اخبار دیگران

نکات مهم قبل از خرید آهن آلات

آهن آلات از پر مصرف ترین فلزات و مصالح مورد نیاز برای ساخت و ساز است. ازآهن برای ساخت مقاطع فولادی که در صنعت نیز نیز کاربردیست استفاده می شود. برای این که بهترین خرید را دراین زمینه داشته باشید لازم است نکات مهمی را درمورد خرید مقاطع فولادی بدانید.

تیر آهن، میلگرد و …   را می توان به عنوان آهن آلات پر استفاده برای ساختمان سازی نام برد. ورق سیاه نیز جز موارد پرمصرف  برای ساخت انواع سوله و موارد صنعتی است. در ادامه به ذکرنکات مهم قبل از خرید آهن آلات خواهیم پرداخت :

تیرآهن

فلز آهن از نظرجرمی بیشترین عنصرسازنده زمین به حساب می آید همچنین پرکاربرد ترین فلز موجود در جهان است و در اکثر صنایع جهان استفاده می شود. یکی از کاربردی ترین آلیاژهای آهن فولاد نام دارد. تیرآهن جزو پرکاربردترین مقاطع فلزی ساختمانی محسوب می شود و نحوه تولید این مقاطع فلزی به شکل H می باشد. یکی از متداول ترین روش های تولید تیرآهن نورد گرم است. تیرآهن با توجه به نیاز صنایع مختلف در ارتفاع های (بال) مختلف و عرض های (جان) متفاوت تولید می گردد .

انواع مختلف تیر آهن :

  • تیر آهن H
  • تیر آهن IPB
  • تیر اهن INP
  • تیرآهن لانه زنبوری ( تیرآهنی است که برش آن به شکل ذوزنقه ای و دارنده ی حفره های خالی است)  است.

قیمت تیرآهن به عوامل مختلف مانند برندها و سایزهای مختلفی که تولید می شود بستگی دارد. سایز تیرآهن با توجه به نیاز مصرف کننده قابل تغییراست. برای مثال وزن، ارتفاع و ضخامت جان  شاخه 1 متری با 12 متری متفاوت است. تیرآهن در سایزهای 30 ، 27 ، 24 ، 22 ، 20 ، 18 ، 16 ، 14 ، 12 ، 10 تولید می شود. اکنون به معرفی کارخانه های تولید می پردازیم :

  • کارخانه ذوب آهن اصفهان
  • کارخانه فولاد ناب تبریز
  • کارخانه فولاد خوزستان
  • کارخانه فولاد شاهین بناب
  • کارخانه فولاد فایکو
  • کارخانه فولاد کوثر اهواز
  • کارخانه فولاد آریا ذوب
  • کارخانه فولاد کرمانشاه
  • کارخانه آریان فولاد
تکنیک خرید و فروش ضایعات در تهران

بزرگترین و قدیمی ترین تولیدکننده فولاد در ایران کارخانه ذوب آهن است، علت محبوبیت بالای محصولات تولید شده این کارخانه کیفیت بالای محصولات این کارخانه است.  پیشنهاد ما برای شما این است که هنگام خرید تیرآهن به استاندارد ها اهمیت دهید و به کیفیت محصول دقت داشته باشید.  به دلیل نوسانات شدید قیمت در بازار آهن می توانید قیمت تیرآهن را از کارشناسان بورس آهن پیگیری کنید.

ورق سیاه

ورق سیاه در دسته  مقاطع فولادی قرار می گیرد که در صنعت خودرو، سوله  سازی، ساختمان سازی، صنایع فلزی سنگین و … کاربرد دارد.

روش ساخت ورق سیاه نیز نورد گرم است . برای تولید ورق با ضخامت کم از روش نورد گرم استفاده می شود . ورق های نورد گرم به دلیل ذوب اجزای تشکیل دهنده ورق در دمای بالا رنگ محصول مات می شود و به دلیل ظاهر تیره رنگی که دارد اصطلاحا ورق سیاه نام گذاری شده است . ورق سیاه در تولید انواع پروفیل باز، پروفیل بسته، پروفیل Z  و سپری و …. کاربرد دارد . قيمت پروفيل نسبت به ورق مشخص مي شود

از مهم ترین  کارخانجات تولید ورق سیاه می توان به کارخانجات فولاد مبارکه، فولاد کاویان، فولاد صبا، فولاد اکسین اشاره کرد .

ورق سیاه را معمولا با استاندارد ST37 می شناسند، ورق سياه 37ST بيشتر براي مصارف ساختماني مصرف مي گردد. ورق سیاه را در ضخامت های مختلف تولید می کنند ولی  ابعاد رایج ورق سیاه در بازار از 1.5 میلی متر تا 100 میلی متر متغیر است.  ورق سیاه  از نظر ابعاد در دو حالت کلی فابریک و رول دسته بندی می شود. حالت فابریک بستگی  به سفارش مشتری  دارد  و در ابعاد مختلف تولید می گردد. با این حال برخی از ابعاد در بازار معمول تر است. ابعاد این محصول از 1000*2000 میلی متر تا 2000*6000 میلی متر در بازار موجود است.

آزمون تافل هوم ادیشن برای دانشگاه های استرالیا

قیمت ورق سیاه به استاندارد و وزن آن در جدول وزنی بستگی داشته و طبق آن تعیین می شود.

میلگرد

میلگرد از پر اهمیت ترین مقاطع فولادی مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی است. میلگرد در آرماتور بندی ساختمان نقش کلیدی دارد بنابراین قبل از خرید میلگرد به نکات مهم دقت کنید.

میلگرد را به دو صورت ساده و آجدار بر اساس استاندارد های موجود تولید می کنند. میلگرد A2  و A3  و A4  مربوط به نوع میلگرد آجدار می باشد و نوع آج روی میلگرد را نشان می دهد. معمولا میلگرد در طول 6 متری  و 12 متری وکلاف  تولید می گردد. به طور کلی مقاطع فولادی به دو شکل کلاف و شاخه ای بسته بندی و به بازار عرضه می گردند.

سبک یا سنگین بودن ازاستاندارد های دیگر میلگرد است. میلگرد سبک به میلگردی گفته می شود که وزن آن از وزن استاندارد پایین تر است و کیفتیتی پایین تر نسبت به آن دارد. میلگرد سنگین در واقع همان میلگرد استاندارد است که جز دسته بندی اول قرار نمیگیرد .

قطر میلگرد که اصطلاحا سایز میلگرد گفته می شود از سایز 8 تا 40 میلیمتر تولید می شود. در کارخانه های مختلف سایز های مختلف تولید می شود و ممکن است یک کارخانه تمامی سایز ها را تولید نکند. میلگردی که طول آن بین 3 تا11.7 متر باشد و از طول  استاندارد 12 متر کوتاه تر باشد را میلگرد نرمال گویند.

در حال حاضر کارخانجات مختلفی در زمینه تولید میلگرد فعالیت می کنند. با این وجود با کیفیت ترین و مرغوب ترین میلگرد حاضر در کشور میلگرد ذوب آهن اصفهان است که در بازار اصطلاحا به آن میلگرد ذوبی گویند.

راهنمایی سفارش و خرید هولوگرام های امنیتی و ضدجعل

قیمت میلگرد را با توجه به استاندارد و سایز آن می توان از جدول وزنی  به دست آورد و برای خرید میلگرد به صورت عمده می توانید از کارخانه تولید کننده و یا از شرکت های بازرگانی اقدام نمایید. مشاورین متخصص سایت بورس آهن می توانند شما را در خرید انواع آهن آلات در ابعاد و سایز های مختلف راهنمایی کنند.  با ما تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا