اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبیوگرافی بازیگران

رعنا آزادی ور همسر دوم مهدی پاکدل کیست ؟

در این بخش بیوگرافی رعنا آزادی ور بازیگر سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی رعنا آزادی ور که بیشتر او را با فیلم زخم کاری میشناسیم . امروز مروری داریم بر 0 تا 100 بیوگرافی رعنا آزادی ور از بازیگران زن معروف و همچنین صفحه اینستاگرامی وی و ماجرای ازدواج او با مهدی پاکدل. برای مطالعه بیوگرافی رعنا آزادی ور با ما همراه باشید.

رعنا آزادی ور متولد چه سالی است؟

رعنا آزادی ور زادهٔ ۱۷ فروردین ماه ۱۳۶۲در تهران است.

رعنا آزادی ور مجرد است یا متاهل؟

رعنا آزادی ور متاهل است و همسر او مهدی پاکدل است.

قد رعنا آزادی ور چقدر است؟

قد رعنا آزادی ور 175 سانتی متر است.

معروف ترین فیلم های رعنا آزادی ور چیست؟

معروف ترین فیلم های رعنا آزادی ور فیلم های «پارک وی»، «لونه زنبور»، محمد رسول الله» «خشم و هیاهو» و …است.

خلاصه بیوگرافی رعنا آزادی ور

نام اصلیرعنا آزادی ور
تاریخ تولد۱۷ فروردین ماه ۱۳۶۲تهران
پیشهبازیگر
سال های فعالیت1382 تا کنون
زمینه فعالیتسینما ، تئاتر
همسرمهدی پاکدل (ا. ۱۳۹۹)‏
قد 175 سانتی متر

بیوگرافی رعنا آزادی ور

بیوگرافی رعنا آزادی ور

در بیوگرافی رعنا آزادی ور آمده است : او متولد 17 فروردین 1362 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است

رعنا آزادی ور و پدرش
رعنا آزادی ور و پدرش

در ادامه بیوگرافی رعنا آزادی ور میخوانیم : دوره دیده بازیگری از موسسه کارنامه می باشد که در 20 سالگی با فیلم «مارمولک» شروع کرد و بعدها در فیلم «محمد رسول الله» و سریال «زخم کاری» درخشید

قد رعنا آزادی ور

در بیوگرافی رعنا آزادی ور آمده است قد او 175 سانتی متر است.

وضعیت تاهل و ازدواج رعنا آزادی ور

بیشترین جستجوها در بیوگرافی رعنا آزادی ور درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

ماجرای ازدواج مهدی پاکدل با رعنا آزادی ور از کجا کلید خورد؟ مهدی پاکدل یکی از بازیگران ساکت و بدون حاشیه دنیای هنر است که بار اول با فیلم آبی حمید لبخنده در سال ۷۹ به دنیای سینما راه یافت و با بازي در نقش هایی موفق راهش را در دنیای هنر هموارتر کرد. وی چندي پیش با منتشر خبر جدایی از همسرش بهنوش طباطبایی درگیر حاشیه ها شد.

سال قبل هم زمانیکه مهدی پاک دل درگیر بازي در تئاتری با حضور رعنا ازادی ور بود، عکس هایی دو نفره از این دو هنرپیشه منتشر شد. منتشر این عکسها خبر ازدواج دوباره آقای پاک دل با این خانم هنرپیشه را به راه انداخت که اما در حد همان شایعه باقی ماند.

با انتشار عکسی از مهدی پاک دل در کنار رعنا ازادی ور هنرپیشه کشورمان ماجراهایی از ازدواج دوباره آقای هنرمند را در فضای مجازي و رسانه ها به راه انداخت و سبب به وجود آمدن حاشیه های تازه ای برای مهدی پاکدل شد.

زندگینامه متین ستوده و ماجرای احضار او به دادسرای ارشاد

بعضی از کاربران فضای مجازي رعایت نشدن فاصله بین آقا و خانم بازیگر در این عکس را باعث گمانه زنی هایی از ازدواج دوباره مهدی پاک دل با رعنا ازادی ور می دانند.

رعنا آزادی ور و مهدی پاکدل

در چند سال اخیر بارها خبر ازدواج رعنا آزادی ور با مهدی پاکدل منتشر شده اما هر بار این شایعه پس از مدتی به فراموشی سپرده شد

در نهایت 29 آبان 1399 عاطفه رضوی (بازیگر) با انتشار عکس دونفره این زوج هنری خبر ازدواج آنها را رسانه ای کرد.

تبریک عاطفه رضوی به رعنا آزادی ور و مهدی پاکدل

رعنا آزادی ور و همسرش به گفته خودشان از فیلم محمد رسول الله آشنا شده بودند و این آشنایی مسبب ازدواج آنها شده است.

رعنا آزادی ور و مهدی پاکدل در موزیک ویدئو همایون شجریان

در اسفند ۱۳۹۵، آلبوم رگ خواب همایون شجریان منتشر شد، که این آلبوم یک قطعه به نام ابر می بارد، داشت. ابر می بارد موزیک ویدئویی عاشقانه است که رعنا آزادی ور و مهدی پاکدل نقش اصلی آنرا بر عهده داشتند. این موزیک ویدئو این روزها به گونه ای معروف شد که بعضی به شوخی و جدی از نقش این آهنگ همایون شجریان در ازدواج این زوج می گویند.

علایق و حقایقی درباره رعنا آزادی ور

اگر به بیوگرافی رعنا آزادی ور نگاهی بیندازیم، خواهیم دید که این بازیگر علاقه زیادی به صحبت در مورد حاشیه‌های زندگی خود ندارد و مصاحبه‌های بسیار کمی نیز از او در صفحات اجتماعی پخش شده است.

خوش پوشی رعنا آزادی ور

رعنا آزادی ور از جمله بازیگران سنت شکن در انتخاب استایل پوششی است و همیشه سعی در متفاوت بودن لباس هایش دارد

طرح لباس‌ های او معمولا بخشی متفاوت و غیر معمولی را در خود گنجانده است فرمی عجیب یا دامنی غیر معمول که حتی این موضوع را می‌ توان در رنگ‌ ها هم مشاهده کرد

لباس نامتعارف رعنا آزادی ور در جشنواره فیلم ابوظبی

اگر به اینستاگرام رعنا آزادی ور نگاهی بیندازید عکس‌هایی با لباس‌های خاص او را می‌بینید. این بازیگر در جشنواره‌ای که در ابوظبی برگزار شد، با استایل خاص و عجیبی جلوی دوربین‌های عکاسی حاضر شد که حواشی زیادی را برای او به وجود آورد.

آزادی ور که در فستیوال برگزار شده در دبی لباسی بدن نما و عجیب را به تن کرده بود در میان دوربین‌های عکاسی حضور یافت. عکس‌های پخش شده در فضای مجازی حاشیه‌های بسیار زیادی را برای او به وجود آورد که آزادی ور پاسخ قانع کننده‌ای به این عکس‌های پخش شده نداد.

لباس نامتعارف رعنا آزادی ور در جشنواره فیلم ابوظبی

بررسی فرم پوشش رعنا آزادی ور

فرم لباس هایی که رعنا آزادی ور در جشنواره فجر 33، به تن داشت، اغلب کژوال بود که می توان از آنها در مجامع عمومی نیز استفاده کرد. او البته به نسبت قد بلندش از لباس های کوتاه تری استفاده کرده بود. در این فستیوال، معمولا در هر یک از لباس های آزادی ور بخشی جذاب وجود داشت؛ یا استفاده از پوتین خاص، یا استفاده از مانتویی که روی آن طراحی شده بود. استفاده از خطوط و طرح عمودی به بلندقدتردیده شدن او در این دوره از جشنواره کمک کرده بود.

بیوگرافی علی نصیریان مرد هزار نقش سینما؛ از کودکی تا به امروز

او در این سال با پوشیدن شنل، علاوه بر این که باز راهی جسته بود به بلندقامت تربه نظررسیدن، راهی هم باز کرده بود برای بازیگران حاضر در سال بعد جشنواره؛ استفاده از این شنل، در بین بازیگران حاضر در سی وچهارمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال بعد، بیشتر رواج پیدا کرد تا آزادی ور به نوعی جاده صاف کن شنل پوشی در سینمای ایران باشد.

پوشش رعنا آزادی ور در پانزدهیم جشن حافظ در اردیبهشت ماه سال گذشته لباسی بود پیچیده که از بخش های مختلفی شامل شلواری گشاد و دامنی با طراحی خاص و بلوز و کت کوتاه روی آن تشکیل شده و در کنار هم قرار گرفتن این لباس ها به گونه ای بود که لایه لایه بودن آن جلب توجه می کرد و شکل متفاوت شلوار و طرح عجیب دامن که قسمت های پایین آن گره زده شده از قسمتهای متمایز کننده ی لباس او به شمار می رفت .

رعنا آزادی ور در جشن حافظ

او در جشن حافظ قبلی، لباسی عامه پسند تر به تن داشت. نقطه چشمگیر لباس او مانتوی زرد جلوبازی بود که کنار رنگ مشکی، خودنمایی می کرد.

رعنا آزادی ور در جشن حافظ

رعنا آزادی ور در افتتاحیه جشنواره 34، لباسی به تن داشت که شاید صرفا برای این مراسم تدارک دیده بود؛ لباس زیبایی از جنس مخمل و ساتن با رنگ مشکی و آبی که ترکیب مناسبی داشت که اگر برای پوشش بخش زیرین لباس، تمهید بهتری می اندیشید، می شد از آن به عنوان یکی از زیباترین لباس های افتتاحیه نام برد؛ لباسی که بتوان از آن در مراسم های مختلف رسمی استفاده کرد.

رعنا آزادی ور در افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فجر
رعنا آزادی ور در افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فجر

او در روزهای دیگر جشنواره، روند کژوال پوشی را در پیش گرفته بود که گاه با لباسی عام تر و شیک، و در روزهایی نیز طراحی شده و متفاوت همراه بود.

در پوشش او در جشنواره 34 نیز می توان انتخابهایی را دید که کمی جرأت می خواهد.

با نگاهی به شکل پوشش رعنا آزادی ور در مراسم فجر 33، جشن های حافظ و فجر 34، می توان گفت او همیشه سعی در نوعی متفاوت بودن در انتخاب های خود دارد؛ طرح لباس های او معمولا بخشی متفاوت و غیر معمولی را در خود گنجانده است؛ فرمی عجیب یا دامنی غیر معمول با… . حتی این موضوع را می توان در رنگ ها هم مشاهده کرد.

زندگی خصوصی لیلا برخورداری بازیگر نقش کبری در خواب و بیدار + عکس های دیدنی او

در لباس های مشکی او، بخش هایی مانند شال سرخابی یا ساتن آبی یا ترکیب خطوط سفید یا جوراب های بلند طوسی و یا حتی استفاده از ستاره های کوچک روی لباس، حجم مشکی بودن را می شکند و خودنمایی می کند. این حاصل انتخاب های متفاوت رعنا آزادی ور است که در همه استایل هایش می توان مشاهده کرد.

سانسور همه جا است

همه جای دنیا درگیر بخشی از سانسور و ممیزی هستند اما سینمای ما خیلی بیشتر است و کاری نمی شود کرد ، امیدوارم مسئولان نگاه دیگری داشته باشد

کم کاری رعنا آزادی ور

در مجموع بازیگر پرکاری محسوب نمی شوم و همواره گزیده کار بوده اما در هر سال کم کم یک فیلم ایفای نقش کرده ام

با فیلم خوبی شروع کردم

من فکر می کنم در زمان بسیار خوب و با فیلم خوبی وارد دنیای سینما شدم در آن زمان بازیگران خانم بسیار خوبی داشتیم و از نظر جامعه شناسی هم جایگاه زنان در سینما معلوم شده بود

کارگردانی فعلا نه

کارگردانی در حال حاضر دغدغه من نیست ، الان دارم یه مسیری را در عرصه بازیگری پیش می روم که امیدوارم بگذارند به جایی برسم

شروع فعالیت هنری رعنا آزادی ور

در بیوگرافی رعنا آزادی ور شاید برای شما سوال باشد که او در چه فیلم هایی بازی کرده است؟ ما در این قسمت از بیوگرافی رعنا آزادی ور به بررسی آثار تلویزیونی او و فیلم هایش می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

کلاس بازیگری رعنا آزادی ور از 19 سالگی

در بیوگرافی رعنا آزادی ور میخوانیم : سال 1381 وقتی 19 ساله بود در موسسه کارنامه به مدیریت نگار اسکندرفر دوره شش ماه بازیگری را با چهره هایی چون صابر ابر ، ساره بیات و نرگس محمدی گذراند

در ادامه بیوگرافی رعنا آزادی ور  مآمده است : از اساتید وی در این موسسه می توان به چهره هایی چون ناصر تقوایی ، پیام دهکردی ، پانته آ پناهی ها و شادمهر راستین اشاره کرد

شروع بازیگری رعنا آزادی ور با مارمولک

در بیوگرافی رعنا آزادی ور آمده است : در سال 1382 از کلاس بازیگری به فیلم «مارمولک» کمال تبریزی معرفی شد و در نقش فائزه کنار پرویز پرستویی تجربه بسیار موفق را بدست آورد.

او در این فیلم نقش دختری را داشت که در طی مسیر به همراه مادرش داخل کوپه رضا مارمولک در قطار بود و دیالوگ هایی که در این بین برقرار شد پس از گذشت سال ها هنوز ماندگار است .وی به شدت گزیده کار و محتاط است است و در انتخاب نقش ها دقت کافی را انجام می دهد

علت پیری و سفیدی موهای پانته آ پناهی ها چیست؟

فیلم سینمایی مارمولک پربیننده ترین و پرفروش ترین فیلم سینما بوده که آقای پیمان قاسم خانی نویسندگی آن را بر عهده داشت و با درخشش پرویز پرستویی همراه بود

رعنا آزادی ور در فیلم مارمولک
رعنا آزادی ور در فیلم مارمولک

در بیوگرافی رعنا آزادی ور  میخوانیم : او با یک سال دوری از سینما با بازی در سه فیلم در سال 1384 موقعیت خود را در سینما تثبیت کرد.

آزادی ور در سال 1384 با فیلم «هوو» به کارگردانی علیرضا داوود نژاد به عرصه بازیگری بازگشت و دومین گام خود را در سینما برداشت فیلمی که در کنار رضا عطاران و مریم کاویانی بازی کرد

رعنا آزادی ور در فیلم هوو
رعنا آزادی ور در فیلم هوو

در همان سال دو پیشنهاد دیگر از طرف مانی حقیقی و محمدعلی نجفی دریافت کرد. فیلم سینمایی کارگران مشغول کارند و زاگرس دو فیلم دیگر بود که در سال ۱۳۸۴ بازی کرد

در بیوگرافی رعنا آزادی ور جالب است بدانید وی تاکنون در هیچ سریالی در تلویزیون حضور نداشته است.

رعنا آزادی ور در فیلم پارک وی

در بیوگرافی رعنا آزادی ور  آمده است : خانم آزادی ور سال 1385 در پنجمین تجربه خود در فیلم «پارک وی» حضور داشت

رعنا آزادی ور با بازی در فیلم پارک وی (فریدون جیرانی، 1385) برای بار نخست بازی نقش اول را همراه با نیما شاهرخ شاهی تجربه کرد.

این فیلم داستان زندگی دو جوان است که دچار مشکلاتی در روابط عاشقانه‌شان می‌شوند و حوادث جالبی در طول داستان رخ می‌دهد. در این فیلم بازیگرانی چون نیما شاهرخ شاهی، بیتا فرهی، محمدرضا شریفی نیا، مائده طهماسبی، جمشید شاه محمدی، نیوشا ضیغمی، مهدی احمدی و… نقش آفرینی کرده‌اند.

رعنا آزادی ور در فیلم پارک وی
رعنا آزادی ور در فیلم پارک وی

 

شهرت رعنا آزادی ور با فیلم اصغر فرهادی

در بیوگرافی رعنا آزادی ور میخوانیم : سپس در سال 1387 در فیلم «درباره الی» اصغر فرهادی در کنار گلشیفته بازی کرد فیلمی که به موفقیت های بین المللی فراوانی دست یافت و شهرت دوچندانی برای بازیگرانش به همراه آورد.

او در فیلم درباره الی نقش همسر یکی از زوج های جوان فیلم را بازی می کند که در داستان سه روزه سفر این زوج ها به شمال در گیر است و با بازی در این نقش در سیر داستان هم پای سایر شخصیت های داستان با اتفاقات روبرو می شود.

فیلم درباره الی با کسب سه سیمرغ و هفت تندیس از جشنواره داخلی و نامزد عنوان بهترین فیلم خارجی جشنواره اسکار بسیار درخشید

رعنا آزادی ور در درباره الی
رعنا آزادی ور در درباره الی

فیلم های درخشان رعنا آزادی ور

در ادامه بیوگرافی رعنا آزادی ور مروری میکنیم بر آثار درخشان او.با ما در ادامه همراه باشید.

رعنا آزادی ور در فیلم محمد رسوال الله

خانم بازیگر سال 1393 در فیلم «محمد رسول الله» به کارگردانی مجید مجیدی نقش جمیل همسر ابولهب را بازی کرد که کاراکتری کاملا منفی و متفاوت داشت.

ماجرای ازدواج رز رضوی و محمدرضا شریفیان چه بود؟

رعناآزادی ور بازیگر نقش جملیه در فیلم «محمدرسول الله(ص)» به مناسب اکران عمومی اخرین اثر مجید مجیدی نوشته است:«همکاری با گروهی که در مقیاس جهانی معتبر هستند، برای هر کسی تجربه فوق العاده ای است. شما به عنوان بازیگر وقتی مقابل دوربین فیلمبردار چیره دستی مثل ویتوریو استورارو می روید، نکاتی را تجربه می کنید و می آموزید که بی نظیر است. من این شانس را داشته ام که مقابل دوربین برخی از فیلمبردارهای بزرگ سینمای ایران بازی کنم، اما وقتی پلان های ثبت شده توسط آقای استورارو را می بینیم، بیشتر شبیه تابلوهای زیبای نقاشی هستند. همکاری با این گروه بین المللی که همه با سوابق آنها آشنا هستیم، برای من توامان با ترس و لذت بود.

خداوند را شاکرم که در کارنامه ام با کارگردان هایی همکاری کرده ام که همگی از بهترین های سینمای ایران هستند. اما چیزی که در مورد آقای مجیدی برایم جذاب بود، این بود که ایشان به خوبی می دانستند قرار است هر پلان را چگونه اجرا کنند و در هدایت بازیگران و نحوه دکوپاژ کاملا با آگاهی سر صحنه حاضر می شدند. شیوه هدایت ایشان خیلی شیوه مستقیم و بی دردسری بود، با اینکه در برخی موارد زحمت بسیاری می کشید تا چیزی که مد نظر دارد، به خوبی اجرا شود. تک تک پلان ها با تایید ایشان و حساسیت بسیار فیلمبرداری شد و من به عنوان بازیگر احساس میکردم مدام زیر ذره بین آقای مجیدی قرار دارم و حتی یک حرکت انگشت بی جهت نمی توانم داشته باشم و این بسیار به من احساس امنیت میداد.

رعنا آزادی ور در فیلم محمد رسوال الله
رعنا آزادی ور در فیلم محمد رسوال الله

نقش جنجالی رعنا آزادی ور در خانه دختر

در بیوگرافی رعنا آزادی ور از دیگر نقش های موفق ایشان می توان به فیلم «خانه دختر» در سال 1393 اشاره کرده که نقش اصلی (سمیرا) را ایفا می کند

سمیرا دختری که به دلیل سوء ظن خانواده نامزدش نسبت به دوشیزه بودن وی مسیر زندگیش عوض می شود ، این فیلم نزدیک سه سال توقف بود که در نهایت نیم دوم سال 96 بصورت محدود اکران شد

رعنا آزادی ور در خانه دختر
رعنا آزادی ور در خانه دختر

رعنا آزادی ور در فیلم خشم و هیاهو

این فیلم داستان جنایی و خشمگین خواننده جوانی است که دست به قتل همسر خود می‌زند. این فیلم که برگرفته از رمان خشم و هیاهو است، داستان زندگی ورزشکار ناصر محمدخانی که دست به قتل همسر خود زده بود را نیز روایت می‌کند. رعنا آزادی ور در فیلم خشم و هیاهو نقش همسر این خواننده را ایفا می‌کند که به دست همسرش به قتل می‌رسد. از بازیگران دیگر این فیلم می‌توان به طناز طباطبایی، نوید محمدزاده، سعید چنگیزیان، بهناز جعفری، رضا بهبودی، بهزاد عمرانی و… اشاره کرد.

زندگینامه و بیوگرافی حامد بهداد ، از عکاسی و خوانندگی تا ستاره شدن

این فیلم جوایز بسیاری نیز در جشنواره‌های مختلف کسب کرده که از جمله آنها می‌توان به جایزه بهترین فیلمبرداری و جایزه ویژه هیئت داوران در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.

رعنا آزادی ور در خشم و هیاهو

رعنا آزادی ور در فیلم حریم شخصی

فیلم حریم شخصی داستان زندگی دو زوج است که در یک جشن دوستانه به دلایلی شروع به بحث می‌کنند و در پایان مرگ دریا رقم می‌خورد و داستان مرگ او روایت می‌شود. در این فیلم بازیگرانی چون رعنا آزادی ور و میلاد کی مرام، اندیشه فولادوند، بهنوش بختیاری، مهتاب ثروتی، مسیح کاشانی، امیر آقایی و… نقش آفرینی کرده‌اند.

رعنا آزادی ور در فیلم حریم شخصی
رعنا آزادی ور در فیلم حریم شخصی

رعنا آزادی ور در فیلم چهارراه استانبول

فیلم چهارراه استانبول داستان ساختمان پلاسکو را با قصه‌ای جالب روایت می‌کند. در این فیلم دو دوست که با یکدیگر تولیدی لباس در ساختمان پلاسکو دارند در طول داستان با حوادث این ساختمان روبرو شده و مشکلاتی برای آنها پیش می‌آید. در این فیلم بازیگرانی چون بهرام رادان، محسن کیایی، مهدی پاکدل، سحر دولتشاهی، مسعود کرامتی، سعید چنگیزیان، ماهور الوند، خسرو احمدی، اسدالله یکتا و… ایفای نقش کرده‌اند. از جوایز این فیلم می‌توان به جایزه بهترین بازیگر مکمل نقش اول زن و جایزه بهترین جلوه‌های بصری در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.

رعنا آزادی ور در فیلم چهارراه استانبول
رعنا آزادی ور در فیلم چهارراه استانبول

رعنا آزادی ور در فیلم در وجه حامل

این فیلم داستان زندگی زنی است که دچار مشکلاتی در زندگی می‌شود و سعی دارد آنها را حل کند. در این فیلم بازیگرانی چون ژاله صامتی، محمدرضا غفاری، ایرج سنجری، محسن کیایی، رویا جاویدنیا، احسان امانی و… نقش آفرینی می‌کنند.

رعنا آزادی ور در فیلم در وجه حامل
رعنا آزادی ور در فیلم در وجه حامل

رعنا آزادی ور در فیلم بهت در نقش لیلا

این فیلم داستان زندگی دو خانواده و حوادث و مشکلاتی که برای آنها رخ می‌دهد را روایت می‌کند. در این فیلم بازیگرانی چون رعنا آزادی ور و مهتاب کرامتی، علیرضا آقاخانی، محمدرضا رهبری و… نقش آفرینی کرده‌اند. این فیلم به دلیل تعطیلی سینماهای سراسر کشور امسال از تمام سایت‌های معتبر به صورت آنلاین اکران شد.

رعنا آزادی ور فیلم بهت در نقش لیلا
رعنا آزادی ور فیلم بهت در نقش لیلا

رعنا آزادی ور در فیلم به وقت خماری

به وقت خماری داستانی با مضمون طنز و کمدی است که ماجرای ازدواج دو زوج در یک خانواده و اتفاقات جالب آن را روایت می‌کند. در این فیلم بازیگرانی چون رعنا آزادی ور و هادی کاظمی، مهدی فخیم زاده، هنگامه قاضیانی، ابوالفضل پورعرب، پوریا پورسرخ، هومن برق نورد، هنگامه حمیدزاده، شهره لرستانی، شیرین یزدان بخش، مجید یاسر و… نقش آفرینی کرده‌اند. این فیلم با فروش یک میلیاردی در سینمای ایران جزو آثار پرفروش محسوب می‌شود.

رعنا آزادی ور در فیلم به وقت خماری
رعنا آزادی ور در فیلم به وقت خماری

رعنا آزادی ور در فیلم سونامی

این فیلم داستان زندگی یک ورزشکار تکواندو کار را روایت می‎کند که در ادامه داستان برای حضور در مسابقات با مشکلاتی روبرو می‌شود. در این فیلم بازیگرانی چون بهرام رادان، مهرداد صدیقیان، علیرضا شجاع نوری، محمد رضا غفاری، فرشته حسینی، علیرضا استادی، امیر مهدی ژوله، ستاره پسیانی و… نقش آفرینی کرده‌اند. این فیلم برای اولین بار در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در سال 1397 به نمایش در آمد و فروش بسیار خوبی را در سینمای ایران به همراه داشت.

ماجرای رابطه ی شهرام حقیقت دوست با خاطره اسدی چه بود؟
رعنا آزادی ور در فیلم سونامی در نقش پریسا
رعنا آزادی ور در فیلم سونامی در نقش پریسا

سریال های رعنا آزادی ور

در ادامه بیوگرافی رعنا آزادی ور مروری میکنیم بر سریال هایی که او در آنها هنرنمایی کرده است. با ما همراه باشید.

1. رعنا آزادی ور در سریال جیران

  • سال تولید: 1399
  • کارگردان: حسن فتحی

این سریال که در شبکه نمایش خانگی تولید می‌شود هنوز به مرحله پخش و توزیع نرسیده است. این مجموعه روایتی با مضمون تاریخی است که به داستان زندگی ناصرالدین شاه و دیگر شخصیت‌های محوری قصه می‌پردازد. در این سریال بازیگرانی چون بهرام رادان، پریناز ایزدیار، شبنم مقدمی، بابک حمیدیان و… نقش آفرینی می‌کنند. به نظر می‌رسد این سریال یکی از بهترین آثار حسن فتحی است که به زودی شاهد موفقیت و فروش بسیار خوب آن خواهیم بود.

رعنا آزادی ور در جیران
رعنا آزادی ور در جیران

2. رعنا آزادی ور در سریال زخم کاری

  • سال تولید: 1400
  • کارگردان: محمدحسین مهدویان

همانطور که می دانید یکی از سریال های های پرطرفدار که در سال 1400 پخش شد و رعنا آزادی ور به شدت درخشید سریال زخم کاری به کارگردانی محمد حسین مهدویان در نقش سمیرا بود که ایشان با نقش آفرینی در این فیلم طرفداران زیادی را به خود جذب کرد.

جواد عزتی و هانیه توسلی از دیگر بازیگران این سریال شبکه نمایش خانگی هستند.

رعنا آزادی ور در زخم کاری
رعنا آزادی ور در زخم کاری

فیلم های مشترک رعنا آزادی ور و مهدی پاکدل

فیلم سینمایی چهارراه استانبول

مهدی پاکدل نسبت به رعنا آزادی ور تجربه و سابقه بیشتری در سینما دارد و آثار بیشتری بازی کرده است. اما این دو نفر در دو اثر همبازی بودند؛ چهارراه استانبول به کارگدانی مصطفی کیایی و محمدرسول الله به کارگردانی مجید مجیدی. بسیاری از منتقدان سینما چهارراه استانبول را بهترین نقش آفرینی پاکدل می‌دانند. از طرفی آزادی ور کارنامه قابل دفاعی دارد.

فیلم سینمایی محمد رسول الله

رعنا آزادی ور در محمد رسول الله نقش «ام جمیل» را بر عهده داشت و مهدی پاکدل نقش «ابوطالب» را ایفا می‌کرد. اُمّ جَمیل بنت حرب همسر ابولهب و خواهر ابوسفیان و عمّهٔ معاویه، و دشمن و آزاردهنده پیامبر اسلام است. مطابق برخی منابع، نام کامل او «أروی بنت حرب ابن امیّه» است.

اولین تجربه تئاتر رعنا آزادی ور

در بیوگرافی رعنا آزادی ور میخوانیم : خانم بازیگر اولین بار در سال 1396 وقتی 34 ساله بود با تئاتر «خانه بوشاسب دراز دست» به کارگردانی علی اتحاد بروی صحنه رفت

معرفی سریال فوفو مسافری از کامادو ویژه کودک و نوجوان

گفتگوی خواندنی با رعنا آزادی ور

آنچه ما می‌خواهیم به آن برسیم کاملاً واضح است. بیاییم اول دسته‌بندی کنیم و ببینیم در سینمای ایران چند آیتم وجود دارد که شما معتقدید یک بازیگر باید آنها را رعایت کند تا تبدیل به یک بازیگر موفق شود. بعد روی هر کدام از این آیتم‌ها بحث کنیم. می‌خواهم اصلاً شخصی حرف نزنیم و بیاییم از بیرون درباره روند بازیگری در ایران حرف بزنیم.

اما هر بازیگری هدفی دارد. خیلی از بازیگران، بازیگری شغل‌شان است. پس برای من که هیچ وقت شغل نبوده، نمی‌توانم طور دیگری حرف بزنم.
طباطبایی: بعد هم ما نمی‌توانیم دو نفری برای تمام بازیگران سینما حکم صادر کنیم. فکر می‌کنم باید کاملاً شخصی حرف بزنیم چون برای هر بازیگر آیتم‌هایی که منجر به موفقیتش می‌شود، متفاوت است.

این تجربه‌ای است که همه باید بگذرانند ولی فکر می‌کنی چطور می‌شود که یک نفر بدون اینها در سینمای ما محبوب باشد، هم جایزه گرفته و هم موفق باشد و اصلاً در کشورمان به عنوان بازیگر شناخته ‌شود. دلیل این اتفاق چیست و چنین تناقضی چطور ممکن است؟

به نظر من آگاهی نداشتن کارگردان و تهیه‌کننده نسبت به این بخش‌ها و اینکه خیلی متوجه این ماجراها نیستند که بازیگر چه کار ویژه‌ای در صحنه انجام می‌دهد. بیشتر هدفشان این است که آن بازیگر چقدر محبوبیت دارد و فیلم‌شان را چقدر می‌خواهند بفروشند.

مردم چطور؟ مردم چرا این را می‌پذیرند؟

سلیقه مردم را ما پایین آورده‌ایم. در حال حاضر سلیقه مردم ما یک سلیقه کاملاً نسبی است. به یک لحظاتی می‌خندند که آدم حیرت می‌کند. این اتفاقات به این دلیل است که ما که در سینما کار می‌کنیم به مرور زمان سلیقه مردم خودمان را در سینما پایین آورده‌ایم و مردم هم به همان حدش راضی شدند. به همان خنده و به همان میزانسن ضعیف و غیرقابل باور. فکر می‌کنم به همه این شرایط عادت کردند و دیگر برایشان مهم نیست.

راه‌حل اصلاحش را چه می‌دانی؟

آراه‌حلش دست کسانی است که سمت‌های بالاتری در این سینما دارند. از کارگردانان و فیلمنامه‌نویسان گرفته تا سیاستگذاران کلان.

سلیقه مردم را چطور می‌شود بالا آورد؟

با ساختن فیلم خوب. می‌توانیم مدام فیلم خوب بسازیم. ممکن است مردم یک دفعه، دو دفعه بروند و بگویند ما در سینما اصلاً به این فیلم نخندیدیم و خوش‌مان نیامد اما در نهایت نتیجه می‌دهد.

از نظر شما چهره چند درصد تاثیر دارد ؟

شخصاً 30 درصد اما در سینما 50 درصد

حالا اگر کسی الان بخواهد وارد سینما شود فکر می‌کنید وضعیت چگونه است و هر کدام از شما چه زمانی وارد سینما شدید، چه مشکلاتی داشتید و چه جایگاهی را توانستید برای خودتان پیدا کنید؟

نگاهی به بازیگران زن متولد دهه 60 در سینمای ایران + تصاویر و بیوگرافی

من فکر می‌کنم زمان ورود یک بازیگر به سینما خیلی مهم است. فکر می‌کنم 80 درصد در موفقیت یک بازیگر تاثیرگذار است.
ببینید من اواخر سال 80 با فیلم مارمولک وارد شدم. از لحاظ جامعه‌شناسی، زن در سینمای ایران در آن مقطع جایگاه خودش را پیدا کرده بود. بازیگر خوب زن زیاد داشتیم. یک نکته مهم که طناز به آن اشاره کرد مربوط به این است که تو با چه فیلم و حضوری وارد سینما شدی و اولین حضورت چگونه بوده. به نظر من خیلی نکته مهمی است و خیلی می‌تواند تعیین‌کننده باشد. من هم حضورم در فیلم مارمولک برای اولین حضور یک بازیگر در یک فیلم، خیلی خوب بود.

فکر می‌کنی در آن مقطع سینمای ما تشنه این بود که یکسری بازیگران جوان را جذب کند؟

بله، قطعاً. من این شانس را داشتم که در زمان خوبی وارد سینما شدم. اما در آن زمان خیلی متوجه این نبودم که در سینما چه می‌گذرد ولی چون این شانس را داشتم که در زمان خوب و با یک فیلم خوب وارد بازیگری شدم فکر می‌کنم در روند کاری‌ام تاثیرگذار بوده. الان اگر یک بازیگر بیاید و اولین حضورش خیلی حضور مثبت و ویژه‌ای نباشد در صورتی که قابلیت و توانایی‌اش را داشته ‌باشد می‌تواند باز هم موفق شود. یعنی به نظرم در حال حاضر آن حضور اول خیلی تعیین‌کننده نیست که جایگاه تو را از این رو به آن رو کند. می‌تواند شانس خوبی باشد و در جهش به تو کمک کند. اما فکر می‌کنم 20 درصد بتوانیم برای زمان ورود من به طور شخصی در نظر بگیریم.

زن یا مرد بودن و اساساً جنسیت چقدر در سینمای ایران و موفقیت و مطرح شدن بازیگران تاثیر داشته است؟

موفق‌تر نه به معنای موفق‌تر. شاید پرکارتر شوند. اما ممکن است این پرکاری منجر به موفقیت‌شان نشود.

بعضی‌ها هم به محافظه‌کاری اشاره می‌کنند. این نگاه چه تاثیری در روند بازیگری دارد؟

محافظه‌کاری یعنی همان کاری که من الان شخصاً انجام دادم. یعنی من در مصاحبه‌ام هم دارم همان محافظه‌کاری را می‌کنم چون اگر محافظه‌کاری نمی‌کردم راحت مثال می‌زدم و راحت نام اشخاص را ذکر می‌کردم. ولی فکر می‌کنم اگر آن کار را بکنم ممکن است نام بیاورم و به گوش کسی برسد. اگر قرار باشد یک اتفاق خوب در آینده برایم بیفتد ممکن است آن را از دست بدهم. پس سعی می‌کنم حرف‌هایم را تا حدودی سانسور کنم.

به نظر تو در سینمای ما اشخاص محافظه‌کار موفق‌ترند؟

فکر می‌کنم موفق‌ترند چون یک سیاستی را پیش می‌گیرند.

بیوگرافی طناز طباطبایی از شروع بازیگری تا حضور متفاوت او در یاغی

فکر نمی‌کنی یکسری از بازیگرها با هوشمندی و بدون محافظه‌کاری خودشان را مطرح کردند و موفق شدند؟

نه، در آن هوشمندی باز هم محافظه‌کاری هست. آن شخص با هوشمندی محافظه‌کاری می‌کند اما ممکن است من عقلانی و به یک شکل دیگری محافظه‌کاری کنم.

یعنی تو ترجیح می‌دهی محافظه‌کار باشی، یعنی یکسری چیزهایی را که می‌بینی نبینی، بعضی چیزها را نشنیده بگیری و یکسری حرف‌ها را نزنی.

بله، به خاطر اینکه تجربه به من ثابت کرده که باید این‌گونه باشم.

جدول آثار و فیلم‌شناسی رعنا آزادی ور

در ادامه بیوگرافی رعنا آزادی ور بازیگر فیلم محمد رسول‌الله باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

آثار سینمایی رعنا آزادی ور

سالنام فیلمکارگردان
۱۳۹۹هفته‌ای یک‌بار آدم باششهرام شاه‌حسینی
تاراکاوه قهرمان
۱۳۹۷سونامیمیلاد صدرعاملی
۱۳۹۶به وقت خماریمحمدحسین لطیفی
بهتعباس رافعی
چهارراه استانبولمصطفی کیایی
لونه زنبوربرزو نیک‌نژاد
در وجه حاملبهمن کامیار
۱۳۹۵حریم شخصیاحمد معظمی
مردادبهمن کامیار
۱۳۹۴خشم و هیاهوهومن سیدی
وقتی برگشتموحید موسائیان
۱۳۹۳داره صبح میشهیلدا جبلی
محمد رسول‌اللهمجید مجیدی
خانه دخترشهرام شاه‌حسینی
این سیب هم برای توسیروس الوند
۱۳۸۸نخودیجلال فاطمی
۱۳۸۷آفتاب پشت برفرضا سبحانی
درباره الیاصغر فرهادی
تهران در جستجوی زیباییمهدی کرم پور
۱۳۸۶خاک آشنابهمن فرمان آرا
شیرینعباس کیارستمی
۱۳۸۵پارک ویفریدون جیرانی
۱۳۸۴کارگران مشغول کارندمانی حقیقی
زاگرسمحمدعلی نجفی
هووعلیرضا داوودنژاد
۱۳۸۲مارمولککمال تبریزی

رعنا آزادی ور در نمایش خانگی

سالنام سریالکارگردان
۱۴۰۰جیرانحسن فتحی
زخم کاریمحمدحسین مهدویان

جوایز و نامزدی‌های رعنا آزادی ور

سالجایزهردهفیلمنتیجه
۱۳۸۹جشن سینمای ایرانبهترین بازیگر نقش مکمل زندرباره الینامزد شده
۱۳۸۳جشن حافظبهترین بازیگر زن (فیلم)مارمولکنامزد شده

صفحه اینستاگرام رعنا آزادی ور

در آخر نیز مروری داریم بر فعالیت هاي اینستاگرامی رعنا آزادی ور . برای آشنایی بیشتر با بیوگرافی رعنا آزادی ور او را در صفحه ی اینستاگرامش دنبال کنید. او قریب به 213 هزار فالوور و 25 پست در اینستاگرام دارد که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی رعنا آزادی ور و یک دهه فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی رعنا آزادی ور و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی رعنا آزادی ور ، به اینستاگرامش مراجعه کنید.

صفحه اینستاگرام رعنا آزادی ور

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا