اخبار دیگران

آشنایی با جدیدترین روش های کاشت مو مخصوص بازیگران

در تمام روش های کاشت مو، فولیکول های مو از ناحیه بانک مو برداشته شده و در ناحیه طاس یا کم مو قرار داده می شوند. تفاوت جدیدترین روش های کاشت مو در ایران با روش های قدیمی تر در چند مورد است:

  • ناحیه ای که به عنوان بانک مو انتخاب می شود.
  • نحوه برداشت و ابزار مورد استفاده در برداشت گرافت ها از بانک مو.
  • ابزار مورد استفاده در کاشت گرافت ها.

نتیجه پیشرفت های ایجاد شده در حوزه کاشت مو و استفاده از روش های مدرن و جدید، کاهش اسکار و زخم در ناحیه اهدا و کاشت، تراکم بالاتر، ظاهری طبیعی تر و رضایت بیشتر افراد از نتیجه کاشت مو است. در جلسات معاینه اولیه، پزشک پس از بررسی ویژگی های فردی از قبیل شرایط بانک مو، وضعیت پوست سر، وسعت ناحیه طاسی، تعداد گرافت های مورد نیاز برای ایجاد تراکم حداکثری و انگیزه فرد از کاشت مو، بهترین روش کاشت مو را برای او انتخاب می کند. به عبارت دیگر مناسب ترین روش کاشت مو برای افراد مختلف با توجه به شرایط فرد متفاوت است.

کاشت مو به روش Sapphire FUE ؛ یکی از جدیدترین روش های کاشت مو در ایران

یکی از جدیدترین روش های کاشت مو در ایران، روش Sapphire FUE است که در کلینیک رویان سلامت نیز از آن استفاده می شود. در روش Sapphire FUE از میکروموتورها برای برداشت فولیکول ها استفاده می شود. میکروموتورها با ایجاد کانال هایی بسیار ظریف با قطری در حدود ۶/۰، ۷/۰ و ۸/۰ میلی متر در اطراف فولیکول های ناحیه برداشت، آنها را جدا می کنند. کانال ها یا حفرات ایجاد شده بسیار دقیق، ظریف و کوچک هستند. استفاده از ابزارهای دقیق در برداشت و کاشت فولیکول ها مزایای بسیار زیادی را به دنبال دارد:

  • اسکارهای ایجاد شده بعد از کاشت مو، تقریبا غیرقابل مشاهده هستند.
  • درد، خونریزی و تورم بعد از کاشت در مقایسه با سایر روش ها به کمترین مقدار ممکن می رسد.
  • احتمال آسیب به فولیکول های مجاور حین ایجاد کانال در ناحیه کاشت بسیار کمتر از سایر روش ها است.
  • از آنجایی که کانال های ایجاد شده در ناحیه کاشت ظریف و کوچک هستند، کانال های بیشتری در این منطقه ایجاد می شود و در‌نتیجه تراکم فولیکول ها نیز بیشتر خواهد بود. تراکم بالاتر فولیکول ها سبب می شود موها، ظاهری متراکم تر و زیباتر داشته باشند
رونق باشگاه شما در دوران کرونا و بعد از آن با سیستم اتوماسیون باشگاهی

دستگاه کاشت موی NEO GRAFT

این دستگاه نوعی ربات اتوماتیک است. در این سیستم علاوه بر استفاده از ربات کاشت مو، یک صندلی ارگونومیک و رابط کامپیوتری نیز به کار برده می شود. رابط کامپیوتری پل ارتباط بین پزشک و ربات است. در این روش مراحل کاشت موی سر توسط ربات انجام می شود. نقش پزشک انجام تنظیمات مد نظر روی دستگاه است. درواقع ربات NEO GRAFT مراحل کاشت مو اعم از برداشت و کاشت فولیکول ها را طبق برنامه داده‌شده، انجام می دهد. نقش اصلی انسان در این روش، برنامه دادن به ربات است. پارامترهایی که توسط پزشک روی ربات کاشت موی NEO GRAFT تنظیم می شوند:

  • زاویه برداشت گرافت : دستگاه کاشت موی NEO GRAFT برداشت گرافت ها را با زاویه تعیین شده توسط پزشک انجام می دهد.
  • سرعت سوزن : سرعت سوزن از پارامترهای مهم در کاشت مو است.
  • عمق نفوذ سوزن : کم و زیاد بودن عمق نفوذ سوزن مشکلاتی برای بیمار به دنبال دارد.

کاشت مو به روش میکروگرافت

در روش میکروگرافت برداشت و کاشت فولیکول ها با استفاده از دستگاه های اتوماتیک با دقت و ظرافت زیاد در حد میکرو صورت می گیرد. با توجه به استفاده از ایمپلنترهای مینیاتوری دقیق و ظریف، در این روش گرافت های بسیار زیادی در یک سانتی متر از سطح پوست کاشته می شوند و این موضوع سبب افزایش ظرافت و تراکم موهای کاشته شده می شود. برخی مزایای میکروگرافت به شرح زیر است:

  • افزایش برداشت تعداد گرافت های سالم.
  • عدم ایجاد برش های عمیق در پوست سر حین برداشت و کاشت فولیکول ها.
  • ایجاد تراکم ۳ برابری در مقایسه با روش های قدیمی تر.
  • دوران نقاهت و بهبودی کوتاه تر نسبت به روش FUT.
  • بی حسی پوست سر با کمک دستگاه های مخصوص و بدون استفاده از سوزن.
  فست فود

کاشت مو به روش MICRO FIT

در روش MICRO FIT که یکی از جدیدترین روش های کاشت مو در ایران است، از دستگاه هایی مینیاتوری و ظریف برای برداشت و کاشت فولیکول ها استفاده می شود. ایمپلنترهای مینیاتوری قابلیت ایجاد حفراتی بسیار ظریف با قطر ۶/۰ الی ۹/۰ را دارند. این روش دارای مزایای بسیاری است که عبارت اند از:

  • عدم خونریزی
  • عدم نیاز به بخیه
  • روشی بدون درد یا با شدت درد بسیار کم
  • دوران کوتاه نقاهت و بهبود
  • کاهش احتمال عفونت
  • قابل استفاده در کاشت ریش و ابرو
  • افزایش کیفیت فولیکول ها یا افزایش شانس استخراج فولیکول های دائمی به منظور کاشت
  • کاهش خطای جراحی در مقایسه با روش FIT
  • افزایش احتمال سالم ماندن فولیکول حین برداشت و کاشت با توجه به تجهیزات مورد استفاده

کاشت مو به روش BHT  (Body Hair Transplant)

پیوند موی بدن یا BHT (BHT: Body Hair Transplant) یکی دیگر از جدیدترین روش های کاشت مو در ایران است. معمولا در کاشت مو، فولیکول ها از نواحی پشت سر و کناره های گوش برداشت و در ناحیه کم مو کاشته می شوند. در برخی افراد که بانک موی مناسبی در ناحیه سر ندارند، از بانک موی بدن استفاده می شود. ریش صورت در آقایان به دلیل سرعت رشد بالا، ضخامت و مقاومت قابل توجه، بهترین گزینه برای پیوند مو به روش BHT است. موهای زیرچانه نیز بیشترین هماهنگی را با موی سر دارند.

کاشت مو به روش های ترکیبی و سوپرترکیبی

معمولا در افرادی که دچار طاسی وسیع هستند، از ترکیب چند روش برای ایجاد ایجاد تراکم حداکثری استفاده می شود. در کاشت مو به روش ترکیبی از هر دو روش FUT و FIT استفاده می شود. معمولا در روش ترکیبی ابتدا یک مرحله کاشت با روش FUT روی بیمار انجام می شود. سپس در همان جلسه یا به فاصله چند روز با استفاده از روش FIT به تراکم موها اضافه می گردد. در واقع در افرادی که دچار طاسی سر وسیع هستند، بعد از یک مرحله کاشت مو به روش FUT، از سایر نواحی سر نیز فولیکول ها برداشت و در ناحیه بی مو کاشته می شوند. به این ترتیب موهای کاشته شده ظاهری زیباتر و متراکم تر پیدا می کنند.

به صرفه ترین روش برای لوکس کردن خانه و ویلا ؛ پله گرد فلزی، گزینه ای مدرن، مقاوم، ماندگار

در روش سوپرترکیبی علاوه بر روش FIT و FUT از روش BHT نیز استفاده می شود. در این روش که یکی از جدیدترین روش های کاشت مو در ایران است، در واقع از پیوند موی بدن نیز به منظور کاشت استفاد می شود. بدیهی است که تراکم موها در روش مزبور بیشتر خواهد بود.

کاشت مو به روش DHI  (Direct Hair Transplant)

در کاشت مو مستقیم یا کاشت مو به روش DHI، برداشت فولیکول ها از ناحیه اهدا یا بانک مو توسط میکروپانچ ها انجام می شود که در واقع مشابه همان روش FUE است؛ اما برای کاشت آنها از یک ابزار مخصوص به نام قلم چوی (Choi Pin) استفاده می شود. در کاشت موی مستقیم، یکی دیگر از جدیدترین روش های کاشت مو در ایران، برداشت و کاشت فولیکول ها در یک مرحله انجام می شود. برخی از مهم ترین مزایای این روش کاشت مو به شرح زیر است:

  • با توجه به اینکه فولیکول های برداشت شده، مستقیما کاشته می شوند، سرعت کاشت مو با این روش نسبت به روش FIT زیاد است.
  • احتمال از بین رفتن فولیکول ها در فاصله زمانی بین برداشت و کاشت بسیار کم است.
  • این روش فاقد اسکار، خونریزی و جای زخم است.
  • با توجه به دقت بالای ابزار کاشت، موها ظاهری طبیعی پیدا می کنند.

در کلینیک رویان سلامت مناسب ترین روش کاشت مو برای شما انتخاب می شود

همگام با پیشرفت علم در حوزه پزشکی، در حوزه زیبایی از قبیل درمان ریزش مو نیز پیشرفت های قابل توجهی حاصل شده است. درمان ریزش مو با استفاده از مدرن ترین روش های کاشت مو سبب استقبال بی نظیری شده است.

سابسیژکتور و میکروکانولا و همه چیز درباره آنها

روش Sapphire FUE یکی از جدیدترین روش های کاشت مو در ایران و جهان است که نتایج رضایت بخشی را به دنبال داشته است. روش NEW GRAFT نیز روش پیشرفته و تمام اتوماتیک در کاشت مو است که وظیفه پزشک در آن تنها دادن برنامه و تنظیمات به دستگاه است. روش هایی از قبیل میکروگرافت، MICRO FIT، روش ترکیبی و سوپرترکیبی، BHT و DHI از جدیدترین روش های کاشت مو در ایران محسوب می شوند.

اینکه از بین روش های عنوان شده کدام روش مناسب است، به شرایط فرد بستگی دارد. ممکن است روشی که برای یک فرد بهترین نتایج را به همراه دارد، برای فرد دیگری چندان مناسب نباشد. ویژگی های پوست سر، وضعیت بانک مو، کیفیت موها، وسعت منطقه طاسی و انگیزه فرد از کاشت مو ازجمله عواملی هستند که پزشک در انتخاب روش مناسب کاشت مو در نظر می گیرد. همواره به بیماران توصیه می شود که انتظارات خود را از کاشت مو صادقانه با پزشک معالج در میان بگذارند و تصمیم گیری در رابطه با انتخاب روش کاشت مو را به پزشک واگذار کنند. مسلما او با توجه به دانش و تجربه ای که در این زمینه دارد، بهترین روش را برای شما انتخاب می کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا