اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران مردبیوگرافی بازیگران

واقعیت های زندگی مهدی سلطانی و تصاویر دختر بامزه ی او

در این بخش بیوگرافی مهدی سلطانی بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی مهدی سلطانی از بازیگران مرد خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با فیلم آقازاده به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او را با عکس های شخصی و همسرش را میخوانیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی مهدی سلطانی آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

مهدی سلطانی متولد چه سالی است؟

مهدی سلطانی متولد 1 شهریور 1350 در سروستان شیراز است.

مهدی سلطانی متاهل است یا مجرد؟

مهدی سلطانی متاهل است و تا بحال عکسی از همسر او منتشر نشده است.

مهدی سلطانی از چه سالی فعالیت خود را آغاز کرد؟

مهدی سلطانی فعالیت خود را از سال 1374 آغاز کرد.

مهدی سلطانی صاحب فرزند شده است؟

بله مهدی سلطانی یک دختر به نام روژا دارد.

خلاصه بیوگرافی مهدی سلطانی

نام اصلیمحمدمهدی سلطانی سروستانی
تولد1 شهریور 1350 سروستان – شیراز
محل زندگیتهران
زمینه فعالیتتئاتر، سینما و تلویزیون
پیشهبازیگر، کارگردان نمایش، خواننده ، مدرس دانشگاه
سال‌های فعالیت ۱۳۷۴- اکنون
وضعیت تاهلمتاهل
فرزنددختر – روژا

بیوگرافی مهدی سلطانی

بیوگرافی مهدی سلطانی

در بیوگرافی مهدی سلطانی سروستانی آمده است : متولد 1 شهریور 1350 در شیراز ، بازیگر است

کودکی مهدی سلطانی

از بازی در تئاتر شروع کرد و حالا عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه تهران است

تحصیلات

در بیوگرافی مهدی سلطانی میخوانیم : او لیسانس بازیگری‌اش را از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران گرفته است. در سال 78 فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر می‌شود و برای اخذ مدرک دکتری به خارج از کشور می‌رود. دوره دکترای بازیگری را هم در دانشگاه «آوینیون» فرانسه به پایان می‌رساند. مهدی سلطانی پس از بازگشت به کشور به بازیگری، تدریس و پژوهش مشغول شده و اکنون آثار زیادی در زمینه‌های مختلف در کارنامه‌اش به چشم می‌خورد.

همه آنچه درباره مسابقه ارتش سری می‌دانیم به همراه نحوه بازی ،قوانین آن
مهدی سلطانی در فرانسه
مهدی سلطانی در فرانسه

مدارج علمی مهدی سلطانی سروستانی باعث شده او وقت زیادی رو هم برای تدریس در دانشگاه بگذراند و چندین مقاله بین المللی هم در این زمینه منتشر کرده است

علاقه به بازیگری از کودکی

مهدی‌ خان در کودکی به شغل‌های مختلفی مثل پزشکی، خلبانی و … علاقه‌مند بوده است؛ اما در همان دوران مدرسه استعداد بازیگری در او توسط معلمان و والدینش کشف می‌شود.

کودکی مهدی سلطانی

خودش هم آن‌چنان بی‌علاقه به بازیگری نبوده. می‌گوید: «ازین جهات بازیگری برای من جذاب بود که آدم وقتی نوجوان است، به شهرت اهمیت زیادی می‌دهد. شاید من هم با این انگیزه وارد دنیای بازیگری شدم.» خب ولی شهرت مهم‌ترین دغدغه‌ی او باقی نمی‌ماند. با توجه به مسیری که در ادامه طی می‌کند و حتی انتخاب نقش‌هایش می‌بینیم که این‌چنین نیست. مهدی سلطانی با ورود به دانشگاه با جنبه‌های دیگری از بازیگری آشنا می‌شود که برایش لذت‌بخش‌تر از شهرت است. «بازیگری باعث می‌شود من با خودم مواجه شوم، آدم با این مواجهه با خود می‌تواند به خودشناسی برسد و این خودشناسی برای من خیلی دوست‌داشتنی و لذت‌بخش بوده و هست.»

مهدی سلطانی در سال 1363
مهدی سلطانی در سال 1363

بیوگرافی خانواده

د بیوگرافی مهدی سلطانی درباره خانواده اش میخوانیم : مهدی سلطانی در شهر سروستان شیراز به دنیا آمد اما بخاطر تحصیل پدر تا 5 سالگی در تبریز زندگی کرد ، مادرش خانه دار و پدرش دبیر و رئیس آموزش و پرورش بود

کودکی مهدی سلطانی
کودکی مهدی سلطانی
پدر مهدی سلطانی
پدر مهدی سلطانی

وضعیت تاهل و ازدواج

بیشترین جستجوها در بیوگرافی مهدی سلطانی درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید در حال حاضر همسر ایشان کیست.

مهدی سلطانی در سال 1379 ازدواج کرده است. از نام و شهرت همسرش صحبتی به میان نیامده و عکسی هم از او منتشرنشده. مهدی خان تنها می‌گوید: «همسرم خانه‌دار است و من در کارهای خرید و آشپزی همیشه در خانه به او کمک می‌کنم.»

در سال های اخیر به دلیل همبازی بودن ایشان با خانم لعیا زنگنه در چندین فیلم و سریال شایعه ازدواج این دو بازیگر مطرح شد که که صحت ندارد.

تجربه بازی امیر آقایی در فیلم شب، داخلی، دیوار از زبان خودش

فرزند مهدی سلطانی

در بیوگرافی مهدی سلطانی میخوانیم : او پس از 13 سال ازدواج ، در سال 92 صاحب یک دختر به نام «روژا» شده است

دختر مهدی سلطانی

علایق و حقایقی درباره مهدی سلطانی

در ادامه بیوگرافی مهدی سلطانی مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره آقای بازیگر. در ادامه با ما همراه باشید.

اوقات فراغت

اگر فرصت داشته باشم برای دانشگاه مقاله های علمی می نویسم یا کتاب می خوانم ، ترجمه می کنم فیلم می بینم یا به سفر می روم

زیر آب کسی را نزده ام

برای رسیدن به این نقطه باج به کسی ندادم ، چاپلوسی کسی را نکردم، اعتقاداتم را قربانی نکردم، مزدوری نکردم و از حاشیه ها سوء استفاده نکردم زیر آّب کسی را نزدم ، در باند کسی هم نبودم و تنها مطالعه کردم

همه روی من تاثیر گذاشته اند

من از سنگ کنار خودم هم تاثیر میگیرم ، دانشجویانم، اساتیدم، کتاب هایی که خوانده ام، کارگردان هایی که با آنها کار کرده ام قطعا همه و همه روی من تاثیر گذاشته اند و دانش عملی من را بالا برده اند

نقش هایی که دوست داشتم

نقش جمیل در سریال «دیوار» را دوست دارم، اردلان تمجید در «سریال مادرانه» و حاج بهزاد مصیب را در سریال «در مسیر زاینده رود» واقعا دوست دارم

شروع خوانندگی

در بیوگرافی مهدی سلطانی آمده است : این بازیگر که تاکنون دو قطعه با صدای خود در فضای مجازی منتشر کرده است و قصد دارد قطعات دیگری تولید کرده و در اختیار مخاطبین قرار دهد

خوانندگی مهدی سلطانی

بازخوانی قطعه خاطره‌ انگیز «در این دنیا» با شعری از زنده‌ یاد معینی کرمانشاهی، آخرین تجربه موسیقایی مهدی سلطانی است که مورد توجه قرار گرفته بود

لذت تئاتر

در ادامه بیوگرافی مهدی سلطانی میخوانیم : مهدی سلطانی بیش از ۲۵ نمایش بازی کرده است و همچنین تجربه کارگردانی در نمایش “خانۀ عروسک” و نمایش “چیزی یادم نمی آید” را در کارنامه هنری خود دارد.

واکین فینیکس بازیگر نقش جوکر را بیشتر بشناسید

در تئاتر لذتی که اجرا کننده از اجرا می برد بیشتر از لذتی است که تماشاگر یا شنونده اش می برد ، در موسیقی هم همین است ، نوازنده ای که یک سازی را می نوازند هیچوقت لذتی که می برد با تماشاگران اش برابر نیست بالاتر است

تئاتر مهدی سلطانی

مافیا در سینمای ایران

در برنامه دورهمی به مدیری گفت : در سینمای ایران باند بازی و مافیا است و مسایل غیر اخلاقی نیز به وفور وجود دارد.

شروع فعالیت هنری

پهلوان باابهت سریال‌های ایرانی در چند سال اخیر کسی نبوده جز مهدی سلطانی. از حاج بهزاد «در مسیر زاینده‌رود» تا هاشم‌خان «شهرزاد»، او را در نقش‌های پرجذبه و تأثیرگذار زیادی دیده‌ایم. مهدی سلطانی در جوانی کشتی‌گیر هم بوده و منش پهلوانی را از همان دوران به همراه دارد و در نقش‌هایش هم جاری می‌کند. پهلوانی که حتی وقتی نقش ضدقهرمان داستان را هم در فیلم «دیوار» بازی می‌کند، تبدیل به شخصیت محبوب اثر می‌شود. البته او در سریال «هفت‌سنگ» در نقش یک کاراکتر کاملاً متفاوت و طنز ظاهر شد که برخلاف تصور خیلی‌ها از پس آن‌هم به‌خوبی درآمد. مهدی سلطانی اما در زندگی شخصی‌اش اصلاً شباهتی به اردلان تمجید (مربوط به سریال مادرانه) یا جمیل (سریال دیوار) ندارد. بشدت افتاده و فرهیخته است. نا سلامتی او یکی از معدود بازیگران سینما و تئاتر کشور است که تحصیلاتش در این زمینه را هم به مدارج عالی رسانده است.

عکس دبیرستان مهدی سلطانی در حال کشتی
عکس دبیرستان مهدی سلطانی در حال کشتی

مهدی سلطانی برای رفتن به دانشگاه از شیراز به تهران نقل مکان نمود و از همان سال 71 که وارد دانشگاه شد فعالیتش را درزمینه‌ی اجرا آغاز کرد.

ستاره اسکندری ، نیما رئیسی ، مهدی سلطانی و شهاب حسینی در تمرین نمایش افسانه -1374
مهدی سلطانی -1374

در 2-3 نمایش دانشجویی بازی کرده و اولین کار حرفه‌ای‌اش به‌عنوان بازیگر در سال 73 به اجرا درآمد. «چندوچون به چاه رفتن چوپان» نوشته علیرضا نادری به کارگردانی علی یازرلو اولین تجربه حرفه‌ای اوست که استقبال خوبی هم در سیزدهمین جشنواره فجر از آن شد. مهدی سلطانی به خاطر بازی در آن نمایش، جایزه سوم بازیگری را از جشنواره فجر دریافت کرد. حضور موفقش در سالن‌های نمایش به‌صورت مستمر تا سال 83 ادامه پیدا می‌کند و بعد از آن برای ادامه تحصیل راهی فرانسه می‌شود.

ماجرای توهین حمید گودرزی به لر زبان ها چه بود؟

جوانی مهدی سلطانی

مهدی سلطانی در همان سال‌ها در دو فیلم سینمایی با نام‌های «سایه‌روشن» و «پرواز خاموش» بازی کرده که خب آن‌زمان کمتر در آن‌ها دیده شد.

جوانی مهدی سلطانی

حرفه ای در جلوی دوربین

مهدی سلطانی کار خود را در تلویزیون با مجموعه «نوروز 73» به کارگردانی حسین فردو آغاز نمود اما عدم نوآوری و تلاش برای تکرار مولفه های موفق مدیری موجب شد تا نوروز 73 به مجموعه ای شکست خورده تبدیل شود.

مهدی سلطانی یک سال بعد با نقش آفرینی در فیلم کارآگاه به صورت حرفه ای وارد عرصه سینما شد.

کارگردانی

فعالیت مهدی سلطانی درزمینه‌ی کارگردانی که رشته تحصیلی او در مقطع کارشناسی ارشد است آن‌چنان پربار نبوده. تنها دو نمایش با نام‌های «خانه عروسک» و «چیزی یادم نمی‌آید»، در سال‌های 76 و 79 به کارگردانی او اجرا شده‌است.

شهرت در تلویزیون

دکتر مهدی سلطانی بلافاصله بعد از ورود دوباره به کشور، بازیگری را با تئاتر از سر می‌گیرد و بعد از آن‌هم در اولین سریال ایفای نقش می‌کند. در سال 89 حسن فتحی برای سریال «در مسیر زاینده‌رود» او را انتخاب می‌کند.

مهدی سلطانی در فیلم در مسیر زاینده رود
مهدی سلطانی در فیلم در مسیر زاینده رود

بعد از آن در سریال «دیوار» با سیروس مقدم کارمی‌کند و خوش می‌درخشد؛ اما عمده شهرت و محبوبیت مهدی سلطانی به بازی در نقش «اردلان تمجید» در سریال مادرانه بازمی‌گردد. پدر مستبدی که پس جدای از همسرش حالا به‌تنهایی وظیفه‌ی نگهداری از دختر سرکشش را به‌عهده دارد.

مهدی سلطانی در فیلم دیوار
مهدی سلطانی در فیلم دیوار
مهدی سلطانی در سریال مادرانه
مهدی سلطانی در سریال مادرانه

بعد از آن‌هم «کیمیا»، «شهرزاد»، «هفت‌سنگ» و چند سریال دیگر.

مهدی سلطانی در کیمیا
مهدی سلطانی در کیمیا
مهدی سلطانی در هفت سنگ
مهدی سلطانی در هفت سنگ

شهرزاد اولین هنرنمایی او در شبکه نمایش خانگی بوده است. حضور او در کنار بزرگانی مثل علی نصیریان، محمود پاک‌نیت و شهاب حسینی این سریال را تبدیل به یکی از مهم‌ترین آثار شبکه نمایش خانگی کرده است. مهدی سلطانی در این مجموعه نقش «هاشم خان» پدر «مصطفی زمانی» را باز می‌کند که بازهم یکی از همان شخصیت‌های پهلوانی است. «زیر پای مادر» و «شهرزاد 2» نیزدیگر نقش‌آفرینی‌های او در مجموعه‌های تلویزیونی و نمایش‌خانگی است.

پدرخوانده 2 با یک نقش جدید و جذاب می‌آید
خانواده هاشم دماوندی در سریال شهرزاد
خانواده هاشم دماوندی در سریال شهرزاد

او بین نقش هایش نقش جمیل در سریال «دیوار» ، اردلان تمجید در «سریال مادرانه» و حاج بهزاد مصیب را در سریال «در مسیر زاینده رود» دوست دارد.

مهدی سلطانی در سینما

اردلان خان تمجید پس از بازگشتش، روی پرده‌های سینما هم خودی نشان می‌دهد. بازیگری‌اش در سینما را در سال 1390 با فیلم سینمایی «ملکه» ساخته‌ی محمدعلی آهنگر از سر می‌گیرد.

مهدی سلطانی در ملکه
مهدی سلطانی در ملکه

بعد از آن‌هم بازیگر دو تن از بزرگ‌ترین کارگردان‌های سینمای ایران می‌شود. در سال 92 برای فیلم «اشباح» با داریوش مهرجویی و فیلم به‌یادماندنی «چ» با ابراهیم حاتمی کیا کار می‌کند.

مهدی سلطانی در اشباح
مهدی سلطانی در اشباح
مهدی سلطانی در چ
مهدی سلطانی در چ

«سراسر ۤشب» به کارگردانی فرزاد مؤتمن دیگر فعالیت سینمایی مهدی سلطانی می‌باشد.

مهدی سلطانی در سراسر شب
مهدی سلطانی در سراسر شب

مرد نقره ای به کارگردانی محمدحسین لطیفی آخرین فعالیت مهدی سلطانی در سینما است.

داستان این فیلم اکشن، درباره نخبگانی است که از بین نوجوانان ایرانی انتخاب شده‌اند و با عزم و اراده خود و در جریان داستانی جذاب ناجی کشورهای دیگر بوده و پرچم کشورمان را به اهتزاز در می‌آورند.

مهدی سلطانی در سینمایی مرد نقره ای
مهدی سلطانی در سینمایی مرد نقره ای

مروری بر فیلم های مهدی سلطانی

مهدی سلطانی در شهرزاد

شهرزاد پرفروش ترین و پرمخاطب ترین سریال نمایش خانگی ایرانی است که بازیگرانی مانندعلی نصیریان، شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، پریناز ایزد یار، مهدی سلطانی ، مصطفی زمانی و… در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

این سریال داستان عاشقانه دو جوان به نام شهرزاد (ترانه علیدوستی) و فرهاد (مصطفی زمانی) می باشد که قرار است با هم ازدواج کنند. مهدی سلطانی در این سریال عاشقانه زیبا به ایفای نقش پرداخته است، این بازیگر توانا که تجربه همکاری با حسن فتحی را در سریال در مسیر زاینده رود داشت بار دیگر در سریال شهرزاد با این کارگردان همکاری کرد و با بازی در نقش هاشم دماوندی در میان طرفدارانش محبوب تر شد.

زندگینامه ساغر قناعت بازیگر نقش مرجان در سریال بوم و بانو + تصاویر
مهدی سلطانی در شهرزاد
مهدی سلطانی در شهرزاد

مهدی سلطانی در سریال پدر

سریال پدر به نویسندگی و تهیه کنندگی حامد عنقا با کارگردانی بهرنگ توفیقی در سال 97 از شبکه 2 به نمایش گذاشته شد. داستان سریال پدر درباره پسری به نام حامد است که پدرش احترام زیادی قائل است و پدرش را الگوی خود می داند، او عاشق دختری به نام لیلا که دارای باورهایی متفاوت از خانواده آنهاست، می شود.

در این سریال بازیگران صاحب نام دیگری چون مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، سینا مهراد، مسعود فروتن، نیما رییسی، کاوه خداشناس، مجید مشیری، اکبر رحمتی، مژگان ترانه، الهام طهموری و بیژن امکانیان بازی کرده اند.مهدی سلطانی در این فیلم از بازیگران دارای نقش اصلی بوده و در نقش حاج علی تهرانی با بازی قدرتمند و منحصر به فردش توانست این سریال را به اوج محبوبیت برساند.

مهدی سلطانی و سینا مهراد در سریال پدر
مهدی سلطانی و سینا مهراد در سریال پدر

مهدی سلطانی در مادرانه

سریال مادرانه مجموعه تلویزیونی با نویسندگی سعید نعمت ا… و مضمون اجتماعی است که در سال 1392 از شبکه سه پخش شد و مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، شقایق فراهانی، مهرداد ضیایی، عباس غزالی، هستی مهدوی فر و… ازجمله بازیگران این سریال بودند.

مهدی سلطانی در این سریال ایفاگر نقش اصلی بود.

داستان سریال مادرانه درباره مردی به نام اردلان تمجید (با بازی سلطانی) است که 21 سال پیش، پس از رها کردن نامزد سابقش مریم (فراهانی)، با زنی متمول به نام رعنا (زنگنه) ازدواج می کند. حالا این ازدواج به جدایی رسیده و زن، بچه هایش را می خواهد، ولی اردلان امتناع می کند.

مهدی سلطانی در مادرانه
مهدی سلطانی در مادرانه

مهدی سلطانی در آقازاده

آقازاده سریال خانگی به کارگردانی بهرنگ توفیقی، تهیه کنندگی و نویسندگی حامد عنقا در ژانر اجتماعی و سیاسی است که در آن هنرمندانی چون امین تارخ، امیر آقایی، مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، ثریا قاسمی، سینا مهراد، دیبا زاهدی، مهدی کوشکی، سامیه لک، .. به ایفای نقش پرداخته اند.

رضا بابک؛ از شهرت در آرایشگاه زیبا تا علت کم کاری او

سریال «آقازاده» داستان یک آقازاده به نام نیما بحری (امیر آقایی) است که تخلفات اقتصادی مرتکب شده و یک مأمور به نام حامد تهرانی (سینا مهراد)که آقازاده ای با خصوصیات مثبت است، در حال تلاش برای رو کردن دست نیما است. در این فیلم مهدی سلطانی نقش دکتر امیر بحری پدر ناتنی نیما را بر عهده داشت و در این فیلم بسیار خوش درخشید.

مهدی سلطانی در آقازاده
مهدی سلطانی در آقازاده

مهدی سلطانی در دیوار

سریال دیوار ساخته سال 1391 به کارگردانی سیروس مقدم، تهیه کنندگی الهام غفوری و نویسندگی سعید نعمت الله بود که روی آنتن شبکه یک سیما رفت.

مهدی سلطانی، آتیلا پسیانی، فریبا کوثری، تینا آخوند تبار، مهرداد صدیقیان، کامران تفتی، علیرضا مهران، حمیدرضا هدایتی، الهه حسینی، امیر حمیدزاده و… از هنرمندان سریال دیوار هستند.

داستان سریال درباره مردی به نام جمیل با بازی مهدی سلطانی است که توسط همسر خواهرش که سرهنگ است به زندان افتاده و بعد از گذشت 15 سال در آستانه آزادی متوجه دلبستگی میان دخترش و پسر خواهرش میشود و… .

مهدی سلطانی در دیوار
مهدی سلطانی در دیوار

فعالیت مهدی سلطانی در تدریس و پژوهش

مهدی سلطانی هم‌اکنون عضو هیئت‌علمی و استادیار دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. او همچنین پژوهش‌های زیاد در زمینه‌ی تئاتر کنش دراماتیک، بازیگری و … انجام داده است. دو مقاله «بازیگری چیست» و «نقش و نویسنده» نیز در سال‌های 77 و 78 از وی به چاپ رسیده است. درزمینهٔ ترجمه نیز واردشده و مترجم کتاب «رئالیسم در تئاتر» می‌باشد.

جدول کارهای هنری مهدی سلطانی

در ادامه بیوگرافی مهدی سلطانی بازیگر مادرانه باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

مهریه های جالب بازیگران زن ایرانی بر اساس ادعای خودشان

سینما

نامکارگردانسالنقش
مرد نقره‌ایمحمدحسین لطیفی۱۳۹۸
رویای سهرابعلی قوی تن۱۳۹۷
سراسر شبفرزاد موتمن١٣٩۶شریفیان
اشباحداریوش مهرجویی۱۳۹۲
چابراهیم حاتمی‌کیا۱۳۹۲عنایتی
ملکهمحمدعلی باشه آهنگر۱۳۹۰
سایه روشنحسن هدایت۱۳۸۰
آخرین بندرحسن هدایت۱۳۷۴

تلویزیون

نام فیلمکارگردانتاریخ پخششبکهنام نقش
افرابهرنگ توفیقی۱۴۰۰یکمحمود فروزش
پدربهرنگ توفیقی۱۳۹۷دوحاج علی تهرانی
زیر پای مادربهرنگ توفیقی۱۳۹۶یکاسماعیل نفر
کیمیاجواد افشار۱۳۹۴دوشهرام کامفر
خانه کاغذیمحمود معظمی۱۳۹۳فیلم تلویزیونی
هفت سنگعلیرضا بذرافشان۱۳۹۳سهمحسن پدیده
مدینهسیروس مقدم۱۳۹۳یکعبدی
مادرانهجواد افشار۱۳۹۲سهاردلان تمجید
عکاسخانهفرزین مهدی پور۱۳۹۱دو
جنایت و مکافاتعباس رافعی۱۳۹۰فیلم تلویزیونی
دیوارسیروس مقدم۱۳۹۱یکجميل میان قافی
در مسیر زاینده رودحسن فتحی۱۳۸۹یکبهزاد مصیب
روزهای بیاد ماندنیهمایون شهنواز۱۳۸۲
تصمیم نهاییمحسن شاه محمدی۱۳۸۰یک
محاکمهحسن هدایت۱۳۷۸یک
حنانهمصطفی یارمحمودی۱۳۷۷یک
حقیقت در آینهاسماعیل میهن دوست۱۳۷۴یک
کاراگاهحسن هدایت۱۳۷۴یک
نوروز ۷۳حسین فردرو۱۳۷۲
مهدی سلطانی در مدینه
مهدی سلطانی در مدینه

شبکه خانگی

نام فیلمکارگردانتاریخ پخشنام نقش
آقازادهبهرنگ توفیقی۱۳۹٩امیر بحری
خواب‌زدهسیروس مقدم١٣۹۸احمد سفیر
شهرزاد (فصل ۳)حسن فتحی۱۳۹۶هاشم دماوندی
شهرزاد (فصل ۲)حسن فتحی۱۳۹۶هاشم دماوندی
شهرزاد (فصل اول)حسن فتحی۹۵–۱۳۹۴هاشم دماوندی

بازیگری تئاتر

  1. خوبی بزرگ زندگی (علیرضا حیدری) دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، ۱۳۷۲
  2. آنشب که خورشید ساقی بود (علی پاکدست) دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، ۱۳۷۳
  3. چند و چون به چاه رفتن چوپان (علی یازرلو) تهران، سالن چهارسو و مولوی، سیزدهمین جشنوارهٔ تئاتر فجر، ۱۳۷۳
  4. محاکمه ژاندارک در رُوان (داریوش مختاری) تهران، تالار مولوی، ۱۳۷۴
  5. افسانه (مینا ابراهیم‌زاده) تهران، تئاترشهر، سالن اصلی، ۱۳۷۴
  6. سرود بال سروش (شکرخدا گودرزی) تهران، تئاترشهر، سالن اصلی، ۱۳۷۴
  7. معرکه در معرکه (حسن میرباقری) رشت، تالار سردار جنگل، ۱۳۷۵
  8. خانهٔ عروسک “Une maison de poupée” (مهدی سلطانی) تهران، تالار مولوی، ۱۳۷۶
  9. آخرین قهرمانان زمین (اصغر فرهادی) تهران، تالار مولوی، ۱۳۷۶
  10. دیوار (محسن علیخانی) تهران، تئاترشهر، سالن چهارسو، ۱۳۷۷
  11. چیزی یادم نمی‌آد (مهدی سلطانی) تهران، تالار مولوی، ۱۳۷۸
  12. دختر گل‌فروش “Pygmalion” (پروانهٔ مژده) تهران، تئاترشهر، سالن اصلی، ۱۳۷۸–۷۹
  13. این قصه را ایرانیان نوشته‌اند (علیرضا نادری) تهران، تالار مولوی، ۱۳۷۹
  14. سعادت لرزان مردمان تیره‌روز (محسن علیخانی) تهران، تئاترشهر، تالار سایه، ۱۳۸۰
  15. والس مرده‌شوران (کوروش نریمانی) تهران، تئاترشهر، تالار چهارسو، ۱۳۸۱
  16. پچپچه‌های پشت خط نبرد (علیرضا نادری) تهران، تئاترشهر، تالار قشقایی، ۱۳۸۱
  17. چیستا (نادر برهانی مرند) تهران، تئاترشهر، تالار چهارسو، ۱۳۸۲
  18. مضحکهٔ شبیه قتل (حسین کیانی) تهران، تئاترشهر، تالار سایه، ۱۳۸۲
  19. تیغ کهنه (نادر برهانی مرند) تهران، تئاترشهر، تالار چهارسو، ۱۳۸۲–۱۳۸۳
  20. روزهای زرد (ایوب آقاخانی) تهران، تالار سایه، ۱۳۸۳
  21. خانه (کیومرث مرادی) تهران، تئاترشهر، تالار قشقایی، ۱۳۸۸
  22. رمولوس کبیر (نادر برهانی مرند) تهران، تئاترشهر، سالن اصلی، ۱۳۸۸
  23. رقص زمین (حسین پاکدل) تهران، تئاتر شهر، سالن چهارسو، ۱۳۸۸
  24. حضرت والا (حسین پاکدل) تهران، مجموعه تئاتر ایرانشهر، سالن شماره یک، ۱۳۸۹
  25. پدرخوانده ناپلی (بابک محمدی) تهران، مجموعه تئاتر ایرانشهر، سالن شماره یک، ۱۳۹۱
  26. خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار از زندگی و قتل میرزا تقی خان (علی رفیعی) تهران، تالار وحدت، ۱۳۹۴
  27. شاه لیر (مسعود دلخواه) تهران، تئاترشهر، سالن اصلی، ۱۳۹۷
  28. جنایات و مکافات (رضا ثروتی) تهران، تالار وحدت، ۱۳۹۸
سیر تا پیاز زندگی مهوش وقاری از معلمی تا بازیگری و شهرت

کارگردان

  1. خانهٔ عروسک تهران، تالار مولوی۱۳۷۶
  2. چیزی یادم نمی‌آید تهران، تالار مولوی۱۳۷۹
  3. خوابکده تهران، تالار مولوی ۱۳۹۰

تله تئاتر

  1. تاجر ونیزی (تاجبخش فنائیان)۱۳۷۶
  2. ماجرای اوپنهایمر Oppenheimer(محمود عزیزی) ۱۳۷۶
  3. منطقهٔ جنگی (اسماعیل شنگله)۱۳۷۷
  4. بی ریشه (سعید کشن فلاح) ۱۳۷۷
  5. سقوط (رضا حامدی خواه) ۱۳۷۸
  6. هویت (علی سرابی) ۱۳۸۹

تک‌آهنگ

  1. لالایی (به همراهی علی سلطانی)
  2. در این دنیا
  3. دلا چونی
  4. گل بابونه

دیگر فعالیت‌ها

ترجمه

  1. «رئالیسم در تئاتر le réalisme au théâtre» نوشتهٔ میشل وئیس

جوایز

  • دریافت سوم بازیگری «چندوچون به چاه رفتن چوپان»، سیزدهمین جشنوارهٔ سراسری تئاتر فجر؛ ۱۳۷۳
  • دریافت دوم بازیگری «افسانه»، دهمین جشنوارهٔ سراسری تئاتر دانشجویان کشور؛ ۱۳۷۴
  • دریافت سوم بازیگری «آخرین قهرمانان زمین»، شانزدهمین جشنوارهٔ سراسری تئاتر فجر؛ ۱۳۷۶
  • دریافت دوم بازیگری «سعادت لرزان مردمان تیره‌روز»، نوزدهمین جشنوارهٔ سراسری تئاتر فجر؛ ۱۳۷۹
  • دریافت بهترین مرد سال از طرف کانون ملی منتقدان تئاتر ایران؛ ۱۳۷۹
  • دریافت دوم بازیگری مرد سال از طرف انجمن بازیگران خانهٔ تئاتر ایران؛ ۱۳۸۲
  • دریافت برگزیدهٔ بازیگری مرد سال از طرف کانون ملی منتقدان تئاتر ایران؛ ۱۳۸۲
  • دریافت جایزهٔ بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی جشن حافظ؛ ۱۳۹۷
  • نامزد دریافت تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد درام در نوزدهمین جشن دنیای تصویر برای مجموعه تلویزیونی پدر ١٣٩٨

جایزه مهدی سلطانی

صفحه اینستاگرام مهدی سلطانی

مهدی سلطانی ،از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 661 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش در واقع مروری است بر بیوگرافی مهدی سلطانی و یک دهه فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی مهدی سلطانی و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی مهدی سلطانی به اینستاگرامش مراجعه کنید.آدرس اینستاگرام مهدی سلطانی @mehdisoltanisarvestanii می باشد که 1میلیون و 100 هزار دنبال کننده دارد.

لیلا بلوکات؛ از بازیگری تا تاسیس خیریه و علت ازدواج نکردنش

صفحه اینستاگرام مهدی سلطانی

آلبوم تصاویر مهدی سلطانی

در این مطلب از بازیگرآنلاین به معرفی بیوگرافی مهدی سلطانی پرداختیم. در ادامه تصاویری از این بازیگر محبوب را میبینیم.

مهدی سلطانی در افرا
مهدی سلطانی در افرا

گریم مهدی سلطانی تولد مهدی سلطانی سربازی مهدی سلطانی مهدی سلطانی و لعیا زنگنه

جوانی مهدی سلطانی سربازی مهدی سلطانی جوانی مهدی سلطانی کودکی مهدی سلطانی جوانی مهدی سلطانی مهدی سلطانی خارج از کشور

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا