اخبار بازیگراناخبار دیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبیوگرافی بازیگران

زندگینامه پرستو صالحی | از بازگویی اعتیاد پدرش در برنامه زنده تا مهاجرت به ترکیه

در این بخش بیوگرافی پرستو صالحی بازیگر سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی پرستو صالحی که بیشتر او را با سریال زیر آسمان شهر به یاد می آوریم . امروز مروری داریم بر 0 تا 100 بیوگرافی پرستو صالحی از بازیگران زن معروف و ماجرای ازدواج و مهاجرتش و همچنین صفحه اینستاگرامی وی و عکس های جدید او به همراه فعالیت های اجتماعی اش. برای مطالعه بیوگرافی پرستو صالحی با ما همراه باشید.

پرستو صالحی متولد چه سالی است ؟

پرستو صالحی زاده ۹ آبان ۱۳۵۶ در تهران است.

وضعیت تاهل پرستو صالحی چگونه است ؟

پرستو صالحی در حال حاضر مجرد است.

پرستو صالحی کجا ساکن است؟

پرستو صالحی از ایران مهاجرت کرده و گویا در ترکیه ساکن است.

نام اصلی پرستو صالحی چیست ؟

نام اصلی پرستو صالحی ، الهام صالحی سیاوشانی است.

خلاصه بیوگرافی پرستو صالحی

نام اصلیالهام صالحی سیاوشانی
نام هنریپرستو صالحی
زمینه فعالیتبازیگر ، مدرس گریم
تاریخ تولد 9 آبان 1356
محل تولدتهران
تاهلمجرد
سالهای فعالیتاز سال 1375

بیوگرافی پرستو صالحی

بیوگرافی پرستو صالحی

در بیوگرافی پرستو صالحی آمده است :نام اصلی او الهام صالحی سیاوشانی (متولد 9 ابان 1356 در تهران) بازیگر ایرانی است.صالحی دانشجوی انصرافی رشته نمایش است و حالا در کنار بازیگری یک فعال اجتماعی است که بارها توبیخ شده است !

کودکی پرستو صالحی

قد پرستو صالحی

در ادامه بیوگرافی پرستو صالحی میخوانیم قد او 164 سانتی متر است.

بیوگرافی خانواده پرستو صالحی

در بیوگرافی پرستو صالحی درباره ی خانواده اش آمده است : مادرش خانه دار است و پدرش تکنسین مهمات سازی ارتش، که 9 فروردین 1387 درگذشت. یک برادر به نام امیرشاهین دارد که مهندس کامپیوتر است. وی در حال حاضر با مادر، برادر و همسر برادرش مارال باغ شیرین که مهندس الکترونیک است، یک جا زندگی می کند.

خانواده پرستو صالحی

ازدواج پرستو صالحی

از نکات پرجستجو بیوگرافی پرستو صالحی وضعیت تاهل اوست. پرستو صالحی در دی ماه 97 با انتشار پستی در صفحه شخصی خود خبر ازدواج خود را علنی کرد.

ازدواج پرستو صالحی

حواشی بهم خوردن عقد پرستو صالحی

پرستو صالحی با انتشار ویدئویی در ۶ بهمن ماه ۱۳۹۷ در اینستاگرامش گفت: امروز ۴ بهمن ساعت ۵ بعدازظهر قرار بود مراسم عقد من باشه اما به هم خورد، توافق نداشتیم به همین سادگی ، برای اینکه بعدا دچار حاشیه نشم گفتم خودم اینجا اعلام کنم و به شما هم بگم هرجای مسیر زندگی توی دوران عقد و نامزدی احساس کردید که به هم آرامش نمیدید و باعث آزار همدیگه اید برگردید و به حرف و حدیث مردم هم کاری نداشته باشید ، این آدما اگر با دوتا بچه برگردید بازم بهتون سرکوفت میزنن و کمکتون هم نمیکنن.

او این ویدئو را ۲ روز پس از ضبط آن منتشر کرد. به همین دلیل اینطور نوشته که : توجه توجه برای جلوگیری از حاشیه و شایعات احتمالی و اینکه ببخشید ویدئو دو روز قبل ضبط شده ، به حکمت خداوند شک نکنید …

شایعه ازدواج پرستو صالحی با نوید حیدری

پس از آنکه پرستو صالحی خبر ازدواج خود را رسمی نمود شایعات بسیار زیادی پیرامون اینکه همسر وی نوید حیدری می باشد شکل گرفت که با تکذیبه ی تند خود خانم صالحی مواجه شد.

پرستو صالحی و نوید حیدری در پشت صحنه یک فیلم

ماجرای خواستگاری محمد نادری و علی صالحی از پرستو صالحی در برنامه زنده

ازدواج محمد نادری بازیگر تلویزیون در لایو اینستاگرام پرستو صالحی یکی دیگر از جنجالی ترین اتفاقات بیوگرافی پرستو صالحی است که با توضیح کامل این ماجرا نیز ختم به خیر شد. جریان خواستگاری محمد نادری از پرستو صالحی بحثی بود که مدتی در فضای مجازی داغ شد. ماجرا از این قرار بود که در لایو اینستاگرام پرستو صالحی، محمد نادری گفت که جریان خواستگاری یک شوخی بود و فکر نمی‌کردم کسی کامنت منو ببینه. پرستو صالحی هم گفت: من ندیدم اون لحظه وگرنه ادامه میدادم این شوخی رو…

پدرخوانده 2 با یک نقش جدید و جذاب می‌آید

خواستگاری محمد نادری از پرستو صالحی

پرستو صالحی در واکنش به خواستگاری علی صالحی گفت: در شو های پر بیننده ی خارجی کلی شوخی میکنن و مردم هم چون از جنس زندگی واقعی هست این شوخی ها لذت می برند رفقا ما هم برای رسیدن به فضای خوب و صمیمی در برنامه های تلویزیونی باید تلاش کنیم و از همه مهمتر جنبه مونو بالا ببریم ومتوجه باشیم شوخی فقط شوخی هست!!! یکی از همراه ترین، رفیق ترین های عالم هنر علی صالحی ست فقط رفیق شادی نیست ها، رفیق روزهای سخت همه ی رفیقاشه اینارو گفتم بدونین همسرش هرکی بشه خوشبخت ترینِ و اگر مثل خواهر برادر نبودیم قطعا به نظرات مخالف و سطحی که به هم میایم یا نمیایم کاری نداشتیم و ازدواجم می کردیم، والله. علی جان داداش خیلی مخلصیم.

علایق و حقایقی درباره ی پرستو صالحی

در ادامه بیوگرافی پرستو صالحی مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره خانم بازیگر. در ادامه با ما همراه باشید.

اسطوره هایش محمدعلی فردین، ناصر حجازی، داریوش اقبالی، بهرام بیضایی و … هستند و عاشق گل نرگس، دریا، ماه، شعر و البته سینما است.

آشپزی پرستو صالحی

 در بیوگرافی پرستو صالحی در مورد علاقه اش به آشپزی میخوانیم :
قبلا با دوستانم عادت داشتیم که هر هفته غذا درست کنیم و شام در کنار یکدیگر باشیم ولی مدتی هستش که پروژهای زیادی دارم و نمی توانم زیاد به اینجور مسائل برسم.نمره آشپزی من در خانواده بیست هستش مخصوصا شیرینی ها و کیک های خانگی درست می کنم که خیلی از دوستان بازیگرم عاشق آنها هستند.ابتدا باید بگویم که انگیزه آشپزی و درست کردن غذا را مادرم به من یاد داد و واقعا آن روزهایی که هیچ انگیزه ای نداشتم و اصلا دوست نداشتم غذا درست کنم ,مادرم به سختی آشپزی را به من یاد داد.در بین غذاها ته چین مرغ را خیلی خوب درست می کنم چون اولین غذایی بود که مادرم پخت آن را به من یاد داد.

علاقه پرستو صالحی به موسیقی

در ادامه بیوگرافی پرستو صالحی درباره ی علاقه اش به موسیقی امده است : موسیقی جزیی از زندگی من است، قدیما کلاس سه تار می رفتم ولی سالهاست سازی نمیزنم و یادم رفته است.

تقریبا همه سبک موسیقی دوست دارم ولی سلیقه ام در موسیقی بسیار قدیمیهو موسیقی سنتی مانند آثار استادان بنان، شجریان و غیره را دوست دارم.

پرستو صالحی در برنامه ماه عسل

حضورش در یکی از برنامه های ماه عسل با اجرای احسان علیخانی به همراه برادرش و سخن گفتن از پدر معتادش بسیاری رو متاثر کرد، او در این برنامه از زندگی سخت خود و خانوادش سخن گفت که مجبور شدند پدرشان را رها کنند که در نهایت بصورت اسف باری بدلیل خماری فوت کرده بود

این برنامه بسیار مورد استقبال قرار گرفت و مورد تشویق و تحسین مردمی قرار گرفت، وی حاضر شد در صداقت کامل از پدر معتادش حرف بزند و چشم مردم را برای برخورد با این پدیده باز کند

راز لاغری مهران مدیری چیست؟

پرستو صالحی در برنامه ماه عسل

«دردسرهای زندگی ما، از یک منقل و دوست های پدرم شروع شد که انتهاش به اینجا ختم شد. سرطانی بود که در زندگی ما افتاد و خوشبختی خانواده من را گرفت. مادرم اولین بار که متوجه شد پدرم معتاد است، آن موقع من 8 سالم بود».برادر وی امیر نیز افزود:«از مرکز توجه پدرم دور شدیم. فقط پدرم با دوستان دور هم بودند و بیشتر در مسافرت ها این کار را انجام می دادند و اسمش را می گذاشتند تفریح».صالحی خطاب به خانواده و مخاطبان این برنامه گفت:«نیومدم که بگم پدرم بد است، آمدم بگم که اعتیاد پدرم را از من گرفت».

پرستو صالحی در برنامه ماه عسل

تومور مغزی پرستو صالحی

از نکات خواندنی بیوگرافی پرستو صالحی ماجرای جراحی تومور مغزی او در کودکی است.

پرستو صالحی میگوید : مادرم چند روزی به‌دلیل مشکل قلبی در بیمارستان بستری بودند اما خدا را شکر حال‌شان خوب است و مرخص شدند و آنژیو موفقیت‌آمیز بود. اصولا هر عملی نگرانی دارد و بیهوشی به‌طور کلی کمی نگران‌کننده است، اما فکر می‌کنم به‌هرحال باید به تشخیص پزشک عمل کرد و اگر لازم است، جراحی را انجام داد. اگر پزشک متخصص و حاذقی را انتخاب کرده‌ایم باید به نظر و تشخیص او اعتماد کنیم چون درغیر این‌صورت امکان دارد کاری که لازم است انجام دهیم، دیر شود.

اما به‌هرحال جراحی ترسناک است؛ چون در کودکی هم جراحی زیاد انجام داده‌ام. جراحی تومور مغزی هم داشتمو طبیعی است که استرسم نسبت به جراحی بیشتر از بقیه باشد.

علاقه زیاد پرستو صالحی به فوتبال

در بیوگرافی پرستو صالحی علاقه ی زیاد او به فوتبال و تیم استقلال به وضوح دیده میشود. پرستو صالحی میگوید : بیشتر فالوور‌های اینستاگرامم فوتبالی هستند، این را می‌شود به وضوح دید، فالوور‌های که دوست داشته‌های من را دوست دارند و برای آنها ارزش قائل می‌شوند. عدد ۴ و ۶ را شما می‌توانید در زیر پست‌های معمولی من هم ببینید. این نشان‌دهنده موج عظیمی از فوتبالی‌ها در پیج من است. بحث داغ ورزشی در زیر پست‌های غمگین هم دیده می‌شود. من بیشتر چهره ورزشی هستم تا چهره هنری.

استقلالی بودن من از همان دوران کودکی شکل گرفته است. ۵ ساله بودم که استقلال در جان و روحم لانه کرد. اوایل تقلیدی بیش از برادر بزرگترم نبود ولی علاقه زیاد به برادرم، من را هم فوتبالی کرد. طوری که منتظر زنگ در می‌نشستم، تا دوستانم بیایند برای بازیفوتبال دنبالم. من همیشه در دروازه می‌ایستادم و مادرم همیشه از اینکه من فوتبال بازی می‌کردم ناراحت بود.

پرستو صالحی و پرچم استقلال

احضار پرستو صالحی به دادگاه !

در بیوگرافی پرستو صالحی آمده است او  یک فعال اجتماعی می باشد.

صالحی در مورد وقایع روزانه، اتفاقات و گرونی و … می نویسد، مدتی پیش با چشمانی گریان خبر از احضار خود به دادگاه و جواب به سوالاتی در مورد مطالب شبکه اجتماعی خود داد.

پرستوصالحی، در خرداد ماه ۱۳۹۹ در اینستاگرام خود اعلام کرد که به خاطر حضور در مراسم قربانیان انهدام هواپیمایی اوکراین توسط سپاه و پستهای اینستاگرامی‌اش احضار شده و اکنون با قید وثیقه آزاد است. او نوشت: از امروز به خاطر تنهایی خودم سکوت می‌کنم، به حرمت موی سپید مادرم سکوت می‌کنم، به خاطر تپش قلب برادرم سکوت می‌کنم. سکوتی سنگین‌تر از فریاد. صالحی از هشتگ‌های ممنوع کار، ممنوع کلام و ممنوع خروج برای خود استفاده کرده‌است.

ابلاغیه

قوه قضاییه دادگستری کل استان تهران

همه طنازان سینمای ایران | بیوگرافی و تصاویر سلاطین کمدی سینمای ایران

نام الهام (پرستو) صالحی سیاوشانی

در خصوص گزارش علیه شما دائر بر تشویش اذهان عمومی در مهلت پنج روز پس از ابلاغ در ساعت اداری جهت دفاع از اتهام انتسابی در این شعبه حاضر شوید (نتیجه عدم حضور جلب می‌باشد)

ضمنا می‌توانید طبق قانون … یک نفر وکیل دادگستری همراه خود داشته باشید

عاقبت به خیر شدم خدایا شکرت خودت وکیلم باش عاشقتم ایران و ایرانی»

پرستو صالحی و ابلاغیه دادگاه

گفتنی است؛ پرستو صالحی پیش از این نیز به اداره نظارت و ارزشیابی قوه قضائیه احضار شده بود و به سوالاتی در ارتباط با مطالب و پست‌هایی که در صفحه شخصی اش منتشر می‌کند پاسخ داده بود.

پشیمانی پرستو صالحی از تزریق ژل لب

من جراحی زیبایی نداشته‌ام، فقط تزریق ژل لب داشتم که سال‌ها قبل این کار را کردم. ۱۰‌سال پیش ژل‌هایی برای تزریق لب وارد ایران شد. آن موقع نمی‌دانستند اما الان می‌دانیم که این ژل‌ها قابلیت جذب ندارد و عواقب بدتری به‌همراه می‌آورد. این ژل‌ها علاوهبر اینکه از بین نرفت و جذب نشد، عفونت را هم برای بسیاری از کسانیکه در گونه یا لب‌شان تزریق کرده بودند، به‌دنبال داشت

۱۰‌سال پیش ژل تزریق کردم و پشیمان هم شدم، چرا‌که الان فکر می‌کنم برای بازیگری بهتر است صورت آدم طبیعی باشد. هرچند که حتی طبیعی هم که باشی، عده‌ای اصرار دارند بگویند که صورت همه بازیگران عملی است. گونه‌هایم را تزریق نکرده‌ام،به‌طور ارثی و از طرف مادرم است. چیزی هم نیست که بخواهم با آن پز بدهم، ژنتیکم این‌طور است.

ژل لب پرستو صالحی

اوقات فراغت پرستو صالحی

در بیوگرافی پرستو صالحی در مورد کارهایی که او در اوقات فراغتش میکند میخوانیم : فیلم می بینم، کتاب می خوانم، گاهی اوقات چیزهایی می نویسم.

مهاجرت پرستو صالحی

از نکات خواندنی بیوگرافی پرستو صالحی مهاجرت او از ایران است. پرستو صالحی، بازیگر سینما وتلویزیون در مهر ۱۴۰۰ با انتشار ویدیویی تایید کرد که به قصد مهاجرت از ایران خارج شده است. پرستو صالحی در صفحه اینستاگرام اش عکسی از پنجره هواپیما نشر داد. تصویری که شائبه مهاجرت اش را تقویت می‌کرد.

مهاجرت پرستو صالحی

پرستو صالحی خیلی وقت است که کم‌کار شده و قطعا حالا که در خارج از ایران به سر می‌برد، خوشحال است و این بغض و اشک‌ها تنها برای تبرئه کردن خودش از این حرکت است. خانم بازیگر در ویدئویی که از خود منتشر کرد، گفت قصد کشف حجاب ندارد اما با سرعت تصویری استوری کرد که در کنار «کامران و هومن» دو برادر خواننده ایرانی آن هم دست به کمر حضور دارد.

پرسو صالحی شخصا اعلام نکرده است به کدام کشور رفته اما از آن جایی که کامران و هومن در ترکیه کنسرت دارند، قطعا خانم بازیگر هم در این کشور است. در ادامه این تصویر را مشاهده می کنید.

پرستو صالحی و کامران هومن

شروع فعالیت هنری پرستو صالحی

در ادامه بیوگرافی پرستو صالحی ماجرای شروع فعالیت هنری او را میخوانیم . با ما همراه باشید.

علاقه پرستو صالحی از 5 سالگی به بازیگری

از 5 سالگی با دیدن فیلم علاقمند به بازیگری شدم و بعد از اون هر فیلمی می دیدم با بچه های فامیل تو خونه بازی می كردیم تا جایی كه بعد از دیدن فیلم عمر مختار نزدیک بود برادرم را واقعا دار بزنم

کودکی پرستو صالحی و برادرش

شروع فعالیت پرستو صالحی

اولین بار در سال 77 در چند آیتم نمایشی وِزه برنامه رمضان بازی کرد

در کلاس هیا بازیگری زیر نظر نادر رجب پور دوره دید و بصورت حرفه ای از سال 1377 در چند سکانس فیلم چشم به راه اصغر فرهادی شروع به بازی کرد

با آیتم شروع کردم که جزو آیتم های نمایشی یک برنامه ی ویژه ماه رمضان بود البته قبل از آنکار حرکات فرم و تئاتر را انجام میدادم و شاگرد آقای نادر رجب پور بودم.

در اولین حضورم در یک سریال تنها یک سکانس در فیلم «چشم به راه» اثر اصغر فرهادی بازی کردم و اولین کارحرفه‌ایم، حضور در سریال «محاکمه» کار حسن هدایت بود که استاد فرهنگ معیری، استاد گریمم مرا به این پروژه معرفی کرد. بعد از این همه فیلمسریال هنوز دو تا سکانسی که در فیلم چشم هایش فرامرز قریبیان بازی کردم برام دلچسب ترینه.

دوره گریم پرستو صالحی و سریال محاکمه

بعد از اولین بازی دوره های گریم را گذراند و مدرس این رشته نیز است از طریق استاد گریم خود به سریال محاکمه در سال 77 معرفی شد که نقطه عطفی در زندگی اش شد.

زندگینامه برد پیت | از ازدواج با آنجلینا جولی تا بیماری عجیب او و مروری بر فیلم هایش

شهرت پرستو صالحی با زیر آسمان شهر

در بیوگرافی پرستو صالحی آمده است : خانوم صالحی سال 1380 وقتی 24 ساله بود با سریال پرطرفدار زیر آسمان شهر به کارگردانی مهران غفوریان شناخته شده و به شهرت رسید.

پرستو صالحی در زیر اسمان شهر

فقط بازیگری

جز بازیگری در‌آمد دیگری ندارم، هنر گریم را آموخته‌ ام و مدتی هم تدریس می‌ کردم اما الان مدتی است که در این زمینه فعالیتی ندارم و معمولا همیشه در خانه هستم

افشاگری پرستو صالحی از فساد سینما

پرستو صالحی نیز از جمله هنرمندان شاکی به فضای فاسد سینماست، او می گوید به یک تهیه کننده سر‌شناسی از سر درد دل گفتم : دلم یه کار طولانی می‌ خواد

گفت :من اونی‌ ام که بهت کار طولانی بده …

«اگه نگم دق می کنم!!! همش می گن چرا کم کاری؟ چرا نیستی؟ چرا مثل سابق پر کار نیستی؟ چرا؟ چرا؟ چرا؟من چه می دونم!کدوم بازیگریه که دلش نخواد بازی کنه؟ کدوم بازیگریه که دلش نخواد تو کارهای خوب ظاهر بشه؟ کدوم بازیگریه که دلش نخواد با آدم های حرفه ای و درست درمون کار کنه؟ کدوم بازیگریه که دلش نخواد دیده بشه؟»پرستو صالحی در ادامه نوشته است:«دور از جون تهیه کنندگان و کارگردانان و هنرمندان فرهیخته کشورم که هممون می دونیم چه کسانی هستند و چه کسانی نیستند و فقط ادعا و اداشو دارن، به یک تهیه کننده سر شناسی از سره درد دل گفتم:دلم یه کار طولانی می خواد گفت:اونی ام که بهت کار طولانی بده …!!! به قول مرحوم شکیبایی:وای…ولی من هنوز ایمان دارم که تو هنر مقدس هفتم، هستند انسان هایی که بی درخواست و نیاز و… فقط و فقط به کارشون فکر می کنند. متاسفم از وجود کسانی که هنر پاک آریایی را رو با ناحیه 10 قدیم تهران اشتباه گرفتن…».

این اظهار نظر جنجالی زمانی مطرح شد پرستو صالحی کم‌کار شده بود و بین سلبریتی‌های آن هنگام چندان مطرح نبود. اما کمی بعد از این مصاحبه بار دیگر به صدر توجه افراد و اخبار بازگشت.

کم کاری پرستو صالحی

آخرین تجربه بازی پرستو صالحی در سینما سال 1397 فیلم «به وقت طلاق» به کارگردانی حسن حجگذار بود و سال 1394 هم در سریال «شهر من شیراز» حضور داشت

پرستو صالحی در به وقت طلاق
پرستو صالحی در به وقت طلاق

مصاحبه خواندنی با پرستو صالحی

در این بخش از بازیگرآنلاین به معرفی کاملی از بیوگرافی پرستو صالحی پرداختیم. در ادامه مصاحبه ی خواندنی با او را ملاحظه میکنید.

فکر می کنید در کجای مسیر حرفه بازیگری ایستاده اید؟
پرستو صالحی: حرفه بازیگری و هنر ته ندارد و من فکر می کنم هنوز اوایل راهم و با توجه به وقفه طولانی که در کارم افتاده، الان در موقعیت یک شروع مجدد هستم. راستش فکر می کنم در انتخاب هایم اشتباه هایی کردم و این وقفه ها هم تقصیر خودم بوده است. ولی از جایگاهی که الان در آن هستم راضی نیستم چون سال های اول شروع خوبی داشتم و متاسفانه در جایی متوقف شد. برگشتن به سال های پرانرژی جوانی هم سخت است و اصلا امکان پذیر نیست چون گذشته و کاری نمی توان کرد.شروع خوبتان چطور بود؟
من کارم را از سال 75 در تئاتر گروه آقای رجب پور شروع  کردم  و حتی اگر نقش های کوتاهی داشتم با کارگردان های خوبی کار کردم. مثلا نقش کوتاهی در «اعتراض» آقای کیمیایی داشتم یا «خانه ای روی آب» آقای فرمان آرا یا «چشم هایش» آقای قریبیان. فکر می کنم همچنان آن دو سکانس بهترین سکانس هایی است که در طول زندگی ام بازی کردم و اولین حضور حرفه ای ام در تلویزیون با آقای حسن هدایت بود. در مجموعه «محاکمه» که یک نقش خوب و اساسی داشتم. شروع خیلی حرفه ای و خوبی بود اما یک جایی در یکی از انتخاب هایم اشتباه کردم و مسیرم را دنده عقب رفتم. اتفاقا انتخابی هم بود که مردم من را با همان کار شناختند.کدام کار؟
پرستو صالحی: «زیر آسمان شهر». نمی گویم کار بدی بود و هنوز بعد 14 سال مردم من را با همین کار یادشان می آید ولی انتخاب غلطی کردم چون من بازیگر کمدی نبودم. مسیرم تغییر کرد و از تمام کارهای جدی که پیش از آن انجام می دادم مثل سریال «عشق سال های جنگ» و «تب» و «رسم شیدایی» بیرون و مرا به عقب کشید.

یکی از خاطرات به یاد ماندنی صحنه‌ای فیلم برداریتون رو برایمان تعریف کنید.

همه چیز در مورد شاهرخ استخری و همسرش

در فیلم برداری مجموعه «زیر آسمان شهر» جمشید هاشم پور همراه با خانواده و بی خبر در صحنه فیلم برداری حاضر شدند و این مناعت طبع و بزرگی وی در ذهنم ماندگار شده است.

بعد چه اتفاقی افتاد؟
تا سال ها اصلا کار جدی به من پیشنهاد نمی شد.یعنی پیشنهاد کاری نداشتید یا پیشنهاد کمدی می دادند؟
پرستو صالحی: فقط پیشنهاد کار کمدی داشتم. من هم آدم چندان طنازی نیستم و شاید «زیر آسمان شهر» یک اتفاق بود برای کاراکتری که بازی کردم و درست از آب درآمد، اما خودم را بازیگر کمدی نمی دانم. مثلا آقای مدیری احتیاجی نیست کار خاصی کند، خودش آدم طنازی است ولی من اینطور نیستم. آنقدر که استعداد درآوردن اشک مردم را داشتم، در خنداندنشان این توانایی را نداشتم.فکر می کنید برای انتخاب های اشتباه، کاری نمی شود کرد؟
باید زمان بگذرد تا فراموش شود. خیلی از کارگردان های خوب به من گفتند نباید کار کمدی می کردم. البته من زیاد این حرف ها را قبول ندارم. معتقدم بازیگر باید توانایی هر بازی ای را داشته باشد.مگر نمی گویید که توانایی درآوردن اشک مردم را دارم؟
پرستو صالحی: من شخص خودم را می گویم که اصلا آدم طنازی نیستم. کمدی بازی کردن یک جنس آدم خاصی را می خواهد و نمی توانیم بگوییم تمام بازیگرها توانایی کار کمدی دارند و خیلی ها با شکست مواجه می شوند. مثال ساده اش این است که یک نفر جوکی را طوری تعریف می کند که از خنده روده بر می شوید و همان جوک را یک آدم دیگر خیلی یخ و بی مزه تعریف می کند. خب اشتباه هایی که آدم می کند قابل جبران نیست چون اگر بخواهیم صبر کنیم که زمان بگذرد هم سال های زیادی را از دست می دهیم که قابل برگشت نیست. برای من هم سال های آزادهنده ای بود.نکته دیگر اینکه کمی زبان تند و تیزی دارم و زبان تند یک مقدار آدم ها را از اطرافت فراری می دهد. معمولا ما ترجیح می دهیم از ما تعریف و تمجید شود و انتقاد نشنویم، ترجیح می دهیم همیشه جواب مثبت بشنویم و خب من آدم این شکلی ای نیستم؛ من نه باج می دهم نه دروغ می گویم و تمجید بی جهت می کنم. درباره هرچیزی که خوب باشد، خوب می گویم و بد را بد. اگر این بدگفتن باعث شود از فضای کارم و هرچیزی که منفعتم در آن است دور و ساقط بشوم، باز سعی می کنم چیزی را که درست تر است، بگویم.واقعا آدم به خاطر رک گویی و باج ندادن در محیط کارش عقب می افتد؟
پرستو صالحی: بله، هرچند ما مدام می گوییم عاشق صداقتیم و دروغ را دوست نداریم اما جنبه شنیدن حرف راست را هم نداریم انگار آدم ها ترجیح می دهند دروغ های شیرین بشنوند. من هم اینطور نیستم و تاوان زیادی هم دادم. راستش فکر می کنم حق مردم است که چیزهایی درابره زندگی شخصی آدم های مشهور بدانند. این یک مساله عادی در تمام دنیاست. من هم سعی کردم به این سوال ها جواب بدهم اما قضاوت آزارم می دهد و می گویم اگر از خودم بپرسید، راستش را خواهم گفت حتی درباره یک مساله شخصی مثل پروتز لب. من در آنتن شبکه دو هم گفتم که تنها کاری که برای زیبایی انجام دادم، تزریق ژل در لب بود که خیلی هم بابتش پشیمانم.

ناگفته های حضور امیر نوری در سوریه و حواشی آن

چرا پشمانید؟
پرستو صالحی: چون با تغییر سن، نگاه آدم به زندگی عوض می شود. من در 37 سالگی احساس می کنم که طبیعی بودن و آنچه با آن متولد شدم را بیشتر دوست دارم تا اینکه بخواهم خودم را شبیه دیگری کنم. اگر می گویم پشیمانم، چون می دانم یک چیزهایی قابل برگشت نیست. حتی به دوستانم که می خواهند کارهای اینچنینی کنند، می گویم به فکر 40 سالگی تان باشید. در 40 سالگی آنقدر نگاهتان تغییر خواهدکرد که دوست ندارید هیچ چیز اضافی ای در صورتتان ببینید، از تتوی ساده ابرو تا تزریق ژل و هرچیز دیگر.

نگرانی یک بازیگر زن در مورد چهره اش زیاد است، نه؟
پرستو صالحی: بله، خب جوان نگه داشتن پوست مهم است و هرچقدر سن بالاتر می رود، طبیعتا نقش ها تغییر می کند. مثلا دیگر قرار نیست من نقش یک دختر 20 ساله را بازی کنم نباید هم بکنم. البته اتفاق می افتد و دوستانی این کار را انجام می دهند اما بیننده باور نمی کند و خب نتیجه اش هم این است که مخاطب از تلویزیون فراری می شود چون باور نمی کند یک خانم سی و چند ساله هنوز درگیر چای آوردن برای خواستگار باشد.

کلا افت چهره برای یک بازیگر نگران کننده است. برای اینکه ما ساعت کاری های منظمی نداریم؛ گاهی صبح گریم می شویم و 16 ساعت این گریم روی پوستمان و زیر نور پروژکتور می ماند. خب این باعث می شود عضلات صورت سریع تر شل شوند و افت کنند. حتی شاید سفیدی موی گوینده های تلویزیون به خاطر پروژکتورهای بالای سرشان است. تمام اینها این نگرانی را ایجاد می کند که در 30 سالگی 35 ساله به نظر نرسم.

کدام بازیگران و هنرمندان ایرانی متولد آبان هستند؟

مراقبت خاصی هم از پوستتان انجام می دهید؟
نه، راستش را بخواهید من آدمی نیستم که خیلی به خودم رسیدگی خاصی کنم، اما بعضی کارها را انجام نمی دهم، مثلا سیگار نمی کشم، اگر شب دیر بخوابم، جبرانش می کنم و اصولا بی خوابی و کم خوابی ندارم.

درباره جراحی زیبایی چه فکر می کنید؟

من با جراحی زیبایی مخالف نیستم اما می گویم در یک سنی آدم ها نگرششان عوض می شود و ترجیح می دهند خودشان باشند و وقتی در آینه نگاه می کنند هیچ چیز اضافه ای در خودشان نبینند؛ همانی که هستند، ببینند و دوست دارند بقیه هم همان را ببینند.

نگرش شما هم تغییر کرد؟

بله. در 20 سالگی اینطور نبودم. در آن سن آدم دوست دارد بیشتر دیده شود اما در سنین بالاتر به این سمت می روی که بیشتر مغز و دلت را ببینند، درونت را ببینند و دوستت داشته باشند. مثلا یکی از علایق من در 20 سالگی رنگ کردن موهایم بود اما الان تقریبا 20 روز است که بعد از 10 سال موهایم را رنگ کردم.

و تغییر سن باعث تغییر نگرش شما شد؟

تغییر سن کمتر آدم را به سمت این چیزها می برد هرچند که این مهر توی پیشانی ام خورده است که گونه اش عملی است، بینی اش عملی است و چیزهایی از این قبیل. حالا خدا را شکر. تصویر 18-17 سالگی ام ثبت شده، اما نمی خواهند بپذیرند که اینطور نیست. بس که گونه ها همه تزریقی است، کسی اصلش را باور نمی کند.

برخلاف تصویری که از دور نشان می دهید، نگاه جدی ای به زندگی دارید، با این نگاه چطور مسائل و مشکلاتی که پیش می آید، حل می کنید؟

به سختی! نتیجه اش همین موی سفید است. خیلی تلخ می شوی. من فکر می کنم به مرور زمان آدم تلخی شدم و اصولا تلخی هایم بیشتر از شیرینی هایم شده است.

تلخی هایتان را به تنهایی تحمل می کنید یا بروز می دهید؟

معمولا موقتی می بینم خوب نیستم و انرژی مثبتی ندارم، سعی می کنم زیاد نزدیک کسی نشوم، در خودم حلش کنم و بعد وارد جمع شوم چون مشکلات آدم را فقط خودش می داند و شخص دیگری کمک چندانی نمی تواند کند، به خصوص مسائلی که مربوط به روان آدم است با بیان آنها به جز اینکه دیگران را ناراحت کنید، اتفاق دیگری نمی  افتد.

این را هم بگویم که من یک چیز خوبی از آقای دهکردی یاد گرفتم. هروقت از ایشان بپرسی حالت چطور است، می گویند«عالی!» حتی بعد فوت مادرشان که سال های زیادی با هم زندگی می کردند و انیس و مونس ایشان بودند، وقتی از حالشان می پرسیدیم، می گفتند: «عالی!» خب قطعا دلتنگ مادر بودند اما سعی می کردند این حس را به دیگران منتقل کنند و انرژی مثبت بدهند.

پس آن بخشی از آدم که دوست دارد با دیگران همدلی کند و همدلی ببیند چه؟

سیر تا پیاز زندگی پانته آ سیروس از نقاشی تا بازیگری و مربیگری

همدلی می کنم با آدم ها، سنگ صبور خوبی هم هستم. راستش را بخواهید سنگ صبور خیلی خوبی داشتم که سال 80 سرطان او را از من گرفت!

می توانم بپرسم چه کسی بود؟

خواهرخوانده ام که از بچگی با هم بزرگ شدیم، درس خواندیم و همه چیزمان با هم بود. ناگهان در 24 سالگی به خاطر سرطان خون پرپر شد. بعد از آن دیگر با کسی درددل نکردم. شاید مشکلاتم را گفته باشم اما اینکه مداوم با کسی حرف بزنم، از زندگی ام حذف شده. هم به خاطر از دست دادن او و هم اینکه جایگزین او را نتوانستم پیدا کنم. شاید هم نمی خواهم پیدا کنم.

چرا؟

خب سال های زیادی از زندگی ام را با خواهرم گذراندم. هر روز به هم گزارش زندگی مان را می دادیم. الان هم دوست صمیمی زیاد دارم اما ارتباطمان هر روزه نیست. ممکن است یک هفته هم با هیچ کدامشان حرف نزنم، اما در مورد او اینطور نبود. باید بگویم که با رفتنش رویه زندگی ام تغییر کرد. الان سال هاست که درباره کار و زندگی ام به کسی توضیحی نمی دهم.

تنهایی آزارتان نمی دهد؟

نه زیاد. من از بچگی هم در تنهایی هایم خیلی خوب با خودم سرگرم می شدم و از پس تنهایی ام بر می آمدم و خیلی هم لذت می برم.

می نویسید؟ چه چیزهایی؟

شعر که نه، اما از مناظره های شاعرانه لذت می برم. گاهی شعر یک شاعر را با یک شعر شاعر دیگر جواب می دهم. یک زمان می بینم صدنفر دارند در قالب شعر خودشان به شعر دیگران جواب می دهند.

اهل ورزش هم هستید؟

راستش نه چندان. من در ورزش کردن دمدمی مزاج هستم. ممکن  است یک سال ورزش نکنم و بعد یکدفعه شروع کنم به ورزش. هیچ وقت برنامه منظمی برای ورزش نداشتم، اما برای لاغرشدن رژیم می گیرم، 5 کیلوگرم لاغر می کنم و یکدفعه ولش می کنم و باز 5 کیلوگرم بر می گردم. باید بگویم که متاسفانه در ورزش و رژیم، کمی آدم نامتعادلی هستم.

هنوز با مادرتان زندگی می کنید؟

بله، من از اول بچه ننه بودم و با خانواده زندگی کردن را همیشه دوست داشتم. وقتی هم که در سال 76 می خواستم وارد دانشکده بازیگری و کارگردانی بشوم، خانواده ام زیاد راضی نبودند که بازیگر شوم، اما خب چند قول بهشان دادم که متقاعد شوند. یکی اینکه تا پیش از ازدواج هیچ وقت خانه مجردی نگیرم، دیگر اینکه سیگار نکشم و اگر ازدواج کردم، طلاق توی کارنامه ام نیاید. تا الان هیچ  کدام از این کارها را انجام نداده ام.

برای سال جدیدتان چه آرزویی دارید؟

امیدوارم با توافق هسته ای، فشار اقتصادی که الان هست کمتر شود. برای خودم آرامش می خواهم. امیدوارم در زندگی لنگ نمانم و دستم جلوی کسی دراز نباشد. گرچه من مستاجرم اما هیچ وقت آرزو نکردم خانه ای داشته باشم چون به نظرم خیلی آرزوی کوچکی است که از خدا بخواهم. نه! من اینها را نمی خواهم. من از خدا آرامش می خواهم، صبر می خواهم که زود عصبانی نشوم و آرزو می کنم که آدم بمانم. همه آدم به دنیا می آییم اما آدم نمی مانیم.

باورهای غلط پیرمان می کند

من فکر می کنم در مورد همه چیز در کشور ما مقداری سخت گرفته می شود. در بیرون از اینجا سینمای برجسته هالیوود متعلق به بالای 40-35 سال است. رده سنی فرهیختگی و فاخر بودن در هالیوود کاملا با ایران تفاوت دارد. ما همه چیز را سخت می کنیم.  فکر می کنیم در 40 سالگی دیگر پیر شدیم مخصوصا در مورد خانم ها. در سریال هایمان دیگر آدم های پیر را نمی بینیم. شخصیت پردازی در مورد بزرگ ترها چندان وجود ندارد.

عکس هایی از الهام حمیدی با چادر در سینمای ایران

در مورد زندگی شخصی هم این است. من خودم الان که 37 ساله شدم. گاهی با خودم می گویم ازدواج کردن و بچه دارشدن در این سن خوب نیست چون آنقدر این ذهنیت در ما ریشه دار شده که خودمان دچارش شده ایم. یا درباره ازدواج های با اختلاف سنی، برای من خیلی عجیب نیست که یک آقای 50 ساله با خانم 20 ساله ازدواج کرده، راحت از این موضوع می گذرم  اما به محض اینکه آقایی به من پشنهاد ازدواج بدهد که 3 سال از من کوچک تر باشد، با خودم می گویم نه، مگر بچه بازی است؟ یک باورهای غلطی داریم که این باورها خودبخود به این سمت می بردمان که پیر شده ایم.

اعلام دوستی کن

همه ما مشکلاتی داریم، بیاییم کنار این همه درگیری و مشکلاتی که وجود دارد، همدیگر را با حرف و کلام آزار ندهیم. رک گویی این نیست که به دیگری اعلام نفرت کنیم. در همین فضاهای مجازی که داریم قاعدتا کسی می آید که شما را دوست دارد، کسی که از شما بیزار است، خب نباید بیاید اما وقتی می آید و می گوید: «من ازت متنفرم» را درک نمی کنم. این رک گویی و روشنفکری نیست که من از آدمی که خوشم نمی آید، بگویم از تو متنفرم.

این ابراز تنفرها و بیزاری ها شهامت و رک گویی نیست. این بی احترامی به سلایق دیگران است. مدام داریم ابراز نفرت می کنیم، کمی هم ابزار دوست داشتن کنیم. اصلا یک صفحه که در حمایت از حیوانات اتفاق افتاد، چقدر زیبا بود. ابراز نفرت را درباره مسائل نفرت انگیز انجام بدهیم مثل سگ کشی، ترور، اسیدپاشی، کودک آزاری یا زن ستیزی.

پدرم را سال 87 از دست دادم

نبودن پدر برای هر دختری سخت است. بیشتر از همه خاطرات کودکی ام با پدر جلو چشمم می آید. پدرم سال 87 از دنیا رفتند، اما من بیشتر خاطرات کودکی ام را به یاد می آوردم. پدرم عاشق عکاسی بودند و عکس های خیلی زیادی از من می گرفتند. صدای 3-2 سالگی ام را ضبط می کردند. حوصله زیادی داستند و سر صبر می نشستند نوار کاست پر می کردند. همیشه مرا «دخی» صدا می کردند و کودکی خیلی جذابی برایم ساختند.

شکارچی ها زود می میرند

کشتن حیوانات من را به شدت آزار می دهد. از زمانی که قضیه سگ کشی شیراز را شنیدم، حالم بد است. ما اجازه کشتن هیچ حیوانی را آن هم به این شکل فجیع نداریم. من حتی توان دیدن ویدئوی این جنایت را نداشتم. اصلا نمی توانم تصور کنم چطور یک آدم می تواند چنین کاری کند. معتقدم این مشابه همان آدمی است که در بچگی کله گنجشک را با لذت تمام از تنش جدا می کرده و خانواده اش هم می خندیدند.

این مشابه همان آدمی است که با تیرکمان چشم گربه محل را کور می کرده یا همان داعشی ای که تیر خلاص آدم ها را می زند. برای من آدمی که حیوانی را به این شکل می کشد، فرق چندانی با داعشی ها ندارد و می دانم ناله حیوانی که حتی قدرت دفاع از خودش را ندارد، دامن این آدم را خواهدگرفت. از قدیم می گفتند آه شکار می گیرد. شکارچی ها زود می میرند یا خیلی عجیب می میرند. من می دانم یک روزی این آدم ها همین شکلی ناله می زنند و مطمئنم روزی از درد زوزه خواهندکشید.

زندگینامه بهاره رهنما و ماجرای طلاق و ازدواج مجدد او

فیلم‌شناسی پرستو صالحی

در ادامه بیوگرافی پرستو صالحی مروری میکنیم بر آثار سینمایی و تلویزیونی خانم بازیگر.با ما همراه باشید.

فیلم های سینمایی پرستو صالحی

نام فیلمسالکارگردان
چشمهایش۱۳۷۸فرامرز قریبیان
تو را دوست دارم۱۳۷۸عبداله باکیده
اعتراض۱۳۷۸مسعود کیمیایی
هم‌کلاس۱۳۸۰سعید خورشیدیان
آقا۱۳۸۲امید بهکار
زیگزاگ۱۳۸۸مجید توکلی
مسلخ۱۳۹۵اصغر نصیری
تخته‌گاز۱۳۹۷محمد آهنگرانی
به وقت طلاق۱۳۹۷حسن حجگذار

تله فیلم های پرستو صالحی

سالعنوان مجموعهسمتکارگردانتوضیحات
تسلیم سرنوشتبازیگرمرتضی شکرائیان
تله‌فیلم «جدایی»بازیگرصالح داستانپور
رؤیای سیببازیگرامیرحسین مشرقی
تله‌فیلم «مقبره نحس»بازیگرحسین تبریزی
تله‌فیلم «شکارچی انسان»بازیگرداریوش جهانگیری
تله‌فیلم «خانه‌ای در غبار»بازیگراحمد امینی
تله‌فیلم «آبی»بازیگرحسین تبریزی
تله‌فیلم «قاتلی با بارانی مشکی»بازیگرعلی نیاکان
تله‌فیلم «دلقک»بازیگرهوشنگ هدایتی
تله‌فیلم «برکت»بازیگررضا ابوفاضلی
تله‌فیلم «گذرگاه مرزی»بازیگرحسین سحرخیز
تله‌فیلم «برگشت‌ناپذیر»بازیگرامیراحمد انصاری
تله‌فیلم «عروس و ملوس»بازیگرفرید کلهر

مجموعه های تلویزیونی پرستو صالحی

در ادامه بیوگرافی پرستو صالحی مروری داریم بر مجموعه های تلویزیونی وی.با ما تا پایان مطلب همراه باشید.

سالعنوان مجموعهکارگردانتوضیحات
۱۳۷۸این زمینی‌هامسعود شاه محمدیشبکه تهران

۳۶ قسمت

بازیگر مهمان

۱۳۷۸تنها در تاریکیمسعود رشیدیشبکه ۲۱۶ قسمت
۱۳۷۸شب چراغجمال شورجه

امیر قویدل

مجید جوانمرد

شبکه ۲۲۴ قسمت
۱۳۷۹همسفرقاسم جعفریشبکه ۳۳۰ قسمت
۱۳۷۹سفر بارانبهروز طاهریشبکه ۱۱۵ قسمت
۱۳۷۹مهر پنهانمحمد نجف اوشانی
۱۳۸۰زیر آسمان شهرمهران غفوریانشبکه ۳۶۳ قسمت
۱۳۸۰تبعباس مرادیان
۱۳۸۰عشق سال‌های جنگعلی بهادرشبکه ۳۱۳ قسمت
۱۳۸۱شبکهمحمود عزیزیشبکه ۲
۱۳۸۲مهمان‌پذیر طوبیمنوچهر پوراحمدشبکه ۱۹۰ قسمت
۱۳۸۲روژانماشاالله شاهمرادی‌زادهشبکه ۲
۱۳۸۳دوباره زندگینادر مقدسشبکه تهران۱۵ قسمت
۱۳۸۳رسم شیداییاکبر خواجوییشبکه ۲۴۰ قسمت
۱۳۸۴ارث باباممهران غفوریانشبکه ۳۲۴ قسمت
۱۳۹۲شوخی کردممهران مدیریشبکه نمایش خانگی۲۴ قسمت
۱۳۹۴شهر من شیرازمحمد بناییشبکه ۲

۱۴ قسمت

صفحه اینستاگرام پرستو صالحی

در آخر نیز مروری داریم بر فعالیت هاي اینستاگرامی پرستو صالحی . برای آشنایی بیشتر با بیوگرافی پرستو صالحی او را در صفحه ی اینستاگرامش دنبال کنید. او قریب به 2.2 میلیون فالوور و بیش از920 پست در اینستاگرام دارد که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی پرستو صالحی و یک دهه فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی پرستو صالحی و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی پرستو صالحی ، به اینستاگرامش مراجعه کنید.

صفحه اینستاگرام پرستو صالحی

آلبوم تصاویر پرستو صالحی

در این مطلب از بازیگرآنلاین مروری کردیم بر بیوگرافی پرستو صالحی .در ادامه تصاویری جذاب از او را میبینیم.

سیگار کشیدن پرستو صالحی پرستو صالحی و پدرش عکس زیر خاکی پرستو صالحی در جمع بازیگران پرستو صالحی و مادرش جوانی پرستو صالحی عکس زیرخاکی پرستو صالحی پرستو صالحی در جمع هنرمندان

عکاسی مدلینگ پرستو صالحی عکاسی مدلینگ پرستو صالحی  عکس زیرخاکی پرستو صالحی عکاسی مدلینگ پرستو صالحی عکاسی مدلینگ پرستو صالحی عکاسی مدلینگ پرستو صالحی با عینک تیپ دهه شصتی پرستو صالحی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا