اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبیوگرافی بازیگران

ناگفته های زندگی شخصی نیکی کریمی از ماجرای ازدواج نکردن تا جوایز بین المللی

در این بخش بیوگرافی نیکی کریمی بازیگر سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی نیکی کریمی ازموفق ترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی . امروز مروری داریم بر 0 تا 100 بیوگرافی نیکی کریمی از بازیگران زن معروف و محبوب و علت ازدواج نکردن او و همچنین صفحه اینستاگرامی وی و تصاویری جذاب از او . برای مطالعه بیوگرافی نیکی کریمی با ما همراه باشید.

نیکی کریمی متولد چه سالی است ؟

نیکی کریمی متولد ۱۹ آبان ۱۳۵۰ ‏است و ۴۹ سال سن دارد.

قد نیکی کریمی چند سانتی متر است ؟

قد نیکی کریمی 165 سانتیمتر است.

نیکی کریمی مجرد است یا متاهل ؟

نیکی کریمی در حال حاضر مجرد است.

نیکی کریمی اصالتا اهل کجاست؟

نیکی کریمی اصالتا از سمت پدر اهل تفرش استان مرکزی است.

خلاصه بیوگرافی نیکی کریمی

نام اصلینیکی کریمی
متولد19 آبان 1350 تهران
زمینه فعالیتسینما ، تئاتر و تلویزیون
پیشهبازیگر ، کارگردان ، تهیه کننده ، مترجم ، عکاس
مدرک تحصیلیدیپلم
سالهای فعالیت1368 تاکنون
قد165 سانتیمتر

بیوگرافی نیکی کریمی

بیوگرافی نیکی کریمی

در بیوگرافی نیکی کریمی آمده است : نیکی کریمی 19 آبان سال 1350 در تهران به دنیا آمد.

کودکی نیکی کریمی

در بیوگرافی نیکی کریمی میخوانیم او تحصیلکرده مقطع دیپلم رشته تجربی و دانشجوی انصرافی طراحی لباس از دانشگاه آمریکا می باشد که حالا کنار فعالیت هنری مترجم کتاب و عکاس هم است،  او یکی از بهترین و تأثیرگذارترین هنرمندان سینما پس از انقلاب ایران است که در فیلم های مهمی نقش آفرینی کرده و با کسب جوایز متعدد از جشنواره های گوناگون بین المللی ، از موفق ترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی نیز به شمار می رود.

خانواده و اصالت

در بیوگرافی نیکی کریمی درباره ی خانواده ی او آمده است : اصالتا از سمت پدر اهل تفرش استان مرکزی است و یک برادر بنام خشایار و یک خواهر بنام نازنین دارد که به همراه پدر و مادرش در انگلستان زندگی می کنند.
نیکی کریمی و مادرش
نیکی کریمی و مادرش

من در خانواده ای رشد کرده ام که مقوله خانواده برایشان ارزش زیادی داشته است نزدیکترین فرد برای هر کسی خانواده اوست ،نه هیچ شخص دیگری.نیکی کریمی که اعضای خانواده‌اش در انگلستان زندگی می‌کنند بین تهران و لندن در رفت‌وآمد است.

نیکی کریمی و خواهرش
نیکی کریمی و خواهرش

اینکه خانواده دور از شما هستند باعث ایجاد فاصله بین شما نمی شود؟

آیا سحر قریشی بدون آرایش هم زیبا نیست؟

:: دور هستند اما خیلی به ایران می آیند و می روند. یعنی در رفت و آمد هستند و اصولا ما خیلی خانواده نزدیکی هستیم. البته آنها مهاجرت کردند اما من خیلی از اوقات که اینجا کاری ندارم در لندن هستم و ارتباط ما همیشه گرم و صمیمی بوده و خواهد بود.

زیباترین لحظات زندگی شما کدام است؟

:: لحظات خوب در زندگی زیاد داشته ام ،اما یکی از بهترین ها دریافت جایزه جشنواره تائورمینا ست،دیگری هم برای فیلم دو زن در جشنواره فجر ،من دوازده بار کاندید شدم و فقط یک بار جایزه گرفتم به همین دلیل جوایز خارجی برایم ارزش داشتندو به من نشان می دادند که راه درست را طی می کنم

نیکی کریمی و برادرش
نیکی کریمی و برادرش

وضعیت تاهل و همسر نیکی کریمی

از نکات پر جستجو در بیوگرافی نیکی کریمی وضعیت تاهل و ازدواج اوست. نیکی کریمی تاکنون ازدواج نکرده و مجرد می باشد، این هنرمند 24 سال ستاره سینمای ایران بوده و همه او را عروس سینمای ایران می‌دانند اما نکته این است که عروس سینمای ایران هنوز در دنیای واقعی بله نگفته و عروس نشده است. او همیشه در جواب این سوال که: چرا نیکی کریمی ازدواج نکرده پاسخ می دهد: پرسش این نوع سوالات به دور از ادب و نزاکت است.

علایق و حقایقی درباره زندگی نیکی کریمی

از نکات خواندنی بیوگرافی نیکی کریمی علایق و حقایقی درباره ی اوست. در ادامه با ما همراه باشید.

برای نسل ما و نسل بعدتر از ما، نیکی کریمی شمایل یک بانوی موفق است. در این سال ها البته کسانی آمدند که گاهی در یک وجه خاص ستاره شدند و درخشیدند و هستند یا رفتند اما در مجموع زندگی، کار و حاشیه هایشان، چیزی بود که موفقیت شان را خدشه دار کرده است اما او همچنان در مدار نیکی ماند.

با عروس آمد و با یک زیبایی خانمانه همچنان عروس ماند. با اینکه همیشه سوپراستار سینما بود اما همانطوری که در همین مصاحبه هم گفته است هیچ وقت اسیر شهرت نشد. همچنان که هیچگاه کسی او را طوری ندید که در شأن یک ستاره نباشد.

یک ستاره پاپیولار بود اما هیچگاه رفتارش و حرف هایش و سلیقه هایش عامیانه نبود. از همان اولین فیلم هایش که در سال های آخر تین ایجری اش بود، هیچگاه رفتار تین ایجری نداشت، هر چند که همین الان هم، در کنار علاقمندان بی شمارش، تین ایجرها هم عاشقانه دوستش دارند.

معرفی و نقد و بررسی سریال کره ای های کوکی (High Cookie 2023)

خیلی زود ترجمه سرگذشت زندگی مارلون براندو را به صورت پاورقی در مجله فیلم و بعد به صورت کتاب منتشر کرد، کتابی که هم برایش به عنوان یک بازیگر درس بود و هم به عنوان یک مترجم و نویسنده.

همان سال ها و در اوج سال های اولیه جوانی در اوج شهرت قرار گرفت و با اکثر کارگردان های بزرگ کار کرد اما هیچ گاه گم نشد و گیریم کمی مغرور، اما همین غرور هم زیبنده او بود و باعث شده است برای خود حریمی درست کند تا زندگی توأمان ستاره گی و روشنفکرانه اش را تا الان هدایت کند که یک بازیگر طراز اول، یک کارگردان خوش قریحه و خوش آتیه، یک سینماگر و سینماشناس جهانی با سابقه ده ها جشنواره بین المللی، یک نویسنده و مترجم مهمتر و مهم تر از همه یک بانوی تمام عیار و موفق است. یک آبانی تمام عیار؛ بانوی موفق آبان.

ورزش حرفه ای

در بیوگرافی نیکی کریمی آمده است : برنامه روزانه ای برای ورزش دارم که تحت هیچ شرایطی آن را تغییر نمی دهم حتی روزهایی که سر فیلمبرداری هستم وقتی به خانه می روم ورزش می کنم

بدنسازی و فیتنس جزو برنامه های روزانه من است اما تنیس هم بازی می کنم

ورزش کردن نیکی کریمی

علاقه شدید نیکی کریمی به فوتبال

از نکات جالب بیوگرافی نیکی کریمی علاقه ی شدید او به فوتبال است. او یک فوتبالی به تمام معناست! طرفدار رئال مادرید و منچستر یونایتد است و بازی های حساس این دو تیم را از دست نمی دهد. او به تنیس هم علاقه دارد و بازیکن محبوبش (راجر فدرر) می باشد.

رژیم غذایی نداشته ام

هیچ وقت رژیم تغذیه زیر نظر پزشک نداشتم و خودم سعی می کنم همه چیز را رعایت کنم به هر حال سن و سال که بالاتر می رود نوع تغذیه هم باید تغییر پیدا کند

همه دوست دارند غذا و خوراکی های خوشمزه بخورند اما اگر به اندازه باشد و پرخوری نکنند مشکلی به وجود نمی آورد

خرافات و فال

من با خرافات مبارزه می کنم و به آن اعتقادی ندارم شاید تا سنی خاص فال قهوه می گرفتم اما سال هاست که این کار را انجام نداده ام

مسن ترین بازیگران مرد سینمای ایران را بشناسید

علاقه به خارج

کشور انگلستان ، خواننده ها و نوازنده های آنجا را دوست دارم بعد از آن موسیقی کانتری آمریکا را دوست دارم ، فرانسه را هم می پسندم

آلمان هم مهد موسیقی کلاسیک است و آنجا رو هم دوست دارم

سویس و کالباس

چربی ، نمک و شکر در رژیم غذایی ام جایی ندارد من فقط هفته ای یک بار گوشت می خورم و سالهاست سوسیس و کالباس مصرف نکرده ام

هفتمین تجربه

خانم کریمی در جشنواره فیلم فجر 1398 بعنوان تنها فیلمساز زن در قامت کارگردان و تهیه کنندگی حضور داشت که این فیلم هفتمین تجربه وی در فیلمسازی بود

الگوهای من

از افراد موفق زیادی الگو گرفتم ، مثلا من سال هاست اپرا وینفری را دوست دارم و همیشه مجله هایش را می خوام و یک زمانی بیشتر برنامه هایش را می دیدم تا اینکه خودم هم به شوی اپرا در شیکاگو دعوت شدم و ایشان با من مصاحبه کرد

کسانی که روی من تاثیر داشتند در دوره های مختلف فرق داشتند ، مثلا یک موقعی الگویم رومن رولان است و یک موقعی می تواند میلان کوندرا باشد

در بین زنان موفق وقتی که نوجوان بودن اوریانو فالوچی را دوست داشتم

مترجم درجه یک

از سنین نوجوانی ترجمه می کرده و به این کار علاقه فراوانی دارد. او زندگی نامه مارلون براندو را برای مجله فیلم ترجمه کرده است. او همچنین کتاب نزدیکی حنیف قریشی که هدیه از زنده یاد عباس کیا رستمی بوده را ترجمه کرده، او می گوید: وقتی این کتاب را خواندم به خودم گفتم چطور کسی در ایران این نویسنده را نمی شناسد! در سفرهای خارجی حتما به کتاب خانه می رود و کتاب می خرد.

بی توجه نیکی کریمی به اینستاگرام

او در فضای مجازی حضور دارد اما نه مثل بازیگران و خوانندگان دیگر. او به اینستاگرام و توییتر معتاد و وابسته نیست خیلی کم به صفحه خود سر می زند و گاهی پیام های دنبال کنندگان را جواب می دهد. او می گوید: هنوز فرهنگ استفاده از فضای مجازی را نداریم. هر ماه یکبار پیام ها و کامنت های خود را می خواند، فقط برای اینکه ببیند چه خبر است.

کمالگرا و موفق

نیکی کریمی اهل خراب کردن نیست! او کمال گرا است و حاضر نیست در هر نقشی بازی کند یا در هر محفلی حضور یابد. بعد از بازی در فیلم عروس پیشنهادهای زیادی دریافت کرده اما تمام آنها رد می کند و فقط با بزرگان سینما کار می کند. داریوش مهرجویی برای فیلم بانو با او تماس می گیرد و از خانم کریمی می خواهد که در نقش دوم بازی کند، او در جواب می گوید: اگر نقش اول داشتید زنگ بزنید.

معرفی امیلیا کلارک و رازهایی جالب درباره ی زندگی او

نیکی کریمی به حلال و حرام اعتقاد دارد

او زیاد مذهبی نیست اما به مرزهای اخلاقی پایبند است، دلش می خواهد آدم های اطرافش را عمیق تر بشناسد و هرگز حق کسی را نمی خورد. او معتقد است: در این جهان (حق) خوردنی نیست، یک جایی و در یک زمانی انرژی آن به خود آدم برمی گردد.

شروع فعالیت هنری نیکی کریمی

از تئاتر تا جلوی دوربین

بازیگری را از زمان مدرسه با حضور در گروه های تئاتری شروع کرد تا اینکه سال 1368 وقتی 18 ساله بود با فیلم سینمایی «وسوسه» جلوی دوربین رفت.

او هنوز هم حاضر نیست ماجرای اولین ورود خود به سینما را توضیح دهد.

نیکی کریمی در وسوسه
نیکی کریمی در وسوسه

سوپراستاری در سینما

با دومین تجربه حرفه ای اش در فیلم سینمایی «عروس» سال 1369 با ابوالفضل پورعرب بعنوان اولین ستارگان سینمای پس از انقلاب به اوج شهرت رسید.

نیکی کریمی در فیلم عروس
نیکی کریمی در فیلم عروس

او سپس در سال 1371 با فیلم «سارا» توانست جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره های سن سباستین و نانت فرانسه را به دست آورد.

نیکی کریمی در فیلم سارا
نیکی کریمی در فیلم سارا

نیکی کریمی در همان سال برای تحصیل در رشته طراحی لباس به آمریکا رفت و تا زمان بازی در فیلم« پری» اثر داریوش مهرجویی به ایران بازنگشت. بازی نیکی کریمی در این فیلم که اقتباسی از کتاب« فرنی و زویی» اثر سلینجر بود مورد توجه قرار گرفت و برای بار سوم در جشنواره فیلم فجر نامزد سیمرغ بلورین شد.

بازی در تلویزیون

خانم کریمی با سریال «زندگی» در سال 1374 وقتی 24 ساله بود وارد قاب تلویزیون شد و تابحال 4 سریال بیشتر برای تلویزیون بازی نکرده است.

نیکی کریمی در سریال کیمیا
نیکی کریمی در سریال کیمیا

سیمرغ با فیلم دو زن

کریمی پس از همکاری با کارگردان هایی چون ابراهیم حاتمی کیا ، بهروز افخمی و داریوش فرهنگ سال 1377 در فیلم «دو زن» به کارگردانی تهمینه میلانی بازی کرد.

نیکی کریمی در فیلم دو زن
نیکی کریمی در فیلم دو زن

نیکی کریمی با بازي در این فیلم، به هنرپیشه ثابت چند فیلم بعدی تهمینه میلانی تبدیل شد و این همکاری تا فیلم« واکنش پنجم» ادامه یافت. نیکی کریمی برای پنجمین بار برای فیلم« دو زن» نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد و جایزه بهترین بازیگر زن را بخاطر بازي در همین فیلم از فستیوال تائورمینا ایتالیا گرفت ، همکاری او با میلانی تا سال 1381 ادامه دار بود.

بیوگرافی بهزاد فراهانی

از دستیاری تا مستندسازی

در سال 1379 دستیار عباس کیارستمی در مستند A.B.C. Africa شد سپس در سال 1380 اولین فیلم مستند خود را با نام «داشتن یا نداشت» ساخت.

موضوع مستند داشتن یا نداشت مربوط به زوج های نابارور بود که با همکاری کلینیک رویان ساخته شد و توانست در جشنواره باران بهترین فیلم مستند انتخاب شود

شروع کارگردانی

نیکی کریمی در سال 1380 فیلم کوتاه مستندی با مضمون نازایی با عنوان داشتن یا نداشتن ساخت که برنده جایزه باران شد و در سال 1383 اولین فیلم بلندش به نام یک شب را کارگردانی کرد.

در سال 1381 در دو فیلم دیوانه ای از قفس پرید به کارگردانی احمدرضا معتمدی و واکنش پنجم به کارگردانی تهمینه میلانی بازی کرد که به خاطر بازی در این دو فیلم جایزه سیمرغ بلورین جشنواره فجر را گرفت.

نیکی کریمی برای نخستین بار در فیلم« باج خور» اثر« فرزاد مؤتمن» در یک نقش خاکستری بازي کرد.

در سال 1383 اولین فیلم بلندش به نام یک شب را کارگردانی کرد. این فیلم به خاطر شرایط ممیزی در ایران اکران نشد ولی در جشنواره های معتبر خارجی درخشید از جمله در جشنواره فیلم کن مورد توجه قرار گرفت.

نیکی کریمی فیلم بعدی خود به نام چند روز بعد را در سال 1385 و در شرایطی ساخت که هنوز تکلیف اکران یک شب در هاله ای از ابهام قرار داشت نیکی کریمی در فیلم دوم خود بازی هم کرد و فیلمی قابل قبول و تحسین شده کارگردانی کرد ولی باز این فیلم هم به خاطر مسائل ممیزی در ایران هنوز اکران نشده است. سومین فیلم نیکی کریمی با نام سوت پایان در سال 1389 خورشیدی ساخته شد. این فیلم در جشنواره‌های جهانی موفق ظاهر شد و در جشنواره‌های پوسان کره جنوبی، دوربان آفریقای جنوبی، وزول فرانسه، سیدنی، دبی، کلکته، چنای هند، مانهایم آلمان، پراگ جمهوری چک به نمایش درآمد. این فیلم توانست جایزه اصلی جشنواره‌مان‌هایم آلمان و سه جایزه از جشنواره وزول فرانسه کسب کند.

شایسته ایرانی و تجربه ی بازی او در نقش تراجنسیتی

نیکی کریمی در تله تئاتر خرده جنایت های زن و شوهری برای اولین بار در یک کار تلویزیونی حاضر شد.

عکاسی نیکی کریمی

نیکی کریمی همچنين در حرفه عکاسی نیز فعالیت دارد. او تاکنون چند نمایشگاه عکس از کارهای خود، برپا کرده است. نیکی کریمی تاکنون سبک های مختلف عکاسی همچون پرتره و… را تجربه کرده است.

از سال 1376 عکاسی را کنار عباس کیارستمی شروع کرد و در این سال ها بصورت مداوم عکاسی طبیعت کرد که نتیجه آن برگزاری 4 نمایشگاه در ایران و 1 نماشگاه در امارات بود

به تمام زمینه های عکاسی علاقه دارم ، عکاسی فیلم را هم نگاه می کنم ، کارهای که بچه ها انجام می دهد و حتی عکاسی پرتره برایم جذاب است

عکاسی نیکی کریمی

فعالیت نیکی کریمی در ترجمه کتاب

نیکی کریمی کنار بازیگری ، کارگردانی ، تهیه کنندگی کار ترجمه نیز می کند و تابحال 5 کتاب با ترجمه او چاپ شده و 1 کتاب هنوز موفق به کسب مجوز نشده است

  • عشق زمان غم (بر اساس ۱۰ داستان کوتاه از حنیف قریشی) [مجوز نشر آن صادر نشده‌است]
  • مجموعه اشعار یکصد شاعر زن چینی
  • نور ماه بر درختان کاج (ذن هایکو، اثر جاناتان کلمنتس)، ۱۳۸۵
  • نزدیکی (رمان، اثر حنیف قریشی)، ۱۳۸۴
  • بار دیگر، تولدی دیگر (اشعار برگزیده فروغ فرخزاد همراه با برگردان اشعار به انگلیسی و لوح فشرده محتوای دکلمه اشعار توسط نیکی کریمی)، ۱۳۸۳
  • آوازهایی که مادرم به من آموخت (زندگی‌نامه مارلون براندو اثر رابرت لینزی)، ۱۳۸۰

داوری های نیکی کریمی

  • پنجاه و هفتمین جشنواره فیلم پرتقال طلایی آنتالیا، ترکیه (۱۳۹۹)
  • دومین جشنواره بین‌المللی عکاسی «نگاه آبی»، تهران (۱۳۹۷)
  • سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم استانبول، ترکیه (۱۳۹۵)
  • سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، بخش سودای سیمرغ، تهران (۱۳۹۴)
  • نخستین جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج، کیش (۱۳۹۴)
  • شصتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «وایادولید» (سمینسی)، اسپانیا (۱۳۹۴)
  • نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «شب‌های سیاه» تالین (رئیس هیئت داوران)، استونی (۱۳۹۴)
  • دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم باتومی، گرجستان (۱۳۹۴)
  • پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، تهران (۱۳۹۴)
  • بخش بین‌الملل سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر، تهران (۱۳۹۴)
  • بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم کلکته، هند (۲۰۱۴)
  • چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم پروین اعتصامی، تهران (۱۳۹۳)
  • پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم ادینبرو (رئیس هیئت داوران)، ادینبرو، اسکاتلند (۲۰۱۴)
  • دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم پونا، هند (۲۰۱۴)
  • بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان، اصفهان (۱۳۹۲)
  • بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم پراگ، جمهوری چک (۲۰۱۳)
  • ششمین جشنواره فیلم ابوظبی (۲۰۱۲)
  • دهمین دوره جشن تصویر سال، تهران (۱۳۹۱)
  • چهل و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم پرتقال طلایی آنتالیا، ترکیه (۲۰۱۱)
  • چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، تهران (۱۳۹۰)
  • چهل و چهارمین جشنواره فیلم کارلووی واری، جمهوری چک (۲۰۰۹)
  • چهارمین دوره جایزه ادبی والس (۱۳۸۷)
  • پنجمین جشنواره فیلم دبی (۲۰۰۸)
  • سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم هند، گوا (۲۰۰۸)
  • چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آسیایی در وزول، فرانسه (۲۰۰۸)
  • بخش فیلم کوتاه شصتمین جشنواره فیلم کن، فرانسه (۲۰۰۷)
  • پنجاه و هفتمین دوره جشنواره فیلم برلین (۲۰۰۷)
  • بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم دوربان، آفریقای جنوبی (۲۰۰۷)
  • هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه ازمیر، ترکیه (۲۰۰۶)
  • سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ریکیاویک(رئیس هیئت داوران)، ایسلند (۲۰۰۶)
  • پنجاه و هشتمین جشنواره فیلم لوکارنو، سوئیس (۲۰۰۶)
  • جشنواره فیلم دهلی، هند (۲۰۰۶)
  • جشنواره بین‌المللی فیلم دمشق (۲۰۰۴)
  • جشنواره فیلم رن، فرانسه (۲۰۰۳)
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم نفت (۱۳۸۲)
  • چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم تسالونیکی، یونان (۲۰۰۲)
فیلم بدون قرار قبلی اثر جدید بهروز شعیبی؛ سفری از آفاق به انفس

جوایز و افتخارات نیکی کریمی

در ادامه بیوگرافی نیکی کریمی مروری میکنیم بر جوایز دریافتی او:

خارجی

  • برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم‌های ایرانی تورنتو برای بازی در فیلم آذر (۲۰۱۷)
  • برنده تندیس کلوزآپ طلایی و لوح تقدیر جشنواره فیلم شید برای بازی در فیلم آذر (۲۰۱۷–۱۳۹۶)
  • برنده تندیس کلوزآپ طلایی و لوح تقدیر جشنواره فیلم شید برای تهیه‌کنندگی در فیلم آذر (۲۰۱۷–۱۳۹۶)
  • برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره براتیسلاوا، برای بازی در فیلم چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت (۲۰۱۵-اسلواکی)
  • برنده جایزه بهترین فیلم از جشنواره بین‌المللی فیلم مانهایم-هایدلبرگ برای کارگردانی فیلم سوت پایان (آلمان، ۲۰۱۲)
  • برنده جایزه امیل گوئیمت از جشنواره بین‌المللی فیلم وزول برای کارگردانی فیلم سوت پایان (فرانسه، ۲۰۱۲)
  • برنده جایزه اینالکو داوران از جشنواره بین‌المللی فیلم وزول برای کارگردانی فیلم سوت پایان (فرانسه، ۲۰۱۲)
  • برنده جایزه دبیرستان از جشنواره بین‌المللی فیلم وزول برای کارگردانی فیلم سوت پایان (فرانسه، ۲۰۱۲)
  • نامزد دریافت جایزه چرخ طلایی از جشنواره بین‌المللی فیلم وزول برای کارگردانی فیلم سوت پایان (فرانسه، ۲۰۱۲)
  • نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم دوبی برای کارگردانی فیلم سوت پایان (۲۰۱۱)
  • نامزد دریافت جایزه بزرگ در جشنواره بین‌المللی فیلم فریبورگ برای کارگردانی فیلم چند روز بعد (سوئیس، ۲۰۰۷)
  • برنده جایزه عصای سفید از جشنواره فیلم تورین برای کارگردانی فیلم یک شب (ایتالیا، ۲۰۰۵)
  • نامزد دریافت جایزه الکساندر طلایی در جشنواره بین‌المللی فیلم تسالونیکی برای کارگردانی فیلم یک شب (یونان، ۲۰۰۵)
  • برنده جایزه بهترین بازیگر از جشنواره فیلم قاهره (۲۰۰۱) برای بازی در فیلم نیمه پنهان (تهمینه میلانی)
  • برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم تائورمینا (ایتالیا، ۱۹۹۹) برای بازی در فیلم دو زن
  • برنده جایزه صدف نقره‌ای برای نقش اول زن به‌طور مشترک از چهل و یکمین جشنواره فیلم سن سباستین (اسپانیا، ۱۹۹۳) برای بازی در فیلم سارا
  • برنده جایزه مونگولفیه نقره‌ای برای نقش اول زن به‌طور مشترک از یازدهمین جشنواره سه قاره نانت (فرانسه، ۱۹۹۲) برای بازی در فیلم سارا
همه چیز در باره کرونا پانته آ بهرام

داخلی

جشنواره فیلم فجر

  • نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم برای فیلم آتابای، سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر – (۱۳۹۸)
  • نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی برای فیلم آتابای، سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر – (۱۳۹۸)
  • برنده دیپلم افتخار «جایزه ویژه هیئت داوران» در بخش سودای سیمرغ برای مجموعه بازی‌های وی(فیلم های مرگ ماهی وچهارشنبه ۱۹ اردیبهشت) وکارگردانی فیلم شیفت شب، سی و سومین جشنواره فیلم فجر – (۱۳۹۳)
  • نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم من همسرش هستم، سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر – (۱۳۹۰)
  • برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای فیلم دیوانه‌ای از قفس پرید و واکنش پنجم، بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر – (۱۳۸۱)
  • برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم دو زن، هفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر – (۱۳۷۷)
  • نامزد دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم دو زن، هفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر – (۱۳۷۷)
  • نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم روانی، شانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر – (۱۳۷۶)
  • نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم پری، سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر – (۱۳۷۳)
  • نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم سارا، یازدهمین دوره جشنواره فیلم فجر – (۱۳۷۱)
  • نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم عروس، نهمین دوره جشنواره فیلم فجر – (۱۳۶۹)

جشن خانه سینما

  • برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم دو زن، سومین دوره جشن خانه سینما – (۱۳۷۸)
  • نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم ستاره است، یازدهمین دوره جشن خانه سینما – (۱۳۸۶)
  • نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم واکنش پنجم، هفتمین دوره جشن خانه سینما – (۱۳۸۲)
  • نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم نیمه پنهان، پنجمین دوره جشن خانه سینما – (۱۳۸۰)
  • نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم نسل سوخته، چهارمین دوره جشن خانه سینما – (۱۳۷۹)
تصاویر جالب از استایل بازیگران زن در حاشیه جشن حافظ

جشن دنیای تصویر

  • نامزد دریافت تندیس حافظ بهترین بازیگر زن سینما برای فیلم چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت از شانزدهمین دوره جشن دنیای تصویر(۱۳۹۵)
  • نامزد دریافت تندیس حافظ بهترین بازیگر زن سینما برای فیلم دیوانه ای از قفس پرید از هفتمین دوره جشن دنیای تصویر(۱۳۸۲)
  • برنده تندیس حافظ بهترین بازیگر زن برای فیلم نیمه پنهان از پنجمین دوره جشن دنیای تصویر (۱۳۸۰)
  • برنده تندیس حافظ بهترین بازیگر زن برای فیلم دو زن از سومین دوره جشن دنیای تصویر (۱۳۷۸)
  • برنده تندیس حافظ بهترین بازیگر زن برای فیلم روانی از دومین دوره جشن دنیای تصویر (۱۳۷۶)

دیگر

  • برنده جایزه بهترین بازیگر زن برای بازی در فیلم زن دوم، اولین جشنواره بین‌المللی فیلم کیش (۱۳۹۰)

فیلم های نیکی کریمی

در ادامه بیوگرافی نیکی کریمی مروری میکنیم بر آثار سینمایی و تلویزیونی خانم بازیگر.با ما همراه باشید.

نیکی کریمی در سینما

سالعنواننقشتوضیحات
۱۳۶۸وسوسهگوهر
۱۳۶۹عروسمهین ناظری
۱۳۷۰ردپای گرگنگین
۱۳۷۱ساراسارا
۱۳۷۳پریپری
۱۳۷۳جهان‌پهلوان تختیهمسر کارگردان
۱۳۷۴بوی پیراهن یوسفشیرین
۱۳۷۴سایه به سایهگیلا
۱۳۷۴برج مینومینو
۱۳۷۶روانیمریم
۱۳۷۶باد و شقایق
۱۳۷۷سیب سرخ حواندا
۱۳۷۷دو زنفرشته
۱۳۷۸نسل سوختهستاره
۱۳۷۸میکس
۱۳۷۸دختران انتظارروشنک
۱۳۷۸بازیگررویا
۱۳۷۹ای‌بی‌سی آفریقادستیار کارگردان
۱۳۷۹هزاران زن مثل منشهرزاد
۱۳۸۰نیمه پنهانفرشته
۱۳۸۱واکنش پنجمفرشته
۱۳۸۱دیوانه‌ای از قفس پریدیلدا
۱۳۸۲باج‌خوررعنا
۱۳۸۴یک شبکارگردان و نویسنده
۱۳۸۴نوک برجلیلا
۱۳۸۴شام عروسیمیترا
۱۳۸۴ستاره‌ها ۲: ستاره‌استفرزانه مشرقی
۱۳۸۴چه کسی امیر را کشت؟زیبا
۱۳۸۴پرونده هاوانازویا فانی
۱۳۸۴بربادرفتهتهمینه
۱۳۸۵سه زنمینو
۱۳۸۵چند روز بعدشهرزادهمچنین نویسنده و کارگردان
۱۳۸۶زن‌ها فرشته‌اندنازنین
۱۳۸۶زن دوممهتاب
۱۳۸۶جعبه موسیقیمادر علی
۱۳۸۷محاکمه در خیاباننسیم
۱۳۸۷شبانه‌روزمرجان
۱۳۸۷شیرینخودش
۱۳۸۷دو خواهرمهتاب
۱۳۸۷خیابان بیست و چهارمروانکاو
۱۳۸۷بیدارییاسمن
۱۳۸۷آقای هفت‌رنگفیروزه
۱۳۸۸همبازینغمه
۱۳۸۸شکلات داغبانو
۱۳۸۸سلام بر عشقمیترا
۱۳۸۹دموکراسی تو روز روشناحسانی
۱۳۸۹جرمعاطفه
۱۳۸۹خیابان‌های آرامخبرنگار
۱۳۸۹در امتداد شهرفریبا
۱۳۸۹سوت پایانسحرهمچنین نویسنده کارگردان
۱۳۹۰من همسرش هستمشهلا
۱۳۹۰تلفن همراه رئیس‌جمهورخانم طیبی
۱۳۹۱بشارت به یک شهروند هزاره سومصفایی
۱۳۹۱روزی روزگاری فوتبالمستند؛ کارگردان
۱۳۹۲لاله
۱۳۹۲زندگی جای دیگری استشهرزاد
۱۳۹۲تمشکهما
۱۳۹۳مرگ ماهیتهمینه
۱۳۹۳چهارشنبه ۱۹ اردیبهشتلیلا
۱۳۹۳شیفت شبرؤیاهمچنین تهیه‌کننده و کارگردان
۱۳۹۴ربوده‌شدهمینا
۱۳۹۵کمدی انسانی
۱۳۹۵آذرآذرهمچنین تهیه‌کننده
۱۳۹۶شاید عشق نبود
۱۳۹۶آستیگماتمعلم
۱۳۹۸آتابایتهیه‌کننده و کارگردان
۱۳۹۹داشتن یا نداشتنمستند؛ کارگردان
TBAدسته دختراندر دست ساخت
بیوگرافی و حقایقی که از میترا حجار نمیدانید ؛ از هالیوود تا آتش بس2

نیکی کریمی در تلویزیون

سالعنواننقشتوضیحات
۱۳۷۴زندگی
۱۳۸۷خرده جنایت‌های زن و شوهری
۱۳۹۲سرزمین مادریشاپرک
۱۳۹۴کیمیامحبوبه ملکیفاز ۱–۲
۱۳۹۷ممنوعهپروانه اسدزادهنمایش خانگی
۱۳۹۹آقازادهتینا فضلی‌رادنمایش خانگی

تئاترهای نیکی کریمی

سالعنواننقشمحل برگزاری
۱۳۹۲شام با دوستانتماشاخانه ایرانشهر
۱۳۹۴عاشقانه‌های ناآرامتالار وحدت
۱۳۹۸عروس مردگانویکتوریاتهران رویال هال هتل اسپیناس پالاس

صفحه اینستاگرام نیکی کریمی

در آخر نیز مروری داریم بر فعالیت هاي اینستاگرامی نیکی کریمی. برای آشنایی بیشتر با بیوگرافی نیکی کریمی او را در صفحه ی اینستاگرامش دنبال کنید. او 3ونیم فالوور و بیش از900 پست در اینستاگرام دارد که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی نیکی کریمی و فعالیت های هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی نیکی کریمی و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی نیکی کریمی ، به اینستاگرامش مراجعه کنید.

آلبوم تصاویر نیکی کریمی

در این مطلب از بازیگرآنلاین مروری کردیم بر بیوگرافی نیکی کریمی .در ادامه تصاویری جذاب از او را میبینیم.

عکس کودکی نیکی کریمی عکس زیر خاکی از نیکی کریمی نیکی کریمی جایزه نیکی کریمی تیپ استقلالی نیکی کریمی امیر آقایی، نیکی کریمی، وحید جلیلوند و ابرتو باربرا در فرش قرمز ونیز نیکی کریمی و پدرش عکس نیکی کریمی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 35 کشف حجاب نیکی کریمی در جشنواره برلین نیکی کریمی و مادرش نیکی کریمی در جشنواره فیلم دبی نیکی کریمی در جشنواره فیلم کن نیکی کریمی در جشنواره فیلم ونیز نیکی کریمی در جشنواره هند نیکی کریمی در فیلم آذر نیکی کریمی در فیلم دیوانه ای از قفس پرید نیکی کریمی در نشست فیلم شیفت شب نیکی کریمی مدل مون بلان ویوین، خواهر‌ زاده نیکی کریمی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا