اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبیوگرافی بازیگران

شرح زندگی ویشکا آسایش از کودکی تا امروز + ماجرای خاستگاری از همسرش و فتح قله دماوند

در این بخش بیوگرافی ویشکا آسایش بازیگر سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی ویشکا آسایش که بیشتر او را با سریال امام علی(ع) به یاد می آوریم . امروز مروری داریم بر 0 تا 100 بیوگرافی ویشکا آسایش از بازیگران زن معروف و محبوب و ماجرای جالب ازدواجش و همچنین صفحه اینستاگرامی وی و عکس های جدید دونفره تا پسرش و فتح قله ها . برای مطالعه بیوگرافی ویشکا آسایش با ما همراه باشید.

ویشکا آسایش متولد چه سالی است؟

ویشکا آسایش متولد ۱۶ آبان ۱۳۵۱ است و 48 سال سن دارد.

ویشکا آسایش مجرد است یا متاهل ؟

ویشکا آسایش متاهل است و همسر او رضا قبادی است.

ویشکا آسایش صاحب بچه شده است ؟

ویشکا آسایش صاحب پسری به نام گیو است.

قد ویشکا آسایش چقدر است ؟

قد ویشکا آسایش 176 سانتی متر است.

خلاصه بیوگرافی ویشکا آسایش

نام و نام خانوادگیویشکا آسایش
زمینه فعالیتسینما، تلویزیون و تئاتر
تولد۱۶ آبان ۱۳۵۱  – تهران
پیشههنرپیشه و طراحی صحنه و لباس
سال‌های فعالیتاز ۱۳۷۰ تاکنون
همسررضا قبادی
فرزندانگیو Gueeve
مدرک تحصیلیلیسانس طراحی صحنه و لباس از دانشگاه لندن

بیوگرافی ویشکا آسایش

بیوگرافی ویشکا آسایش

در بیوگرافی ویشکا آسایش آمده است او بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان در شانزدهمین روز آبان سال 1351 ودر محله سیدخندان تهران بدنیا آمد.

قد ویشکا آسایش

در ادامه بیوگرافی ویشکا آسایش آمده است قد او 176 سانتی متر است.

کودکی ویشکا آسایش

در بیوگرافی ویشکا آسایش میخوانیم دوران کودکی او درکنار خانواده‌اش و تحت تأثیر پدربزرگش سپری می شود و اولین آشنایی‌هاي او با هنر بـه‌وسیله پدربزرگ و با شعرخوانی اتفاق می‌افتد.

فکر کردن به دوران کودکی ام همیشه برای من جذاب است و حس خوشایندی را به دنبال دارد، راستش را بخواهید در دوران کودکی، حسابی فضول و کنجکاو بودم و دوست داشتم از همه چیز سر در آورم. پدرم فنی کار بود و همه چیز را خودش تعمیر می کرد؛ ماشین، لوازم برقی و… من هم سعی می کردم ادای او را درآورم و مثلا ناگهان دل و روده رادیو را می ریختم بیرون، با این خیال که دارم درستش می کنم فکر می کنم این موضوع به این خاطر بود که میل به تجربه گرایی زیادی در من وجود داشت.

سیر تا پیاز زندگی مهرداد صدیقیان بازیگر جوان سینمای ایران

کودکی ویشکا آسایش

در بیوگرافی ویشکا آسایش از زبان خودش میخوانیم : مـن برخلاف خواهرم کـه یکسال از مـن بزرگتر اسـت و بسیار بسیار آرام و ساکت و خجالتی، شیطون و نقطه مقابل او بودم. مادرم تعریف می کند وقتی کوچک بودم، مـن را داخل این پارک هاي بچه کـه شبیه یک سبد خیلی بزرگ بود می گذاشتند.

آن دوران، پنج، شش دختر هم سن و سال بودیم کـه البته کوچک ترین و شیطان ترین شان مـن بودم. ناگفته نماند کـه همه ی برنامه ها رابا خواهم انجام می دادم و همه ی چیز هم سر مـن خراب می شد. البته طبیعی بود، همه ی می‌دانستند کار مـن اسـت، چون خیلی کنجکاو بودم و دوست داشتم از همه ی چیز سر در بیاورم.»

کودکی ویشکا آسایش و خواهرش

تحصیلات ویشکا آسایش

در بیوگرافی ویشکا آسایش درباره ی تحصیلاتش امده است : وی تحصیلاتش را در زمینه طراحی صحنه و لباس از ادامه داد و توانست مدرک کارشناسی اش را دریافت کند.

ویشکا آسایش پس از گذراندن دوره ابتدایی بـه همراه خواهرش برای گرفتن ویزای انگلیس مدتی را در کشور آلمان اقامت میکنند( چون امکان رفتن به لندن به صورت مستقیم وجود نداشت مجبور شدند به نزد عمویشان در آلمان رفتند). دورانی کـه بـه گفته خودش چیزهای زیادی رابه او آموخته اسـت.

بخاطر کنکور رفتم لندن

بعد از ضبط سکانس های من در سریال امام علی (ع) برای ادامه تحصیل راهی کشور انگلستان شدم و به مدت پنج سال در این کشور حضور داشتم

در ادامه بیوگرافی ویشکا آسایش درباره ی مهاجرتش میخوانیم : از سیستم کنکورمان بدم می آمد ، چرا باید برای رشته گرافیک ، عربی می خواندم ؟ این خیلی مهم بود که بروم و روی پای خودم بایستم که بهترین اتفاق زندگی من شد

زندگی ویشکا آسایش در پانسیون

در آن مدت ویشکا آسایش و خواهرش، دختران نوجوانی بودند کـه بـه‌تنهایی در پانسیون زندگی میکردند.

چون عمو، زن آلمانی داشت آن ها مـا را گذاشتند پانسیون. پدر و مادر برگشتند ایران و مـا ماندیم کشور آلمان و فقط آخر هفته ها عمو را می‌دیدیم. شرایط سختی بود، فکر میکردیم می‌رویم لندن و کنار خاله خیلی خوش می گذرد. نبودن کنار پدر و مادر واقعا سخت بود.آسایش معتقد اسـت کـه آن دوران از او دختری سرسخت می‌سازد.

بازگشت ویشکا آسایش به ایران

اما ویشکا آسایش و خواهرش موفق بـه دریافت ویزا نمی شوند و پس از مدتی بـه ایران برمی‌گردند. او در ایران بـه تحصیل ادامه میدهد و دیپلم میگیرد . او در سریال امام علی (ع) بازی کرد و یک شب بعد از پایان بازی در این سریال راهی انگلیس شد و تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی در انگیس ادامه داد.

بیوگرافی کریس پرت بازیگر معروف فیلم دنیای ژوراسیک

بیوگرافی خانواده ویشکا آسایش

در بیوگرافی ویشکا آسایش درباره ی خانواده اش آمده است : ویشکا آسایش نوه دختری علی شیرازپور پرتو ملقب بـه « ش. پرتو » اسـت کـه از اساتید بـه نام ادبیات پارسی بوده و اشعار و رمان‌هاي زیادی از خود بـه یادگار گذاشته اسـت.

پدر ویشکا آسایش مهندس تأسیسات و مادرش مربی کودکان استثنایی بوده‌اند. او یک خواهر بزرگتر به نام آویسا دارد.

ویشکا آسایش و مادرش

در ادامه ی بیوگرافی ویشکا آسایش آمده است : او همچنین خواهرزاده «مازیار پرتو» اسـت کـه در فیلم‌هاي مهمی مثل «قیصر»، «طوقی»، «روز واقعه»، «آدم‌برفی»، سریال «امام علی» و … بـه‌عنوان تدوینگر و فیلم‌بردار تجربه‌هاي ارزنده‌اي داشته اسـت.

مازیار پرتو دایی ویشکا آسایش

ماجرای ازدواج ویشکا آسایش

در بیوگرافی ویشکا آسایش یکی از متفاوت ترین داستان های زندگی او ماجرای ازدواجش است چرا که خودش پیشنهاد ازدواج را به همسرش داد.

در رفت و آمدهایی که از انگلیس به ایران داشتم با رضا قبادی آشنا شدم و از همان ابتدا با خودم فکر کردم که او همان کسی است که من برای زندگی مشترک تو رویاهام دارم

او جنتلمن ، جدی و قد بلند بود ،وقت زیادی را صرف شناخت او از راه دور کردم و هر لحظه که او را می شناختم به او بیشتر علاقه مند می شدم.

اما یک روز به خودم آمدم و دیدم من دارم همین طور وقتم را هدر می دهم بدون این که حس واقعی ام را به رضا بگویم به همین خاطر، بی خیال قضاوت ها شدم و با او در مورد حس واقعی ام، حرف زدم و به او گفتم که دوست دارم با او آشنا شوم و ازدواج کنم.

خوشبختانه این پیشنهاد من با استقبال مواجه شد و من و رضا با یکدیگر ازدواج کردیم و بعد من قید زندگی در خارج از کشور را زدم و به ایران آمدم تا در کنار همسرم یک زندگی خوب و خوش را تجربه کنم و حالا هم از این تصمیم خیلی خوشحال هستم، که رضا همسرم است.

ماجرای ازدواج رضا رویگری با دختری 43 سال کوچکتر از خود!

ویشکا آسایش و همسرش

فرزند ویشکا آسایش

بعد از ازدواج خیلی زود تصمیم به بارداری گرفتم و در سال 84 پسرم گیو به دنیا آمد.گیو بـه معنای «قهرمان» اسـت.

پسر ویشکا آسایش

به من می گویند شبیه مامان ها نیستی

راستش را بخواهید، رابطه من چندان شبیه رابطه یک مادر با بچه اش نیست. من و پسرم درست عین دو تا دوست هستیم و مدام سر به سر هم می گذاریم واز حسی که بین ما وجود دارد غرق شادی می شویم. حضور او به زندگی ما یک حس کم نظیر داده و باعث شده لذت مضاعفی از زندگی ببریم. بعضی ها به من می گویند تو آنقدر با پسرت «گیو» صمیمی هستی، که اصلا شبیه مادرهای دیگر نیستی… راستش را بخواهید، این موضوع برای من، چندان اهمیتی ندارد، من بیشتر دوست دارم از رابطه ای که بین ما وجود دارد، لذت ببریم.

نمیگذارم وقت گیو پای تبلت و تلویزیون اتلاف شود

هرچند مخالفتی با کارکردن «گیو» با تبلت و کامپیوتر ندارم. اما دلم نمیخواهد، همه ی وقت او پای این چیزها هدر شود، بهمین خاطر برای تماشای تلویزیون و کار کردنش با کامپیوتر و تبلبت برنامه ریزی کردم، انصافا او هم بچه حرف گوش کنی اسـت.

گیو حد و مرزش را بخوبی میداند و خیلی وقت ها هم کـه وقتش رابا تکنولوژی می گذارند، مسائل علمی را دنبال می کند. «گیو» در مدرسه آلمانی ها درس میخواند و خوشبختانه علاوه بر پارسی با زبان آلمانی و انگلیسی هم آشناست.

پسر ویشکا آسایش

علایق و حقایقی درباره ویشکا آسایش

در ادامه بیوگرافی ویشکا آسایش مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره خانم بازیگر. در ادامه با ما همراه باشید.

علاقه ویشکا آسایش به ورزش و کوهنوردی

من در خانواده ای بزرگ شدم که در کنار هنر ، ورزش حرف اول را می زد

مادرم تمام تلاشش را به کار می بست تا ما را با ورزش آشنا کند به همین دلیل با اسب سواری و شمشیرزنی تا حدی مسلط هستم

در کنار همه این ها، من شیفته کوهنوردی هستم وقتی پی به این علاقه ام بردم سعی کردم با جدیت آن را دنبال کنم.

کوهنوردی ویشکا آسایش

ویشکا آسایش و فتح قله دماوند

ویشکا آسایش به همکار ما سیما جفاکش در مورد این که چطوری قله دماوند را فتح کرده، می گوید: یکی، دو سالی بود که به این فکر می کردم و هربار که حرفش می شد می گفتم که خیلی دلم می خواهد به قله دماوند بروم، تقریبا برای همه این طور تداعی شده بود که من فقط دارم حرفش را می زنم و هیچ کس منو جدی نمی گرفت، تا این که متوجه شدم، یکی از دوستانم رفته قله دماوند، تلفن کردم و ازش پرسیدم که چه جوری رفته قله دماوند؟

نطر جالب گوهر خیراندیش در مورد نقش هایش

گفت: با تمرین کردن موفق شده و مرا به یکی از دوستانش ارتباط داد که به من گفتند تمرین ها را انجام بده، وقتی که به کوه دماوند رفتم ترس و لرز و شور و هیجان زیادی داشتم و موقعی که به قله رسیدیم، من که تا به آن لحظه چنین تجربه ای نداشتم، به خاطر این هیجانی که داشتم همین طور گریه می کردم، فکر می کردم که نمی رسم، چون سرهای ما به دلیل شیب خیلی زیادی که در کوه وجود داشت پایین بود و بعد راهنمایی که با ما همراه بود به ما گفت که بچه ها سرها بالا… به قله کوه رسیدیم!

احساس خیلی زیبایی بود برای من وقتی که از کوه پایین می آمدم، احساس کردم حالا که قله دماوند را فتح کردم اتفاق های خیلی خوبی برایم می افتد و خدا را شکر، کوه انرژی خیلی خوب و بی نظیری به من داد و بعد از این اتفاق، یک تئاتر خوب و یک سریال خیلی خوب و یک فیلم سینمایی خیلی خوبی بازی کردم و… پیشنهاد می کنم که همه به کوه بروند.

ویشکا آسایش در فکر فتح اورست

به نظرم خیلی دور نيست بعد از اینکه فیلم اورست را دیدم ، پسرم از من قول گرفت این فکر را از سرم بیرون کنم اما هیچ دور نیست روزی که اورست را هم فتح کنم

همکاری ویشکا آسایش با گروه ایهام

در شهریور 1396 ویشکا آسایش به همراه امیر آقایی در موزیک ویدیوی بغض از گروه ایهام با صدای زانیار خسروی ایفای نقش کردند.

معنی اسم ویشکا

پدربزرگم دکتر علی شین پرتو ، دکترای ادبیات داشت که نویسندگی هم می کرد ، ایشان بسیار اهل کتاب و شعر بود که همه برای انتخاب اسم سراغ ایشان می رفتند

نگاهی به فیلم «آغوش باز» عاشقانه ی تازه ای از بهروز شعیبی

اسم من رو هم ایشان انتخاب کردند.

از همان خردسالی معنی اسمم را می دانستم چون همه می گفتند چقدر اسمت قشنگه. ویشکا یعنی چی؟ بعد رفتم سراغ پدربزرگم و از او پرسیدم ویشکا به چه معناست؟ او هم گفت: «نعمت الهی» که از طرف خداوند به سوی بندگانش سرازیر است. بعد من هم نشستم و یک صفحه تمام معنی اسمم را نوشتم تا آن را حفظ شوم. حالا دیگر هرکس می پرسید معنی اسمت چه می شود؟ به سرعت می گفتم نعمت الهی که از طرف خداوند به سوی بندگانش سرازیر است.

ویشکا آسایش حساس و نیازمند تشویق

از بچگی احتیاج داشتم تشویق شوم ، یعنی مادرم من را با تشویق علاقمند می کرد ، با گفتن مثلا اینکه ببین عقب موندی ها !

یادم می آید پیانو را 9 سالگی شروع کردم و معلمم به مادرم گفت خانم آسایش این ویشکا تمرین نمی کند ، دیگه نیاریدش ، حالا من را می گویی، اینقدر تمرین کردم ، من پیانو نروم؟ احتیاج داشتم بگویند آفرین … تو می تونی … (خنده)

دیوانگی ویشکا آسایش

من یک شخصیتی دارم که هر کاری را بهم بگویند نمی توانی بکنی سر لج می افتم و همان کار را انجام می دهم ؛ یکمی جسور و یکمی هم دیوانه هستم

راز سلامتی و جوانی ویشکا آسایش

فکر می کنم مهم تر از هر چیزی تربیت پدر و مادرم موثر است ، خدا بیامرز پدرم  تا روزی که در قید حیات بودند بسیار مرد سرحال ، باحال و شیطونی بودند

مادرم هم زن بسیار پرانرژی و سرزنده ای هستند و همچنان روحیه بسیار شاد و پرنشاطی دارند که این روحیه خوب در حفظ جوانی و سلامت بسیار موثر است

همسر خوبم هم صد در صد در این جوانی و سلامتی موثر است ، همینطور خیلی ورزش می کنم که آن هم انرژی زیادی به من می دهد

علاقه ویشکا آسایش به بازی در نقش های تاریخی

ویشکا آسایش در چند نقش تاریخی تجربه بازی را در کارنامه هنری اش دارد و طبق بیانات خودش به موجب جذابیت های نقش های تاریخی آن ها را قبول می کند به علت این که جذابیت هایی که باعث میشد تا او چنین نقشهایی را انتخاب کند کار کردن در یک محیط بازسازی شده تاریخی با لباس ها و گریم آن دوران، یادگیری سوارکاری و شمشیرزنی بود.

معرفی فیلم سرهنگ ثریا با الهام از یک داستان واقعی

ارثی که ویشکا آسایش از مادرش برده است

مادرم یک زن بی نظیر است، او سرشار از انرژی مثبت است و دنیا از دریچه نگاه او برای من همیشه حس وصف ناپذیری داشته است. او سال ها مربی مهدکودک بوده و به خاطر همنشینی با بچه ها، همواره با انرژی مثبت برخورد می کرد. به همین خاطر، سعی کردم در زندگی ام این انرژی مثبت او را همواره با خودم همراه کنم.

آرامش ویشکا آسایش با مجسمه سازی

ویشکا خانم که مجسمه ساز حرفهای است می گوید: این حرفه را خیلی دوست دارم، از آنجایی که آدم شلوغ و پرانرژی هستم، مجسمه سازی تنها چیزی هست که منو آرام می کنه، زمانی که می شینم پای مجسمه، گذر زمان را فراموش می کنم، ساعت ها می گذرد، انرژی خود را در ساختن مجسمه تخلیه می کنم… برعکس خیلی ها که با نوشتن آرام می شوند، من از کودکی با نوشتن مشکل و یک وحشت عجیب و غریبی داشتم، اما چیزی که درونم هست را نمی توانم با نوشتن بیان کنم، ولی در مجسمه سازی می توانم احساساتم را بیان کنم…

مجسمه سازی ویشکا آسایش

آغاز بازیگری ویشکا آسایش

سینما و بازیگری تا 19 سالگی برای ویشکا آسایش جدی نبوده اسـت، زیرا آسایش تا این دوران از یک طرف بـه رشته‌هاي دیگری مثل طراحی لباس و گرافیک علاقه‌مند بوده و از طرف دیگر دایی‌اش – مازیار پرتو – کـه خود از سینماگران پرکار ایران بود، او و تمام نزدیکانش را از ورود بـه سینما منع می کرد. اما سرانجام در19 سالگی اولین تجربه بازیگری نصیب ویشکا آسایش می شود.

مازیار پرتو فیلمبردار سرشناس دایی ویشکا آسایش بود و در تابستانی که قرار بود برای ویزای انگلیس برای ادامه تحصیل اقدام کنند یک شب در مردادماه که مهمان منزل دایی شان بودند، محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان هم آنجا حضور داشتند و بعد از اتمام مهمانی محمدرضا شریفی نیا پیشنهاد بازی در نقش قطام را به دایی ویشکا میدهند کـه با مخالفت شدید او همراه میشود و این پیشنهاد را به او نمیگویند.

تا اینکه چند ماه بعد با پیگیری‌ها و اصرار شریفی‌نیا در آبان ماه تست بازیگری میدهد و دو روز بعد برای بازی در این نقش انتخاب شد و میزان حقوق دریافتی او برای بازی در این سریال، ۷۰ هزار تومان بود.

بیوگرافی داریوش ارجمند

شوخی شوخی بازیگر شدم

مرحوم دایی ام «مازیار پرتو» از چهره های مطرح در عرصه فیلمسازی بودند. با این که رابطه بسیار زندیکی با ایشان داشتم، اما او هیچ علاقه ای به حضور من و دیگر اقوام برای حضور در عرصه بازیگری نداشت و ترجیح می داد که ما حواس مان را به درس و مدرسه معطوف کنیم… هیچ وقت یادم نمی رود یک روز در خانه، مشغول گپ زدن با دایی بودم که ایشان به من گفتند ویشکا! ما در حال انتخاب بازیگر برای سریال «امام علی» هستیم، دوست داری بازی کنی؟

من هم چون فکر کردم دایی من را دست انداخته، با خنده گفتم البته، خلاصه من برای تست گریم به پشت صحنه کار رفتم و تست دادم و شوخی شوخی برای این نقش انتخاب شدم، تا آخرین لحظه ای که جلوی دوربین قرار نگرفته بودم، فکر می کردم یکی می آید به من می گوید: خانم ما شما را دست انداختیم، اما در کمال تعجب، هیچ کسی این حرف را به من نزد و من یکی از مهم ترین نقش هایم را در آن کار بازی کردم.

ویشکا آسایش در سریال امام علی(ع)

خداحافظی موقت ویشکا آسایش از بازیگری

بعد از این که در این نقش بازی کردم، طبق برنامه ای که از قبل داشتم، برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفتم. سفر به خارج از کشور، برای من تجربه متفاوتی بود، چرا که باعث شد یاد بگیرم که در کنار درس خواندن چطور روی پای خودم بایستم و با فرهنگ کشور های دیگر آشنا شوم.

بازگشت ویشکا آسایش از لندن و ادامه بازیگری

عملکرد ویشکا آسایش در سریال امام علی باعث شد تا او در سال 1376 برای بازی در فیلم سینمایی ساحره ساخته داوود میرباقری انتخاب شود و نخستین تجربه بازیگری ویشکا آسایش در سینما، نقش عروسکی رعنا بود. سپس یکسال بعد با فیلم عشق + 2 به کارگردانی رضا کریمی ادامه کار داد.

ویشکا آسایش در ساحره

شهرت ویشکا آسایش

خانم آسایش در سال 1389 در فیلم مسافری از ری حضور درخشانی داشت تا اینکه سال 1389 با فیلم ورود آقایان ممنوع به کارگردانی رامبد جوان خوش درخشید

معرفی فیلم اکشن و هیجان انگیز آزاد (Freelance 2023)

ویشکا آسایش در ورود آقایان ممنوع

ماندگارترین نقش های ویشکا آسایش

ویشکا آسایش نقش های ماندگار زیادی در کارنامه هنری اش دارد که از جمله آنها میتوان به بازی در نقش قطام در سریال امام علی، جعده در سریال مختارنامه، هدی در پرده نشین، خاور در سریال دیوار به دیوار ، رعنا و بانو در فیلم ساحره، مرجان در گل یخ، خانم دارابی در ورود آقایان ممنوع، فرناز در نهنگ عنبر، سوسن در دراکولا و … اشاره کرد.

ویشکا آسایش در نقش قطام

همه اهالی دنیای هنر ویشکا آسایش را با نقش قطام در سریال امان علی(ع) به خوبی می شناسند.

داوود میرباقری ساخت سریال امام علی (ع) را از سال 70 آغاز کرد و تا 75 مشغول ساخت این سریال بود و ویشکا آسایش برای بازی در نقش قطام انتخاب شد.

این نقش که اولین تجربه بازیگری ویشکا آسایش محسوب میشود یکی از ماندگارترین نقش های او است که در سن 19 سالگی اش رقم خورد و به یکی از بهترین های کارنامه هنری اش تبدیل شد.

ویشکا آسایش در ساحره

بازی در فیلم سینمایی ساحره به کارگردانی داوود میرباقری در سال 76 اولین تجربه بازیگری ویشکا آسایش در سینما است که یکی از متفاوت ترین تجربه های او است.

بازی در نقش عروسک مانکن در این فیلم سینمایی بعد از تجربه موفق بازی در سریال امام علی باز هم نقطه درخشانی در کارنامه هنری خانم بازیگر بود.

ویشکا آسایش در ورود آقایان ممنوع

فیلم سینمایی ورود آقایان ممنوع به کارگردانی رامبد جوان در سال 89 یکی دیگر از تجربه های متفاوت ویشکا آسایش بود که سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر را برایش به ارمغان آورد.

بازی در نقش خانم دارابی مدیر یک مدرسه خصوصی دخترانه که به شدت مخالف ورود آقایان به مدرسه اش است و گریم خاص این فیلم از او چهره ماندگاری در این نقش ساخت و مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفت و به عنوان اولین بازیگر زن برای بازی در یک نقش کمدی سیمرغ جشنواره فجر را دریافت کرد.

ویشکا آسایش در نهنگ عنبر

فیلم سینمایی نهنگ عنبر به کارگردانی سامان مقدم در سال 93 یکی دیگر از نقش های ماندگار ویشکا آسایش است که توانست استعداد بازیگری این بانوی هنرمند را بار دیگر در معرض نمایش قرار بدهد.

فیلم های برتر استیون اسپیلبرگ؛ فیلم‌ساز پولساز هالیوود

تیپ دهه شصتی بازیگران نهنگ عنبر با گریم هایی خاص و نقشی جذاب به محبوبیت ویشکا آسایش افزود و فرناز نهنگ عنبر در کارنامه هنری او با عنوانی ماندگار ثبت شد.

ویشکا آسایش در نهنگ عنبر

فیلم‌شناسی ویشکا آسایش

فیلم های سینمایی ویشکا آسایش

  • چپ راست (حامد محمدی) ۱۳۹۸
  • گورکن (کاظم ملایی) ۱۳۹۸ (نقش: سوده شریف زادگان)
  • ما همه با هم هستیم (کمال تبریزی) ۱۳۹۷
  • سال دوم دانشکده من (رسول صدرعاملی ) ۱۳۹۶
  • مارموز (کمال تبریزی) ۱۳۹۶
  • خوک (مانی حقیقی) ۱۳۹۶ (نقش: ویشکا آسایش)
  • تروماى سرخ(اسماعيل ميهن دوست)۱۳۹۵
  • نهنگ عنبر ۲ (سامان مقدم) ۱۳۹۵ (نقش: فرناز شهیب)
  • خوب، بد، جلف (پیمان قاسم خانی) ۱۳۹۴
  • دراکولا (رضا عطاران) ۱۳۹۴ (نقش: سوسن)
  • من و شارمین (بیژن شیر مرز) ۱۳۹۴
  • ۵۰ کیلو آلبالو (مانی حقیقی) ۱۳۹۴ (نقش: شهرزاد مظاهری)
  • در مدت معلوم (وحید امیرخانی) ۱۳۹۳
  • من دیه گو مارادونا هستم (بهرام توکلی) ۱۳۹۳
  • نهنگ عنبر (سامان مقدم) ۱۳۹۳ (نقش: فرناز شهیب)
  • سیزده (هومن سیدی) ۱۳۹۱
  • نیکان و بچه غول (رحمان رضایی) ۱۳۹۱
  • برف روی کاج‌ها (پیمان معادی) ۱۳۹۰
  • خوابم می‌آد (رضا عطاران) ۱۳۹۰ (نقش: زن سرافراز)
  • پرتقال خونی (سیروس الوند) ۱۳۸۹
  • زنان ونوسی، مردان مریخی (فقط به عنوان طراح صحنه – کاظم راست‌گفتار) ۱۳۸۹
  • ورود آقایان ممنوع (رامبد جوان) ۱۳۸۹ (نقش: بیتا دارابی)
  • کتاب قانون (مازیار میری) ۱۳۸۷
  • شیرین (۱۳۸۶)
  • گل یخ (کیومرث پوراحمد) ۱۳۸۳ (مرجان)
  • هشت پا (علیرضا داوودنژاد) ۱۳۸۳
  • دنیا (فقط به عنوان طراح صحنه – منوچهر مصیری) ۱۳۸۱
  • مسافر ری (داود میرباقری) ۱۳۷۹ (نقش: روشنک)
  • بلوغ (مسعود جعفری جوزانی) ۱۳۷۸
  • عشق + ۲ (رضا کریمی) ۱۳۷۷
  • ساحره (داود میرباقری) ۱۳۷۶ (رعنا_بانو(عروسک))

نقش های مختلف ویشکا آسایش

سریال های ویشکا آسایش

نام سریالکارگرداننقشزمان پخش
دراکولامهران مدیریژاله کبیری۱۴۰۰
نهنگ آبیفریدون جیرانیمروارید پارسا۱۳۹۷
دیوار به دیوار ۲سامان مقدمخاور گلچین (پارمیدا)
دیواربه‌دیوار۱۳۹۶
پرده نشینبهروز شعیبیهدی۱۳۹۳
مختارنامهداوود میرباقریجعده۱۳۸۹
نردبام آسمانمحمدحسین لطیفیزبیده۱۳۸۸
معصومیت از دست رفتهداوود میرباقریطراح صحنه۱۳۸۱
امام علیقطام۱۳۷۵

تله فیلم های ویشکا آسایش

  • موسیقی زمستانی کامران قدکچیان (۱۳۸۶)

تئاترهای ویشکا آسایش

  • نمایش لابی (طراح صحنه و لباس) – کارگاه نمایش تئاتر شهر (آذر و دی ۱۳۹۰)
  • نمایش باغ آلبالو (طراح لباس) – سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر (فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۲)
  • نمایش بی انتخاب (بازیگر) – پردیس سینمایی ملت (تیر ۱۳۹۲)
  • نمایش مترسگ (طراح صحنه و لباس) – سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (تیر و مرداد ۱۳۹۲)
  • نمایش ملکه زیبایی لی‌نین (بازیگر) – سالن اصلی تئاترشهر (بهمن ۱۳۹۲ تا فروردین ۱۳۹۳)
  • نمایش می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد (بازیگر) – تالار وحدت (مهر و آبان ۱۳۹۶) و (آبان ۱۳۹۷)
بازیگر بعدی نقش جیمز باند کیست؟

ویشکا آسایش روی صحنه ی تئاتر

جوایز ویشکا آسایش

  • سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم “ورود آقایان ممنوع” به کارگردانی “رامبد جوان”
  • جایزه بهترین بازیگر زن از “نوزدهمین جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم ریورساید آمریکا” (۲۰۲۱) برای بازی در فیلم “گورکن” به کارگردانی “کاظم ملایی”
  • نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن از “یازدهمین جشنوارهٔ فیلم کوئینز ورلد آمریکا” (۲۰۲۱) برای بازی در فیلم “گورکن” به کارگردانی “کاظم ملایی”
  • جایزه بهترین بازیگر زن از “دهمین جشنوارهٔ فیلم زمستان آمریکا” (۲۰۲۱) برای بازی در فیلم “گورکن” به کارگردانی “کاظم ملایی”
  • جایزه ویژه هیئت داوران به عنوان بهترین بازیگر از “سی و هفتمین جشنوارهٔ فیلم‌های آسیایی لس آنجلس” (۲۰۲۱) برای بازی در فیلم “گورکن” به کارگردانی “کاظم ملایی” (در بیانیه هیئت داوران آمده است: آسایش در نقش سوده اجرای خیره‌کننده‌ای دارد که شما را به پیچیدگی دنیای خود دعوت می‌کند.)
  • جایزه بهترین بازیگر زن در بخش فیلمهای مستقل “ششمین جشنواره فیلم کالیای اسپانیا” (۲۰۲۱) برای بازی در فیلم “گورکن” به کارگردانی “کاظم ملایی”

ویشکا آسایش در جشنواره فیلم فجر

صفحه اینستاگرام ویشکا آسایش

در آخر نیز مروری داریم بر فعالیت هاي اینستاگرامی ویشکا آسایش . برای آشنایی بیشتر با بیوگرافی ویشکا آسایش او را در صفحه ی اینستاگرامش دنبال کنید. او قریب به 1 میلیون و 300 هزار فالوور و بیش از 880 پست در اینستاگرام دارد که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی ویشکا آسایش و یک دهه فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون . لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی ویشکا آسایش و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی ویشکا آسایش، به اینستاگرامش مراجعه کنید.

صفحه اینستاگرام ویشکا آسایش

آلبوم تصاویر ویشکا آسایش

در این مطلب از بازیگرآنلاین مروری کردیم بر بیوگرافی ویشکا آسایش .در ادامه تصاویری جذاب از او را میبینیم.

ویشکا آسایش در سریال دیوار به دیوار ویشکا آسایش در چپ و راست گریم مردانه ویشکا آسایش ویشکا آسایش در هم رفیق ویشکا آسایش در نهنگ آبی ویشکا آسایش و همسرش تیپ خارجی طور ویشکا آسایش در فرودگاه

تیپ با حجاب ویشکا آسایش در خارج ویشکا آسایش در جشنواره فجر

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا