اخبار دیگران

آبان ماه فصل برداشت زعفران قاینات

قاینات پایتخت طلای سرخ جهان، همانطور که میدانیم زعفران قاینات در جهان نام و اوازه خاصی پیدا کرده است و بسته بندی عمومی زعفران در سراسر ایران با نام زعفران قاینات شناخته شده است،و در هر جای کشور ممکن است این بسته بندی پر شود، پس هر جا نام زعفران قاینات را دیدیم دلیل بر آن نیست که این زعفران قاینات می باشد، برای اینکه با خیال راخت و مطمین زعفران خریداری کنید به سایت آذربو زعفران مراجعه کنید و محصول خود را به صورت مستقیم از کشاورز تهیه کنید. عوامل مجموعه آذربو خود نیز کشاورز بوده و با کشاورزان زیادی در منطقه ارتباط دارند و تمام محصولات خود را از کشاورزان زحمتکش منطقه قاینات تهیه و بسته بندی می کنند. جهت خرید زعفران از کشاورز این امر را به عهده ما بگذارید ما به عنوان نمایندعه شما در قاینات تمام تلاشمان را میکنیم تا با کیفیت ترین زعفران را برایتان به ارمغان بیاوریم. خراسان جنوبی با سطح زیر کشت زرشک به مساحت ۱۴ هزار هکتار ۹۸.۷درصد از تولید زرشک ایران را به خود اختصاص داده است. دانه های زرشکی که حین برداشت محصول از شاخه جدا شده و در محیطی مناسب ظرف مدت کوتاهی خشک میشود را زرشک دانه اناری میگویند .شاخه های جدا شده از درخت زرشک به همراه دانه های سرخ رنگ آن در محیطی خشک و خنگ و به دور از نور افتاب آویزان میشود .به علت اینکه شاخه ی بریده شده تا مدتی به اصطلاح جان دارد ،باعث دیرتر خشک شدن زرشک میشود و این امر باعث شده زرشک پفکی از نظر ظاهری و رنگ بهتر از زرشک دانه اناری باشد. همچنین زرشک دانه اناری به علت ضربه خوردن بیشتر دانه های آب دار زرشک و ترکیدن، از نظر طعم نسبت به زرشک پفکی ضعیفتر است و علت آن این است که زرشک پفکی بر سر شاخه ها عمدتا بدون پارگی و صحیح و سالم خشک میشود .

راهنمای کاربردی مکالمه و اینترنت برای تور ترکیه

انواع زعفران و زرشک قاینات

حرف از زعفران و زرشک که به میان می آید نام قاینات پسوند آن می باشد. این بدان معناست که مهد زعفران و زرشک جهان شهر من قاین می باشد. شغل اصلی اکثر مردم قاینات کشاورزی می باشد . مزارع زعفران ،زرشک، پسته و عناب بیش لاز هر محصولی به چشم میخورد. در این بین نام زعفران قاینات یک شهرت جهانی پیدا کرده است و سالانه در فصل برداشت زعفران توریست های زیادی از کشور های مختلف به شهر قاین سفر کرده تا زعفران و روش برداشت ان را از نزدیم تماشا کنند.

زعفران و زرشک انواع مختلفی دارد که این مختلف بودن نوع آن در ماهیت فرقی ندارد فقط نحوه برداشت و فراوری آن متفاوت است.

آموزش صادرات زعفران

یکی از مسائلی که می تواند کمک قابل توجهی به افزایش تولیدات کشاورزی و از جمله زعفران نماد مسئله آموزش است که شامل تسهیلات آموزش عمومی و تخصصی می باشد. به خصوص در مورد صادرات زعفران که به نظر می رسد کمترین آموزش های عمومی و تخصصی در مورد آن صورت گرفته است و تحقیقات علمی در مورد افزایش محصول همراه با حفظ کیفیت آن بسیار محدود بوده و این مقدار کم نیز به کشاورزان آموزش داده نشده است. در این راستا می توان رشته هایی در خصوص این محصول در دانشگاه های استان های خراسان رضوی و جنوبی ایجاد کرد تا تحقیقات و آموزش چگونگی افزایش محصول در همین سطح زیرکشت انجام گیرد.

بازاریابی صادرات زعفران

محصولات کشاورزي و زعفران به طور خاص به دلیل برخی ویژگیها نیاز به بازاریابی دقیق و علمی دارند از جمله اینکه به دلیل فساد پذیري و از بین رفتن رنگ و طعم زعفران، باید محاسبه دقیقی جهت انجام اموري نظیر بستهبندي و حمل و نقل آنها صورت گیرد. همچنین این محصول نسبت به وزن خود حجم زیادي را اشغال مینماید و بخش زیادي از آن را آب تشکیل داده که در آب و هواي خشک ایران سریعتر تبخیر میگردد، لذا باید در فاصلهي کوتاهی از زمان تولید به بازارهاي مصرف برسد تا خواص و کیفیت خود را از دست ندهد. علاوه بر این چون محصولات مختلف کشاورزي در زمانهاي مختلف به ثمر میرسد، ممکن است با هم تفاوت داشته و لذا براي کاهش هزینه هاي حمل نقل آن به خصوص با کشتی باید در مقیاس بسیار بزرگی تولید شوند. با توجه به این که معیار خرید و فروش زعفران به صورت خرده فروشی، مثقال و گرم است، این محصول اگر بخواهد با کالاهاي صنعتی که از حجم زیادي برخوردار نیستند اما وزن زیادي دارند صادر شود ممکن است به کیفیت آن لطمه وارد گردد. همچنین خصوصیت دیگر این محصول مانند بیشتر محصولات کشاورزي این است که یک بار در سال تولید میشود، در حالی که تقاضا براي آن در کل سال ثابت است. بنابراین با توجه به این موارد نیاز به یک نظام بازاریابی خاصی دارد که بتوان با کمترین هزینه این محصول با ارزش را به دست مصرف کننده خارجی رساند.

بررسی هوشمندانه صرافی بینگ ایکس bingx و خرید با ریال در آن

انواع زعفران را می توان به دسته های زیر تقسیم کرد:

  •  زعفران سوپر نگین
  •  زعفران نگین
  •  زعفران سرگل
  •  پوشال
  •  دخترپیچ یا دسته
  •  شکسته یا نرمه
  • ریشه یا خامه

انواع زرشک  :

  •  زرشک پفکی
  • زرشک اناری
  • زرشک زیرتالاری یا پفکی درجه دو

خواص و فواید آویشن برای پوست:
۱_ درمان آکنه
۲_ حفظ سلامت پوست
۳_ درمان آسیب های مفصلی

خواص و مزایای آویشن برای مو :
۱_تحریک رشد مو
۲_ درمان ریزش مو
۳_ درمان شوره سر

مزایای سلامتی آویشن و خواص آن برای درمان بیماری ها :
۱_ خواص ضد التهابی آویشن
۲_ درمان سوء هاضمه
۳_ درمان اختلالات تنفسی
۴_ سلامت استخوان
۵_ مزایای قلبی و عروقی آویشن
۶_ کنترل فشار خون
۷_ بهبود بینایی
۸ _خواص ضد باکتریایی
۹_ سلامت دهان و دندان
۱۰_ خواب آرام و کاهش خستگی
۱۱_ ضد سرطان و …

مصرف زیاد آویشن باعث بروز آلبومین در ادرار میشود

مصرف آویشن با آبجوش و با کمی عسل می تواند در بیماری هایی مانند تنگی نفس،کلیه،مثانه،درد مفاصل و سیاتیک و …عوامل موثری داشته باشد.
گل سرخ یا گل محمدی نام نوعی گل رز است که نماد عشق و زیبایی بوده و عطر بی نظیری دارد  و از آن گلاب می گیرند. علاوه بر عطر استثنایی این گیاه، خواص دارویی آن نیز از دیرباز شناخته شده است. گل محمدی دارای مزایای زیادی برای سلامتی، زیبایی پوست و مو است. گل محمدی را به شکل های مختلف از جمله چای و دمنوش گل محمدی، روغن گل محمدی و گلاب نیز استفاده می کنند. خواص گل محمدی برای کاهش وزن و لاغری
چای گل محمدی نوشیدنی سالم و بدون کالری است که جایگزین خوبی برای نوشیدنی های چاق کننده مانند قهوه خامه ای و انواع نوشابه ها و… می باشد. و از این رو تاثیر خوبی در لاغری می گذارد.اگر بین وعده های غذایی خود یک فنجان چای گل محمدی بنوشید اشتهای شما کاهش یافته و سبب افزایش هضم چربی می شود.
زعفران به عنوان یک ادویه گران قیمت در سطح ایران و جهان شناخته شده است، مرغوبترین زعفران را کشور عزیزمان ایران دارد.
که در سال های اخیر کشورهایی چون افغانستان چین و هدوستان هم این ادویه گران قیمت را به تولید انبوه رسانده اند. و در عرصه بین المللی با ایران به رقابت بر خواسته اند. زعفران در ایران در قدیم خاص منطقه خراسان بود و در این منطقه زعفران قاینات حرف اول منطقه را میزد.

  • مزایای زعفران سرگل
  • قیمت مناسب نسبت به مدل های زعفران
  • رنگدهی بالا و قدرتمند
  • ارزش بالای صادرات به خارج
جزیره اعجاب‌انگیز قشم

خرید زعفران نگین یکی از بیشتری و پر درخواست ترین سفارش های زعفران هست.

بهترین نوع زعفران، زعفران نگین می باشد که دارای انواع مختلفی از قبیل   :

نگین ، سوپر نگین ، شبه نگین می باشد و برای صادرات بیشتر از این نوع زعفران استفاده می شود و دارای قدرت رنگدهی بالایی است (حدود ۲۵۰ تا ۲۹۰)

زعفران نرمه یا شکسته چیست؟

این نوع زعفران تمام خواص زعفران کامل را دارد فقط در شکل ظاهر متفاوت هست و کیفیت دیگر زعفران ها را ندارد. این نوع زعفران از الک کردن زعفران سوپر نگین و زعفران سرگل و سورت کردن آن ها بدست می اید.

همچنین در اثر جابجایی زعفرانه زعفران ها شکسته می شود و در هنگام پاک کردن زعفران های دسته یا دخترپیچ نرمه تولید می شود.

زعفران قاینات به دلیل عطر و بو بینظیر ان باعث شده که زعفران را با نام زعفران قاینات بشناسند. و اکثر زعفران ها در بسته بندی عمومی زعفران قاینات عرضه می شود.
برای تهیه یک دمنوش زعفرانی بسیاز لذیذ کافیست ، مقداری زعفران را آسیاب کرده و در ظرفی شامل چند تکه یخ بیاندازید تا زعفران رنگ پس دهد. سپس مقداری آبلیمو و مقداری گلاب در آّ بریزید و مقداری شکر با توجه به میزان آّب موجود که در هر لیتر آّب تقریبا ۳ قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید. و سپس زعفران را به آن اضافه کنید. به این صورت شما یک دمنوش فوق العاده زعفرانی خواهید داشت.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا