اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران مردبیوگرافی بازیگران

ناگفته های زندگی کوروش تهامی از طلاق از شبنم طلوعی تا ازدواج دوم + بررسی فیلم ها

در این بخش بیوگرافی کوروش تهامی بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی کوروش تهامی از بازیگران مرد خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با فیلم زیرتیغ به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او را با عکس های شخصی و همسرش پونه یزدانی را میخوانیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی کوروش تهامی آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

کوروش تهامی متولد چه سالی است؟

کوروش تهامی زادهٔ ۴ اردیبهشت ۱۳۵۰ در تهران است.

آیا کوروش تهامی ازدواج کرده است؟

بله در حال حاضر پونه یزدانی همسر کوروش تهامی است.

آیا کوروش تهامی بچه دارد؟

خیر. کوروش تهامی هنوز بچه‌دار نشده است

کوروش تهامی با کدام فیلم به شهرت رسید؟

کوروش تهامی با فیلم زیرتیغ به شهرت رسید.

خلاصه بیوگرافی کوروش تهامی

نام اصلیکوروش تهامی
تاریخ تولد۴ اردیبهشت ۱۳۵۰
محل تولدتهران
شغلبازیگر، خواننده، نوازنده و مجری
سال های فعالیت۱۳۷۲ تا کنون
وضعیت تاهلمتاهل شبنم طلوعی (جدا شده ) پونه یزدانی (فعلی)

بیوگرافی کوروش تهامی

بیوگرافی کوروش تهامی

در بیوگرافی کوروش تهامی میخوانیم :او متولد 4 اردیبهشت 1350 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است

کودکی کوروش تهامی

در ادامه بیوگرافی کوروش تهامی آمده است : وی فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دنشگاه آزاد می باشد که از کودکی میخواست دکتر شود ، اما حالا بازی می کند و تجربه اجرا ، نوازندگی و خوانندگی هم دارد

قد کوروش تهامی

در ادامه بیوگرافی کوروش تهامی آمده است قد او 176 سانتی متر است.

تحصیلات کوروش تهامی از آرزوی دکتر شدن تا بازیگری

در کودکی آرزو داشت دکتر شود تا بتواند مادربزرگش که رمیض بود و وابستگی شدیدی به او داشته را درمان کند اما مقطع دبیرستان به فکر خلبانی و بازیگری می افتد

به همین خاطر بعد از گرفتن دیپلم گرافیک در رشته بازیگری به دانشگاه آزاد رفت و لیسانس گرفت

بیوگرافی خانواده کوروش تهامی

در بیوگرافی کوروش تهامی درباره خانواده اش آمده است : کوروش تهامی او در یک خانواده پنج نفری متولد شده دو خواهر دارد که یکی از خودش بزرگ تر است و ازدواج کرده و خواهر کوچکترش دانشجو است.

تا کلاس اول راهنمایی را در محله (پامنار) تهران بودم و پس از آن در محله های سعادت آباد و شهرک غرب، در حال حاضر هم در غرب تهران ساکن هستم.

کوروش تهامی به تازگی پدر خود را از دست داده است.

فوت پدر کوروش تهامی

ازدواج و وضعیت تاهل کوروش تهامی

بیشترین جستجوها در بیوگرافی کوروش تهامی درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید در حال حاضر همسر ایشان کیست.

بیوگرافی رضا رویگری

ازدواج اول کوروش تهامی تا طلاق

کوروش تهامی اولین بار با شبنم طلوعی (بازیگر) ازدواج کرد اما علاقه وی به زندگی در خارج از کشور و گرایش به فرقه بهائیت در نهایت باعث جدایی آنها شد

کوروش تهامی و شبنم طلوعی

ازدواج دوم کوروش تهامی

در بیوگرافی کوروش تهامی میخوانیم : آقای بازیگر برای بار دوم با خانم پونه یزدانی ازدواج کرد ، خانم یزدانی فارغ التحصیل رشته نقاشی بوده و دوره دیده گریم بین الملل هم می باشد

کوروش تهامی و پونه یزدانی

نحوه آشنایی کوروش تهامی و همسرش

کورش : نحوه آشنایی ما خیلی هنری بود (می‌خندد). همسرم برای خرید یک سی‌دی موسیقی وارد مغازه‌ای شد که من هم داشتم از آنجا خرید می‌کردم و اتفاقا من هم آن موسیقی را خیلی دوست داشتم. وقتی دیدم ایشان سخت مشغول توضیح دادن هستند و فروشنده هم متوجه نمی‌شود، وارد معرکه شدم و با توضیحاتم که البته کمی هم مخصوص بود، مغازه‌دار را متوجه کردم موسیقی کار کیست و خواننده آن آلبوم چه کسی است.

پونه یزدانی : خیلی جالب بود. کورش عینک بزرگی زده بود و من نشناختمش. آمد جلو و گفت بگذارید کمک‌تان کنم. فکر کنم دلش سوخته بود (می‌خندد). چون من هرچه توضیح می‌دادم فروشنده اصلا متوجه نمی‌شد. به هرحال کورش آمد و قسمتی از آن آواز را خواند و من با کمال تعجب گوش می‌کردم. بالاخره جناب فروشنده متوجه شد ما از کدام آلبوم و کدام خواننده حرف می‌زنیم. آن روز را فراموش نمی‌کنم، اتفاق بسیار جالبی بود.

کورش : اولین جرقه آشنایی ما آنجا بود و بعد هم رفت‌وآمد‌های معمول و خواستگاری و ازدواج.

کوروش تهامی در فکر بچه دار شدن

بچه دار شدن در کنار شیرینی هایش ، مسئولیتی سنگین است و باید قبل از داشتن فرزند خوب در موردش فکر کرد و آگاهانه تصمیم گرفت

گفتگوی خوانی با کوروش تهامی و همسرش

درهمه کارها مشارکت و مشورت داریم

کورش : خدارا شکر ارتباط بسیار خوبی با هم داریم و از بودن در کنار هم لذت می‌بریم. زحمت بسیاری از هماهنگی‌های زندگی‌مان مانند سفرها، دیدارهای خانوادگی، رفت‌وآمد و. . . برعهده همسر عزیزم است و اوست که در زندگی مشترک‌مان مراقب خیلی از مسائل است.

پونه : ما از همان ابتدای ازدواج بنا را بر مشارکت و مشورت گذاشتیم و من هم همیشه سعی می‌کنم در تمام کارها با هم همفکری داشته باشیم و معمولا کمتر اتفاق می‌افتد کاری را بدون مشورت با هم انجام دهیم.

به خواسته‌های یکدیگر احترام می‌گذاریم

کورش : فکر می‌کنم رمز ارتباط خوب‌مان به‌خاطر احترام گذاشتن به خواسته‌های یکدیگر است. ببینید زندگی مشترک یک اتفاق دوطرفه است. به نظر من در زندگی زناشویی هرگز نباید صرفا به توقعات، خواسته‌ها یا حتی آرزوهای خود فکر کنیم و همیشه باید بدانیم 50 درصد این قضیه همسرمان است.

در اینستاگرام متین ستوده چه میگذرد؟

اینکه شخصی تصمیم گرفته در تمام شرایط همراه شما باشد و البته ثابت کرده که چنین است، در این روزگار ارزش این را دارد که برایش جان بدهی؛ بنابراین احترام گذاشتن به خواسته‌ها و علایق و مشورت کردن‌هاست که باعث استحکام روابط و درنتیجه علاقه و محبت می‌شود.

پونه : من هم در این زمینه با همسرم موافقم. وقتی در زندگی زناشویی طرف مقابل برای شما اهمیت قائل شود و این اهمیت و توجه برای هر دو طرف ثابت شود، احساس خواهید کرد به تکیه‌گاه درستی اتکا کرده‌اید و به این شکل، ارتباط‌ها هم خوب می‌شود و استحکام و البته دوام پیدا می‌کند.

برنامه‌ریزی سفرها با همسرم است

پونه : تفریحات مشترک ما زیاد است؛ سفر، سینما، خرید، پیاده‌روی و البته رستوران و. . .

کورش : ما واقعا به سفر خیلی علاقه داریم و برای سفرهای‌مان هم بسیار برنامه‌ریزی می‌کنیم که البته تقریبا همه این برنامه‌ریزی‌ها توسط همسر عزیزم انجام می‌شود. ما طی سال و به فراخور فرصت‌ها و زمان‌های فراغت، برای سفر برنامه می‌چینیم. به نظر ما سفر باعث می‌شود آدم‌ها بهتر خودشان را بشناسند و البته دیدن مکان‌های جدید و زیبا و همینطور برقرار کردن ارتباط با آدم‌های جدید روحیه هر شخص را عوض می‌کند و باعث نشاط می‌شود.

پونه : سفر باعث ایجاد حس شادی در انسان می‌شود؛ ضمن اینکه شما می‌توانید با یک سفر خاطره‌انگیز خستگی‌های روحی که به واسطه کار یا روزمرگی سراغ‌تان آمده از خود دور کنید. من فکر می‌کنم با کمی برنامه‌ریزی اصولی همه می‌توانند به سفر بروند و با دیدن جاهای جدید و نو روح‌شان را تازه کنند. غیر از این سفرهای گروهی هم می‌تواند خیلی جذاب و به یاد ماندنی باشد. من یکی از طرفداران سفرهای دسته‌جمعی هستم.

کورش : درکنار سفر که شاید تفریح اصلی ما باشد، اهل سینما رفتن هستیم و در خانه هم فیلم زیاد می‌بینیم. خرید جزء برنامه‌های اصلی ماست چون هر دو به شکل عجیبی عاشق خرید کردن هستیم (می‌خندد). من حتی خرید از سوپر مارکت را هم دوست دارم. پیاده‌روی و رستوران هم جزو تفریحات ماست. من مطالعه را هم خیلی دوست دارم و به‌شدت روزنامه‌خوان هستم.

در رشته گریم آموزش دیده‌ام

پونه : من در رشته گریم آموزش دیده‌ام و این رشته را که اتفاقا مرتبط با عالم سینما و هنر است خیلی دوست دارم. هنوز این فرصت را نداشته‌ام که در این رشته فعالیت کنم اما می‌دانم کاری جذاب و البته سخت است.

همه چیز در مورد سپند امیرسلیمانی چپ دست

کوروش تهامی و پونه یزدانی

همه نقش‌های کورش را دوست دارم

پونه : انتخاب یکی از کارهای همسرم واقعا سخت است. همه کارهای ایشان را دوست دارم؛ چون می‌دانم و می‌بینم برای اجرای تک‌تک نقش‌های‌شان چقدر وقت و انرژی می‌گذارند. همه کارهای‌شان دوست‌داشتنی هستند؛ چون هیچکدام سرسری اجرا نشده و پشت تمام‌شان فکر و انرژی بوده. اصلا مگر کورش تهامی تابه حال کار بد هم داشته؟!

زندگی با یک بازیگر راحت نیست

پونه : زندگی با یک بازیگر به‌هرحال راحت نیست. کورش یک رویه کاملا منحصر به فرد در این حرفه دارد و بسیار محترمانه با خودش، همکارانش و حرفه‌اش برخورد می‌کند. برای کورش خیلی مهم است که نگاه مردم نسبت به این حرفه پاک باشد و به همین دلیل آگاهانه خیلی مسائل را رعایت می‌کند. همسرم معتقد است از این حرفه نباید سوءاستفاده شود، هر کسی نباید وارد آن شود و کسی هم نباید خدای ناکرده آلودگی وارد این حرفه کند.

شاید باورتان نشود ولی گاهی ساعت‌ها از دست بعضی آدم‌ها حرص می‌خورد و با خودش کلنجار می‌رود که چطور می‌شود غیرمستقیم آنها را متوجه اشتباه‌شان کرد تا به آنها برنخورد. کورش همه این دغدغه‌ها و نگرانی‌هایش را با من در میان می‌گذارد و می‌دانم و درک می‌کنم که چقدر حواسش به همکاران و مسائل مرتبط با کارش هست و از اتفاقات اینچنینی متاثر می‌شود.

گذشته از اینها کار بازیگری مانند بسیاری از مشاغل نیست که زمان مشخصی داشته باشد و ساعت کاری در آن از قبل به شکل دقیق اعلام شود. یعنی خیلی اوقات ساعات کاری همسرم بیشتر از آن چیزی می‌شود که ما تصور می‌کردیم؛ بنابراین تمام قول و قرارهای‌مان به هم می‌خورد و حتی ممکن است بعضی از دوستان یا فامیل ناراحت شوند که چرا ما مثلا وقتی دعوت‌مان کرده‌اند نتوانسته‌ایم به خانه‌شان برویم. البته من معمولا سعی می‌کنم با برنامه‌ریزی و صحبت کردن با این عزیزان قضیه را درست کنم، خب بالاخره این شغل همسر من است و می‌دانم حرفه‌اش برایش چقدر عزیز و مهم است.

کورش : از همسرم به‌خاطر درک این موضوع تشکر می‌کنم.

همسرم حواسش به تغذیه‌مان است

پونه : تغذیه سالم نقش مهمی در سلامت روح و جسم دارد. خب روزی هشت لیوان آب که باید میل شود. در مورد تغذیه هم ما معمولا صبحانه را کامل صرف می‌کنیم. برنجی که در خانه ما صرف می‌شود برنج قهوه‌ای است و با غذاهایی کم روغن و کم نمک سرو می شود. روغن هم معمولا یا روغن زیتون است یا روغن کنجد. سبزی و میوه هم همیشه در برنامه غذایی‌مان است؛ مخصوصا عصر‌ها یا شب‌ها که حتما سعی می‌کنیم میوه تازه صرف کنیم.

عکس بهروز وثوقی قبل از انقلاب به همراه زندگینامه

مشارکت در خانه‌داری

کورش : خداراشکر در همه کارهای‌مان مشارکت داریم. به‌هرحال قرار نیست همه کارها سر یک نفر انباشته شود. در مورد کارهای منزل هم همیشه با هم تقسیم کار می‌کنیم. به‌نظرم در زندگی مشترک همه چیز باید به اشتراک گذاشته شود؛ حتی کارهای خانه (می‌خندد).

خرید هدیه وظیفه یک مرد است

کورش : من فکر می‌کنم وظیفه یک مرد است که در مناسبت‌های مختلف برای همسرش هدیه بخرد و اهمیت او را در زندگی فراموش نکرده و به این شکل یادآوری کند.

پونه یزدانی: من هم همین نظر را دارم و معتقدم باید به همسرمان در مناسبت‌های مختلف مثل تولد، عید، سالروز ازدواج و. . . هدیه بدهیم و البته هدیه بگیریم (می‌خندد). این جور کارها ممکن است در نگاه اول خیلی مهم به‌نظر نرسند اما در بطن خود باعث می‌شوند زوج‌ها بیشتر به هم علاقه‌مند شوند و رابطه و درنتیجه زندگی‌شان زیباتر شود.

حرف آخر

کوروش : دوست دارم به عنوان حرف پایانی چند جمله عرض کنم «ما جزو ثروتمند‌ترین آدم‌های جهان هستیم چون خدا را در زندگی‌مان داریم. خدایا سپاس به‌خاطر این همه حضورت در زندگی‌مان. . .» .

علایق و حقایقی درباره کوروش تهامی

در ادامه بیوگرافی کوروش تهامی مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره آقای بازیگر. در ادامه با ما همراه باشید.

تنها مواردی که او را در زندگی رنج میدهد، فقر و نداری است. از اینکه بعضیها سر جایشان نیستند زجر میکشد.

عاشق دریا و موج است و قشنگترین رنگ زندگی اش رنگ آبی است.

علاقه کوروش تهامی به موسیقی از کودکی

دربچگی عاشق موسیقی بوده ، او از کودکی به خاطر آنکه خیلی زود به تخصص رسیده شروع به تدریس تنبک و دف کرد و از همان کودکی طعم مستقل بودن را چشید.

اول فقط شیفته موسیقی سنتی بوده ولی الان موسیقی پاپ را هم گوش میدهد. از صدای محمد اصفهانی و علیرضا عصار خوشش میآید و از پیشکسوتها هم صدای آقای حسین علیزاده و استاد شجریان را دوست دارد.

کوروش تهامی در کنسرت گروه هوران

فیلمهای مورد علاقه کوروش تهامی

در بیوگرافی کوروش تهامی آمده است فیلم های مورد علاقه ی او پدر خوانده .قیصر . پرستاران وهشداربرای کبری11 است.

پدربزرگ عندلیب من

در بیوگرافی کوروش تهامی میخوانیم : پدربزرگ پدرم در زمان قاجار آواز می خواندند و لقب عندلیب داشت ، ایشان خط خوبی هم داشتند به همین خاطر فکر کنم صدای خوب موروثی هست

معرفی فیلم خائن کشی و زمان اکران عمومی آن با سکانس های جدید

مادرم خانه دار و پدرس مهندس تکنسین برق فشار قوی می باشد که علاقه زیادی به شعر داشتند

چهره های مورد علاقه کوروش تهامی

در بیوگرافی کوروش تهامی آمده است : در میان هنرپیشه ها بازی های آل پاچینو ، جانی دپ و نیکول کیدمن را می پسندم

تدریس نوازندگی توسط کوروش تهامی

از علایق تهامی می توان به دریا و موج ، رنگ آبی و موسیقی اشاره کرد به طوری که با استعداد خوب در نواختن دورانی را به تدریس تنبک و دف می‌ پرداخت

ورزش و تغذیه کوروش تهامی

ورزش در زندگی‌مان جایگاه مهمی دارد. به هرحال بدن یک بازیگران یکی از ابزارهای کار اوست و نباید از فرم خارج شود. خوشبختانه همسرم بسیار پیگیر تغذیه سالم و نوشیدن آب به شیوه صحیح در روز و این قبیل مسائل است که برای هر فرد ازجمله یک بازیگر خیلی مهم است.

علایق دوران کودکی کوروش تهامی

در بیوگرافی کوروش تهامی جالب است بدانید : در کودکی بچه زیاد درسخوانی نبوده اما به خاطر هوش زیاد نمره ای کمتر از 15 نداشته است

در آن دوران آرشیوی از قوطی کبریت و یا باتری جمع می کرده و مدتی هم به جمع آوری تمبر می پرداخت ، عاشق کارتون پلنگ صورتی و تام و جری هم بود

می گوید تمام کارتون های مورچه خوار ، سندباد و پینوکیو را تا آخر دیده است

از بی حاشیه بودن پشیمانم

من همیشه کارم را به درست ترین شکل ممکن انجام دادام اما گاهی وقت ها فکر می کنم که در حرفه ما لازم است که آدم ها کمی درگیر حاشیه شوند

بعضی وقتی ها به خودم می گویم شاید در حق خودم در این بخش کوتاهی کردم

رد پیشنهاد شبکه جم

به طور مستقیم که نه اما پیشنهاد همکاری با شبکه جم به من شده است.

کوروش تهامی
بازیگری برای من چه در تلویزیون و چه در سینما بسیار جدی است. من هم مشکلات بیکاری را بسیار کشیده ام و می دانم که این شرایط به چه صورت برای بازیگران اتفاق می افتد و بازیگر کم کار یا بیکار می شود.
من جای آدم ها نیستم و نمی توانم بابت کارهایی که می کنند نظر بدهم اما در مورد من آن چیزی که از سینما می خواهم و آن ایده آل و توقعی که دارم در شبکه هایی مثل “جم” محقق نمی شود. ممکن است این شبکه مدتی از لحاظ مالی بازیگری را حمایت کند اما هیچ وقت در چنین شبکه ای برای یک بازیگر اتفاق ویژه ای نخواهد افتاد.
وی خاطرنشان کرد:من شرایط حال حاضر را هر طور که هست تحمل می کنم تا کم کاری ها را به جان می خرم تا در کارهایی بازی کنم که بعد ها بتوان از آنها به عنوان یک مرجع یاد کرد.

شروع فعالیت هنری کوروش تهامی

بازیگری برای من یک نیاز بود و یکی از آروزهای زمان بچگی ام، زمانیکه فیلم می دیدم خيلي سریع با آن ارتباط برقرار می کردم و خودم را جای شخصیت های آن فیلم می گذاشتم یا حتی زمانیکه یک رمان می خواندم باز هم چنین اتفاقی برای من افتاد تلاش می کردم دیالوگ را حفظ کنم.

خداحافظی پروانه معصومی از بازیگری تا پایان کرونا

در سال اول دبیرستان رشته تجربی را برای تحصیل انتخاب کرده بودم سال اول هم خواندم ولی حسی در درون مرا ناراضی میکرد با دفتر دار مدرسه آقای بنایی که نمی دانم اکنون کجاست و چه می کند که هر جا هست سلامت باشد مشورت کردم و وی به من پیشنهاد داد که در دبیرستان هنر در رشته گرافیک تحصیل کنم تا زمان کنکور هنر باتوجه به دروس اختصاصی بتوانیم به راحتی از سد کنکور بگذریم خدا عمرش دهد که مشورت با وی سبب شد من هدفم را انتخاب کنم ولی مجبور شدم کلاس اول دبیرستان را دوبار بخوانم با اینکه هدفم بازیگر شدن بود… بعد از اینکه در کنکور هنر و در رشته لیسانس بازیگری قبول شدم از آن که دو سال اول دبیرستان بودم، احساس پشیمانی می کردم.

کوروش تهامی اولین بار جلوی دوربین

در بیوگرافی کوروش تهامی میخوانیم: در سال 1375 وقتی 25 ساله بود با فیلم «سینما ، سینماست» جلوی دوربین رفت و در همین سال با سریال «فردا دیر است» وارد قاب تلویزیون شد.گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال شوق پرواز، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای کوروش تهامی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون رضا کیانیان، مریم مقدم، یاسمین ملک‌نصر و احمد دامود را تجربه کرد.

سال ۱۳۷۶ با بازی در سریال فردا دیر است به کارگردانی حسن فتحی وارد تلویزیون شد.از بازیگران سریال فردا دیر است می توانیم به فاطمه گودرزی، رضا بنفشه خواه، حمید مظفری، ژاله صامتی، فاطمه طاهری، مریلا زارعی، فرخ نعمتی و …. اشاره کنیم.

جوانی کوروش تهامی

شهرت کوروش تهامی

در بیوگرافی کوروش تهامی آمده است : او با بازی در سریال زیر تیغ به شهرت و محبوبیت زیادی رسید و با بازی در نقش عباس میرزا در سریال تبریز در مه به کارگردانی محمدرضا ورزی به اوج شهرت رسید.

طوطیا تنابنده را پیر کرد
کوروش تهامی در زیر تیغ
کوروش تهامی در زیر تیغ

کوروش تهامی در تبریز در مه

آثار ماندگار کوروش تهامی

از مهم‌ترین آثار در بیوگرافی کوروش تهامی می‌توان به بازیگری در سریال شوق پرواز، سریال زیر تیغ و فیلم رگ خواب اشاره کرد.

آثار ماندگار کوروش تهامی

کوروش تهامی در سال 1391 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در 5 فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد.

آثار مهم کوروش تهامی در این سال، بازیگری در فیلم دل بی قرار به کارگردانی قربان محمدپور، فیلم گام‌های شیدایی به کارگردانی حمید بهمنی، سریال شوق پرواز به کارگردانی یدالله صمدی، سریال رویای گنجشک‌ها به کارگردانی راما قویدل و سریال یه تیکه زمین به کارگردانی مهدی کرم‌پور محسوب می‌شود.

کوروش تهامی در فیلم دل بی قرار
کوروش تهامی در فیلم دل بی قرار
کوروش تهامی در فیلم گام‌های شیدایی
کوروش تهامی در فیلم گام‌های شیدایی

کوروش تهامی در سریال رویای گنجشک‌ها

کوروش تهامی در سریال یه تیکه زمین
کوروش تهامی در سریال یه تیکه زمین

کوروش تهامی در شوق پرواز

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی کوروش تهامی بازی در سریال شوق پرواز بوده است. کوروش تهامی سال 1391 در 41 سالگی در سریال شوق پرواز نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با یدالله صمدی همکاری داشته است. کوروش تهامی توانست با بازی در سریال شوق پرواز تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر سید شهاب حسینی، شهرام حقیقت‌دوست، افسانه بایگان و الهام حمیدی بر تجارب او افزود.

کوروش تهامی علاوه‌بر سریال شوق پرواز، سال 1385 در 35 سالگی در سریال زیر تیغ نیز بازی کرده است. کوروش تهامی این‌بار با محمدرضا هنرمند یعنی کارگردان سریال زیر تیغ و هنرمندانی چون پرویز پرستویی، فاطمه معتمدآریا، آتیلا پسیانی و الهام حمیدی همکاری داشت.

کوروش تهامی در سریال شوق پرواز
کوروش تهامی در سریال شوق پرواز

کوروش تهامی در فیلم به رنگ ارغوان

در بیوگرافی کوروش تهامی بهتر است بدانید : کوروش تهامی سال 1388 در 38 سالگی برای فیلم به رنگ ارغوان به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا توانست در 28مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش دوم مرد نامزد شود.

کوروش تهامی در به رنگ ارغوان
کوروش تهامی در به رنگ ارغوان

کوروش تهامی در ملکوت

مجموعه تلویزیونی «ملكوت» كه این روزها پخش قسمت‌های پایانی خود را پشت سر می‌گذارد، گریزی زده بر مرگ، برزخ و ماوراء و به مدد حضور بازیگرانی نام آشنا مخاطب را در ساعات بعد از افطار پای تلویزیون می‌نشاند. كورش تهامی كه پیش از این همواره در آثار رئال سینما و تلویزیون حضور داشت، این بار در نقشی متفاوت، شانس خود را آزموده است تا پس از اكبر عبدی، حمید فرخ‌نژاد، هدیه تهرانی، محمدرضا گلزار، حامد كمیلی، بهاره افشاری و … مخاطبان شاهد حضور شخصیتی ماورایی باشند كه حضورش در زندگی تك‌تك آدم‌ها جاری است. فرشته شانه راست كه ما از او غافلیم و كورش تهامی قرار است آن را به ما یادآوری كند.

بیوگرافی کامل سارا شاهی
کوروش تهامی در ملکوت
کوروش تهامی در ملکوت

کوروش تهامی در رگ خواب

کوروش تهامی در «رگ خواب» با نقش کامران در قامت مردی ظاهر شده که برخلاف تجربه‌های قبلی این بازیگر ویژگی‌های مثبتی ندارد و تهامی از متفاوت بودن این نقش به شدت استقبال کرده است.

شاید در ذهن مخاطب کوروش تهامی به عنوان بازیگر نقش‌های مثبت نقش بسته باشد اما او در تجربه‌های سینمایی و تئاتری که در آنها قدرتمند هم ظاهر شده است نقش هایی با ویژگی‌های کاملا متفاوت را ایفا کرده است. تهامی با بازی در «رگ خواب» حمید نعمت‌الله، بازی دیدنی از خود به نمایش گذاشت، او در نقش مردی مهربان و عاشق که آن روی چهره‌اش بعدها معلوم می‌شود به مینای قصه نزدیک می‌شود و ابعاد شخصیتی‌اش رفته رفته برای مخاطب فاش می‌گردد. چهره آرام و محجوب تهامی در کنار ویژگی‌های شخصیت کامران که بازی خوب تهامی آن را تکمیل کرده باعث شده بیننده چهره‌ای کاملا متفاوت از این بازیگر و ببیند و حتی غافلگیر هم شود.

کوروش تهامی در رگ خواب
کوروش تهامی در رگ خواب

کوروش تهامی در سریال دل

کوروش تهامی در سریال دل در نقش نکیسا شاپوری که شاگرد خسرو و عاشق و همسر رستا است که با همدستی آوا اقدام به دزدیدن رستا در شب عروسی اش کردند بازی درخشانی را از خود نشان داد.

هر چند به خاطر تجاوز جنسی به رستا ، چهره منفوری در این سریال بود.

داستان این سریال عاشقانه با ماجرای ازدواج زوج اصلی قصه یعنی آرش و رستا آغاز شد و ناپدید شدن رستا در شب عروسی و نقشه ای که آوا خواهر ناتنی رستا برای رسیدن به آرش و برهم خورد عروسی خواهرش کشیده بود خط اصلی قصه این سریال را پیش برد و در ادامه ماجراهای دیگری هم رقم خورد که پایان قصه این سریال را تا قسمت چهلم کشاند.

کوروش تهامی در دل
کوروش تهامی در دل

در این سال‌ها کوروش تهامی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران همایون ارشادی با 6 مرتبه، رویا تیموریان با 6 مرتبه، محمدرضا شریفی‌نیا با 6 مرتبه، آتیلا پسیانی با 5 مرتبه و فخرالدین صدیق‌شریف با 5 مرتبه بیشترین همکاری را با کوروش تهامی داشته‌اند.

فعالیت کوروش تهامی در موسیقی

دوره موسیقی کوروش تهامی

پیش از اینکه وارد دنیای بازیگری بشوم با موسیقی مانوس بودم و دوره های مختلف ردیف های آوازی را طی کردم و ساز تنبک و دف سازهای تخصصی ام است

ماجرای نامزدی بیتا سحرخیز در انتخابات چه بود؟

زمانی کـه سرود «اي ایران» توسط برخی هنرمندان خوانده شد او هم خواندن و هم نواختن دف را در اجرای آن بـه عهده داشت. در مراسم شانزدهمین جشن حافظ نیز قطعهٔ «چریک» از ترانه‌هاي علی کمارجی، توسط کورش تهامی و رضا یزدانی بـه صورت دو صدایی اجرا شد. او در سریال «آشوب» نیز کـه نقش یک خواننده را بازی می کرد بـه اجرای آوازهایی پرداخته اسـت.

خواندن تیتراژ توسط کوروش تهامی

در سال 1392 اولین بار موسیقی تیتراژ سریال روزی روزگاری را با آهنگسازی فرهاد فخرالدینی خواند سپس خواندن تیتراژ سریال عصر پاییزی هم بر عهده گرفت

فیلم‌شناسی کوروش تهامی

فیلم های سینمایی کوروش تهامی

سالفیلمکارگرداننقش
۱۳۷۵سینما سینماستضیاالدین دری
۱۳۷۶ساحرهداوود میرباقری
۱۳۷۸دفتری از آسمانپرویز شیخ‌طادی
شرارهسیامک شایقی
۱۳۷۹مریم مقدسشهریار بحرانی
۱۳۸۱این زن حرف نمی‌زنداحمد امینی
۱۳۸۲به رنگ ارغوانابراهیم حاتمی‌کیامحسن
۱۳۸۳شبانهکیوان علیمحمدی
امیر بنکدار
۱۳۸۳از دوردسترامین محسنی
۱۳۸۵سرگیجهمحمد زرین‌دستالیاس
نسل جادوییایرج کریمیکاوه
۱۳۸۶آن مرد آمدحمید بهمنی
۱۳۸۶خواب زمستانیسیامک شایقی
۱۳۸۹برف روی شیروانی داغمحمدهادی کریمیکامیار
۱۳۹۰بی خداحافظیاحمد امینی
۱۳۹۰گناهکارانفرامرز قریبیانالقاییان
۱۳۹۰گامهای شیداییحمید بهمنی
۱۳۹۱دل بی‌قرارقربان محمدپور
۱۳۹۲تنها در چند دقیقه سکوتبهاره صادقی‌جم
۱۳۹۴رگ خوابحمید نعمت‌اللهکامران
۱۳۹۶کروکودیلمسعود تکاورکیان
۱۳۹۶اعتراف با دور تنداحمد کاوری
۱۳۹۷وکیل مدافعسلما بابایی _ ونداد دوشن
۱۳۹۸دختر ایرانسیدجلال اشکذری
۱۳۹۸سلفی با دموکراسیعلی عطشانیفرشته

فیلم های تلویزیونی کوروش تهامی

سال تولیدعنوانکارگردان
۷۷–۱۳۷۶فردا دیر استحسن فتحی
۷۹–۱۳۷۸روشنتر از خاموشی
۱۳۷۹قلب یخیمسعود رشیدی
مریم مقدسشهریار بحرانی
۱۳۸۰رستوران خانوادگیحسین سهیلی‌زاده
۱۳۸۲بچه‌های خیابانهمایون اسعدیان
۱۳۸۲شیخ بهاییشهرام اسدی
۸۳–۱۳۸۲مشق عشقبهرام بهرامیان
۸۵–۱۳۸۴زیر تیغمحمدرضا هنرمند
۸۶–۱۳۸۵ساعت شنیبهرام بهرامیان
۱۳۸۶نشانیرامبد جوان
۱۳۸۷شب می‌گذردراما قویدل
۱۳۸۸خسته دلانسیروس الوند
گمشدهراما قویدل
شمس العمارهسامان مقدم
۱۳۸۹ملکوتمحمدرضا آهنج
شوق پروازیدالله صمدی
تبریز در مهمحمدرضا ورزی
۱۳۹۱رویای گنجشک‌هاراما قویدل
یه تیکه زمینمهدی کرم‌پور
۱۳۹۱–۹۲عصر پاییزیاصغر نعیمی
۱۳۹۵دیوار شیشه ایراما قویدل
چهارگاهبیژن میرباقری
۱۳۹۶گمشدگانرضا کریمی
دختر گمشدهاحمد کاوری
۱۳۹۸سرگذشتسید جمال سیدحاتمی
فیلم شوماه با هنرنمایی فاطمه معتمدآریا آماده نمایش شد

تله‌فیلم های کوروش تهامی

سالفیلمکارگردان
۱۳۸۰گنجمحسن قصابیان
۱۳۸۴زندگی برگ برگشیلا رشیدیان
۱۳۸۷شبهای خرمشهرحسین تبریزی
۱۳۸۷پیوندسعید عالم‌زاده
۱۳۸۷ماه از روی سکوآرش معیریان
۱۳۸۸شکارسعید سالارزهی
۱۳۸۹خانه‌ای در غباراحمد امینی
۱۳۹۰مرگ در می‌زندرزاق کریمی
۱۳۹۰عامل سوممجید جوانمرد
۱۳۹۳دنیا+منحمید رفائی

کوروش تهامی در نمایش خانگی

سالفیلمکارگرداننقش
۱۳۸۷اسلحه سردنادر مقدسامیر
۱۳۸۷قاتل پنجمبهروز خلجیحمید
۱۳۹۳اسیدبهنود محمدی‌پور
۱۳۹۵نفس‌های آراممیثم هاشمی‌طبا
۱۳۹۶آشوبکاظم راست‌گفتارفرهاد معنوی / آشوب
۱۳۹۷–۹۸دلمنوچهر هادینکیسا شاپوری
۱۴۰۰شبهای مافیاسعید ابوطالبخودش

فیلم کوتاه های کوروش تهامی

سالفیلمکارگردان
آبنبات‌های چوبیطلوعی
کویر آینه‌هابنکدار و علی محمدی
آرزوهاشمی
رادیولوژی یک پرترهتوده روستا
۱۳۹۴سیاه سرفهرضا توفیق‌جو

تجربه گویندگی عروسک

 
سالفیلمکارگردان
۱۳۸۰تارزن و تارزانعلی عبدالعلی‌زاده

جوایز کوروش تهامی

  • جایزه بهترین بازیگر مرد چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برای نمایش فردا – ۱۳۷۴
  • کاندید بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم سینمایی به رنگ ارغوان – ۱۳۸۸
  • کاندید بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم سینمایی رگ خواب در نوزدهمین جشن خانه سینما – ۱۳۹۶
  • جوایز جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مرد برای فیلم سینمایی رگ خواب – ۱۳۹۶
  • جایزه بهترین بازیگر نقش مرد از هجدهمین جشن حافظ برای فیلم سینمایی رگ خواب – ۱۳۹۷
  • دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد از یازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برای فیلم سینمایی رگ خواب – ۱۳۹۶
  • جایزه ویژه هیئت داوران هفتمین جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا در بخش بهترین بازیگر مرد برای فیلم سینمایی رگ خواب – ۱۳۹۷
جوایز کوروش تهامی
جوایز کوروش تهامی

صفحه اینستاگرام کوروش تهامی

کوروش تهامی ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر قریب به 340 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی کوروش تهامی و یک دهه فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی کوروش تهامی و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی کوروش تهامی ، به اینستاگرامش مراجعه کنید.آدرس اینستاگرام کوروش تهامی @kooroshtahami می باشد که 1 میلیون دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام کوروش تهامی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا