اخبار دیگران

چگونه هزینه های سفر را محاسبه کنیم؟

سفر رفتن هم مانند هر کار دیگری نیاز به برنامه ریزی دارد. یکی از موثرترین عوامل در برنامه ریزی سفر، بحث محاسبه هزینه های سفر است. با تخمین هزینه سفر می توانید برنامه ریزی بهتری داشته باشید و دچار سردرگمی نشوید. با این کار در طول سفر آرامش بیشتری خواهید داشت و به محض رو به رو شدن با عوامل مختلف از چرتکه درونتان نمی پرسید این چقدر برای من هزینه دارد؟

در این مطلب می خواهیم یاد بگیریم چطور هزینه های سفر را محاسبه کنیم. شاید این کار در ابتدا سخت و پیچیده به نظر بیاید اما به شما قول می دهیم پس از خواندن این مطلب و تجربه اولین محاسبه هزینه، به راحتی از پس این کار بر می آیید. علاوه بر این شما می توانید هزینه های رفت و آمد و اقامت خود را با چرتکه چمدون تخمین بزنید و چند قدم در محاسبه هزینه های سفر پیشی بگیرید.

در ابتدا لازم است بودجه کلی را مشخص کنید. در واقع یک برآورد تقریبی برای مبلغی که می توانید برای سفر هزینه کنید ، تعیین کنید. این قسمت به شما نشان می دهد سفر اقتصادی، معمولی یا لاکچری در پیش دارید. سپس مقصد  و تعداد روز سفر را بر اساس میزان بودجه خود تعیین کنید. چرا که هزینه مقاصد مختلف و تعداد روزهایی که در آن سپری می کنید با توجه به مبدا سفر و حتی زمان سفر شما متفاوت خواهد بود. بعد از مشخص کردن این موارد به سراغ عوامل تعیین کننده هزینه سفر برای یک مقصد خاص در مدت زمان مشخص می رویم.

آموزش صفر تا صد خرید و فروش سهام

عواملی که باید برای محاسبه هزینه های سفر در نظر بگیرید:

هزینه رفت و آمد

وسیله ای را که برای رسیدن به مقصد مورد استفاده قرارمی دهید تعیین کنید. در صورت سفر با هواپیما، باید مواردی همچون: هزینه بلیط رفت و برگشت هواپیما، عوارض خروج از کشور، هزینه تست پی سی آر و … را لحاظ کنید. برای سفر با ماشین، مسافت و هزینه بنزین و عوارض، میان وعده ها و …  را نیز اضافه کنید. هزینه سفر با قطار و اتوبوس نیز شامل هزینه بلیط  رفت و برگشت می شود.

برای مثال هزینه خرید بلیط هواپیما تهران اهواز در بسیاری از مواقع میتواند از انتخاب ماشین یا قطار یا اتوبوس ارزان تر و سریع تر باشد.

هزینه اقامت

مورد بعدی که سهم بسزایی در هزینه های سفر شما دارد محل اقامت است. بنابراین، مهم است که هنگام برآورد هزینه سفر همه گزینه ها را در نظر بگیرید. اینکه شما قصد دارید در طول مدت سفرتان در هتل پنج ستاره اقامت داشته باشید یا هتل آپارتمان و اقامتگاه بوم گردی همگی در تعیین هزینه های این بخش موثر است. توجه داشته باشید عواملی مثل دسترسی سریع هتل به مکان های مد نظرتان  یا خدماتی مثل ترنسفر رایگان می تواند از سایر هزینه ها بکاهد پس هنگام انتخاب محل اقامت این موارد را نیز در نظر بگیرید.

هزینه غذا

تعداد وعده های غذایی و هزینه غذا و میان وعده های خود را حساب کنید. برای این کار می توانید لیستی از رستوران های مد نظر خود تهیه کنید و هزینه غذا را بر این اساس تخمین بزنید.

هتل سنتی عتیق اصفهان هتلی دنج و زیبا

هزینه تفریحات

این بخش باید شامل مبلغی باشد که قصد دارید برای بازدید از جاهای دیدنی و یا تفریحات خاص در مقصد مورد نظرتان بپردازید.

هزینه خرید و سوغات

در این بخش هزینه ای که می خواهید برای خرید و یا سوغاتی گرفتن اختصاص دهید را تخمین بزنید. این کار باعث می شود از خرید اضافی و خارج از نیاز جلوگیری کنید و دچار مشکلاتی از قبیل سنگین شدن چمدان و اضافه بار نشوید.

هزینه های پیش بینی نشده

اتفاقات پیش بینی نشده در سفر مثل : خرابی ماشین، بیماری، نرسیدن به پرواز، گم شدن چمدان و … همگی موجب می شوند هزینه هایی ایجاد شود که ممکن است غافلگیرتان کند پس بهتر است همیشه قبل از سفر و هنگام محاسبه هزینه های ملموس این مورد را نیز در نظر بگیرید و بخشی از بودجه سفرتان را به هزینه های پیش بینی نشده اختصاص دهید.

 

حالا در این مرحله هزینه های برآورد شده را باهم جمع کنید.اگر این مقدار از مجموع بودجه سفر شما بیشتر باشد، باید هزینه خود را کاهش دهید. این کار را بر اساس اولویت انجام دهید. مثلا فرض کنید شما قصد سفر از تهران به شیراز  را دارید و مجموع هزینه های سفر به شیراز از موجودی شما بیشتر شده است. در این بخش شما می توانید بلیط قطار را جایگزین بلیط هواپیما تهران شیراز کنید یا محل اقامت را از هتل پنج ستاره به هتل 3 ستاره تغییر دهید. ولی اگر برآورد هزینه کمتر از موجودی شما بود آن وقت با چرتکه درونتان مشورت کنید و تصمیم بگیرید که می خواهید آن پول را پس انداز کنید یا با مواردی مثل صرف غذا در رستوران های مجلل یا اجاره اقامتگاه لوکس تر، قصد دارید پول اضافی را صرف بالا بردن کیفیت سفر کنید.

عوامل موثر بر قیمت روز انواع ورق گالوانیزه

در انتها توصیه می کنیم:

در سفر خود یک کپی از محاسبات هزینه های سفر خود همراه داشته باشید تا در حالی که از سفر خود لذت می برید هزینه های شما از کنترل خارج نشوند و مطمئن باشید در حد توان خود خرج می کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا