اخبار دیگران

صادرات میلگرد | سود صادرات میلگرد برای صادر کنندگان میلگرد

صادرات میلگرد یکی از اصلی ترین فعالیت های سازنده در کشور ایران است که توسط آهن آلات شهرآهن چندین سال است به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی انجام می شود. شرکت بازرگانی شهرآهن در پی سال ها تجربه و صادرات عملیاتی در این حوزه، توانسته توجه کشورهای مختلفی همچون کشور های عراق، ترکیه، عما، سوریه، گرجستان، ارمنستان، کویت و اروپا را با موفقیت هر چه تمام تر به خود جلب کرده و در حمایت از تولید کنندگان بسیار توانای کشور بستر مناسبی را برای حوزه صادرات کالا علی الخصوص صادرات میلگرد فراهم آورد.

هدف از صادرات میلگردها، فروش محصول تولید شده توسط کارخانجات داخلی در بازار های جهانی و معرفی این شرکت ها در سطح جهانی است. در واقع تیم صادراتی شهر آهن توانایی صادرات میلگرد و سایر محصولات فولادی به کشورهای همسایه را دارد. لازم به ذکر است که صادرات این محصول دارای پیچیدگی های زیادی بوده و نیازمند تیم تخصصی و حرفه ای است، خصوصا اینکه عواملی همچون اقتصاد، سیاست و همچنین قیمت میلگرد بر روند صادراتی این محصول تاثیر بسزایی دارد. کارشناسان شهرآهن همواره در تلاش هستند تا در شرایط بحرانی و با وجود تغییرات در شرایط سیاسی و اقتصادی به گونه ای عمل کنند تا کمترین خدشه به روند صادرات این محصول وارد شود.

صادرات میلگرد

باید توجه داشته باشید که قیمت ها در این کشور چندان واقعی نبوده و صادرکنندگان نباید ملاک صادرات خود را قیمت های رایج در بازار این کشور قرار دهند. نکته دیگری که لازم است در خصوص صادرات به این کشور بدانید شرایط خاص و بسیار سنگین مالیات در این کشور بوده که به صورت ماهیانه دریافت می شود. مشکل مالیاتی یکی از معضلات بزرگ صادر کنندگان میلگرد به کشور ترکیه است.

خرید محصولات آلتون و محصولات داتیس از نمایندگی

صادرات میلگرد و چگونگی روند آن بستگی به اوضاع اقتصادی، حوادث و جریانات سیاسی، رقابت سایر مواد جانشین و بالاخره سطح قیمت فولاد دارد. عراق و افغانستان به دلیل داشتن مرز طولانی با ایران و نیاز مبرم به فولاد برای بازسازی زیر ساخت های تخریب شده در طول ناآرامی های سال های گذشته بازارهای مناسبی برای فولاد کشور محسوب می شوند.

اما این مسئله نباید به این معنا تلقی شود که به هر قدر و قیمتی سرمایه کشور را باید به این بازارها صادر نمود و صادرات میلگرد به عراق و افغانستان را نباید به هر قیمتی انجام داد. مطمئنا این دو بازار توان لازم برای تبادلات ارزی با شرکت های ایرانی را خواهند داشت، اما سود نهفته در خرید ریالی از ایران باعث شده که آنها در برابر این مسئله مقاومت نشان دهند. در صورتی که مبلغ درج شده در اظهارنامه های گمرکی به شکل معقول اصلاح شوند، شاهد حضور بیشتر تجار این دو کشور در ایران و از سرگیری تجارت خواهیم بود.

سود صادرات میلگرد برای صادر کنندگان میلگرد

وضعیت اقتصادی هر کشور و به طور کلی اوضاع اقتصادی جهان، تاثیر عمده ای بر سطح تقاضای داخلی و خارجی فولاد گذاشته و در نتیجه بر چگونگی صادرات میلگرد در ممالک صادر کننده تاثیر مهمی دارد.

در کشور های سرمایه داری، به دلیل بروز نوسانات اقتصادی و جایگزینی متناوب بهبود و رکود اقتصادی، کل مجموعه اقتصاد دستخوش دگرگونی های اساسی و ادواری است. در هنگام اوج فعالیت های اقتصادی، سطح تقاضا برای کالا ها و خدمات به قدری بالا است که ممکن است کمبود عرضه نیز پدیدار گردد. اما در زمان رکود فعالیت های اقتصادی، مازاد عرضه خود بزرگ ترین مانع بر سر راه شروع بهبود اقتصادی است.

ترجمه مقالات علمی پژوهشی را فراموش نکنید!

صادرات فولاد نیز در این کشور ها، دستخوش چنین تغییراتی است. افزایش یا کاهش میزان صادرات فولاد، بستگی زیادی به چگونگی سطح تقاضای موثر برای آن دارد و سطح تقاضای موثر نیز خود تابعی از چگونگی وضعیت اقتصادی است.

بهترین راه حل در شرایط کنونی اصلاح اظهارنامه های گمرکی به گونه ای است که در کنار تسویه ارزی کالاهای صادراتی، قدرت رقابت تولیدکننده ایرانی را در قیاس با رقبا حفظ نماید. همچنین، توجه لازم بایستی به صادرات ریالی که بدون تعهدسپاری ارزی و با بهره گیری از کارت های بازرگانی یکبار مصرف یا اجاره ای صورت می گیرد بشود تا از خروج سرمایه های ارزشمند مملکت جلوگیری شود.

قسمت بازرگانی شهرآهن، تمامی مراحل صادرات را در بهترین حال خود انجام می دهد. تمامی این مراحل توسط متخصصین و کارشناسان مربوطه مرتب بررسی می شوند. جهت اطلاع از قیمت میلگرد و مشاوره صادرات میلگرد شما با کارشناسان شهرآهن تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا