اخبار دیگران

جابجایی درخت و انتقال درختان

جابجایی درخت و انتقال درختان

انتقال و جابجایی درخت به جهت جلوگیری از قطع درختان انجام می‌شود که این شرکت با سال‌ها تجربه اولین شرکت جابجایی درخت در سطح کشور می‌باشد که در این زمینه اقدام نموده و هزاران اصله درخت همیشه سبز و خزان کننده را جابجا نموده و بیشتر با سازندگان محترم که از طرف شهرداری تهران و دیگر شهرستان‌ها معرفی شده‌اند همکاری داشته است.

منظور از درختان خزان کننده آن دسته از اشجار هستند که در زمستان و فصل سرما ریزش برگ پیدا کرده و به اصطلاح به خواب زمستانی رفته و جریان شیره گیاهی در آن ها متوقف می‌شود که اینگونه درختان بهترین زمان جهت انتقالشان از اول دی ماه تا پانزدهم اسفند ماه می‌باشد و چنانچه در این فصل جابجا گردند و پس از انتقال دستورالعمل دوران نقاهت به درستی انجام شود، بیش از نود درصد احتمال زنده و سبز ماندنشان وجود دارد. اما قضیه در مورد درختان همیشه‌سبز که خواب زمستانی ندارند فرق می‌کند و بهترین زمان جابجایی اینگونه درختان اوایل فصل پاییز و اوایل فصل بهار می‌باشد و احتمال زنده و سبز ماندن چنین درختانی نسبت به درختان خزان کننده کمتر بوده و با توجه به نوع گونه از چهل الی هشتاد درصد می‌باشد. .به عنوان مثال درخت همیشه‌سبزی مانند سرو نقره‌ای حداکثر احتمال زنده ماندنش پس از جابجایی حدود چهل درصد می‌باشد. اما در مورد درخت همیشه سبزی مانند سدروس حدود هشتاد درصد می‌باشد.

البته چه در مورد درختان همیشه‌سبز و چه اشجار خزان کننده عواملی از جمله سلامت و شادابی درختان، نوع گونه، نوع خاک اطراف ریشه‌ها جهت روتبال نموندن، نوع ریشه( هر مقدار ریشه موئین بیشتر باشد احتمال زنده ماندن درخت بیشتر است. مثل درخت توت و نارون که ریشه موئین زیادی دارند و معمولا پس از انتقال و جابجایی زنده و سبز می‌مانند) و در نهایت چگونه سپری شدن دوران نقاهت پس از انتقال و جابجایی درختان تاثیرگذار می‌باشد.

معرفی دوره حسابداری در کرج

حال به چگونگی جابجایی درخت به روش روتبال (گونی پیچی و بسته بندی ریشه درخت به همراه خاک اطراف ریشه) با استفاده از ماشین آلات در فصل مناسب می پردازیم:

  • بازدید اولیه از درخت جهت بررسی سلامت آن:
  • برخی از درختان دچار آفت، بیماری، پوسیدگی و … شده و شدت آنقدر زیاد است که اینگونه اشجار مطمئنا پس از انتقال از بین خواهند رفت. بنابراین درختی را جابجا می‌کنیم که از سلامت کافی برخوردار باشد.
  • بازدید از مکانی که قرار است درخت پس از انتقال به آنجا برود:
  • مکان جدید می‌بایست از نظر شرایط آب و هوایی و نوع خاک تقریبا به مکان قدیم شبیه باشد
  • علامت‌گذاری بر روی تنه درخت که با همان جهت درخت در مکان جدید غرس گردد.
  • استفاده از محلول مخصوص و آبیاری درخت با این محلول قبل از انتقال
  • هرس و سربرداری در خصوص درختان خزان کننده:

باید توجه داشت درختان همیشه سبز نباید هرس و سربرداری گردند.

  • حفر کانال اطراف ریشه‌ها و نیز هرس ریشه‌ها با استفاده از ابزارآلات مخصوص.
  • روتبال و گونی پیچ نمودن ریشه‌ها به همراه خاک اطراف که البته انجام این مرحله بستگی به

نوع ریشه و خاک اطراف آن دارد به طوری که در خصوص درختانی که ریشه‌های موئین زیادی دارند و خاک اطرافشان رسی می‌باشد، عملیات روتبال بهتر انجام شده و توده خاک وسیع همراه با ریشه زیادی را می‌توان برداشت نمود. اما در خصوص اشجاری که ریشه موئین کمی دارند و خاک اطراف ریشه شنی می‌باشد توده خاک وسیع همراه با ریشه نمی‌توان برداشت و به اصطلاح خاک می‌شکند.

بازیگران در کجا تزریق چربی انجام می‌دهند؟

  • تهیه خاک مخصوص جهت غرس درخت در محل جدید پس از جابجایی:

جهت کاشت درخت در محل جدید تهیه خاک غنی از واجبات است که این نوع خاک مخلوطی از رس سرندی، ماسه شسته شده، پرلیت، سبوس، ورمی کمپوست و… می‌باشد.

  • استفاده از جرثقیل سبک و سنگین بسته به وزن درخت جهت انتقال و جابجایی اشجار:

اگر انتقال درخت در همان محل صورت بگیرد بسته به وزن درخت از جرثقیل سبک یا سنگین استفاده می‌گردد. اما اگر نیاز به انتقال درخت به نقطه‌ای دورتر باشد، علاوه بر جرثقیل در مبدا نیاز به کامیونت، کامیون و تریلی بسته به حجم و وزن درخت و جرثقیل در مقصد می‌باشد.

  • غرس و کاشت درخت در محل جدید:

در این مرحله با استفاده از جرثقیل اقدام به کاشت درخت در محل جدید داخل چاله ای که بسته به ابعاد روتبال قبلا حفر شده با استفاده از خاک مخصوص می گردد.

باید توجه داشت که درخت می بایست با همان جهت علامتگذاری شده غرس و هنگام کاشت شاقول گردد.

  • آبیاری و استفاده از هورمون‌های ریشه زا، مواد میکرو و ماکرو و مواد ضد استرس که مختص این شرکت می‌باشند آبیاری می‌گردد که استفاده از این مواد تاثیر بسزایی در سبز و زنده ماندن اشجار دارد.
  • چگونگی طی نمودن دوران نقاهت گیاه پس از انتقال و جابجایی درخت به محل جدید:

در این مرحله می بایست درخت بسته به فصل و درجه حرارت هوا و نظریه کارشناس مربوطه آبیاری گردد و ضمنا صبح زود یا شب ها برگ درختان برگشویی شده و در فصول مختلف از کودهای شیمیایی و آلی مخصوص استفاده گردد. باید توجه داشت که این دوران بسته به نوع درخت از یک تا پنج سال طول خواهد کشید.

مجموعه تهران پرینت را بهتر بشناسید

در مورد جابجایی درخت سوال دارید؟ جهت مشاوره جابجایی درخت و یا درخواست انجام جابجایی درخت، با شماره تلفن 09353366632 تماس بگیرید.  اگر درخت خشک شده‌ای دارید و می‌خواهید درختی دیگر با همان اندازه جایگزین کنید، از بخش خرید درخت یا لینک www.sabzevane.com/buy-a-tree اقدام به خرید درخت کنید. سبزوانه همان درخت با همان مشخصات را برای شما جایگزین می‌کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا