنرمند معروف در ادامه توضیحاتش درباره افشاگری علیه پدرش گفت من بعد از موفقیت در بازیگری و اجرای چندین نمایش بعد از سالیان زیاد پدرم را در سالن تئاتر دیدم که برای تماشا آمده بود.
او با دیدن من تعجب کرد و گفت: نمی دانستم که بازیگر شدی!
پدر اگر نمی‌رفت و ما را رها نمی کرد شاید من زودتر به مقصودم می رسیدم و موفق تر میشدم.

ازدواج و وضعیت تاهل آشا محرابی

پرجستجوترین مطلب در بیوگرافی آشا محرابی درباره همسر ایشان است خانوم آشا محرابی ازدواج کرده و چندین سال است که متاهل می باشد، اما همسرش علاقه ای به انتشار عکس شخصی و خانوادگی ندارد خانوم محرابی رابطه خوبی با عکاسان نیز ندارد.

علایق و حقایقی درباره آشا محرابی

در ادامه بیوگرافی آشا محرابی مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

ماجرای خودکشی آشا محرابی

در سال 1388 بعد از بازی او در فیلم تهران من حراج که پخش آن به علت منکراتی ممنوع شده بود شایعه خودکشی وی به خبرگزاری ها رسید

بعدا یکی از بستگان نزدیک او این خبر را تکذیب کردند و گفت آشا فقط چند روزی مریض بوده و نیاز به استراحت داشت و خودکشی نکرده است !

آشا محرابی استقلالی یا پرسپولیسی 

هیچ وقت به این موضوع نپرداخته ام و علاقه ام را مخفی کرده ام

ولی اگر واقعیتش را بخواهید پرسپولیسی هستم گاهی برای مقابله با دوستان استقلالیم از باخت استقلال بیشتر لذت می برم تا برد پرسپولیس …

آشا محرابی طرفدار بارسلونای پپ  

جام جهانی 98 را خیلی دوست داشتم ، تیم ملی خیلی خوبی داشتیم و گل تاریخی حمید استیلی به آمریکا همیشه برایم خاطره انگیز است

بیوگرافی لیندا کیانی

همیشه عاشق تیکی تاکای بارسلونا هستم و از تماشای بازی های این تیم لذت می برم ، البته بارسلون پپ را بیشتر دوست داشتم

در مورد تکنیک برزیلی ها هم در یک نمایش ، دیالوگی شنیدم که می گفت: اینها فوتبال را بازی نمی کنند بلکه در زمین می رقصند

آشا محرابی موسس گروه تئاتری

در بیوگرافی آشا محرابی جالب است بدانید : خانم بازیگر همچنین موسس گروه تئاتری «آقالو» است که به بدلیل ارادتی که به زنده یاد احمد آقالو (بازیگر) داشته این گروه را نامگذاری کرده است

طرفدار 90 بودم

نمی گویم هر هفته برنامه نود را تماشا می کردم ولی رویکرد این برنامه و شخصیت عادل فردوسی پور را دوست داشتم

ایشان انسان صادقی است و موفقیتش را مدیون همین صداقتش می باشد ، بنظرم همه ما در حوزه های مختلف باید 90 داشته باشید و از چالش و نقد نترسیم

علی دایی را پیگیر می کنم

من همیشه بازی های آقای علی دایی را دنبال می کردم ، در عرصه مربیگری هم به توانایی های فنی او اعتقاد دارم ، بنظرم دایی مدیر کاربلدی است

دستمزد فوتبالیست ، نوش جانشان

من درک می کنم وقتی قرار است یک تیم فوتبال مسابقه ای بدهد ، باید 11 نفر آدم خوشحال و شاد و بی دغدغه دروزن زمین داشته باشد ، نوش جان شان !

تجربه و شناخت کاستی هایم

دوست دارم نقش ها متفاوت را تجربه کنم و کاستی ها و نقاط قوت کارم را بشناسم ، برای رشد در هر شغلی باید تجربه داشت و بازیگری هم مستثنی نیست

من هم در نقش های تراژیک و کمدی و هم مثبت و یا منفی بازی کردم و اساسا بنظرم بازیگری قالب پذیر نیست و باید روان باشد

کارگردانی آشا محرابی در رادیو

هر از گاهی نمایشهای رادیویی را در اداره کل نمایش رادیو کارگردانی می کنم ، پیوند قلبی من با رادیو تا گسستنی است

شروع فعالیت هنری آشا محرابی همراه با مخالفت پدر

در بیوگرافی آشا محرابی آمده است : اولین بار سال 1364 وقتی 12 ساله بود کنار پدرش یک قسمت در سریال «آئینه» جلوی دوربین رفت اما با مخالفت پدر مشغول تحصیل و دانشگاه در رشته غیر هنری شد.

این سریال در ۱۳ قسمت مختلف از شبکه یکم سیما پخش شد.

آشا محرابی در سریال «آئینه»
آشا محرابی در سریال «آئینه»

ورود آشا محرابی به رادیو

در ادامه بیوگرافی آشا محرابی میخوانیم : بعد از سال ها دوری از بازیگری سال 1374 در 22 سالگی با قبولی در آزمون ورودی وارد بخش نمایش های رادیو شد و بعنوان بازیگر و نویسنده شروع بکار کرد

بیوگرافی کامل سارا شاهی

او بعدا با تشویق مرضیه صدرایی در دوبله تست دارد و دوبلوری را نیز تجربه کرد

او هم اکنون به عنوان بازیگر، کارگردان و نویسنده با اداره کل نمایش همکاری دارد.

تئاتر حرفه ای آشا محرابی

در ادامه بیوگرافی آشا محرابی آمده است : پس از ورود به رادیو، کار در صحنهٔ تئاتر را در سال 1377 با بازی در نمایش دایره گچی قفقازی به کارگردانی استاد حمید سمندریان در تالار اصلی تئاتر شهر آغاز کرد.

برای بازی در این نقش مثل بقیه دانشجوهای استاد تست دادم و انتخاب شدم. سپس در نمایش «رویای شب نیمه تابستان» به کارگردانی دکتر احمد کریمی حکاک بازی کردم و بعد در نمایش های دیگری که هر کدام تجربه ای و خاطره ای ارزشمند بودند.

او تاکنون در نمایش‌های زیادی به ایفای نقش پرداخته و با کارگردانان مطرحی مانند اکبر زنجان‌پور، هادی مرزبان و محمد رحمانیان همکاری داشته است. او انتخاب به‌عنوان بهترین بازیگر سال تئاتر را در جشن خانه تئاتر در کارنامه دارد و از میان نمایش‌هایش می‌توان از «خسیس»، «خانه برنارد آلبا»، «سه خواهر»، «زیرگذر» و «اتوبان» یاد کرد. محرابی علاوه بر بازیگری تجربه کارگردانی تئاتر را هم دارد؛ او نمایش «خاله ایران» را مشترک با پریسا مقتدی و نمایش «من حرفی ندارم دنبالشو نگیر» را مستقل کارگردانی کرده است. آشا محرابی که همواره تئاتر را به سینما و تلویزیون ترجیح داده و در این عرصه توفیق بیشتری هم داشته است، درباره تئاتر می‌گوید: « فکر می‌کنم که تئاتر فضایی دارد که می‌تواند ضعف‌ها و قوت‌های بازیگر را به او نشان دهد. بازیگر در سینما بزرگ‌تر از آن‌چه هست نشان داده می‌شود و در تلویزیون کوچک‌تر؛ اما در تئاتر می‌توان هر بازیگری را در اندازه واقعی‌اش دید.»

آشا محرابی حرفه ای در جلوی دوربین

در بیوگرافی آشا محرابی میخوانیم : او بازیگری در سینما و تلویزیون را با تله‌فیلم آغاز می‌کند و در ابتدا در دو فیلم تلویزیونی “پنجره رو به حیاط” و “فریدون مهربان است” به ایفای نقش می‌پردازد که بازی او در «پنجره رو به حیاط» مورد توجه قرار می‌گیرد.

آشا محرابی در فیلم پنجره رو به حیاط
آشا محرابی در فیلم پنجره رو به حیاط

اولین تجربه رسمی آشا محرابی در تلویزیون با سریال “توی گوش سالمم زمزمه کن” سال 1385 بود.محرابی با بازی در سریال «مرگ تدریجی یک رویا» به کارگردانی فریدون جیرانی، اولین سریال تلویزیونی خود را تجربه می‌کند. آشا محرابی برای بازی در این سریال، توسط ستاره اسکندری که دوست صمیمی اوست به فریدون جیرانی معرفی شد.

ناگفته های زندگی امین تارخ بازیگر پیشکسوت و مدرس بازیگری و علت فوت
آشا محرابی در مرگ تدریجی یک رویا
آشا محرابی در مرگ تدریجی یک رویا

بازی محرابی در این سریال توجه کارگردانان زیادی را جلب می‌کند، به صورتی که او در سال 87 یکی از پرکارترین بازیگران ایرانی می‌شود و در دو سریال و دو فیلم سینمایی حضور می‌یابد. او در این سال با بازی در فیلم سینمایی «مردی که گیلاس‌هایش را خورد» به کارگردانی پیمان حقانی، برای اولین بار در یک فیلم سینمایی بازی می‌کند.

آشا محرابی در فیلم سینمایی «مردی که گیلاس‌هایش را خورد»
آشا محرابی در فیلم سینمایی «مردی که گیلاس‌هایش را خورد»

آشا محرابی در سال 87 و با سریال «مسافرخانه سعادت» به کارگردانی اسدالله امین، در مجموعه‌ای اپیزودیک و طنز حضور پیدا می‌کند و با افشین هاشمی، هومن برق‌نورد و پرستو گلستانی همبازی می‌شود.

آشا محرابی در سریال «مسافرخانه سعادت»
آشا محرابی در سریال «مسافرخانه سعادت»

محرابی در این سال دو همکاری سینمایی و تلویزیونی با کمال تبریزی را هم تجربه می‌کند که سریال تاریخی «سرزمین کهن» و فیلم سینمایی «از رئیس‌جمهور پاداش نگیرید» بود. «از رئیس‌جمهور پاداش نگیرید» فیلمی بود که در سال 87 توقیف شد و 7 سال بعد و در سال 94 اکران شد که موفق نبود.

آشا محرابی در فیلم سینمایی «از رئیس‌جمهور پاداش نگیرید»
آشا محرابی در فیلم سینمایی «از رئیس‌جمهور پاداش نگیرید»

در سال 88 آشا محرابی در سریال پرطرفدار «آشپزباشی» به کارگردانی محمدرضا هنرمند بازی کرد و در گروه بازیگرانی قرار گرفت که اسامی مشهوری مانند پرویز پرستویی، فاطمه معتمدآریا و فرهاد اصلانی را در خود جای داده بود و بسیار مورد توجه مخاطبین قرار گرفت و بارها از تلویزیون بازپخش شد.

آشا محرابی در آشپزباشی
آشا محرابی در آشپزباشی

سال 88 بسیار پرحاشیه برای آشا محرابی ادامه پیدا کرد و او در فیلم جنجالی «تهران من حراج» به کارگردانی گراناز موسوی ایفای نقش کرد. «تهران من حراج» فیلم زیرزمینی‌ای بود که با سرمایه تهیه‌کننده‌ای استرالیایی ساخته شد. این فیلم که مضامین ضد ملی داشت، به‌سرعت توبیخ شد و سازندگانش از فعالیت منع شدند. هرچند این فیلم در جشنواره فیلم‌های مستقل استرالیا برنده جایزه بهترین فیلم شد.

آشا محرابی در تهران من حراج
آشا محرابی در تهران من حراج

در سال 89 آشا محرابی در سریال «ساختمان 85» به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده ایفای نقش کرد تا بازی در گونه سریال پلیسی را هم به تجارب خود اضافه کند.

آشا محرابی در سریال «ساختمان 85»
آشا محرابی در سریال «ساختمان 85»

او در همین سال در سریال «تاوان» شهرام شاه‌حسینی هم‌بازی کرد.

آشا محرابی در سریال تاوان
آشا محرابی در سریال تاوان

آشا محرابی در ادامه روند بازیگری‌اش بیشتر در سریال‌های تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت و برای مثال در سال 95 در سه سریال حضور پیدا کرد. از سریال‌های مطرح آشا محرابی در سال‌های بعدی بازیگری‌اش می‌توان به «خط»، «همه چیز آنجاست»، «آمین»، «چرخ فلک»، «هشت و نیم دقیقه» و »آرام می‌گیریم» اشاره کرد.

داستان آشنایی سروش جمشیدی با مهران مدیری و محبوبیتش چه بود؟
آشا محرابی و محمود پاک نیت در سریال خط
آشا محرابی و محمود پاک نیت در سریال خط
آشا محرابی در فیلم همه چیز آنجاست
آشا محرابی در فیلم همه چیز آنجاست
آشا محرابی در فیلم آمین
آشا محرابی در فیلم آمین
آشا محرابی و لیندا کیانی در پشت صحنه سریال چرخ فلک
آشا محرابی در پشت صحنه سریال چرخ فلک
آشا محرابی در فیلم هشت و نیم دقیقه
آشا محرابی در فیلم هشت و نیم دقیقه
آشا محرابی در فیلم آرام میگیریم
آشا محرابی در فیلم آرام میگیریم

او همچنین در فیلم‌های سینمایی‌ای مانند « دو لکه ابر» به کارگردانی مهرشاد کارخانی نیز حضور داشته؛ اما مانند همیشه نتوانسته است در سینما هم مانند تئاتر و تلویزیون به موفقیت برسد. او درباره عدم توفیق خود در سینما می‌گوید: «شاید مناسبات سینما را نمی‌شناسم و یا این‌که آن‌قدر خوش‌شانس نبوده‌ام که در زاویه دید کارگردانان مطرح سینما قرار بگیرم.»
با این‌که به نظر می‌رسد آشا محرابی می‌توانست به یک ستاره در سینما و تلویزیون ایران تبدیل شود، هیچ‌گاه این اتفاق میسر نشد. او درباره ستاره شدن می‌گوید: «خواست خودم بود که ستاره نشوم. اعتقادی به ستاره شدن و بازی‌هایش ندارم؛ اما حتما عرصه‌هایی بوده‌اند که زمانی دوست داشتم تجربه‌شان کنم که به نظرم سرنوشت یار نبود.»

آشا محرابی در فیلم‌ سنمایی دو لکه ابر
آشا محرابی در فیلم‌ سنمایی دو لکه ابر

از آخرین فعالیت سینمایی وی تا به امروز می توان به فیلم “جنون” به کارگردانی کامران قدکچیان محصول ۱۳۹۶ اشاره کرد. او در این فیلم در کنار بازیگرانی همچون کامبیز دیرباز، قربان نجفی و میترا حجار حضور داشت.

آشا محرابی در فیلم “جنون”
آشا محرابی در فیلم “جنون”

گفتگوی خواندنی با آشا محرابی

شما که از ابتدا عاشق بازیگری بودید چرا در رشته ای مرتبط با سینما یا تئاتر تحصیل نکردید؟

واقعاً دلم می خواست این اتفاق برایم می افتاد ، ولی متأسفانه شرایط به گونه ای پیش رفت که مجبور شدم در رشته ای غیر از بازیگری درس بخوانم. شاید همین دوری از فضای هنر و بازیگری باعث شد وقتی وارد این حرفه شدم کسی را نشناسم و حمایتی نداشته باشم.

اگر در رشته سینما تحصیل می کردم احتمالاً آشنایی هایی اتفاق می افتاد که مسیر ورودم به دنیای بازیگری را هموار می کرد. اما این طور نشد و من بیشتر مسیر را به تنهایی و البته بسختی طی کردم تا توانستم موقعیتم را به عنوان یک بازیگر تثبیت کنم.

بازیگری را از کجا شروع کردید؟

از کلاس های کارگردانی و بازیگری استاد سمندریان. دوره بسیار پرباری بود و آنچه می شد در 4 سال دانشگاه بیاموزم به صورت فشرده و در یک سال از استاد سمندریان آموختم. بعد هم برای بازی در نمایش «دایره گچی قفقازی» انتخاب شدم.

که در آن نمایش هم در 2 نقش بازی می کردید…

بله ، تجربه فوق العاده ای بود. برای بازی در این نقش مثل بقیه دانشجوهای استاد تست دادم و انتخاب شدم. سپس در نمایش «رویای شب نیمه تابستان» به کارگردانی دکتر احمد کریمی حکاک بازی کردم و بعد در نمایش های دیگری که هر کدام تجربه ای و خاطره ای ارزشمند بودند.

ماجرای تلخ طلاق رضا شفیعی جم که او را به دردسر انداخت چه بود؟

کلا در تئاتر بیشتر از مدیوم های دیگر جا افتاده اید. دلیل این دلبستگی به دنیای نمایش چیست؟

فکر می کنم تئاتر فضایی دارد که می تواند ضعف ها و توانایی های بازیگر را صادقانه به او نشان دهد. بازیگر در سینما بزرگ تر از آنچه هست نشان داده می شود و در تلویزیون کوچک تر؛ ولی در تئاتر می توان هر بازیگری را در اندازه های واقعی اش دید. من بیش از 12 سال در تئاتر فعالیت کرده ام و بهترین اتفاق ها برایم در این فضا افتاد. بخش مهمی از چیزهایی که یاد گرفته ام را مدیون تئاتر هستم و معتقدم فضای تئاتر به رشد استعدادهای بازیگر کمک می کند.

در تئاتر کارگردانی هم می کنید و می دانم که نمایشنامه نویس قابلی هستید. از بازیگری اشباع شده اید؟

به هیچ وجه. محال است که روزی از بازیگری دلزده شوم. من عاشق کارم هستم و هنوز خیلی از نقش ها هست که دوست دارم بازی کنم. کارگردانی و نوشتن برایم در ادامه بازیگری معنی پیدا می کند. در رادیو بیشتر نمایش های رادیویی را کارگردانی می کنم ولی در تئاتر علاقه اصلی ام بازیگری است. چندی پیش با پریسا مقتدی نمایش «خاله ایران» را به طور مشترک کارگردانی کردم و سال گذشته نیز اولین کارگردانی مستقلم را با نمایش «من حرفی ندارم دنبالشو نگیر» تجربه کردم که خوشبختانه اجرای موفقی داشت.

کارگردانی نسبت به بازیگری مسوولیت و دشواری بیشتری دارد. به عنوان کسی که تجربه بازیگری و کارگردانی در تئاتر را دارید ، فکر می کنید سخت ترین قسمت کار در تئاتر چیست؟

شاید مهم ترین مشکل این باشد که با تغییر مدیریت در هر بخش ، سیاست ها نیز عوض می شود. چیزهایی که تا پیش از این ممنوع بودند آزاد می شوند و برای چیزهایی که آزاد بودند ممنوعیت در نظر می گیرند. وقتی محدوده خطوط قرمز مشخص نیست و هیچ ثباتی در قانون ها وجود ندارد ، آدم نمی داند باید چه کند که دچار مشکل نشود. به نظرم این حق طبیعی هر گروه تئاتری است که دست کم برنامه ها و سیاست های فرهنگی و نظارتی یکی دو سال آینده را بداند تا فعالیت هایش را بر اساس آن تنظیم کند. نه این که با تغییر مدیریت همه چیز به نقطه صفر برگردد و بلاتکلیفی ایجاد شود. این توقع زیادی نیست که مدیران تئاتر که با این اعتماد به نفس درباره همه چیز قانون و دستورالعمل وضع می کنند حداقل سالی چند بار تئاتر ببینند و با فضای دنیای نمایش آشنا باشند. وقتی یک مدیر درباره تئاتر صاحب نظر نیست چگونه می تواند قانونگذار باشد و مسیر حرکت تئاتر را مطابق صلاحدید خودش ترسیم کند؟

معرفی فیلم «صبح اعدام» روایتی از اعدام طیب حاج رضایی

به هر حال این شرایط در مدیریت فرهنگی ما در سطح کلان وجود دارد و مخصوص تئاتر نیست. اما قبول دارم که تئاتر به نسبت سینما ممکن است آسیب پذیرتر باشد ، چون روی موج خبرسازی قرار ندارد و مثل سینما نیست که وقتی بلایی سرش می آید بسرعت به تیتر رسانه ها تبدیل می شود.

از همه مهم تر این است که وقتی ارزش ها و ضدارزش ها به همین راحتی و با تغییر یک مدیر عوض می شود همه باورها به هم می ریزد و بلاتکلیفی به وجود می آید. متأسفانه هرکسی که از راه می رسد می خواهد در بنیان تئاتر تحول ایجاد کند و البته هیچ تعریف دقیقی هم از تحول ارائه نمی دهد که بدانیم معیار سنجش چیست. برای آینده تئاتر نگرانم و مطمئن باشید اگر تئاتر تضعیف شود تلویزیون و سینما به طور مستقیم آسیب می بینند.

الان که به پشت سر نگاه می کنید از مسیری که پیموده اید راضی هستید؟

تا حدودی. شاید خیلی از کسانی که از بیرون نگاه می کنند تصورشان این باشد که وقتی یک بازیگر موقعیتی تثبیت شده دارد و در مدیوم های مختلف پرکار است در حرفه اش موفق بوده است. ولی در مقایسه با توقعی که از خودم دارم واقعاً خودم را بازیگر موفقی نمی دانم. ایده آلم تفاوت زیادی با موقعیت اکنونم دارد. شاید در آینده بتوانم به تصویری که در ذهن داشتم نزدیک تر شوم ، اما در حال حاضر باید بگویم که هنوز به جایگاه دلخواهم نرسیده ام.

بینندگان تلویزیون آشا محرابی را زمانی که دختر نوجوانی بود در یک قسمت از سریال «آیینه» دیدند ، اما پس از آن خبری از او نبود تا حدود 15 سال بعد که به عنوان بازیگری شناخته شده در تئاتر ، تلویزیون و سینما مطرح شد. دلیل این وقفه طولانی چه بود؟

در آن زمان 13 سال داشتم و سراسر وجودم عشق به بازیگری بود. بعد از «آیینه» پیشنهادهایی برای بازی در تلویزیون و سینما داشتم ، اما به دلایلی مجبور شدم از دنیای بازیگری دور بمانم و مشغول تحصیل شوم. این جریان حدود 10 سال به طول انجامید و زمانی دوباره به دنیای بازیگری برگشتم که از دانشگاه فارغ التحصیل شده بودم.

سیر تا پیاز زندگی شیرین اسماعیلی لیدای سریال همگناه

در آیینه همبازی اسماعیل محرابی (پدرتان) بودید. آیا مسیر شما برای ورود به دنیای بازیگری با حمایت او هموار شد؟ چون در این صورت این پرسش ایجاد می شود که چرا بعد از آیینه فعالیتی نداشتید؟

نه ، به هیچ وجه. در واقع نقش پدرم بیشتر بازدارندگی بوده تا حمایت. در همان دوران با آقای اسماعیل محرابی قرار گذاشته بودیم که من درسم را بخوانم و او شرایط ورودم به بازیگری را فراهم کند. در واقع نوعی قرارداد معنوی بود که من کاملاً روی آن حساب کرده بودم.

مثل خیلی از پدرهای بازیگر که فرزندانشان را برای بازیگری معرفی می کنند…

دقیقاً. اشکالی هم ندارد ، چون اگر کسی واقعاً مستعد باشد می تواند از این میانبر استفاده کند و اگر مستعد نباشد با پارتی بازی به جایی نمی رسد. به هر حال من تمام برنامه های زندگی ام را در آن زمان براساس قراری که با اسماعیل محرابی داشتم تنظیم کردم ، ولی زمانی که نوجوان بودم او از ما جدا شد و ترجیح داد زندگی تازه ای را تجربه کند. به این ترتیب قرار ما به هم خورد و دیگر خبری از او نداشتم تا وقتی که در تئاتری بازی می کردم و او برای تماشا آمده بود. وقتی مرا دید خیلی تعجب کرد و گفت نمی دانستم که بازیگر شده ای. شاید اگر همان زمان با آن علاقه و انرژی سراغ بازیگری می رفتم بسیار زودتر از این می توانستم به مقصودم برسم.

گفتید نقش پدرتان بیشتر بازدارندگی بوده. از چه جهت؟

ببینید ، زمانی که او رفت تمام برنامه هایی که برای آینده داشتم به هم خورد. اصلاً دلیل این که در رشته ای غیرهنری کنکور دادم همین قرار بود که در نهایت منتفی شد. همه موقعیت هایی که من در بازیگری به دست آوردم با تلاش شخصی خودم بود. الان که به گذشته فکر می کنم می بینم چه دوران دشوار و پردردسری را گذراندم. حس کودکی را داشتم که بیدار می شود و می بیند عروسکش مرده است. ضربه سختی بود. مدت ها طول کشید تا بتوانم بر اوضاع پیرامونم مسلط شوم ، ولی در مجموع همین دشواری ها و تلاشی که برای ایستادن روی پای خودم کردم باعث شد قوی تر شوم و دید بهتری نسبت به حرفه ام پیدا کنم. مجبور شدم مسیری را که به زندگی ام تحمیل شده بود تا انتها بروم و بعد دوباره برگردم سر نقطه اول و همه چیز را از نو شروع کنم.

ازدواج پرحاشیه نفیسه روشن و پخش کردن فیلم عروسی اش

طبیعی است که وقتی کسی با تلاش خودش و بدون حمایت دیگران به هدفش می رسد احساس بهتری دارد.

همین طور است و بجز احمد آقالو که بهترین دوست و مشاورم بود ، کسی از من حمایتی نکرد. او تنها کسی بود که قواعد رفتار حرفه ای را به من آموخت و در همه کارهایی که می کردم از مشورت دلسوزانه او بهره مند بودم.

لیست آثار هنری آشا محرابی

در ادامه بیوگرافی آشا محرابی بازیگر همه چیز آنجاست باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

تئاتر آشا محرابی

بازیگری آشا محرابی

  • دایره گچی قفقازی (حمید سمندریان) تهران، تئاترشهر، تالار اصلی؛ ۱۳۷۷
  • خسیس (ابوالفضل پورعرب) تهران، تالار وحدت؛ ۱۳۷۹ – تهران، تئاتر شهر، تالار اصلی؛ ۱۳۸۱
  • خانه برنارد آلبا (روبرتو چولی) تهران، تئاترشهر، تالار اصلی؛ ۱۳۸۰
  • رؤیای نیمه شب تابستان (دکتر حکاک) تهران، تالار آزادی؛ ۱۳۸۲
  • سه خواهر (اکبر زنجانپور) تهران، تئاترشهر، تالار اصلی؛ ۱۳۸۳
  • اعترافاتی دربارهٔ زنان (رضا حامدی خواه) تهران، تئاترشهر، سالن شماره ۲؛۱۳۸۳
  • رومئو و ژولیت (حسین فرخی) تهران، تئاترشهر، تالار نو؛ ۱۳۸۴
  • ملودی شهر بارانی (هادی مرزبان) رشت، سالن میرزا کوچک‌خان؛ ۱۳۸۵
  • پرتره (محمدرضا خاکی) تهران، تئاترشهر، تالار چهارسو؛ ۱۳۸۵
  • زیرگذر سقاخانه (هادی مرزبان) تهران، تالار وحدت؛ ۱۳۸۵
  • منظومه مور بی ملکه (ناصح کامگاری) تهران، تئاترشهر، تالار قشقایی؛ ۱۳۸۵
  • عشقه (محمد رحمانیان) تهران، تئاترشهر، تالار چهارسو؛ ۱۳۸۶
  • تمام صبح‌های زمین (حسین مسافر آستانه) تهران، تالار ایرانشهر، شماره ۱؛۱۳۸۸
  • شهر شطرنجی (رضا حامدیخواه) تهران، تئاترشهر، تالار قشقایی؛ ۱۳۸۸
  • شبی که راشل از خانه رفت (پریسا مقتدی) تهران، تالار مولوی، سالن اصلی؛ ۱۳۸۹
  • آنتراکت بی آنتراکت (پریسا مقتدی) سالن تئاتر شهر؛ ۱۳۹۳
  • ملو داستان (نیما جوادی) اصفهان هنرسرای خورشید؛ ۱۳۹۴

کارگردانی آشا محرابی

  • الدوز همدان، جشنواره امید؛ ۱۳۷۹
  • خاله ایران تهران، تالار مولوی؛ ۱۳۸۷
  • من حرفی ندارم، دنبالشو نگیر تهران، تئاتر شهر، تالار سایه؛ ۱۳۸۸

فیلم‌های سینمایی آشا محرابی

  • جنون (۱۳۹۶)
  • عشق و خیانت (۱۳۹۶)
  • دو لکه ابر (۱۳۹۴)
  • ماهرخ (۱۳۹۴)
  • نیم (۱۳۹۴)
  • جاده مه آلود (۱۳۹۳)
  • به امید دیدار (۱۳۸۹)
  • تهران من حراج (۱۳۸۸)
  • از رئیس‌جمهور پاداش نگیرید (۱۳۸۷)
  • مردی که گیلاسهایش را خورد (۱۳۸۷)
مروری بر زندگی شخصی و هنری سینم کوبال بازیگر و مدل ترک

فیلم‌های تلویزیونی آشا محرابی

  • حبیب
  • فریدون مهربان است (۱۳۸۸)
  • پنجره‌ای رو به حیاط
  • بن‌بست یلدا
  • وارونگی
  • پاشنه بلند
  • موش گیر
  • بچه نشو
  • حدس بزن جه کسی برای عید می‌آید
  • مرا بشناس
  • فیروزه سیاه
  • آلونک
  • پلکان
  • روز یلدا شب چله
  • جت کات
  • شاید زود شاید هرگز
  • روز اردو
  • کارت به کارت
  • نیمه روشن
  • هفت سین
  • در دنیای من
  • موچین
  • زمان فرا خواهد رسید

سریال‌های آشا محرابی

  • آئینه (۱۳۶۴)
  • توی گوش سالمم زمزمه کن (۱۳۸۵)
  • مرگ تدریجی یک رؤیا (۱۳۸۶)
  • مسافرخانه سعادت (۱۳۸۷)
  • سرزمین کهن (۱۳۸۷)
  • آشپزباشی (۱۳۸۸)
  • ساختمان ۸۵ (۱۳۸۹)
  • تاوان (۱۳۸۹)
  • مهمانان ویژه (۱۳۹۰)
  • خط (۱۳۹۲)
  • همه چیز آنجاست (۱۳۹۳)
  • آمین (۱۳۹۴)
  • چرخ فلک (۱۳۹۵)
  • هشت و نیم دقیقه (۱۳۹۵)
  • آرام می‌گیریم (۱۳۹۵)
  • برنا (۱۳۹۵)
  • شرم (۱۳۹۹)
  • بچه محل (۱۳۹۹)
  • کلبه ای در مه (۱۴۰۰)
  • فرشتگان بی بال (۱۴۰۰)

آشا محرابی در شبکه نمایش خانگی

  • ماهرخ
  • ساعت صفر
  • با ستاره بودن
  • شام ایرانی
  • قلب یخی (فصل اول) (۱۳۹۰)
  • قلب یخی (فصل دوم) (۱۳۹۱)
  • سریال موچین (۱۳۹۹)
  • شب‌های مافیا (۱۴۰۰)
  • نارگیل (۱۴۰۰) – در نقش وروره
آشا محرابی و الناز شاکردوست در سریال قلب یخی
آشا محرابی و الناز شاکردوست در سریال قلب یخی

نمایشنامه خوانی و رادیو

کارگردانی آشا محرابی

  • مراسمی برای یک دوست
  • دردسر عزیز
  • یازده، نه، صفر، یک
  • پچپجه‌های پشت خط نبرد
  • خرابکار

صداگذاری آشا محرابی

در بیوگرافی آشا محرابی جالب است بدانید آشا محرابی از سال 80 به صداگذاری هم پرداخته است و صداپیشه شخصیت‌های معروفی مثل پرنسس آنالیز در «شاهزاده و گدا»، مادر نمو در «در جست‌وجوی نمو»، پرنسس بل در «دیو و دلبر» و مادر جیمی نوترون در «جیمی نوترون1» بوده است.

آشا محرابی در رادیو

صفحه اینستاگرام آشا محرابی

آشا محرابی ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر بیش از 500 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی آشا محرابی و یک دهه فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی آشا محرابی و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی آشا محرابی، به اینستاگرامش مراجعه  کنید.آدرس اینستاگرام آشا محرابی @sahardolatshahi می باشد و 791 هزار دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام آشا محرابی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا