اخبار دیگران

سه عادت روزانه میثم شکری ساز مدیر موفق و پر تلاش

هیچکس به این امید از خواب برنمی‌خیزد که روز معمولی و متوسطی را آغاز کند. همه‌ی ما می‌خواهیم هر روز پتانسیل‌های خود را بیشتر به کار بگیریم و بهترین نسخه از خودمان را نشان دهیم. این امر به طور ویژه درمورد مدیران در محل کار صدق می‌کند، زیرا موفقیت اعضای تیم و بخش‌های مختف سازمان، اغلب به نحوه‌ی حضور مدیر در دفتر کارش بستگی دارد.

اگر شما هم به عنوان مدیر می‌خواهید پتانسیل‌های خود را در محل کارتان به حداکثر برسانید، باید عادات روزانه خاصی را به روال زندگی خود وارد کنید. ما در این مطلب سه مورد از عادات روزانه‌ی میثم شکری ساز مدیر عامل موفق هولدینگ پارس پندار نهاد را به شما معرفی می‌کنیم، هر چند که این عادات بسیار ساده به نظر می‌رسند اما شما با الگو گرفتن از این عادات و پرورش آن‌ها در خودتان می‌توانید بیشترین بهره را از روز خود ببرید و اطمینان حاصل کنید که روز پربار و بسیار مؤثری داشته‌اید.

 

1. عادات تصمیم‌گیری: در مورد اولویت‌های خود تصمیم بگیرید

برای اینکه یک مدیر بتواند برنامه‌ریزی استراتژیک خوبی را در کار خود پیاده‌سازی کند، باید ابتدا مشخص کند که اولویت‌های او در طول هفته‌ی جاری چه چیزهایی هستند. مدیران موفق مدام به تقویم کاری خود نگاه کرده و آن را ارزیابی می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که مواردی که در لیست کارشان قرار گرفته‌اند، بر اساس اولویتشان در بهترین زمان ممکن انجام می‌شوند و مناسب‌ترین نیروی کار به آن‌ها اختصاص یافته است و اگر چنین نبود، باید این وظایف اولویت‌دار را به یکی دیگر از اعضای تیم خود واگذار کنند یا آن را به نیروهایی که در خانه کار می‌کنند بسپارند، این کار به آن‌ها اجازه می‌دهد تا زمان را به طور مؤثرتری به کارهای مختلف اختصاص دهند.

طراحی صفر تا 100 موتورخانه

میثم شکری ساز می‌گوید: «من همیشه بخشی از زمان خود را به تعیین اولویت‌های خود اختصاص می‌دهم تا هر روز بدانم که باید چه کار کنم. من نه تنها اولویت‌های شخصی خودم، بلکه اولویت‌های تیمم را نیز ترسیم می‌کنم تا بتوانم مطمئن شوم که هر دوی کارها به پایان رسیده‌اند. هنگامی که وارد دفترم می‌شوم، فقط به این فکر می‌کنم که چگونه می‌توانم هر‌گونه مانع را از سر راه تیم خود بردارم تا آن‌ها بتوانند پتانسیل‌های خود را در بالاترین سطح ممکن به کار بگیرند و به اولویت‌ها بپردازند. کلید موفقیت من این است که به کارکنان خود قدرت می‌بخشم تا بتوانند از حداکثر ظرفیت خود استفاده کرده و کارها را به نحو احسن انجام دهند».

 

2. عادات تفکر: نوشتن وقایع روزانه

رهبران و مدیران موفق، به طور مادام العمر در حال یادگیری هستند. آن‌ها بخش بزرگی از وقت خود را به مطالعه اختصاص می‌دهند، همواره در حال ارتقای مهارت‌های خود هستند و در پایان شب، درمورد روزی که پشت سر گذاشته‌اند تأمل می‌کنند تا بتوانند خودآگاهی‌شان را افزایش دهند.

یکی از ساده‌ترین راه ها برای تأمل درمورد کارهای روزانه این است که وقایع را برای خود یادداشت کنید. ثبت وقایع روزانه (یا روز نوشت) یک تمرین قدرتمند است زیرا در اغلب مواقع، بینش‌های ارزشمند و قابلیت درک شگفت‌انگیزی را برای افراد به ارمغان می‌آورد که بدون استفاده از روزنوشت، هرگز قادر به دستیابی به آن نبودند. ثبت وقایع روزانه، روشی برای پاک کردن و پالایش ذهن است که به شما امکان می‌دهد تا افکار، احساسات و ایده‌های خود را از هم باز کنید و سپس آن‌ها را طوری جمع‌آوری کنید که خود را بهتر بشناسید.

کد تخفیف فیلیمو و 4 مزیت دیگر بهترین سایت دانلود فیلم و سریال

روشهای مختلفی برای ثبت وقایع روزانه وجود دارد. مثلاً شما می‌توانید چیزهایی که در طول روز بیش از هرچیزی قدردانشان هستید را بنویسید، یا می‌توانید بزرگترین پیروزی‌هایی که در طول روز کسب کرده‌اید یا لحاظتی که در بهترین حالت خود بوده‌اید و حتی لحظاتی که در بدترین حالت خود بوده‌اید (و درس‌هایی که از آن لحظات یاد گرفته‌اید تا بتوانید دفعه‌ی بعد بهتر عمل کنید) را برای خود یادداشت کنید. می‌توانید رویاها و اهداف خود، استراتژی‌های خود برای یک پروژه‌ی خاص و هرچیزی که دلتان می‌خواهد را یادداشت کنید. روش‌های مختلف را امتحان کنید و ببینید که کدام روش برای ثبت وقایع به شما کمک می‌کند تا به همان چیزی که می‌خواهید از این تمرین بدست آورید، برسید.

3. عادات عملیاتی: گوش دهید، بیاموزید و مفید باشید

همانطور که گفته شد، رهبران و مدیران موفق، به طور مادام‌العمر در حال یادگیری هستند. آنها از یادگیری لذت می‌برند زیرا این کار به طور مداوم ذهن آنها را گسترش می‌دهد و بر دانششان می‌افزاید. اما مدیران موفق فقط به حرف متخصصان گوش نمی‌دهند، بلکه به نظرات اعضای تیم‌هایشان نیز گوش فرا می‌دهند و برای کمک‌رسانی به آن‌ها اقدام می‌کنند.

میثم شکری ساز می‌گوید: «تیمی که من بر آن‌ها مدیریت می‌کنم، هر روز گزارشی را به من ارائه می‌دهند و من به جای این که بپرسم آن‌ها چه کاری می‌توانند برای من انجام دهند، از آن‌ها می‌پرسم که من چه کاری می‌توانم برایشان انجام دهم. من به عنوان یک مدیر باید به تیمی که بر آن‌ها مدیریت می‌کنم کمک کنم تا به موفقیت برسند، نه برعکس. من سعی می کنم موانع را از سر راه آن‌ها بردارم، اصطکاک را در بین آن‌ها کاهش دهم، ابزارهای بهتری را به آنها بدهم و راهنمایی‌شان کنم. هر چیزی که به آنها کمک می‌کند تا به نتایج بزرگتر و بهتری دست یابند، به نوبه‌ی خود به من نیز کمک می‌کند تا شرکت خود را بهتر و گسترده‌تر سازم. رهبرانی که به سخنان تیم‌های خود گوش فرا می‌دهند در مقایسه با رهبرانی که معتقدند فقط راه و حرف‌های خودشان صحیح است، پیشرفت بیشتری خواهند داشت و عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهند.»

راهنمای خرید انواع تجهیزات آرایشگاهی از تولید کننده

لقب «مدیر موفق» چیزی نیست که فقط مخصوص چند فرد خاص باشد. بلکه هر یک از ما این پتانسیل را داریم که خودمان را بهتر کنیم و با حداکثر ظرفیت خود مشغول به کار شویم. شما نیز با وارد کردن عادات فوق به برنامه‌ی روزانه‌تان می‌توانید روزهای پربارتر و مؤثرتری را برای خود رقم بزنید. پس از همین حالا شروع به پرورش این عادات کنید!

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا