اخبار دیگران

برگزاری آزمون sat ترکیه توسط توران آکادمی

اگر در مورد آزمون sat  به دنبال اطلاعات هستید تا بتوانید از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش بگیرید ما در این مطلب روش های ثبت نام و شرکت در آزمون را معرفی خواهیم کرد. آزمون ورودی SAT در سال 1926 در  انجمن غیرانتفاعی کالج برد آمریکا برگزار شد. آزمون SAT برای تست IQ متقاضیان نیروی مسلح کشور آمریکا برگزارشد و به دلیل جذابیت برای آزمون ورودی دانشگاه ها نیز مورد استفاده قرار گرفت. در سال 1940 به عنوان آزمون رسمی دانشگاه های کشور آمریکا انتخاب و در سال 2010 نیزلقب محبوب ترین آزمون ورودی را از آن خود کرد. این آزمون که از عبارت cholastic Aptitude Test  گرفته شده است، به منظور بررسی و مقایسه بین دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه های ترکیه برگزار می شود. این آزمون برای متقاضیان دوره یازدهم و دوازدهم دبیرستان که قصد ورود به دانشگاه را دارند برگزار می شود.
به گزارش توران آکادمی آزمون SAT نوعی آزمون تشخیص استعداد تحصیلی می باشد که برای کشف و انتخاب استعداد در رشته های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. آزمون به زبان انگلیسی بوده و شامل دروس ریاضی، درک مطلب و نگارش می باشد. دروس ریاضی و هندسه با حداکثر امتیاز 800 از اهمیت بالاتری نسبت به دیگر دروس برخوردار است. آزمون ورودی sat با مدت اعتبار دو ساله در دانشگاه های انگلیسی زبان برگزار می گردد. این آزمون نسبت به آزمون های مشابه مانند yos دشوارتر است. هدف از برگزاری آزمون SAT  ارزیابی دوره دبیرستان و بکارگیری آموخته ها در زندگی روزمره می باشد. حداقل نمره مورد نیاز برای قبولی در این آزمون کسب نمره 1300 می باشد. شما علاوه بر ترکیه در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، استرالیا و نروژ می توانید این مدرک را برای پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود ارائه کنید. برای آمادگی در این آزمون می توانید از کتاب های موسسه کالج برد آمریکا استفاده کنید.
دانشگاه های خاورمیانه، دانشگاه بغازیچی، دانشگاه فنی استانبول، کوچ و حاجت تپه از جمله دانشگاه های معتبر ترکیه می باشند که از طریق آزمون SAT اقدام به پذیرش دانشجو می کنند.

در دنیای موسیقی بین المللی چه جنجال هایی برپاست؟

آزمون Sat

انواع آزمون sat

آزمون SAT دارای دو نوع General و subject  می باشد. متقاضیان ورود به دانشگاه می توانند در هر دو این آزمون ها شرکت کنند. برای گرفتن پذیرش از مراکز آموزشی، ازمون sat general  برگزار می شود. سوالات آزمون sat subject  تخصصی بوده و برای پذیرش از دانشگاه های معتبر انگلیسی می باشد.

 ساختار آزمون ورودی SAT

این آزمون با تکیه بر توانایی محاسباتی و درک مطلب متقاضیان نشان می دهد که چقدر برای ورود به دانشگاه آمادگی کافی را دارند. آزمون sat بیش از آنکه نیاز به توانایی شما در حفظ کردن داشته باشد نیازمند قدرت تحلیل و استنباط شما می باشد.
این آزمون دارای دو بخش(SAT1,SAT2) می باشد وقبولی در یک بخش برای ورود به دانشگاه های ترکیه کفایت می کند. آزمون SAT1 معروف به آزمون استدلالی است در این آزمون مهارت های ریاضی، نوشتاری و خواندن دانشجو مورد ارزیابی قرار می گیرد. هر بخش آزمون sat1 دارای 800 امتیاز است.
این آزمون با 154 تست که 52 تست آن مربوط به READING ، 44 تست مروط به writing و58  تست دیگر مربوط به مهارت ریاضی متقاضیان است، برگزار می شود. تسلط به زبان انگلیسی اهمیت ویژه ای دارد.
سوالات بخش درک مطلب بصورت تستی بوده و نمره منفی لحاظ نمی شود. سوالات این بخش متن ادبی، گراف، نمودار و جدول  است که از آن سوال مطرح می شود. برای این بخش 65 دقیقه وقت در نظر گرفته شده و نمرات آن با بخش های دیگر اعلام می شود.
سوالات بخش نگارش بصورت تستی و بدون نمره منفی می باشد. در این بخش دستور نگارش زبان، گرامر، ساختار جمله و قواعد مورد سوال قرار می گیرد. مدت زمان مناسب برای بخش نگارش 35 دقیقه می باشد و نمره آن با بخش اول اعلام می شود. در این بخش شما باید یک مفاله از هدف، رشته و دانشگاه انتخابی خود بنویسید.
سوالات بخش ریاضیات آزمون SAT ساده و در عین حال درک بالایی می خواهد. سوالات این بخش شامل ریاضی، هندسه، امار و جبر می باشد. نمرات ریاضی بین 200 تا 800  می باشد.  توجه داشته باشید که استفاده از ماشین حساب در این آزمون مجاز نمی باشد.

راهنمای کاربردی مکالمه و اینترنت برای تور ترکیه

sat

زمان آزمون

این آزمون در ماه های اکتبر، نوامبر، دسامبر، ژانویه، مارس، می‌ و ژوئن برگزار می شود. اعلام نتایج این آزمون 3 تا 6 هفته بعد از برگزاری آزمون می باشد.

هزینه آزمون

هزینه های پرداختی این آزمون ثابت نیست و براساس کشور مورد نظر، متفاوت است. با این حال هزینه ای معادل 52 دلار در نظر گرفته شده است.

ثبت نام در آزمون

اگر شما متقاضی پذیرش در دانشگاه های ترکیه هستید ابتدا به سایت www.collegeboard.com  مراجعه کنید سپس با ایجاد حساب کاربری می توانید در آزمون شرکت کنید. آزمون SAT در کشورهایی مانند ترکیه، آذربایجان، امارات و غیره برگزاری می‌شود. داوطلبان ایرانی برای شرکت در این آزمون بهتر است از طریق کشورهای همسایه مانند ترکیه و آذربایجان اقدام نمایند.
امکان ثبت نام پستی برای داوطلبنی که هزینه آزمون را بصورت نقدی پرداخت می کنند، داوطلبان زیر 13 سال، داوطلبینی که از طریق نمایندگی های بین المللی اقدام به ثبت نام می کنند و داوطلبانی که تمایل دارند محل آزمون نزدیک محل زندگیشان باشد امکان پذیر می باشد. کلاس های آمادگی برای آزمون sat  در شهرهای تهران، شیراز، ارومیه و …برگزار می شود. هزینه شرکت در این کلاس های آمادگی تا 20 میلیون تومان بصورت حضوری برگزار می شود. برای دروس تخصصی این کلاس با هزینه های بالاتری تشکیل می شود.
مراحل ثبت نام در آزمون sat شامل ورود به صفحه رسمی دانشگاه مورد نظر، ساخت یک حساب کاربری، تکمیل اطلاعات، انتخاب آزمون، بارگزاری عکس، پرداخت هزینه و در انتها دانلود کارت ورود به جلسه در سایت رسمی  sat  می باشد.

قصه کودکانه الفی از باد کردن تنه اش متنفر است

مدارک مورد نیاز

ارائه کارت شناسایی معتبر، اصل مدارک، درج واضح نام ونام خانوادگی متقاضی بر روی کارت و مدارک انگلیسی می باشد.

تفاوت آزمون yos  با آزمون sat

آزمون yos  هر سال یک بار توسط دانشگاه ها برمبنای دروس هوش، ریاضی و هندسه برگزار می شود. اما آزمون sat  4 تا 6 بار در سال برگزار می شود. سطح دشواری سوالات زبان و ریاضی در آزمون sat ساده تر بوده و شانس قبولی داوطلب را افزایش می دهد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا