اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبیوگرافی بازیگران

ریما رامین فر کیست ؟ بیوگرافی کامل ریما رامین فر و همسرش امیر جعفری و ماجرای ازدواجشان

در این بخش بیوگرافی ریما رامین فر بازیگر سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی ریما رامین فر که بیشتر او را با سریال پایتخت به یاد می آوریم . امروز مروری داریم بر 0 تا 100 بیوگرافی ریما رامین فر از بازیگران زن معروف و محبوب و ماجرای ازدواجش با امیر جعفری را عکس های جدیدش . برای مطالعه بیوگرافی ریما رامین فر با ما همراه باشید.

ریما رامین فر چند سال دارد ؟

ریما رامین فر متولد 5 فروردین 1349 در تهران و 51 سال سن دارد.

وضعیت تاهل ریما رامین فر چگونه است ؟

ریما رامین فر متاهل است و همسر او امیر جعفری است..

ریما رامین فر فرزند دارد ؟

بله ریما رامین فر یک پسر به نام آیین دارد.

قد ریما رامین فر چند سانتی متر است ؟

قد آرام جعفری 178 سانتیمتر است.

خلاصه بیوگرافی ریما رامین فر

نام اصلیریما رامین فر
متولد5 فروردین 1349 تهران
زمینه فعالیتسینما ، تئاتر و تلویزیون
پیشهبازیگر
مدرک تحصیلیفوق لیسانس کارگردانی تئاتر
والدینابوالحسن رامین فر
همسرامیر جعفری
فرزندانآیین

بیوگرافی ریما رامین فر

بیوگرافی ریما رامین فر

در بیوگرافی ریما رامین فر آمده است :ریما رامین فر متولد 5 فروردین 1349 در تهران، بازیگر است

وی دیپلم گرافیک دارد و در دانشگاه، در مقطع کارشناسی نمایش و همچنین کارشناسی ارشد کارگردانی، به فراگیری دانش در زمینهٔ بازیگری و کارگردانی پرداخت و از بازی در تئاتر کار خود را شروع کرد و حالا در تلویزیون می درخشد

از ابتدای جوانی دوست داشت در یک رشته هنری مثل تئاتر یا تلویزیون یا دانشکده صدا و سیما فعالیت کند.

جوانی ریما رامین فر در کنار دوستانش در دانشگاه

قد ریما رامین فر

در ادامه بیوگرافی ریما رامین فر آمده است قد او 178 سانتی متر است.

کودکی خجالتی ریما رامین فر

در بیوگرافی ریما رامین فر میخوانیم : در دوران كودكی‌ بسیار خجالتی بودم به همین خاطر هیچ كس حتی به ذهنش خطور نمی‌ كرد كه من روزی از دنیای بازیگری سر در بیاورم

پدرش کارخانه دار است .ابوالحسن رامین فر بنیان گذار شرکت آرملات متولد روستایی در 84 کیلومتری اصفهان است.

ریما رامین فر و پدرش
ریما رامین فر و پدرش

جدایی پدر و مادر ریما رامین فر

در بیوگرافی ریما رامین فر درباره خانواده اش آمده است : من در خانواده‌ای بزرگ شدم که رابطه پدر و مادرم کار نکرد و آنها از هم جدا شدند و من بشدت از این جدایی آسیب دیدم، به همین دلیل از هر نوع تنشی پرهیز می‌کنم. معتقدم وقتی ما بچه‌دار می‌ شویم باید تلاش کنیم از هر‌گونه مشکلی که روحیه و زندگی او را دچار تشنج می‌کند، پرهیز می کنم.

چالش بدون آرایش لیلا اوتادی

من هنوز دارم تاوان طلاقی را که ۴۰ سال قبل رخ داده پس می‌دهم. هنوز هم از خیلی چیزها می‌ترسم. برای همین تمام تلاش خود را می‌کنم تا پسرم از هر گونه تنش و درگیری دور باشد. همه سعی‌ام این است که پسرم را از هر گونه آسیبی که خودم آنها را تجربه کردم، محافظت کنم

مادر ریما رامین فر
مادر ریما رامین فر

مهاجرت ریما رامین فر به آلمان

در بیوگرافی ریما رامین فر میخوانیم : سال 1367 در 18 سالگی دیپلم گرافیک گرفت سپس سال 68 برای ادامه تحصیل راهی آلمان شد . سه الی چهار سال در آلمان بود حتی وارد دانشگاه شد ولی بعد به دلایلی برگشت .

وقتی برگشت زیاد وقت نداشت. مهلت ثبت نام در آزمون دولتی گذشته بود فقط ده روز داشت به امتحان دانشگاه آزاد که وقتی در آلمان بود خانواده اش برایش ثبت نام کرده بودند. در رشته نمایش قبول شد. همزمان با ورود به دانشگاه درگیر کار تئاتر شد.

ریما رامین فر خارج از کشور

وضعیت تاهل و ازدواج ریما رامین فر

بیشترین جستجوها در بیوگرافی ریما رامین فر درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست. ریما رامین فر در سال 1382 در فیلم نان و عشق و موتور 100 با امیر جعفری آشنا شد و تا اینکه بعد از 11 سال با یکدیگر ازدواج کردند تا اینکه کار به عروسی کشید.

ما در تئاتر با یکدیگر آشنا شدیم ، فکر می کنم سال 73 بود که در یک نمایش به عنوان دو جلاد با هم همکار شدیم و پیش از آن نیز یک سال در کلاس های آقای سمندریان ، همکلاس بودیم.در آن زمان ، امیر خیلی مرا راهنمایی می کرد و در زمینه تئاتر راهنمایی های او موثر و سازنده بود. (جعفری می گوید : البته راهنمایی های ریما بیشتر بود ، او یک فرشته است که تنها دو بال کم دارد). حدود 11 سال با هم همکار بودیم و به طور کامل نسبت به هم شناخت داشتیم سرانجام این 11سال آشنایی به ازدواج ختم شد.

ریما رامین فر و همسرش

فرزند ریما رامین فر

در بیوگرافی ریما رامین فر میخوانیم : آیین جعفری ششم شهریور سال 1386 و در شب نیمه شعبان به دنیا آمده ، اسم کاندید کردیم که در نهایت «آیین» به معنای راه و روش انتخاب شد که به فامیلش هم می خورد ، «راه و روش جعفری»…

ماجرای خروج گلشیفته از ایران و انتشار تصاویر جنجالی او چه بود؟

ریما رامین فر و همسر و فرزندش

اختلاف سنی ریما رامین فر و همسرش امیر جعفری

در ادامه بیوگرافی ریما رامین فر میخوانیم : من چهار سال از امیر بزرگ‌ترم، آن زمانی که با او آشنا شدم، نوزده سالش بودو من این موضوع را نمی‌دانستم. زمانی که به من پیشنهاد ازدواج داد،به او خندیدم و گفتم اگر در یک کشور دیگر بودیم، می‌توانستند سراغ من رابگیرند که چرا یک کودک را آزار می‌ دهی.

او موضوع را پذیرفت و ماجرای ازدواج ما خیلی طول کشید. البته پول هم نداشتیم که بخواهیم زندگی مشترک تشکیل دهیم، شرایط مالی‌مان به قدر کافی مساعد نبود.»

او در ادامه گفت: «زندگی کردن با امیر خیلی هم سخت نیست. بسیار هیجان‌ انگیز است و بالا و پایین دارد. اصلا یکی از ویژگی‌های زندگی با امیر این است که قابل پیش بینی نیست.»

ریما رامین فر و همسرش

بیوگرافی همسر ریما رامین فر

امیر جعفری متولد10 شهریور 1353 در تهران متولد شد. او بازی در سینما را در سال 1380 و با بازی در فیلم نان، عشق و موتور 1000 آغاز کرد و با بازی در قارچ سمی ادامه داد.

همسر ریما رامین فر

علایق و حقایقی درباره ریما رامین فر

در ادامه بیوگرافی ریما رامین فر مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره خانم بازیگر. در ادامه با ما همراه باشید.

علاقه ریما رامین فر به سفر

سفر كردن را خیلی دوست دارم. خیلی برایم مهم نیست كه به كجا سفر كنم فقط دوست دارم این كار را انجام دهم. دلمان می‌خواهد تمام شهرها و كشورها را از نزدیك ببینيم؛ چه دور باشند چه نزدیك البته از زمانی كه پسرم به دنیا آمده، ترجیح می‌دهيم به جاهایی سفر كنیم كه مسیرشان كوتاه‌تر باشد، به دلیل این‌كه او كوچك است و در مسافت‌های طولانی اذیت می‌شود. دلمان می‌خواهد بیشتر به جاهایی برویم كه از نظر محیطی برای یك بچه زيبايي بیشتری داشته باشد تا او هم از سفر لذت ببرد.

بازیگر معروف سریال ونزدی "جنا اورتگا" را بیشتر بشناسید

سفر خانوادگی امیر جعفری و همسرش ریما رامین فر به همراه فرزندشان به یونان

ریما رامین فر طرفدار ورزش

من خیلی طرفدار ورزش هستم و این را باید گفت که تلویزیون ما برنامه‌ های ورزشی را خوب پوشش می‌ دهد، به شخصه برای من والیبال‌ خیلی جذاب است

مواقعی که فرصت داشته باشم به باشگاه ورزشی برای ورزش کردن می‌‌ روم اما بیشتر مواقع به پیاده‌ روی می‌‌ پردازم و شنا کردن را به صورت برنامه‌ریزی شده دنبال می‌‌ کنم.

علاقه ریما رامین فر به رستوران شمال

مردم شمال، خونگرم و مهربانند، به همین خاطر از همنشینی با آنها لذت می‌ برم، آنها ضمن داشتن فرهنگ غنی، از تنوع بی‌ نظیر غذایی هم برخوردار هستند

به همین خاطر از خوردن غذاهای شمالی واقعا لذت می‌ برم

احساساتم را بروز می دهم

در زندگی 3 نفره مان هیچ كدام خود‌دار نیستیم و حسمان را به شیوه‌ های مختلف بروز می‌ دهیم؛ حالا با بغل كردن، بوسیدن یا قربان‌ صدقه رفتن

البته نه فقط در مورد آیین بلکه در مورد خانواده و دوستانم هم همینطور هستم، احساساتم را نسبت به آنها نشان می‌ دهم

دیدگاه‌های ریما رامین فر

رامین‌فر و همسرش از جمله ۱۴۰ هنرمند ایرانی بودند که با امضاء طوماری در ۲۲ خرداد ۱۳۹۲، همراه با سایر اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان، ضمن قدردانی از انصراف عارف به نفع حسن روحانی، از نامزدی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ حمایت علنی کردند.

آغاز فعالیت هنری ریما رامین فر

حضور ریما رامین فر در کلاس های سمندریان

با حضور در كلاس‌ های استاد سمندریان و توضیحات ایشان در مورد علم بازیگری، نگاهم به دنیای بازیگری تغییر كرد البته هنوز هم رگه‌ هایی از خجالت در من وجود دارد

ریما رامین فر از سال 1371 در رشته تئاتر وارد دانشگاه شد. اولین کار حرفه ای اش نمایش “شب به خیر مادر” نوشته مارشا نورمن و به کارگردانی حامد محمدطاهر بود که در سال 75 در تئاتر شهر به روی صحنه آمد.

خاطره جالب محمود پاک نیت با خسرو شکیبایی و درسی که از او گرفت!

ریما رامین فر از نوشتن تا تئاتر

از همان سال 75 به بعد به صورت پیاپی یا در تئاتر بازی کرد یا کارگردانی کرد یا نمایشنامه نویسی.و از همان سال به بعد به صورت پیاپی یا در تئاتر بازی کرد یا کارگردانی کرد یا نمایشنامه نویسی.

نخستین نمایشنامه‌ای که نوشت، نمایشنامهٔ «پس تا فردا» بود که نمایش آن در جشنوارهٔ تئاتر فجر اجرا شد و جایزهٔ سوم نمایشنامه نویسی را گرفت. رامین‌فر، علاوه بر نوشتن نمایشنامه، به عنوان یکی از بازیگران این نمایش در صحنه حاضر شد.

پس از آن، رامین‌فر در تئاتر به فعالیت خود در زمینهٔ نمایشنامه‌نویسی، بازیگری و کارگردانی ادامه داد. «از زمستان ۶۶»، «رقص کاغذ پاره‌ها»، «پس تا فردا»، «دل سگ»، «یک دقیقه سکوت»، «همان همیشگی» و «زمزمهٔ مردگان» از جمله کارهای او در هنر تئاتر است.

ریما رامین فر در صحنه تئاتر

ریما رامین فر جلوی دوربین

در سال ۱۳۸۰ در «یک دقیقه سکوت» بازی کرد و جایزهٔ دوم بازیگری جشنوارهٔ تئاتر فجر را گرفت و در نمایش «زمزمهٔ مردگان» هم جایزهٔ اول بازیگری جشنوارهٔ تئاتر فجر را کسب کرد.

ریما رامین‌فر نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1380 در 31 سالگی در فیلم نان و عشق و موتور 1000 به کارگردانی ابوالحسن داوودی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال پایتخت 5، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای ریما رامین‌فر محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون اکبر عبدی، سپند امیرسلیمانی، بهاره رهنما و گوهر خیراندیش را تجربه کرد.

ریما رامین فر در نان عشق موتور 100
ریما رامین فر در نان عشق موتور 100

وی در دههٔ ۱۳۸۰ فعالیت خود در تلویزیون ایران را با نویسندگی در سریال بدون شرح و بازیگری در مجموعهٔ من یک مستاجرم و نویسندگی مجموعهٔ کمربندها را ببندیم آغاز نمود

ریما رامین فر در من یک مستاجرم
ریما رامین فر در من یک مستاجرم

شما در حال مطالعه بیوگرافی ریما رامین فر در بازیگرآنلاین هستید. با ما تا پایان مطلب همراه باشید.

شهرت ریما رامین فر با پایتخت

دومین تجربه بازیگری اش در تلویزیون با سریال پایتخت شبکه یک در نوروز 1390 شروع شد که نقش هما همسر نقی معمولی را ایفا می کرد

سیر تا پیاز زندگی مهدی فخیم زاده جکی چان سینمای ایران!

بازی در نقشی به نام هما که همسر یک فرد گچ کار است و حوادث پیش روی آنها یک سیر دراماتیک در بیننده اغوا کرد که این اوج هنر ایشان را در ارائه حس بازیگری می رساند.

ریما رامین فر در سریال پایتخت

زمانی که این سریال را می‌ساختیم، هیچ تصوری نداشتیم که هفت فصل ادامه پیدا می‌ کند،من از زمانی که تئاتر بازی می‌کردم، محسن تنابنده و احمد مهرانفر را می‌ شناختمو زمانی که به کار دعوت شدم، می‌دانستم قرار است وارد یک فضای دوست‌ داشتنی بشوم،چون سلیقه‌هایمان به شدت به هم نزدیک بود.

پس از پخش فصل اول موفقیتی برای ما حاصل شد، که خودمان هم انتظار آن را نداشتیمو فکر می‌کنم همدلی که بین اعضای گروه وجود دارد، باعث این موفقیت شده است.من همیشه احساس می‌ کنم خیلی خوشبختم که غیر از خانواده اصلی خودم که بسیار دوست‌ شان دارم،یک خانواده دیگر هم دارم و زمانی که آنها را نمی‌بینم و پیش‌شان نیستم دلتنگ‌ شان می‌ شوم.»

ریما رامین‌فر در سال 1396 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم ریما رامین‌فر در این سال، بازیگری در سریال پایتخت 5 به کارگردانی سیروس مقدم محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی ریما رامین‌فر بازی در سریال پایتخت 5 بوده است. ریما رامین‌فر سال 1396 در 47 سالگی در سریال پایتخت 5 نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با سیروس مقدم همکاری داشته است. ریما رامین‌فر توانست با بازی در سریال پایتخت 5 تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر محسن تنابنده، احمد مهران‌فر، علیرضا خمسه و هومن حاجی عبداللهی بر تجارب او افزود.

ریما رامین‌فر علاوه‌بر سریال پایتخت 5، سال 1393 در 44 سالگی در سریال پایتخت ۳ نیز بازی کرده است. ریما رامین‌فر این‌بار با سیروس مقدم یعنی کارگردان سریال پایتخت ۳ و هنرمندانی چون محسن تنابنده، علیرضا خمسه، احمد مهران‌فر و مهران احمدی همکاری داشت.

“هما” نمونه موفق یک مادر، همسر مهربان، دلسوز و صبور ایرانی است و زندگی را خیلی سخت نمی‌گیرد و از اینکه در کنار خانواده‌ اش حضور دارد احساس خوشحالی و شادمانی دارد و شادی‌‌ هایش را با اعضای خانواده‌ اش تقسیم می‌‌کند و تلاش می‌‌ کند ضمن حفظ و حمایت از خانواده به دیگران و اطرافیان نزدیک مثل ارسطو کمک کند تا بتوانند به خواسته‌‌ های خودشان برسند.

رامین فر علاوه بر «پایتخت» در سریال «چک برگشتی» سیروس مقدم هم بازی کرد و آنجا هم بازی خوبی از خودش به جا گذاشت. رامین فر در فیلم های «قصه ها»، «سیزده»، «مرگ ماهی» و «زاپاس»، نقش هایی فرعی داشت و نهایتا در فیلم «ابد و یک روز» مجددا درخشید.

معرفی و دانلود فیلم راستین (rustin) با بازی کولمن دومینگو
ریما رامین فر در ابد و یک روز
ریما رامین فر در ابد و یک روز

صحبت های ریما رامین فر درباره پایتخت و خانواده اش

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با اشاره به سختی های همکاری با پروژه پایتخت ، خاطرنشان کرد:50 روز دوری از خانواده بی نهایت سخت است. زمانی که یک بازیگر مجرد است دور بودن از خانواده برایش آسان تر است و وقتی هم که ازدواج می کند باز هم قابل تحمل است، اما وقتی مادر می شوی دوری از خانواده در مدت زمان زیاد واقعا کابوس است و من این را واقعا حس کردم؛ حتی از زمانی هم که وارد تهران شدیم باز هم خیلی کم خانواده هایمان را می بینیم.
وی افزود:هر کاری برای خودش سختی دارد، اما باید بگویم پایتخت واقعا طاقت فرسا بود، اما با تمام این سختی ها همه عوامل چه آنهایی که پشت دوربین بودند و چه ما بازیگرانی که مقابل دوربین هستیم عاشقانه کار می کنیم، چرا که «پایتخت» واقعا برایمان عزیز است، فقط آرزو می کنم رنج و سختی همه ما در نهایت به خوشی و خنده مردم عزیزمان تبدیل شود تا خستگی مان در بیاید.

رامین فر که همسرش امیر جعفری هم در یکی از سکانس های پایتخت2 به عنوان بازیگر افتخاری مقابل دوربین سیروس مقدم رفت، اظهار کرد:پایتخت واقعا برایم عزیز است و به اندازه خانواده ام دوستش دارم و به غیر از آن هیچ پروژه دیگری نمی توانست مرا دور از تهران نگه دارد؛ فقط پایتخت می توانست این کار را با من بکند.
بازیگر نقش هما در سریال پایتخت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه فکر می کنید پایتخت2 همچون سری اول بتواند میان مردم محبوب شود؟ خاطرنشان کرد:به نظرم نمی توان پیش بینی کرد که مخاطب به همان اندازه، پایتخت2 را هم دوست داشته باشد. اما همه ی ما خیلی خوش بین هستیم چرا که هیچ یک از عوامل کوتاهی نکردند و همه با هم سعی خواهیم کرد تا این مجموعه را به بهترین شکل ممکن ارائه دهیم. امیدوارم که سری دوم پایتخت به اندازه ی سری اول پذیرای خانواده ها باشد و سطح کیفی آن نسبت به گذشته رشد کند.

سریال «محرمانه» به زودی روی آنتن شبکه سه می‌رود
ریما رامین فر در پایتخت
ریما رامین فر در پایتخت

فیلم های مشترک ریما رامین فر و امیر جعفری

در بیوگرافی ریما رامین فر آمده است : در فیلم های نان عشق موتور 1000 ، زاپاس ، سیزده ، چک برگشتی و … با همسرش امیر جعفری همراه بوده است.

رابطه زن‌ و شوهری من و امیر جعفری باعث شد که راحت بتوانیم دعدغه‌‌ ها و ویژگی‌‌ هاییک زوج میانسال را نشان بدهیم. سالها است که با امیر تجربه همکاری مشترکداشته‌ ام و یک همدلی و حس خوب بین ما وجود دارد و همین همدلی است که ازیک طرف باعث استمرار زندگی خانوادگی‌ مان شده است و از طرف دیگر اینکههمکاری‌ های مشترک خوبی داشته باشیم.

ریما رامین فر و امیر جعفری در چک برگشتی
ریما رامین فر و امیر جعفری در چک برگشتی

در این سال‌ها ریما رامین‌فر با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران امیر جعفری با 9 مرتبه، احمد مهران‌فر با 6 مرتبه، نیکا فرقانی اصل با 5 مرتبه، علیرضا خمسه با 5 مرتبه و سارا فرقانی اصل با 5 مرتبه بیشترین همکاری را با ریما رامین‌فر داشته‌اند.

مصاحبه خواندنی با ریما رامین فر

در ادامه بیوگرافی ریما رامین فر مصاحبه ای خواندنی از او را میبینید. با ما تا پایان مطلب همراه باشید.

به چه شهرهايي سفر كرده ‌ايد و كداميك از شهرهاي ايران را بيشتر دوست داريد؟
بايد بگويم به همه شهرهاي ايران سفر كرده‌ ام؛ اصفهان، ‌كرمان،گيلان، تبريز و… به خاطر فيلم “يه حبه قند” به يزد رفتم و به نظرم آمد كه تا به حال آن همه مردم مهمان نواز را يك جا نديده بودم.

شما به شهرهاي شمالي زياد سفر كرده ‌ايد، بيشتر از انجا برايمان بگوييد
مردم شمال را خيلي دوست دارم و بايد بگويم كه تنوع غذايي مردم شمال كشور به مراتب بيشتر از ديگر نقاط كشور است.البته عاشق رستورانهاي گيلان هستم.

عکس بهروز وثوقی قبل از انقلاب به همراه زندگینامه

خاطره‌اي كه از گفتن آن لذت مي ‌بريد را  تعريف كنيد
بيشتر خاطرات من به دوران كودكي ‌ام با مادربزرگم برمي‌گردد و يادم نمي ‌رود سفره‌ اي كه او مي‌ چيد به خصوص در ماه مبارك رمضان بسيار زيبا و دوست داشتني بود و عبادت خالصانه‌ اي كه در او ديدم در هيچ فرد ديگري پيدا نكردم و يكي از خاطرات من به همين دوران برمي‌ گردد.

از کودکی همین قدر خوش برخورد و گرم بودید؟
من بسيار خجالتي و غيرقابل تحمل بودم (خنده) و همه سعي داشتند كه مرا اجتماعي كنند! يك تولد براي من گرفتند و مجبورم كردند به داخل جمع بيايم و شمع ‌هاي روي كيك را فوت كنم. البته اين كار براي من خيلي سنگين بود. البته در دوران كودكي پدرم دوست داشت پيانو بزنم، ولي نشد؛ چون خيلي استعداد نداشتم اما علاقه ‌ام به موسيقي همچنان ادامه دارد.

چه تصوراتي از گذشته و كارهاي خود داريد كه با گذشت زمان و كسب تجربه، آنها را اصلاح كرديد؟
چيز خاصي در زندگي من نبوده كه با گذشت زمان عوض شود. تنها خجالتي بودن من تغییر کرده.

الآن چطور؟ هنوز نوع نگاه ديگران براي شما مهم است؟
خير. به اين نتيجه رسيدم كه بايد به فكر آرامش و آسودگي خودم باشم و برعكس دوران كودكي برايم مهم نيست كه مردم راجع به من چه فكري مي‌ كنند.

چه شد كه اين آدم خجالتي تصميم گرفت بازيگر شود؟
از دبيرستان تصميم گرفتم آينده خود را تغيير دهم. به سينماخيلي علاقه داشتم ولي به بازيگري نه. در كلاس‌هاي دانشگاه با استاد سمندريان كار كردم كه اول احساس مي‌ كردم نمي‌ توانم ولي با گذشت زمان ديدم كه بازيگري يك علم است و وقتي آن را بياموزيد، مي‌توانيد به راحتي فعاليت كنيد.

دلیل وجود نام مشرقی در شخصیت های آثار فریدون جیرانی

‌اين تصمیم به چه سالي بر مي گردد؟
سال 1371 وارد دانشگاه شدم و به دنبال آن چند سالي را هم در خارج از كشور (آلمان) زندگي كردم.

از مطالعه و كتابهاي مورد علاقه خودتان براي ما بگوييد
كتاب خاصي را به ياد نمي ‌آورم،ولي خواندن رمان را بسيار دوست دارم و تا قبل از به دنيا آمدن پسرم همه نوع كتاب، مجله، روزنامه و داستان كوتاه را مي ‌خواندم و علاقه خاصي به ادبيات آمريكايي لاتين،‌ شمالي و اروپايي دارم و نويسندگاني چون سلنجر، يوسا، ماركز و كوندرا را بسيار دوست دارم.

چه صحبتي با هواداران خود داريد؟
متنی از سخنان “دولت آبادي” خواندم كه مي ‌گفت زندگي ما در روزمره‌هاي زندگي جذابيت پيدا مي‌ كند و در لحظه زندگي كردن خيلي مهم است. معتقدم حتي خوردن يك بستني با همه اعضاي خانواده مي‌تواند حال ما را عوض كند.

توصيه مي‌كنم قدر لحظات با هم بودن را بدانيم البته بستني خوردن يك مثال است؛ ورزش و يا هر كار ديگري كه انسان را به آرامش برساند از نظر من كار سودمندي است.

فیلم‌شناسی ریما رامین فر

در ادامه بیوگرافی ریما رامین فر مروری میکنیم بر آثار سینمایی و تلویزیونی خانم بازیگر.با ما همراه باشید.

فیلم های سینمایی ریما رامین فر

 
نام فیلمسالکارگرداننقش
نان، عشق و موتور ۱۰۰۰۱۳۸۰ابوالحسن داوودیآویشن
رفیق بد۱۳۸۶عباس احمدی مطلقفرح
شیرین۱۳۸۷عباس کیارستمیتماشاگر
یه حبه قند۱۳٩٠رضا میرکریمیاعظم
قصه‌ها۱۳۹۰رخشان بنی‌اعتمادخانم منشی زاده
سیزده۱۳۹۱هومن سیدیمهری
مرگ ماهی۱۳۹۳روح‌الله حجازیرعنا
فصل نرگس۱۳۹۴نگار آذربایجانی
زاپاس۱۳۹۴برزو نیک‌نژادزری
ابد و یک روز۱۳۹۴سعید روستاییشهناز
سوفی و دیوانه۱۳۹۵مهدی کرم‌پورسارا(فقط صدا)
چهل و هفت۱۳۹۶احمد اطراقچی،
علیرضا عطاالله تبریزی
زير نظر۱۳۹۸مجید صالحیمهشید(فقط صدا)
ملاقات خصوصی۱۴۰۰امید شمس

مجموعه های تلویزیونی ریما رامین فر

نام مجموعهسالکارگرداننقش
من یک مستاجرم۱۳۸۳پریسا بخت‌آورنیره
پایتخت ۱۱۳۹۰سیروس مقدمهما
چک برگشتی۱۳۹۱سیروس مقدم
پایتخت ۲۱۳۹۲سیروس مقدمهما
پایتخت ۳۱۳۹۳سیروس مقدمهما
پایتخت ۴۱۳۹۴سیروس مقدمهما
پایتخت ۵۱۳۹۷سیروس مقدمهما
پایتخت ۶۱۳۹۹-۱۴۰۰سیروس مقدمهما
بیوگرافی کامل پارسا قراخانلو

فیلم های تلویزیونی ریما رامین فر

نام فیلمسالکارگرداننقش
آخرین روز ماه۱۳۹۰منوچهر هادی
چند روز بیشتر۱۳۹۲پریسا گرگین

تئاترهای ریما رامین فر

  • آن سوی آینه(علی سرابی،۱۳۹۶،۱۳۹۷)
  • اینجا کجاست (شیوا مسعودی، ۱۳۹۲)
  • رومولوس کبیر (نادر برهان مرند، ۱۳۸۸)
  • غریبه‌ای در خانه (دل‌آرا نوشین، ۱۳۸۸)
  • کابوس‌های پیرود بازنشسته خائن ترسو (نادر برهان مرند، ۱۳۸۷)
  • شب بخیر مادر (محمد یعقوبی، ۱۳۷۶)
  • مرگ دستفروش (نادر برهانی مرند، ۱۳۸۵)
  • زمزمه مردگان (سیامک احصائی، ۱۳۸۱)
  • می‌رم روزنامه بخرم (رحیم نوروزی، ۱۳۸۱)
  • همان همیشگی (رامین‌فر، ۱۳۸۰)
  • دل سگ (محمد یعقوبی، ۱۳۷۹)
  • یک دقیقه سکوت (محمد یعقوبی، ۱۳۷۹)
  • پس تا فردا (محمد یعقوبی، ۱۳۷۹)
  • رقص کاغذ پاره‌ها (محمد یعقوبی، ۱۳۷۸)
  • زمستان ۶۶ (محمد یعقوبی، ۱۳۷۷)
  • شب بخیر مادر(محمد یعقوبی،۱۳۷۶)
  • ترن (حمیدرضا آذرنگ)

نویسندگی ریما رامین فر

  • بدون شرح (۱۳۸۱)
  • کمربندها را ببندیم (۱۳۸۳)
  • چارخونه (۱۳۸۶)

دستاوردها و جوایز ریما رامین فر

  • عضو هیئت داوران سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۷)
  • برنده تندیس بهترین بازیگر زن از جشنواره نوروزی صداوسیما (۱۳۹۷)
  • برنده تندیس بهترین بازیگر زن (برای بازی در مجموعه پایتخت ۳) از پانزدهمین دوره جشن دنیای تصویر (۱۳۹۴)
  • نامزد تندیس بهترین بازیگر زن نقش مکمل در پانزدهمین دوره جشن بزرگ سینمای ایران به خاطر فیلم یه حبه قند (۱۳۸۹)
  • نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن در بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر به خاطر فیلم یه حبه قند (۱۳۸۹)

جوایز ریما رامین فر

صفحه اینستاگرام ریما رامین فر

ریما رامین فر زمانی که به عنوان مهمان در برنامه خندوانه حاضر شده بود؛ گفت: “من در هیچیک از شبکه‌های اجتماعی صفحه و کانال ندارم و صفحات و پیج‌های اینستاگرامی که با نام من وجود دارد فیک هستند و افرادی هستند که به جای من زندگی می‌کنند عکس می‌گذارند و جواب این و آن را می‌دهند! “

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا