اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران مردبیوگرافی بازیگران

همه چیز درباره زندگی مهدی پاکدل و جزئیات ازدواج و طلاقش + بررسی فیلم های او

در این بخش بیوگرافی مهدی پاکدل بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی مهدی پاکدل از بازیگران مرد خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با فیلم ستایش به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او را با عکس های شخصی و همسرش رعنا آزادی ور را میخوانیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی مهدی پاکدل آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

مهدی پاکدل متولد چه سالی است؟

مهدی پاکدل زادهٔ ۱۰ تیر ۱۳۵۹ در اصفهان است.

آیا مهدی پاکدل ازدواج کرده است؟

بله در حال حاضر رعنا آزادی ور بازیگر تئاتر و تلویزیون همسر مهدی پاکدل است.

آیا مهدی پاکدل بچه دارد؟

خیر. او هنوز بچه‌دار نشده است

مهدی پاکدل با کدام فیلم به شهرت رسید؟

مهدی پاکدل با فیلم اولین شب آرامش به شهرت رسید.

خلاصه بیوگرافی مهدی پاکدل 

نام اصلیمهدی پاکدل
متولد۱۰ تیر ۱۳۵۹ اصفهان
محل زندگیتهران
پیشهبازیگر
زمینه فعالیتتئاتر، سینما و تلویزیون
سال‌های فعالیت۱۳۷۶- تاکنون
همسر(ها)بهنوش طباطبایی (ا. ۱۳۸۹–ج. ۱۳۹۵)  رعنا آزادی‌ور (ا. ۱۳۹۹)

بیوگرافی مهدی پاکدل

بیوگرافی مهدی پاکدل

مهدی پاکدل بازیگر آرام و دوست‌داشتنی سینما، تلویزیون و تئاتر است.در بیوگرافی مهدی پاکدل آمده است : بعد از بازی در مجموعه «اولین شب آرامش» بود که نامش بر سر زبان‌ها افتاد. مهدی پاکدل را بیشتر در نقش جوانان معقول و متین دیده‌ایم. حتماً بازی او در سریال‌های پرطرفدار «ستایش» و «کیمیا» را به خاطر داریم. برادر بزرگ‌ترش حسین پاکدل نیز از بزرگان تئاتر کشور است. برادران پاکدل هر دو همسرانشان را از جمع هنرمندان برگزیدند و تا مدت زیادی این فامیل تمام آرتیست نقل صفحات مجازی بودند. البته با طلاق مهدی پاکدل از همسرش یک پای این جمع 4 نفره دوست‌داشتنی لنگ شد. مهدی پاکدل در تئاتر و سینما هم آثار متعددی در کارنامه‌اش دارد. یکی از آخرین حضورهای وی در سینما بازی در نقش خیانت‌کار معروف دولت در فیلم تحسین‌شده‌ی «ماجرای نیمروز» بود.

در بیوگرافی مهدی پاکدل میخوانیم : مهدی پاکدل متولد 10 تیر 1359 در اصفهان ، بازیگر سینما و تلویزیون است

کودکی مهدی پاکدل

در ادامه بیوگرافی مهدی پاکدل آمده است : او دانشجوی انصرافی رشته گرافیگ دانشگاه آزاد تهران می باشد که در کنار بازیگری ، خوانندگی را هم تجربه کرد و آلبومی به نام در انعکاس کوچه های خیس را منتشر کرده است و حالا در عرصه مدلینگ هم حضور موفق دارد

مهدی پاکدل در عرصه مدلینگ

قد مهدی پاکدل

در ادامه بیوگرافی مهدی پاکدل آمده است قد او 180 سانتی متر است.

معرفی فیلم مفرح سلفی با رستم مخصوص کودکان و نوجوانان

مهدی پاکدل از اصفهان تا تهران

در بیوگرافی مهدی پاکدل میخوانیم : در محله امامزاده زید اصفهان که حالا به هشت بهشت معروف است متولد شد. تا 17 سالگی در اصفهان زندگی می کرد و برای ادامه فعالیت در هنر به تهران عزیمت کرد. در حالی که در دانشگاه آزاد اسلامی هنرهای گرافیکی می خواند ، چند پوستر تئاتر طراحی کرد و بعداً استودیوی گرافیك خود را برای گسترش حوزه كاری اش تاسیس كرد.

بیوگرافی خانواده مهدی پاکدل

در بیوگرافی مهدی پاکدل درباره ی خانواده اش آمده است : برادر بزرگ او حسین پاکدل نویسنده، مجری و کارگردان ایرانی است. عاطفه رضوی همسر برادر مهدی پاکدل است که او نیز بازیگر معروف سینما و تلویزیون است. مسعود برادرش دیگرش هم عکاس است

جوانی مهدی پاکدل و مادرش
مهدی پاکدل و مادرش

حسین پاکدل و همسرش عاطفه رضوی مهدی مسعود و حسین پاکدل

ازدواج و وضعیت تاهل مهدی پاکدل

ازدواج اول مهدی پاکدل با بهنوش طباطبایی

در بیوگرافی مهدی پاکدل درباره ی ازدواج او میخوانیم :مهدی پاکدل 13 اسفند 1389 در 30 سالگی با بهنوش طباطبایی 29 ساله ازدواج کرد ، آشنایی آنها از فیلم مصائب دوشیزه در سال 1385 شروع شده بود.خودش می گوید که عاشق خنده های او شد.

ازدواج اول مهدی پاکدل با بهنوش طباطبایی
ازدواج اول مهدی پاکدل با بهنوش طباطبایی

طلاق بی سر و صدای مهدی پاکدل

در نهایت مهدی پاکدل و همسرش بعد از 5 سال زندگی مشترک خبر طلاق خود را در اسفند 1394 رسانه ای کردند و در حال حاضر هر دو آنها مجرد هستند

خبر جدا شدن آنها در آن دوره ابتدا از صفحاتشان در شبکه‌های اجتماعی شروع شد. صفحه شخصی مهدی پاکدل در اینستاگرام هک شد و همه عکس‌های دونفره اش پاک شد (البته ایشان بعد از مدتی مالکیت صفحه اش را پس گرفته بود، ولی همچنان خبری از عکس‌های خانوادگی‌اش نبود) از طرفی هم بهنوش طباطبایی در اقدامی ، همه عکس‌های دو نفره اش با همسرش مهدی پاکدل را از صفحه‌ اینستاگرامش پاک کرد. همچنین مدتی بعد بهنوش طباطبایی در افتتاحیه فیلم سیانور بدون حلقه ازدواج دیده شد.

در نهایت فریبا نادری در یکی از مصاحبه هایش خبر جدایی مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی را تایید کرد و بعد ها بهنوش طباطبایی در یکی از مصاحبه هایش دلیل کم کاری خود در سینما و تلویزیون را به علت جدایی از همسر سابقش مهدی پاکدل بیان کرد. اما هیچ وقت این خبر از طرف مهدی پاکدل رسما منتشر نشد.

مهریه بهنوش طباطبایی همسر مهدی پاکدل

این طور که در روزنامه ایران آمده بود بهنوش طباطبایی علاوه بر مهریه سنگین، سند شش دانگ یک آپارتمان در شمال شهر را پشت قباله سند ازدواجش انداخته و حتی حق تحصیل، کار و حق حضانت فرزند را هم از همسرش گرفته بود.

سفری شگفت‌انگیز به آینده ایران با «اسپینجر»

صد البته که کار از محکم کاری عیب نمی‌ کند. اما خانم طباطبایی از همه مطالباتش از جمله مهریه سنگینش چشم پوشی کرده و به آپارتمانی در شمال شهر رضایت داده بود.

مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی

ازدواج دوم مهدی پاکدل با رعنا آزادی ور

بیشترین جستجوها در بیوگرافی مهدی پاکدل درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید در حال حاضر همسر ایشان کیست.در صفحه اینستاگرام رعنا آزادی ور تعدادی عکس دو نفره در لوکیشن های تئاتر و … از او و مهدی پاکدل منتشر شده است که شایعه شده است این دو با هم وارد رابطه عاشقانه شده اند و ازدواج کرده اند.

ازدواج دوم مهدی پاکدل با رعنا آزادی ور

پس از شایعاتی که در مورد ازدواج مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور در فضای مجازی مطرح شده بود، عاطفه رضوی، همسر برادر مهدی پاکدل در 29 آبان 1399 با انتشار عکسی دو نفره از مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور، ازدواج آن دو را تبریک گفت و معلوم شد که این دو زن و شوهر هستند.

مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور

موزیک ویدیوی عاشقانه مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور

علایق و حقایقی درباره مهدی پاکدل

در ادامه بیوگرافی مهدی پاکدل مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره آقای بازیگر. در ادامه با ما همراه باشید.

او عاشق موسیقی است.

مهدی پاکدل عاشق هیچان است و از خرافات متنفر است.

از شوخی دل خوشی ندارد و تمام رنگ ها را دوست دارد.

هنرپیشه مورد علاقه او جانی دپ است و پاتوق او اغلب تئاتر شهر است.

او برگزیده به‌عنوان یکی از سه گرافیست جوان در فستیوال تصویر سال/ 1385 می‌باشد.

مهدی پاکدل در حرفه مدلینگ

در بیوگرافی مهدی پاکدل آمده است : آقای پاکدل مدتی است که تجربه بازی در فیلم سیاسی ماجرای نیمروز را هم دارد ، این روزها بیشتر در عرصه مدلینگ و فتو مدلینگ فعالیت دارد

مهدی پاکدل در حرفه مدلینگ

علت بازیگری ام مهدی پاکدل

خسرو شکیبایی کسی است که بخاطر او عاشق بازیگری شدم ، سریال خانه سبز را که در دوران نوجوانی می دیدم همان موقع تصمیم گرفتم بازیگر شوم

یعنی منشاء آرزوهایی که در آن دوران در سرم می پروراندم خسرو شکیبایی بود

لذت کارگردانی و بازیگری

بازیگری دنیایی عجیب و لذتبخش است ، شما هر بار سر هر فیلم و سریال فضایی جدی را تجربه می کنید که قابلیت های جدید را در وجودان کشف می کنید که بسیار لذتبخش است

در کارگردانی هم همین لذت ها به شکل دیگری وجود دارد که باید تجربه کرد تا فهمید

معرفی سریال پسران پربیننده ترین سریال 2022 در آمازون

تاثیر خوشرویی در پیشرفت

بنظرم داشتن اخلاق خوش در مورد من کاملا منفعت طلبانه است ، وقتی اخلاقت خوب باشد می توان کارهایت را پیش ببری و اهدافت را زودتر به نتیجه برسانی

با اخلاق بد کسی به جایی نمی رسد چون به خودش بد می کند ، بنظرم حال خوب و اخلاق خوش همان احترام گذاشتن به اطرافیان است

هرگز سراغ اجرا نمیروم

من یکبار در جشن تصویر سال مقابل عکاسان و برادرم برنامه اجرا کردم که لطف دوستان شامل حالم شد و من هم با آنها احساس راحتی می کردم. چون می دانم هرگز نمی توانم مثل برادرم در این حوزه کار کنم، وارد اجرا نمی شوم. دوست ندارم وارد عرصه ای شوم که تخصصی در آن ندارم. مثل خوانندگی که کار تمام وقت است و من نمی توانم.

اجرا اتفاقی پیچیده است و من چون عادت کرده ام در بازیگری همیشه دیالوگ هاییرا که برایم نوشته اند بگویم، نمی توانم حرفه ای اجرا کنم. بعید هم می دانم در آینده سراغ چنین ماجرایی بروم. خیلی برایم سخت است.

من بازیگرم و از خودم نمی توانم در لحظه چیزی تراوش کنم. شاید باورش سخت باشد اما من بسیار خجالتی هستم و در جمع از خجالت و هیجان می میرم. آن یک بار هم از دستم در رفت.

مهدی پاکدل به جای مهران مدیری در دورهمی

در بیوگرافی مهدی پاکدل جالب است بدانید او در دورهمی قرار بود جای مهران مدیری اجرا کند.

خیلی از حرف هایی که الان آقای مدیری می زند، مردم باور می کنند به خطر جا افتاده بودن و سن مناسب ایشان است. او می تواند مردم را خطاب قرار بدهد ولی من در سن و سالی هستم که اگر این حرف ها را بزنم، مردم می گویند بیا پایین بابا! بنابراین ترجیح دادم نباشد.

احساس کردم کسی که در آن موقعیت قرار می گیرد و قرار است راهبر آن فضا باشد، کمی سن و سالش به من نمی خورد.

حسرت مهدی پاکدل

به طور شاخص دو کار بود که تا مراحل نهایی رفتم ولی به هر دلیل نشد؛ برای «سنتوری» تست هم دادم و آقای داریوش مهرجویی خیلی پسندید. کار البته به قرارداد نرسید.

آن پروژه عقب افتاد و من هم درگیر کاری دیگر شدم و نشد که در «سنتوری» بازی کنم.همیشه حسرتش را خوردم چون نقش علی سنتوری را دوست داشتم. سریال «زیر تیغ»آقای محمدرضا هنرمند هم با اینکه قرارداد داشتم، نشد بازی کنم؛ همان نقشیکه در نهایت کورش تهامی بازی کرد.

رنگ چشمان بهرام رادان چیست؟

شروع فعالیت هنری مهدی پاکدل

مهدی پاکدل از تدوین تا بازیگری

از نوجوانی به فیلم بین حرفه ای تبدیل شدم و مرتب به سینما می رفتم و عاشقانه سینما را دوست داشتم تا اینکه به تهران آمدم و برای گذران زندگی کار تدوین انجام دادم

در بیوگرافی مهدی پاکدل میخوانیم : او سابقه طراحی و اجرای ده‌ها پوستر تئاتر را دارد، همچنین تدوینگر استودیو نماهنگ اول از سال 1378 تا 1381 بوده و در کانون تبلیغاتی تینانوا بین سال‌های 1381 تا 1383 به‌عنوان گرافیست فعالیت داشته است.

جوانی مهدی پاکدل

در کنار کار تدوین،  سال 1376 با نمایشی بنام “جنبش انفیه در کلکته” به کارگردانی سیروس شاملو اولین تجربه خود را در بازیگری بدست آوردم

ورود مهدی پاکدل به سینما

بعد از 3 سال تجربه تئاتر و همکاری با بزرگانی مثل داوود رشیدی، در سال 1379 وقتی 20 ساله بود با فیلم سینمایی آبی اولین تجربه جلوی دوربین خود را بدست آورد

مهدی پاکدل در این فیلم با بازیگرانی مثل هدیه تهرانی ، بهرام رادان و حسن جوهرچی همبازی بود، داستان فیلم درباره دختری به نام مهتاب است که که در حال مسابقه با ماشین ها در خیابان است و با ماشین یک مسافر کش به نام ارسطو تصادف کرده و فرار میکند و در ادامه ماجراهای جالبی اتفاق می افتد.

برای من سینما حرفه ای فوق العاده جدی است و راه های بهتری برای پول درآوردن وجود دارد و مورد سینما به این بعد قضیه فکر نمی کنم

بخاطر علاقه زیادم به سینما اصلا دوست ندارم کاری را در این فضا انجام دهم که دوست ندارم

مهدی پاکدل از تلویزیون تا شهرت

مهدی پاکدل در سال 81 برای بازی در سریال “با من بمان” به کارگردانی حمید لبخنده انتخاب شد و اولین حضورش در تلویزیون را تجربه کرد، پاکدل با بازی خوبی که در این سریال از خود نشان داد راه را برای خودش باز کرد و بعد از آن برای بازی در سریال مروارید سرخ انتخاب شد.
با من بمان عنوان سریالی است که به کارگردانی حمید لبخنده در سال 1381 تولید و از آنتن شبکه سوم سیما پخش شد، یکتا ناصر، سام درخشانی، هما روستا و افسانه بایگان دیگر بازیگران این مجوعه تلویزیونی هستند.

فیلم های ماندگار مهدی پاکدل در تلویزیون

مهدی پاکدل در اولین شب آرامش

او پس از بازی در سریال های مروارید سرخ و خاموشی دریا در سال 1384 در مجموعه تلویزیونی اولین شب آرامش به ایفای نقش پرداخت.
مهدی پاکدل در این سریال نقش جدی تری را به عهده داشت و بخاطر بازی خوبش توانست به شهرت زیادی برسد. اولین شب آرامش را احمد امینی کارگردانی کرده و شبنم قلی خانی، یکتا ناصر و امیر آقایی از دیگر بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.
داستان سریال درباره دختری به نام آذر است که سر سفره عقد به او خبر میرسد که فرزاد نامزد قبلی اش به ایران برگشته و به همین خاطر آذر جواب منفی میدهد و عقد را به هم میزند و اتفاقاتی در ادامه رخ می دهد که داستان فیلم را جلو میبرد.
مهدی پاکدل در اولین شب آرامش
مهدی پاکدل در اولین شب آرامش
او با دیگر در سال «بی‌گناهان» با احمد امینی همکاری کرد. بعدازآن مهدی پاکدل در چند تله‌فیلم و سریال با منوچهر هادی و راما قویدل همکاری کرد.

مهدی پاکدل در ستایش

مهدی پاکدل در همان سال در سریال پر طرفدار ستایش به ایفای نقش میپزدازد و بار دیگر در تلویزیون خوش می درخشد. «ستایش» در سال 89 بیش‌ از پیش نام مهدی پاکدل که نقش طاها را بازی می‌کرد، بر سر زبان‌ها انداخت.
این سریال داستان زندگی دختری به نام ستایش را روایت میکند که که برای فراری دادن برادرش از سربازی به دوست او طاهر پناه برده و او را راضی میکند تا برادرش را از مرز رد کند، ولی برادر ستایش در مرز کشته شده و طاهر به زندان می افتد. بعد از رضایت دادن خانواده ستایش طاهر از زندان بیرون آمده و به خاطر علاقه اش به ستایش میخواهد با او ازدواج کند ولی با مخالفت خانواده ها روبرو میگردد.
مهدی پاکدل در ستایش
مهدی پاکدل در ستایش

مهدی پاکدل در کیمیا

او در سال 1394 برای بازی در سریال کیمیا انتخاب شد ، بازی مهدی پاکدل در نقش پیمان در سریال کیمیا یکی از ماندگارترین نقش های او در کارنامه بازیگری اش بود.
 او از فاز دوم وارد «کیمیا» شد و عمری بیشتری در این سریال 110 قسمتی داشت. کیمیا به کارگردانی جواد افشاری زندگی دختری به نام کیمیا پارسا را در سه برهه از قبل انقلاب حین جنگ و بعد از آن را روایت میکند که با اتفاقات و ماجراهای زیادی روبرو میشود. مهراوه شریفی نیا، آزیتا حاجیان و حسن پورشیرازی از بازیگران این سریال پر بازیگر هستند.
مهدی پاکدل در کیمیا
مهدی پاکدل در کیمیا

کناره گیری مهدی پاکدل از تلویزیون

بعدازاین مهدی پاکدل دیگر در تلویزیون حضور پیدا نکرد.

ناگفته های زندگی شخصی رویا تیموریان و مروری بر آثارش

او در خصوص جدایی‌اش از تلویزیون می‌گوید: «قطعاً تا زمانی که تلویزیون با رویه فعلی اداره شود به‌هیچ‌وجه حتی برای یک مصاحبه کوتاه هم با آن‌ها همکاری نخواهم کرد. باورم این است که در هر شغلی هم امکان کم‌فروشی وجود دارد و هم امکان دزدی. من هیچ‌وقت در کارهایی که برای تلویزیون انجام داده‌ام کم‌فروشی نکرده‌ام و چون همه محبوبیتم را در جامعه از تلویزیون دارم همه توانم را برایش گذاشته‌ام. منتها الآن در تلویزیون کسانی حضور دارند که چاره‌ای جز قطع ارتباط با این رسانه برایتان نمی‌گذارند.»

مهدی پاکدل همچنین عنوان کرده، پس از گذشت دو سال پایان تولید مجموعه «کیمیا» دستمزدی دریافت نکرده است.

مهدی پاکدل در تئاتر

مهدی پاکدل ازجمله بازیگرانی بود که باوجود شهرتش در سینما و تلویزیون هیچ‌گاه از صحنه‌های تئاتر دور نشد.

او در میان سال‌های 76 تا 91 تقریباً هرسال یک نمایش روی صحنه داشت. نمایش‌هایی ازجمله «ریچارد سوم»، «همسایه آقا»، «یرما»، «خشکسالی و دروغ» و … .

مهدی پاکدل در تئاتر

بعد از دو سال غیبت در سال 94 باز با نمایش «امر ملوکانه» برادرش حسین پاکدل به صحنه‌های تئاتر بازگشت.

مهدی پاکدل همچنین یکی از بازیگران پروژه بزرگ و تاریخی کنسرت نمایش سی بود که شهریور 1396 به اجرا رفت و با استقبال فوق‌العاده روبه‌رو شد. پروژه سی درامی موسیقیایی به کارگردانی علی‌اصغر دشتی بود که مهدی پاکدل نیز نقش یکی از قهرمانان شاهنامه را در آن ایفا می‌کرد.

پاکدل تاکنون بیش از 20 تئاتر حضور داشته است. او تجربه همکاری با کارگردانانی مثل حسن معجونی، حمید امجد، حسین کیانی، رضا گوران، محمد یعقوبی و … را در تئاتر دارد.

بیوگرافی احمد پورمخبر

مهدی پاکدل در سینما

نمی‌توان مهدی پاکدل را یک ستاره سینمایی قلمداد کرد. حضور او در سینما همواره کمرنگ‌تر از تلویزیون و تئاتر بوده است. هرچند که در همان حضورهای کوتاه سینمایی نیز خوش درخشیده است. بیشتر به‌عنوان بازیگر نقش مکمل. او در سال‌های حضورش در سینما تقریباً در 17 فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به «مصائب دوشیزه»، «دایره زنگی»، «محمد رسول‌الله» و «ماجرای نیمروز» اشاره کرد

سال 95 یکی از پرمشغله‌ترین سال‌های او در سینما بود. فیلم‌های سینمایی «ماجرای نیمروز»، «خانه کاغذی»، «بن‌بست وثوق» و «نرگس مست» 4 فیلمی بود که مهدی پاکدل در سال 95 در آن‌ها به ایفای نقش پرداخت.

فیلم های سینمایی ماندگار

درادامه بیوگرافی مهدی پاکدل مروری میکنیم بر آثار ماندگار او در سینما.با ما تا پایان مطلب همراه باشید.

مهدی پاکدل در مصائب دوشیزه

مهدی پاکدل در سال 1385 در فیلم مصائب دوشیزه در کنار بهنوش طباطبایی به ایفای نقش پرداخت و آشنایی این دو هنرمند در این فیلم باعث ازدواج آن ها شد. این فیلم توسط مسعود اطیابی ساخته شده و درباره دختری مسیحی به نام ژان با بازی بهنوش طباطبایی است که در صدد ازدواج با نامزدش آندره میباشد ولی بر سر مسئله هویت با پدرش مشکل دارد،  ژان با تصادف با یک دختر در خیابان مسیر زندگی اش تغییر کرده و با پسری به نام امیر با بازی مهدی پاکدل آشنا میشود.
مهدی پاکدل در مصائب دوشیزه
مهدی پاکدل در مصائب دوشیزه
مهدی پاکدل در مصائب دوشیزه
مهدی پاکدل در مصائب دوشیزه

مهدی پاکدل در آزاد راه

او در سال 1389 برای بازی در فیلم آزاد راه به کارگردانی عباس رافعی انتخاب شد، آزاد راه دومین تجربه همکاری مهدی پاکدل و همسرش بهنوش طباطبایی در یک فیلم بود.
آزاد راه داستان زندگی پسری اصفهانی است که پدرش نذر کرده تا در حوزه درس بخواند، او به همین واسطه به تهران آمده و با دختری به نام پریسا نامزد میشود، برادر پریسا مرتکب قتل شده و پای پسر هم به ماجرا کشیده میشود و بین دو راهی عشق و ایمان قرار میگیرد.
هومن سیدی، تینا آخوند تبار و الهه حصاری از دیگر بازیگران آزادراه هستند.
مهدی پاکدل در آزاد راه
مهدی پاکدل در آزاد راه
مهدی پاکدل در آزاد راه
مهدی پاکدل در آزاد راه

مهدی پاکدل در محمد رسول الله

مهدی پاکدل در سال 1391 با گریمی سنگین نقش ابوطالب را برای فیلم محمد رسول الله بازی کرد، گریم او را یک گریمور ایتالیایی به نام جیانتو دروسی بر عهده داشت. او در این فیلم نقش ابوطالب پدر حضرت علی و عموی پیامبر را در سه مقطع سنی بخوبی ایفا کرد، محمد رسول الله به کارگردانی مجید مجیدی داستان زندگی حضرت محمد را روایت میکند. ساره بیات، داریوش فرهنگ، مینا ساداتی و محسن تنابنده از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
مهدی پاکدل در محمد رسول الله
مهدی پاکدل در محمد رسول الله

مهدی پاکدل در ماجرای نیمروز

مهدی پاکدل با بازی در کاراکتر مسعود کشمیری در فیلم ماجرای نیمروز توانست بازی خوبی از خود بر جای بگذارد، این فیلم با ژانری اجتماعی در سال 1395 توسط محمدحسین مدیان ساخته شد و بازیگرانی همچون لیندا کیانی، جواد عزتی و حسین مهری از دیگر بازیگران در این فیلم بازی کرده اند.

معرفی فیلم ارفاق بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیلم فجر که به تازگی منتشر شده است
مهدی پاکدل در ماجرای نیمروز
مهدی پاکدل در ماجرای نیمروز

مهدی پاکدل در تنگه ابوقریب

مهدی پاکدل پس از آن با بازی خوبی که در دو فیلم تنگه ابوقریب با کاراکتر رضا و در چهار راه استانبول با کاراکتر فریبرز از خود نشان داد توانست با آثاری ماندگار کارنامه بازیگری خود را درخشان تر از قبل نماید.

مهدی پاکدل در تنگه ابوقریب
مهدی پاکدل در تنگه ابوقریب

مهدی پاکدل در چهار راه استانبول

چهارراه استانبول تجربه ای دیگر از حضور مهدی پاکدل در سینما بود و تا کنون هیچ فعالیت دیگری نداشته و بیشتر وقتش را صرف بازی در تئاتر میکند. این فیلم در سال 1396 توسط مصطفی کیایی ساخته شد و درباره آتش سوزی ساختمان پلاسکو میباشد.

مهدی پاکدل در چهار راه استانبول
مهدی پاکدل در چهار راه استانبول

مهدی پاکدل در شبکه نمایش خانگی

مهدی پاکدل در سریال هم گناه

هم‌گناه به کارگردانی و تهیه‌ کنندگی مصطفی کیایی برای پخش در شبکه نمایش خانگی تولید شده است. هم‌گناه نخستین تجربهٔ مصطفی کیایی برای حضور در شبکه نمایش خانگی است.

مهدی پاکدل در سریال «هم گناه» در نقش فرهاد صبوری کوچکترین فرزند خانواده صبوری و برادر پرویز پرستویی، مسعود رایگان، رویا تیموریان به ایفای نقش پرداخته است، وی که در این سریال به تازگی از خارج از کشور بازگشته است، تصمیم به کمک به دختری دارد که پدرش به اجبار می خواهد او را به عقد فرد دیگری درآورد.

مهدی پاکدل تجربه مشترکی را با برادران کیایی در شبکه نمایش خانگی آغاز کرده است.

خانوادهٔ صبوری خانواده‌ ای بزرگ و قدیمی است که سال‌ هاست در کار صادرات و واردات گل و گیاه می‌ باشند. آن‌ ها در خانه‌ ای قدیمی همچنان در آرامش با هم زندگی می‌ کنند،ورود جوانی به این خانواده زندگی همهٔ خانواده را دستخوش تغییراتی می‌ کند که …

سیر تا پیاز زندگی حلیمه سعیدی و افشاگری او از رضا عطاران
مهدی پاکدل در سریال هم گناه
مهدی پاکدل در سریال هم گناه

شما در حال مطالعه بیوگرافی مهدی پاکدل در بازیگرآنلاین هستید. با ما تا پایان مطلب همراه باشید.

مهدی پاکدل در عرصه خوانندگی

سال 1394 به دنبال درخواست محمد جواد بیگلرزاده آهنگساز و حسن جنت مکان شاعری برای خواندن چندین دکلمه دعوت شد

به این ترتیب او در او در این آلبوم 13 قطعه ای اولین و آخرین تجربه اش را بدست آورد

مهدی پاکدل در عرصه خوانندگی

تجربه کارگردانی مهدی پاکدل

همیشه غیر از بازیگری ، ساختن و خلق یک فیلم برایم جذاب بود و دوست داشتم کارگردانی را تجربه کنم و منظر فرصت مناسب بودم تا اینکه بالاخره اتفاق افتاد

اولین تجربه کارگردانی مهدی پاکدل در فیلم کوتاه رقص مردان روی شیب

مهدی پاکدل علاوه بر بازیگری مختصر فعالیتی در زمینه کارگردانی هم دارد، او در سال 1382 فیلم کوتاه رقص مردان روی شیب را ساخت. این فیلم برای نمایش در جشنواره فیلم های کوتاه سونی انتخاب و در کشورهای اسپانیا، آمریکا به اکران درآمد.

تجربه کارگردانی فردا

او همچنین کارگردانی فیلمی با عنوان فردا را در سال 1392 کارگردانی کرد، این فیلم در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور جمعی از هنرمندان در برج میلاد به نمایش درآمد.  فردا داستان زندگی دختری را روایت می کند که به عکاسی علاقمند است و در راه سفری که با مادرش همراه است برایش اتفاقاتی می افتد. ستاره اسکندری، علی دهکردی و امیر دلاوری از بازیگران این فیلم هستند.

تجربه عکاسی مهدی پاکدل

مهدی پاکدل نیز همچون برادرش مسعود به عکاسی علاقمند است.می گوید به نظرم اینستاگرام در دید هنری و عکاسانه آدم ها به زندگی تاثیری بسزایی داشته و از وقتی آمده خیلی برایم لذت بخش است که عکس های که می گیرم را به اشترام بگذارم.

قرار است انتشارات «ثالث» مجموعه عکس هایم را از سال ۸۵ تا ۹۵ در قالب ۱۰۰ قطعه روانهبازار کند. اینکه عکاسان به من محبت دارند، بیشتر به خاطر برادرم مسعود استکه عکاس حرفه ای سینماست.

تجربه عکاسی مهدی پاکدل

نمایشگاه عکس‌های مهدی پاکدل

نمایشگاه عکس‌های مهدی پاکدل با عنوان «مکث روی سکوت» مواجهه صریح با طبیعت استکه تاریخ هنر ۸۰ سال پیش این رویکرد بازنمایانه را با عکس‌های «آنسل آدامز» پشت سرگذاشت.

بازیگران متولد ماه تیر از الناز شاکردوست تا نیوشا ضیغمی

مهدی پاکدل در این نمایشگاه در مواجهه با طبیعت عکس هایی از کوه، ابر، خورشید و دشت را ثبت کرده است که حضور عکاس به مثابه‌ یک مشاهده‌گر در خوشبینانه ترین حالت ممکن سرمشق هایی از آثار آنسل آدامز (عکاس آمریکایی ۱۹۰۲ تا ۱۹۸۴) است که ۸۰ سال پیش با ایده‌ بازنمایی مستقیم و صریح از طبیعت با عنوان حقیقت ناب مطرح شد و تا امروز پس از این سال ها قلم فرسایی اهل نقد در مفاهیم امر والا در رودرویی عکاس با طبیعت با مفاهیمی همچون نمایش تسخیر طبیعت توسط انسان در مسیر توپوگرافی نوین و دوسلدورف (مکاتب عکاسی معاصر) به مسیری هدایت شد که عکاسانی همچون جو دیل، رابرت ادامز، لوییس بالتز، آندریاس گُرسکی در آن قدرت نمایی کردند. بی تردید این رویکرد عکاسانه پاکدل در فضای نمایشگاهی امروزقابل تردید است.

نمایشگاه عکس‌ مهدی پاکدل

آثار تصویری" class="index-title">

آثار تصویری مهدی پاکدل

در ادامه بیوگرافی مهدی پاکدل بازیگر فاصله ها باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

آثار سینمایی مهدی پاکدل

  • چهارراه استانبول (۱۳۹۶) (مصطفی کیایی)
  • تنگه ابوقریب (۱۳۹۶) (بهرام توکلی)
  • نرگس مست (۱۳۹۵) (سید جلال الدین دری)
  • خانه کاغذی (۱۳۹۵) (مهدی صباغ زاده)
  • ماجرای نیمروز (۱۳۹۵) (محمدحسین مهدویان)
  • بن‌بست وثوق (۱۳۹۵) (حمید کاویانی)
  • محمد رسول‌الله (۱۳۹۴) (مجید مجیدی)
  • گاهی (۱۳۹۴) (محمدرضا رحمانی)
  • فردا (۱۳۹۲) (مهدی پاکدل و ایمان افشاریان)
  • تمشک (۱۳۹۲) (سامان سالور)
  • آزاد راه (۱۳۸۹) (عباس رافعی)
  • بدون اجازه (۱۳۸۹) (مرتضی هرندی)
  • دایره زنگی (۱۳۸۶) (پریسا بخت آور)
  • مخمصه (۱۳۸۶) (محمدعلی سجادی)
  • مصائب دوشیزه (۱۳۸۵) (مسعود اطیابی)
  • شبانه (۱۳۸۴) (امید بنکدار و کیوان علیمحمدی)
  • ماجراهای اینترنتی (چای نت) (۱۳۸۳) (حسین قناعت)
  • ماهی‌ها عاشق می‌شوند (۱۳۸۳) (علی رفیعی)
  • آبی (۱۳۷۹) (حمید لبخنده)
معرفی فیلم مجنون با هنرنمایی سجاد بابایی در قامت شهید زین‌الدین

آثار تلویزیونی مهدی پاکدل

  • با من بمان (حمید لبخنده، ۱۳۸۱)
  • تله‌فیلم یک روز معمولی (حسن فتحی، ۱۳۸۲)
  • مروارید سرخ (شاپور قریب و مسعود رسام، ۱۳۸۳)
  • خاموشی دریا (حسین عاطفی، ۱۳۸۴)
  • اولین شب آرامش (احمد امینی، ۱۳۸۴)
  • ما چند نفر (فیاض موسوی، ۱۳۸۵)
  • بی‌گناهان (احمد امینی، ۱۳۸۶)
  • تله‌فیلم گزارش یک اعدام (ابراهیم شیبانی، ۱۳۸۶)
  • تله‌فیلم استخوان (فرهاد علیزاده آهی، ۱۳۸۶)
  • ضامن (منوچهر هادی، ۱۳۸۶)
  • تله‌فیلم دوباره بهار (راما قویدل، ۱۳۸۷)
  • شب می‌گذرد (راما قویدل، ۱۳۸۷)
  • گمشده (راما قویدل، ۱۳۸۸)
  • تله‌فیلم عزیزی که ناپدید شد (منوچهر هادی، ۱۳۸۸)
  • تله‌فیلم هویت (مسعود فروتن، ۱۳۸۹)
  • ستایش (سعید سلطانی، ۱۳۸۹)
  • کیمیا (جواد افشار، ۱۳۹۴)
مهدی پاکدل در سریال کیمیا
مهدی پاکدل در سریال کیمیا

مهدی پاکدل در شبکه نمایش خانگی

  • شام ایرانی (بیژن بیرنگ، ۱۳۹۰)
  • وقت خواب (۱۳۹۵)
  • هم گناه (مصطفی کیایی، ۱۳۹۸)
  • جیران (حسن فتحی،۱۴۰۰)

مهدی پاکدل در تئاتر

  • جنبش انفیه در کلکته (سیروس شاملو، ۱۳۷۶)
  • ریچارد سوم (داوود رشیدی، ۱۳۷۸)
  • سیاها (حامد محمد طاهری، ۱۳۷۸)
  • بعد از مگریت (مریم مجد، ۱۳۷۹)
  • دیر راهبان (فرهاد مهندس پور، ۱۳۸۰)
  • پای دیوار بزرگ شهر (حسن معجونی، ۱۳۸۱)
  • قهوه تلخ (شبنم طلوعی، ۱۳۸۲)
  • روی زمین (افروز فروزند، ۱۳۸۲)
  • بی شیر و شکر (مهرداد ضیایی و حمید امجد، ۱۳۸۳)
  • همسایه آقا (حسین کیانی، ۱۳۸۵)
  • می‌خوام بخوابم (رضا گوران، ۱۳۸۶)
  • یرما (رضا گوران، ۱۳۸۶)
  • ماچیسمو (محمد یعقوبی، ۱۳۸۷)
  • خشکسالی و دروغ (محمد یعقوبی، ۱۳۸۸)
  • اهل قبور (حسین کیانی، ۱۳۸۸)
  • داستان یک پلکان (رضا گوران، ۱۳۸۸)
  • نوشتن در تاریکی (محمد یعقوبی، ۱۳۸۹)
  • حضرت والا (حسین پاکدل، ۱۳۸۹)
  • برهان (محمد یعقوبی، ۱۳۹۱)
  • امر ملوکانه (حسین پاکدل، ۱۳۹۴)
  • کارگردانی نمایش «جنایت و مکافات»، تهران، عمارت مسعودیه ۱۳۹۴
  • کنسرت نمایش سی (علی اصغر دشتی، ۱۳۹۶)
  • وقتی کبوترها ناپدید شدند (هستی حسینی، ۱۳۹۸)
  • پدر (رضا احمدی، ۱۳۹۸)
  • مادر (رضا احمدی، ۱۳۹۸)
گریم مهدی پاکدل در تئاتر
گریم مهدی پاکدل در تئاتر

صفحه اینستاگرام مهدی پاکدل

مهدی پاکدل ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر قریب به 329 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی مهدی پاکدل و یک دهه فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی مهدی پاکدل و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی مهدی پاکدل ، به اینستاگرامش مراجعه کنید.آدرس اینستاگرام مهدی پاکدل @mehdipakdel می باشد که 2.5 میلیون دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام مهدی پاکدل

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا