اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبیوگرافی بازیگران

ماجرای بازداشت لاله اسکندری توسط گشت ارشاد چه بود ؟

در این بخش بیوگرافی لاله اسکندری بازیگر سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی لاله اسکندری که بیشتر او را با فیلم تیغ و ترمه به یاد می آوریم . امروز مروری داریم بر 0 تا 100 بیوگرافی لاله اسکندری از بازیگران زن معروف و خانواده ی هنری اش و فعالیت هایش از بازیگری تا کاشی کاری. برای مطالعه بیوگرافی لاله اسکندری با ما همراه باشید.

لاله اسکندری چند سال دارد ؟

لاله اسکندری متولد ۳۰ آذر ۱۳۵۴ و ۴۵ سال سن دارد.

وضعیت تاهل لاله اسکندری چگونه است ؟

لاله اسکندری متاهل است و همسر او ساسان فیروزی است.

لاله اسکندری فرزند دارد؟

خیر لاله اسکندری در حال حاضر صاحب فرزندی نیست

قد لاله اسکندری چند سانتی متر است ؟

قد لاله اسکندری 173 سانتیمتر است.

خلاصه بیوگرافی لاله اسکندری

نام اصلیلاله اسکندری
تاریخ تولد۳۰ آذر ۱۳۵۴ ‏(۴۵ سال)
محل تولدتربت حیدریه
تحصیلاتدانش آموخته رشته طراحی گرافیک
سال‌های فعالیت۱۳۷۸-اکنون
همسرساسان فیروزی(ا. ۱۳۹۴)

بیوگرافی لاله اسکندری

بیوگرافی لاله اسکندری

در بیوگرافی لاله اسکندری آمده است : او متولد 30 آذر 1354 در تربت حیدریه خراسان ، بازیگر است

کودکی لاله اسکندری و خواهر برادرهایش

لاله در ابتدا علاقه زیادی به هنرهای تجسمی نشان داد. تحصیلاتش را نیز در همین حوزه ادامه داد و در رشته گرافیک از دانشگاه آزاد واحد تهران فارغ‌التحصیل شد.او از 24 سالگی جلوی دوربین رفت و حالا کار موزاییک کاری ! هم انجام می دهد.

قد ستاره اسکندی

در ادامه بیوگرافی لاله اسکندری آمده است قد او 173 سانتی متر است.

بیوگرافی خانواده لاله اسکندری

در بیوگرافی لاله اسکندری درباره ی خانواده اش آمده است : لاله اسکندری بعنوان فرزند سوم از پدری اهل کاشمر و مادری اهل تربیت حیدریه به دنیا آمد و یک برادر و یک خواهر بزرگتر و یک خواهر و یک برادر کوچک تر از خود دارد. او و خواهر بزرگ‌ترش ستاره سال‌های سال است که در سینما و تلویزیون خوش درخشیده و افتخارات زیادی را کسب کرده‌اند. خواهرانی که در فضایی کاملاً هنری رشد و پرورش یافتند.

لاله اسکندری و خواهرانش

برادر بزرگ اش سیامک (تحصیلکرده هنرهای زیبا) و خواهر بزرگ اش ستاره (بازیگر) و خواهر کوچک تر اش سارا (گریمور) و روزبه برادر کوچک اش (در تورنتو کانادا زندگی می کند) است.

در بیوگرافی لاله اسکندری جالب است بدانید وی همچنین برادرزاده عبدالحسین اسکندری گوینده و مجری رادیو و تلویزیون است.

خوانندگی هنگامه قاضیانی را دیدید؟

پدرش ( عبدالواحد اسکندری ) ستاره اسکندری در سال 95 از دنیا رفت.

لاله اسکندری و خواهرش ستاره در مراسم تشییع پدرشان

وضعیت تاهل و ازدواج لاله اسکندری

بیشترین جستجوها در بیوگرافی لاله اسکندری درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

لاله اسکندری سال 1390 وقتی 32 ساله بود با آقای ساسان فیروزی ازدواج کرد ، این زوج بدون داشتنی فرزندی سالهاست کنار هم زندگی می کنند

عکس لاله اسکندری و همسرش در رستوران

معیار اصلی ازدواج

قطعا مهم ترین معیار درک شخص مقابل از حرفه و احساسات من است.

 دلنوشته لاله اسکندری در هفتمین سالگرد ازدواجش

لاله اسکندری در اینستاگرامش نوشت:چه زود هفت سال گذشت….هفت سال با هم روزهای تلخ و شیرین رو تجربه کردیم…….امیدوارم سالیانی طولانی در کنار هم باشیم ساسان نازنین…

پست عاشقانه لاله اسکندری برای همسرش

تبریک محمد خاتمی برای سالگرد ازدواج لاله اسکندری

سید محمد خاتمی نوشت:«سالروز پیوند مبارک عزیزان جوانبخت لاله خانم اسکندری هنرمند عزیزو آگاه و جناب آقای ساسان فیروزی را به آنان و همه دوستداران هنر و فضیلت تبریک می گویم و برایشان در همه حال و در همه جا سلامتی و شادابی آرزو می کنم».
متن پیام تبریک محمد خاتمی به لاله اسکندری و همسرشان

ماجرای آشنایی لاله اسکندری و همسرش از تبریز

ساسان فیروزی: سال 86 یک نمایشگاه ساختمان در تبریز بود که من آنجا غرفه داشتم و خانم اسکندری هم برای بازدید به آنجا آمده بودند و در آنجا با هم آشنا شدیم

لاله: من به خاطر کارم در حوزه هنری دکوراسیون و زیبا سازی به دیدن این آثار علاقمند هستم و همان شد که به نمایشگاه رفتمو آنجا با ساسان فیروزی آشنا شدم

من در کارهای طراحی با شرکت ايشان مشغول کار شدم و يکسری کارهای تبليغاتی با هم انجام داديم و اينجا بود که آشنايی ما بیشتر و در نهایت به ازدواج ختم شد

لاله اسکندری در قسمتی از گفت‌وگو بـه این نکته اشاره کرد کـه بعضی از همکاران بعد از ازدواج دچار مشکلاتی شده اند و همین مسئله باعث جدایی یا بروز برخی مسائل در زندگی حرفه اي ایشان شده اسـت. او درباره این مسئله کـه چرا خیلی از بازیگرهای هم‌نسل او تن بـه ازدواج نداده اند، چنین می گوید:

«گاهي براي بعضي از افراد هنوز اين جذابيت وجوددارد کـه بايد در بازار کار و حرفه بيشتر فعاليت داشته باشند و تصور مي‌کنند کـه شايد ازدواج اين روند را برايشان کُند کرده يا مانع شود يا اصلا اجازه نداشته باشند کار کنند.خب خيلي از دوستاني کـه ازدواج کردند، متأسفانه همسرانشان اين شرايط را برايشان گذاشتند کـه ديگر کار نکنند و اين بنظر مـن رفتار درستي نيست.»

تئاتر نوزده نود و نه پرفروش ترین نمایش تئاتر شهر؛ معرفی بازیگران و کارگردان

عکس لاله اسکندری و همسرش ساسان فیروزی

علایق و حقایقی درباره لاله اسکندری

در ادامه بیوگرافی لاله اسکندری مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

علاقه لاله اسکندری به دکوراسیون و عکاسی

در بیوگرافی لاله اسکندری جالب است بدانید خانم بازیگر در دکوراسیون و کارهای پتینه و موزاییک و بحث چیدمان خانه و بخش زیبایی‌ آن نیز فعالیت کرده است

لاله اسکندری به هنر های تجسمی علاقه فروانی دارد و در این زمینه فعالیت های زیادی از جمله برگزاری نمایشگاه های عکس، نقاشی و موازییک در داخل و خارج از کشور انجام داده است. وی از سال 1387 در زمینه زیباسازی با شهرداری تهران همکاری داشته و همچنین در دوره ای با همکاری شهرداری تهران به انجام فعالیت هایی در جهت زیبا سازی شهری می پرداخت.

در بیوگرافی لاله اسکندری میخوانیم: کاشی کاری طرح کهکشان راه شیری در تقاطع بزرگراه حکیم و کردستان از نمونه کارهای وی میباشد ، عکاسی هم یکی از علایق اوست

کاشی کاری لاله اسکندری در تهران

پروژه‌های نقاشی دیواری و کاشی شکسته‌های وی در سطح نزدیک به 4000 مترمربع در شهر تهران کار شد.

هنر کاشی کاری لاله اسکندری

متأسفانه برای عده‌ای و به دلایل نامعقول و گنگی قابل‌قبول نبود تا یک بانوی هنرمند را در متن چنین پروژه‌هایی ببینند. بسیاری او را متهم به استفاده از رانت و نام خود برای اخذ این‌ پروژه‌ها می‌کنند و به‌کلی فعالیتش در رشته هنری جز بازیگری را محکوم می‌دانند. حتی نامش را از پای دیوارنوشته‌ها حذف کرده بودند. از طرفی شایعه گرفتن دستمزدهای میلیاردی‌اش به حجم انتقادات و حواشی می‌افزود. تا اینکه لاله اسکندری سرانجام سکوتش را بر روی تمام این اتفاقات شکست و در بیانیه مبسوط پاسخ تمامی ابهامات را داد. او نوشت: «متأسفانه بااینکه ما همیشه به فرهنگ چند هزارساله خود می‌نازیم، در برخی مناسبات خیلی تنگ‌نظر می‌شویم. اگر من به‌عنوان بازیگر بتوانم کاری برای شهر و کشورم ارائه کنم که کیفیت بالای یک اثر هنری را داشته باشد، دیگر اهمیتی ندارد که من بازیگر، کارگردان یا موزیسین هستم… من فارغ‌التحصیل رشته گرافیک هستم. 10 سال در محضر استاد حسین ماهر نقاشی کردم. مسلم است که وقتی بازیگر هستی میزان شهرت تو با یک هنرمند فعال در حوزه هنرهای تجسمی متفاوت است… برخی‌ها نسبت به من یا بازیگرانی که در عرصه‌های مختلف کار می‌کنند، موضع گرفته‌اند. همیشه یک گاردی به سمت ما هست که می‌خواهد ما را در یک حوزه محدود کند، درحالی‌که من فکر می‌کنم اگر کسی هنری دارد و احساس می‌کند می‌تواند آن را به‌خوبی انجام دهد، نباید مشکلی وجود داشته باشد.»

عکس هایی از طناز طباطبایی با چادر

لاله اسکندری و برادرش در رونمایی از کاشی کاری او در تهران

رستوران داری لاله اسکندری

از نکات جالب در بیوگرافی لاله اسکندری این است که لاله اسکندری بازیگر خوب سینما و تلویزیون به همراه همسرش ساسان فیروزی در اسفند 97 رستورانی به نام طاقچه در شهر زیبای شیراز افتتاح کرد و به جرعه هنرمندان رستوران دار پیوست. هنرمندان زیادی همچون گلاره عباسی، کمند امیرسلیمانی، الناز حبیبی، محمدرضا هدایتی، نرگس محمدی و همسرش علی اوجی و… از رستوران وی دیدن کردند.

علی اوجی و همسرش نرگس محمدی در رستوران لاله اسکندری و همسرش

بزرگترین تفریح لاله اسکندری

اگر فرصت باشد سفر. سال گذشته به ارمنستان رفتم که خیلی برایم جالب بود. مکان های تاریخی و قدیمی برای من خیلی جذاب و دیدنی است. متاسفانه هنوز نتوانستم خیلی از شهرهای ایران منجمله غرب ایران را ببینم که خیلی هم دوست دارم به تمام آن نقاط سفر داشته باشم.

عکس جدید لاله اسکندری در خارج از کشور

کتابخانه بزرگ لاله اسکندری و علاقه به کتاب خوانی

لاله اسکندری کتابخانه تقریبا بزرگی دارد که کتاب‌ های داستانی و غیرداستانی فراوانی در آن وجود دارد ، در بیوگرافی لاله اسکندری در مورد مطالعه کتاب در اوقات فراغت می‌ خوانیم:

من مطالعه رمان، داستان‌ های کوتاه و شعر آن هم از نوع شعر نو را خیلی دوست دارم

اخبار کتاب‌ های روز را دنبال می‌ کنم و نقد داستان‌ ها و کتاب‌ های ادبی را در روزنامه‌ ها و مجلات تا آنجا که وقتم اجازه بدهد دنبال می‌ کنم

او در مورد نخستین کتاب داستانی کـه خوانده هم میگوید: « ماهی سیاه کوچولو نخستین کتابی بود کـه مادرم برای مـن و ستاره گرفت. حدودا ۵ ساله بودم کـه مادرم آن کتاب‌ها را برای مـا خواند. در همان دوران تصویر قشنگی ازآن ماهی سیاه در ذهنم بـه وجود آمد.»

کتابخوانی لاله اسکندری

علاقه لاله اسکندری به شعر نو

در بیوگرافی لاله اسکندری وی در این زمینه می گوید:من مطالعه رمان، داستان های کوتاه و شعر آن هم از نوع شعر نو را خیلی دوست دارم. برای همین اخبار کتاب های روز را دنبال می کنم و نقد داستان ها و کتاب های ادبی را در روزنامه ها و مجلات تا آنجا که وقتم اجازه بدهد دنبال می کنم.
او در مورد اولین کتاب داستانی که خوانده هم می گوید:« ماهی سیاه کوچولو اولین کتابی بود که مادرم برای من و ستاره گرفت. حدودا 5 ساله بودم که مادرم آن کتاب ها را برای ما خواند. در همان دوران تصویر قشنگی از آن ماهی سیاه در ذهنم به وجود آمد.

لاله اسکندری سر مزار سهراب سپهری

دوران کودکی لاله اسکندری

در بیوگرافی لاله اسکندری درباره ی دوران کودکی اش آمده است : دوران کودکی کلا بچه آرومی بودم ، راستش من خیلی دوست داشتم در همان روزهای کودکی باقی می مانم و شاید به همین دلیل تا 13 می گفتم 9 ساله ام

معرفی مل گیبسون بازیگر و کارگردان معروف آمریکایی و مروری بر فیلم هایش

کودکی ام را دوست داشتم و خیلی سخت راضی شدم که از آن عبور کنم

دوران کودکی لاله اسکندری

محبوبترین اسباب بازی دوران کودکی لاله اسکندری

عروسکی داشتم که متاسفانه یکی از اقوام آنرا برد و دیگر هم نیاورد من سال پنجم دبستان یک تصادف خیلی سخت داشتم و خانواده برایم یک عروسک پارچه ای با صورت و دست های پلاستیکی که صدا هم داشت هدیه گرفتم تا سال 69-70 هم آنرا داشتم و خیلی هم برایم محبوب بود.

شخصیت کارتونی مورد علاقه لاله اسکندری

مثل همه ی دخترهای آن زمان سیندرلا یکی از شخصیت های محبوبم بود. اما کارتون های زیبای خفته, پسر جنگل , پلنگ صورتی و خانواده پزشک ارنس هم بود. من کارتون خیلی دوست داشتم همین حالا هم اگر فرصت کنم نگاه می کنم.

معلم های لاله اسکندری

من دبستان اتفاق مي رفتم کلاس اول خانم اولا آور, کلاس دوم خانم عطايي و کلاس سوم خانم وکيلي معلم هاي من بودند. متاسفانه نام معلم هاي چهارم و پنجم را به خاطر ندارم.

بزرگترین سرمایه یک هنرمند

فکر می کنم شخصیت و ذات خود اون آدم, بنظر من چه هنرمند و چه غیر هنرمند خیلی متفاوت نیست. فقط هنرمند باید یک مقدار خلاق تر باشد وگرنه شخصیت و ذات برای همه ی سرمایه بزرگی است.

احساس ناتوانی

بله یادم می آید در سریال خاک سرخ در خرمشهر که کار می کردیم خانه هایی که در فیلم دیدید خراب بود به خاطر کار ما خراب نشده بود بلکه آن فضا کاملا واقعی بود. دیدن آن فضا بیکاری مردم آنجا باور کنید بچه هایی که با من بازی می کردند 70 درصدشان تلویزیون نداشتند و می گفتند ما این سریال را چطور ببینیم و آدم وقتی کاری نمی تواند بکند تنها احساس ناتوانی می کند.

تا به حال به شباهت رویا نونهالی و مدونا دقت کردید؟

شهرت لاله اسکندری و درونگرایی

راستش هیچ وقت بخاطر شهرت وارد بازیگری نشدم و من آدم درونگرایی بودم

به این دلیل به سمت بازیگری آمدم که حس هایی که در درونم وجود دارد را به نوعی تخلیه کنم و موقعیت های مختلف را تجربه کنم

بچه داری مسولیت دشواری است

با اینکه مردم بچه دار شدن را مسئله راحتی می پندارند ولی بنظر من مسئولیت دشواریست البته در شرایط خاص باید به این سوال پاسخ گفت.

احساساتی هستم

خیلی احساساتی هستم با اینکه همیشه سعی می کنم با عقلم حرکت کنم ولی ما شرقی ها ذاتا احساساتی هستیم.

لاله اسکندری استقلالی دو آتیشه

قبلا که ورزش می کردم خیلی پیگیر فوتبال بودن همین حالا کمتر. شدیدا آبی و استقلالی. من جزو گروهی هم بودم که به ورزشگاه رفتیم و بازی ایران و بحرین را دیدیم. به همراه خانم نونهالی و خانم ذکریا و خانم حمیدی و ….

لاله اسکندری استقلال

دوستی لاله اسکندری با خواهر شهاب حسینی

شهرزاد جوهری و کمند امیرسلیمانی البته بیتشر دوستان قدیمی من بازیگر نیستند. شبنم حسینی خواهر شهاب حسینی که از 12 الی 13 سالگی باهم دوست هستیم.

نقاشی در خلوت و تنهایی

خب, زمانی که می خواهم در خلوت خودم باشم نقاشی و زمانی که ترجیح می دهم در جمع حضور داشته باشم بازیگری هر دوی انها را دوست دارم.

کارگردان های محبوب لاله اسکندری

خب, دوستانی هستند که حتی جوان هستند و من حاضر هستم در فیلمشان بازی کنم البته به کارهای آقای بیضایی, آقای مهرجویی, خانم بنی اعتماد و …هم علاقمندم اما فیلمنامه اولین معیار من برای پذیرش یک نقش است چرا که یک فیلمنامه خوب به دست هر کارگردانی قابل اجراست و بهترین کارگردان هم نمی تواند از یک فیلمنامه ضعیف شاهکار بسازد.

بازداشت لاله اسکندری توسط گشت ارشاد

در سال 91 لاله اسکندری زمانی که برای دیدن فیلم «آزمایشگاه نیلا» به کارگردانی حمید امجد به برج میلاد دعوت شده بود توسط گشت ارشاد بازداشت شد

معرفی فیلم پرویز خان با نقش آفرینی سعید پورصمیمی

او که لباس رنگی و دامن به تن داشت با ممانعت خواهران گشت ارشاد مواجه می شود و در نهایت با توهین ماموران و درگیری لفظی بمدت 24 ساعت بازداشت شد

ایشان در حالی توسط این تندروها بازداشت شد که با همین لباس در رسانه ملی و برنامه «خوشا شیراز» شرکت کرده بود.

حمایت از مهناز افشار

ازدواج و پس از آن زایمان مهناز افشار سلسله اتفاقات و حواشی زیادی را در پی داشت. لاله اسکندری که قبلاً خود طعم این‌گونه زخم‌زبان‌ها و هجمه‌های رسانه‌ای را چشیده بود، به حمایت از دوست همکارش برخاست و نوشت: « نکته‌ای که باعث نگرانی است، اینکه به‌راحتی قضاوت می‌کنیم دیگران را، بازیگری را به خاطر نوع لباسش می‌نوازیم، دیگری را بابت زایمانش…حریم خصوصی احدی را پاس نمی‌داریم…فضا، فضای مجازی است، ولی دنیا بیش از آنکه فکر کنیم حقیقی است و کوچک و عمر ما کوتاه. کمی احترام، ادب و خویشتن‌داری جای دوری نمی‌رود.»

تصادف شدید لاله اسکندری

لاله اسکندری در اثر یک تصادف شدید که سالها قبل برایش رخ داده بود از ناحیه صورت دچار آسیب های جدی شد و با انجام جراحی های متعدد توانست تا حدودی مشکلاتی را که در ناحیه صورت برایش اتفاق افتاده بود مرتفع کند. اما همچنان جای یک زخم روی پلک چپ او دیده میشود.

سایر فعالیت های لاله اسکندری

  • اولین نمایشگاه نقاشی BIENNAL دانشجویی در موزه هنرهای معاصر سال 1376
  • نمایشگاه گروهی نقاشی گالری شفق سال 1376
  • اولین نمایشگاه موزاییک (کاشی شکسته) گالری گلستان سال 1380
  • نمایشگاه موزاییک گالری آرتا سال 1384
  • نمایشگاه عکس در مجموعه رایزن سال 1387
  • نمایشگاه عکس در آمریکا شهر لس
  • آنجلس سال 1388
  • نمایشگاه عکس در کشور سوید سال 1389
  • نمایشگاه عکس به همراه سیامک اسکندری سال 1390
  • آغاز فعالیت در بخش زیباسازی شهری شهر تهران از سال 1386 با پروژه های نقاشی دیواری و کاشی شکسته که در مجموع 4000 مترمربع با شهرداری تهران همکاری شده است.

شروع فعالیت هنری لاله اسکندری از تئاتر

اما می‌رسیم به لاله اسکندری بازیگر.خانم اسکندری در سال 1375 به حمایت خواهرش سارا وارد مجموعه تئاتر شهر شد. نزدیک به دو سال در کنار او به گریم پرداخت و کم‌کم کارش را به‌عنوان بازیگر شروع کرد.

خواهر دیگرش ستاره نیز مدتی قبل از او وارد حرفه‌ای بازیگری شده بود و حمایت و راهنمایی‌هایش را از خواهر کوچک‌تر دریغ نمی‌کرد. لاله در تئاتر خودی نشان داد و خیلی زود پایش به سینما باز شد.

راستش من حدود 4 ساله بودم که با خواهرم ستاره که حدود 5 ساله بود در مقابل دوربین 8 میلیمتری عمویم که تهیه کننده بودند برای اولین بار بازی کردیم اما آن زمان بازیگری دغدغه من نبود به ورزش و نقاشی بیشتر علاقه داشتم. من عضو تیم قوای جسمانی مدرسه بودم و برای دوی سرعت چند مدال هم گرفته بودم. 7 سالی هم کار کردم اما متاسفانه دیگر ادامه ندادم.

لاله اسکندری در جلوی دوربین

او در سال 1387 با بازی در فیلم سینمایی «شراره» به کارگردانی سیامک شایقی اولین تجربه تصویر خود را کسب کرد.

عکس سعید راد قبل از انقلاب به همراه بیوگرافی

در همان سال وقتی 24 ساله بود با فیلم «متولد ماه مهر» به کارگردانی احمدرضا درویش و در کنار محمدرضا فروتن و میترا حجار جلوی دوربین رفت

لاله اسکندری و میترا حجار در فیلم «متولد ماه مهر»
لاله اسکندری و میترا حجار در فیلم «متولد ماه مهر»

ورود لاله اسکندری به تلویزیون و شهرت با خاک سرخ

او در سال 1379 با سریال خاک سرخ ابراهیم حاتمی کیا در تلویزیون دیده شد و به شهرت زیادی رسید. او با بازی در نقش زنی که حرف نمی زند بازی قابل توجهی از خود ارائه کرد. لاله اسکندری در اولین تجربه تلویزیونی‌ خود در کنار ستارگانی چون پرویز پرستویی، حبیب رضایی، متاب کرامتی و … خوش درخشید و شهرت به سزایی کسب کرد.

لاله اسکندری در این سریال نقش دختری به نام لیلا را بازی می کند که در بهبه ی سالهای قبل از انقلاب خانواده اش را گم کرده و حالا بعد از گذشتن سال ها از این موضوع در پی پیدا کردن حقایق میباشد. او در شب ازدواجش به این موضوع پی میبرد و به دنبال پدر و مادر واقعی اش میرود و سر انجام سر از خرمشهر در می آورد. در این ماجرا حوادثی برایش رخ می دهد که باعث میشود همسرش توسط عراقی ها کشته شودو…

پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی و لاله اسکندری در خاک سرخ
پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی و لاله اسکندری در خاک سرخ
لاله اسکندری و بهناز جعفری در خاک سرخ
لاله اسکندری و بهناز جعفری در خاک سرخ

کارنامه لاله اسکندری در تلویزیون پر است از آثار محبوب و خاطره‌انگیز. سریال‌هایی چون «رقص پرواز (در نقش همسر شهید عباس بابایی)»، «در چشم باد»، «سال‌های برگ و بنفشه»، «دولت مخفی»، «همچون سرو» و… . او در سال‌های 86 و 89 جایزه بهترین بازیگر زن تلویزیون را به ترتیب از جشن‌های حافظ و شبکه سه دریافت کرد. در سینما البته فعالیت چشمگیری نداشته است. در نزدیک به 15 اثر سینمایی نقش‌آفرینی کرده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به «شیرین» عباس کیارستمی و «دریاچه ماهی» اشاره کرد. لاله اسکندری همچنین در چندین جشنواره فیلم ازجمله فجر 1391، پونا (هند)1390 و جشنواره فجر استان کرمان 1391 به‌عنوان داور حضور داشته است.

معرفی سریال ترکی جدید مرا پنهان کن

لاله اسکندری در فیلم در چشم باد

خانم اسکندری در سال 1384 در سریال فاخر در چشم باد در کنار بازیگرانی مثل پارسا پیروز فر، گلاره عباسی و کامبیز دیرباز به ایفای نقش پرداخت. او در این سریال در دو مرحله سنی جوانی و پیری کاراکتر فخر السادات به ایفای نقش پرداخت و توانست کارش را بخوبی انجام دهد. فخر السادات یک دختر اصیل ایرانی و سنتی است که پایبند رسم ها و سنت های خانوادگی میباشد. لاله اسکندری برای بازی در دوره پیری این کاراکتر برای مدتی به آمریکا سفر کرده و فاز سوم این سریال در آنجا فیلمبرداری شد. در چشم باد نام سریالی تاریخی حماسی است که فیلم برداری آن در سال 1382 آغاز و تا 5 سال یعنی تا سال 1387 ادامه داشت.

لاله اسکندری با لباس عروس در فیلم در چشم باد
لاله اسکندری با لباس عروس در فیلم در چشم باد

لاله اسکندری در فیلم مالیخولیا

مالیخولیا نام یکی دیگر از کارهای سینمایی لاله اسکندری است که در سال 1394 توسط مرتضی آتش زمزم ساخته شد. این فیلم روایتگر داستان زندگی زنی به نام مینا است که بعد از گذراندن مشکلات فراوان باردار شده و بخاطر بی توجهی های همسرش رنج میبرد، حسام همسر مینا است که درگیر مسائل همکارش شیرین شده و همین موضوع مشکلات زیادی را برای این زوج بوجود آورده و… خانم اسکندری در این فیلم با بازیگرانی مثل لیلا اوتادی و محمدرضا هدایتی همبازی است.

لاله اسکندری و محمدرضا هدایتی در فیلم مالیخولیا
لاله اسکندری و محمدرضا هدایتی در فیلم مالیخولیا

لاله اسکندری در فیلم تیغ و ترمه

تیغ و ترمه عنوان تازه ترین کار سینمایی لاله اسکندری است که به کارگردانی کیومرث پور احمد در سال 1397 تولید شد. لاله اسکندری در این فیلم با بازیگرانی مثل پژمان بازغی، مهران رجبی و دیبا زاهد همبازی است. تیغ و ترمه روایتگر داستان دختری 26 ساله به نام ترمه است که با عمویش زندگی میکند، پس از سال ها مادرش از خارج برگشته و رازی را بر ملا میکند.

هنرنمایی لاله اسکندری و دیبا زاهد در فیلم تیغ و ترمه
هنرنمایی لاله اسکندری و دیبا زاهد در فیلم تیغ و ترمه

لاله اسکندری در شام ایرانی

لاله اسکندری در سری هشتم از مجموعه شام ایرانی با بازیگرانی همچون نسرین مقانلو، نرگس محمدی و بهنوش بختیاری به رقابت پرداخت. در این برنامه هنرمندان به خانه یکدیگر رفته و با تدارک دیدن شام و پذیرایی به یکدیگر امتیاز می دهند. نهایتا در شب چهارم هریک از شرکت کنندگان که امتیاز بالاتری را دریافت کند برنده مسابقه خواهد شد.

ماجرای سیگار کشیدن مهران مدیری در یک مصاحبه
نرگس محمدی، بهنوش بختیاری و لاله اسکندری در شام ایرانی
نرگس محمدی، بهنوش بختیاری و لاله اسکندری در شام ایرانی

لیست آثار هنری لاله اسکندری

در ادامه بیوگرافی لاله اسندری بازیگر فیلم خاک سرخ باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

آثار سینمایی لاله اسکندری

عنوان فیلمتاریخ نمایشکارگردان
متولد ماه مهر۱۳۷۸احمد رضا درویش
شراره۱۳۷۸سیامک شایقی
این زن حرف نمی‌زند۱۳۸۱احمد امینی
گرداب۱۳۸۳حسن هدایت
شوریده۱۳۸۳محمدعلی سجادی
آفتاب بر همه یکسان می‌تابد۱۳۸۴عباس رافعی
مخمصه۱۳۸۵محمدعلی سجادی
راننده تاکسی۱۳۸۵مهدی صباغ‌زاده
شیرین۱۳۸۶عباس کیارستمی
خانواده ارنست۱۳۸۸محسن دامادی
مالیخولیا۱۳۹۴مرتضی آتش زمزم
نطفه شوم۱۳۹۲کریم آتشی
دریاچه ماهی۱۳۹۴مریم دوستی
ماهور۱۳۹۶مجید نیامراد
هزارپا۱۳۹۶ابوالحسن داوودی
رؤیای سهراب۱۳۹۷علی قوی‌تن
سیمین۱۳۹۷مرتضی آتش زمزم
تیغ و ترمه۱۳۹۷کیومرث پوراحمد

آثار تلویزیونی لاله اسکندری

عنوان فیلمتاریخ نمایشکارگردانتوضیحات
خاک سرخ۱۳۷۹ابراهیم حاتمی کیاشبکه یک
مشق عشق۱۳۸۲بهرام بهرامیان
رسم عاشقی۱۳۸۳سعید سلطانیشبکه پنج
رقص پرواز۱۳۸۳احمد مرادپورشبکه دو
در چشم باد۱۳۸۴–۱۳۸۸مسعود جعفری جوزانیشبکه یک
سالهای برف و بنفشه۱۳۸۵سعید سلطانیشبکه سه
همچون سرو۱۳۸۹بیژن بیرنگشبکه دو
مادر۱۳۹۰بیژن بیرنگشبکه یک
دولت مخفی۱۳۹۰-۹۱عبدالحسن برزیدهشبکه دو
اولین انتخاب۱۳۹۲مهدی صباغ‌زادهشبکه پنج
بی‌قرار۱۳۹۲فلورا سامشبکه یک
بی‌قرار ۲۱۳۹۳فلورا سامشبکه دو
شیوع۱۳۹۴محمود معظمیشبکه یک
محکومین۱۳۹۶سیدجمال سیدحاتمی
تعطیلات رؤیایی۱۳۹۶علیرضا امینیشبکه دو
خانواده دکتر ماهان۱۳۹٨راما قویدل و علی محمد قاسمی
جشن سربرون۱۴٠٠مجتبی راعیسیما فیلم
شب‌های مافیا١۴٠٠سعید ابوطالبشبکه نمایش خانگی

تله فیلم های لاله اسکندری(فیلم ویدئویی)

عنوان فیلمتاریخ نمایشکارگردان
اوهام۱۳۸۵کاظم معصومی
سایه روشن۱۳۸۵عباس رافعی
مهمانخانه ای در برف۱۳۸۶سعید سلطانی
تنهایی۱۳۸۶حجت قاسم‌زاده
سرقت۱۳۸۶محمدرضا آهنج
آخرین نقش۱۳۸۶رضا ضیایی
ناشناس۱۳۸۶احمد ظریف رفتار
روزهای بهم ریخته۱۳۸۶محمدرضا آهنج
خشاب خالی۱۳۸۷مسعود آب پرور
لرزش زندگی۱۳۸۷علیرضا بذرافشان
گروگان۱۳۸۸رضا درستکار
خراش۱۳۹۰محمد حمزه ای
نخل گریان۱۳۹۰پناه برخدا رضایی
اولین تکبه گاه۱۳۹۲قدرت اله صلح میرزایی
سلمان۱۳۹۳کاظم معصومی
ماجرای کامل ازدواج مهناز افشار چه بود؟

جوایز و افتخارات لاله اسکندری

کاندیدای تندیس حافظ برای سریال مشق عشق سال ۱۳۸۵
کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول و مکمل جشنواره جام جم تلویزیون برای فیلم لرزش زندگی (نقش اول) و تنهایی (نقش مکمل) (سال ۱۳۸۸) و دریافت جایزه یک عمر فعالیت گرانمایه در عرصه بازیگری از جشنواره جام جم
تندیس جشن حافظ برای نقش اول سریال رقص پرواز (سال ۱۳۸۹)
بازیگر برتر تلویزیون از طرف شبکه ۳ سیما برای سریال سالهای برف و بنفشه (سال ۱۳۸۶)
کاندید بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم خانواده ارنست جشنواره هنرهای کیش (سال ۱۳۹۰)
تقدیر به عنوان بهترین بازیگر زن در اولین جشنواره فیلم ویدئویی یاس (سال ۱۳۹۱)
کاندیدای بهترین بازیگری نقش اول زن برای فیلم خراش در جشنواره جام جم تلویزیون (سال ۱۳۹۲)
کاندیدای بهترین بازیگری نقش اول زن در یک دهه سریال‌های تلویزیونی با موضوع دفاع مقدس برای سریال تلوزیونی رقص پرواز در جشنواره جام جم (سال ۱۳۹۲)
کاندیدای جشن حافظ بهترین بازیگری نقش اول زن برای سریال اولین انتخاب (سال ۱۳۹۳)

داوری‌های لاله اسکندری

عنوانبین‌المللیملیمنطقه ایاستانی
کشور هندوستان سال ۱۳۹۰ پونا piff داور نهمین جشنواره فیلم*
داور جشنواه فیلم فجر به عنوان نماینده اداره میراث فرهنگی کشور (سال ۱۳۹۱)*
داور جشنواه بین‌المللی فیلم فجر کودک (مهرماه سال ۱۳۹۱)
*
داور جشنواه فیلم فجراستان کرمان (سال ۱۳۹۱)استان کرمان

صفحه اینستاگرام لاله اسکندری

لاله اسکندری ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر بیش از 720 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی لاله اسکندری و یک دهه فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی لاله اسکندری و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی لاله اسکندری ، به اینستاگرامش مراجعه  کنید.آدرس اینستاگرام لاله اسکندری @laleheskandari می باشد و 1میلیون و 200 هزار دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام لاله اسکندری

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا