اخبار دیگران

زیر و بم دو برادر، مسیح و آرش ای‌پی

این روز ها بازار خواننده هایی که تحصیلات آکادمیک در خارج از کشور دارند و موسیقی غربی را به نوع دیگری شناخته اند بسیار داغ است. شاید دلیل این باشد که نوعی چهره جدید از موسیقی را به موسیقی داخلی آورده اند و آنچه به گوش شنونده میرسد یک حالت جدید از ریتم ها و ملودی هایی است که اغلب به زبان انگلیسی آن را میشنوند و حالا شنیدن این ریتم ها با زبان فارسی برایشان تازگی دارد. اما هنر اصلی این خواننده های عزیز زمانی واقعاً هنردوست را به خود جذب می کند که سبک های کمتر شنیده شده در آهنگ های داخلی را با سبک های مرسوم داخلی ترکیب می کنند و نوعی امضای خاص خودشان را ایجاد می کنند.

هر خواننده ای بر اساس جامعه هدفی که دارد ممکن این کار را به شکل متفاوتی انجام دهد. برای مثال می توان به مهراد جم اشاره کرد که اغلب نوجوان ها مخاطب او هستند و در آهنگ هایش از نوعی سبک مرموز و کنجکاوانه استفاده می کند. حتی می توان از علی یاسینی نام برد که آهنگ هایش نوعی ریتم و تم آر اند بی غربی را دارند و آهنگ های عاشقانه اش دل هر عاشق دلسوخته ای را می لرزاند. از طرف دیگر خواننده های قدیمی تری مانند مسیح و آرش را می توان نام برد که با استفاده از تحصیلات آکادمیک خود در خارج از کشور توانسته اند امروز تبدیل به یکی از گروه های دو نفره بسیار پر طرفدار شوند. اجازه دهید کمی در مورد این دو برادر تامل کنیم و به تحلیل سبک کاری و ترانه هایشان بپردازیم.

ماهی چلابی یا کفشک در کجا یافت میشود

سبک و ترانه شناسی مسیح و آرش

مسیح و آرش که دو برادر بسیار با استعداد و هنرمند هستند، در سبک پاپ و آر اند بی مشغول به فعالیت هستند. آنها حدودا از سن 16 سالگی در زمینه موسیقی آموزش دیده اند و امروز یکی از محبوب ترین گروه های دو نفره موسیقی داخلی محسوب می شوند. این دو برادر ابتدا فعالیت هنری خود را بدون مجوز رسمی شروع کردند و نداشتن مجوز برای نشر ترانه هایشان باعث شد تا اولویت تک آهنگ های خود را به صورت رایگان منتشر کنند. از جمله این آهنگ ها می توان به دو ترانه *هنوز همونم* و *بیا بازم* اشاره کرد که ترانه های ترند و معروف آن ها نیز محسوب می شوند.

بعد گذشت مدتی این دو برادر ترانه سرا، آهنگساز و خواننده، توانستند با کسب مجوز رسمی برای انتشار آهنگ هایشان، شروع به منتشر کردن آلبوم و تک آهنگ های بسیار زیبای دیگر خود کنند. مسیح و آرش تا به امروز سه آلبوم به نام های پازل (منتشر شده در سال 1386)، دوستت دارم روانی (منتشر شده در سال 1387) و دریا (منتشر شده در سال 1397) منتشر کرده اند. جالب است بدانید که کار تنظیم آخرین آلبوم آن ها را مسعود جهانی، تنظیم کننده بسیار سرشناس موسیقی پاپ داخلی انجام داده است.

در کنار این مسائل و فعالیت های شخصی هنری شان، آن ها با هنرمندان و خوانندگان دیگر نیز همکاری می کردند، گاهی برای آن ها ترانه می نوشتند و گاهی کار آهنگسازی و تنظیم آهنگ آن ها را بر عهده داشتند. اما اگر بخواهیم اشاره ای به تک آهنگ های منتشر شده از خود آن ها کرده باشیم، جا دارد از تک آهنگ های مسیح نام ببریم که به زبان انگلیسی و به سبک آر اند بی اجرا شده اند. اگر از طرفدار های مسیح باشید قطعا نام آهنگ های

تور کازان؛ بایدها و نبایدهای سفر به کازان

* A Love And A Half  * ، * Got My Heart* و * My Love Was You*

را شنیده اید. آهنگ های بسیار احساسی که گوش دادن به آن ها با صدای گرم و احساسی مسیح لذتش را چند برابر می کند.

دانلود آهنگ جدید مسیح و آرش

مسیح و آرش این روزها مانند هر خواننده دیگری که در دوران کرونا مشغول ثبت کردن ایده ها و پرورش دادن آن ها است، در سکوت به سر می برند و آخرین آهنگی که از آن ها منتشر شد، تک آهنگ بسیار احساسی و عاشقانه *بوی شمال* بود که با همکاری پرواز همای انجام داده بودند و قطعا یکی از ستاره های کارنامه کاری آن ها محسوب می شود. بعد از آن دو آهنگ فازت *عجیبه* و *ترک * منتشر شد که البته آهنگ ترک تنها به صورت یک دموی کوتاه منتشر شده است و قرار است به زودی نسخه کامل آن به انتشار برسد.

این روزها هر چه بیشتر رو به جلو می رویم و با استاندارد های به وجود آمده در زندگی به دلیل وجود کرونا، بیشتر خو می گیریم، به نظر می رشد که زندگی راحت تر می شود. به خصوص برای هنرمندان که برای ایده پردازی نیاز به تمرکز خاصی دارند، شاید این شرایط جدید برای حرفه و هنرشان مساعد تر به نظر برسد. امیدواریم که هر چه زودتر نسخه کامل اهنگ جدید مسیح و آرش به نام ترک را بشنویم و باز هم با یک آهنگ دیگر از این دو برادر خوش صدا خاطره سازی کنیم. اگر شما هم از طرفدارهای آهنگ های آنها هستید، پس پیشنهاد می کنیم تا سری به فول آلبوم مسیح و آرش در سایت موزیکیشو بزنید و آرشیو کامل آهنگ های مسیح و آرش را با کیفیت عالی بشنوید. همچنین شما عزیزان می‌توانید برای دانلود آهنگ جدید پاپ ایرانی نیز از این وب‌سایت استفاده نمایید. امیدواریم که متن بالا مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

سریال جیران | دانلود تمامی قسمت ها + لینک خرید

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا