اخبار بازیگراناخبار دیگرانبازیگران ایرانیبازیگران مرد

ماجرا سیمرغ بهرام رادان چه بود؟

سیمرغ بهرام رادان بازيگر سينما و برگزيده‌ي سيمرغ بلورين بهترين بازيگر مرد جشنواره‌ي بيست و پنجم، طي نمابري به ايسنا نسبت به واكنش خود در هنگام دريافت جايزه توضيحاتي را ارائه داد.سیمرغ بهرام رادان برای سنتوری بوده است.سیمرغ بهرام رادان با ارزش است.

بهرام رادان در جشنواره فجر - سیمرغ بهرام رادان

سیمرغ بهرام رادان

اين توضيحات كه طي نمابري به اين خبرگزاري ارسال شده است به شرح زير است:

«چشمها را بايد شست …. جور ديگر بايد ديد…

پيشا پيش از محضر استاد عزيزم جناب نصيريان و هم‌چنين دوست گرامي آقاي هنرمند و ساير اعضاي هيات محترم داوري و تمامي جامعه‌ي سينمايي كشور پوزش مي‌طلبم ( چنان چه از رفتار من برداشتي اهانت‌آميز داشته‌اند، شايد به‌قول برخي اين نكات در جاي ديگري بايد گفته مي‌شد) گرچه به دلايل ذيل يقين دارم كه رفتار من نه تنها اهانت‌آميز نبوده، بلكه درجهت حمايت از سينماي ملي بوده است.

پست اینستاگرام بهرام رادان - سیمرغ بهرام رادان

  بیشتر بخوانید: ناگفته های زندگی و بیوگرافی بهرام رادان و ماجرای حمایت او از همجنسگرایان

سیمرغ بلورین بهرام رادان

در پايان قضاوت را به خود اين عزيزان واگذار مي‌كنيم:

ــ هر كس كه اثري خلق مي‌كند، دوست دارد كه اثرش مورد قضاوت عادلانه قرار گيرد. در اكثر مواقع پس از داوري‌ها عده‌اي كه جايزه نگرفته‌اند، سر به عصيان برمي دارند و داوري‌ها را نقد مي‌كنند و از اين كه جايزه نگرفته‌اند، شكايت دارند. اما دوستان، حكايت من حكايت ديگري بود.

زماني كه براي فيلم سنتوري كانديدا شدم، حقيقتا تعجب نكردم! اما زماني كه ديدم اين فيلم فقط در دو رشته نامزد دريافت جايزه شده، شگفت زده شدم. چرا كه بنا به گفته‌ي بسياري از كارشناسان اين فن، سنتوري بهترين فيلم آقاي مهرجويي است. حالاچرا هيات محترم داوران امسال نظر ديگري داشت، بحث سليقه است و اين مقال، مجال آن نيست.

بازی متفاوت لادن مستوفی در کنار بازیگران مرد جذاب سینمای ایران در سریال گناه فرشته

درخواست اين جانب از هيات محترم داوران براي بازبيني فيلم در خلوتشان نه طعنه بود و نه كنايه. تنها درخواستي بود و طرح اين مساله كه اگر يكبار ديگر در خلوت خود و به دور از هياهو و با آرامش بيشتر سنتوري را ببينيد، آيا هم‌چنان بر رأي خود هستيد و اين فيلم را شايسته‌ي كانديداهاي بيشتر مي‌دانيد يا خير؟ آيا اين توهين است؟ اگر تشكيك در رأي صادره وجود داشته باشد، توهين به حساب مي‌آيد… !

بهرام رادان با کاپشن چرم - سیمرغ بهرام رادان

اولین سیمرغ بهرام رادان

– آن چه از وانهادن سيمرغ برروي زمين بيان شد، سخني مبهم بود در باب بي‌احترامي به سيمرغ !!!

اولا كه من اصولا با مقدس كردن هر چيزي و شي و اسمي مخالفم و آن را توهين آشكار به مقدسات واقعي مي‌دانم. در ثاني نمي‌خواستم موقع صحبت كردن سيمرغ را در آغوش بگيرم، چون آن را متعلق به همه‌ي عوامل فيلم مي‌دانستم. از طرفي ديگر چون در كنار ميكروفون ميزي تعبيه نشده بود، در اين فكر بودم كه جايي براي جايزه‌ام پيدا كنم .

بعد از آن كه خسروي(شكيبايي) نازنينم هنگام رفتن روي سن، آن را بوسيد، به اين فكر كردم كه سن براي اهل هنر مكان با ارزشي است و بسياري از بزرگان و پيشكسوتان زيباترين تواضعشان بوسيدن خاك صحنه بوده، پس قراردادن جايزه روي سن و فرش قرمز پهن شده روي آن نه تنها توهين نيست، بلكه كاري ست درباب احترام و ارزش گذاشتن به سيمرغ !!!

بهرام رادان با کت مشکی - سیمرغ بهرام رادان

لحظه دریافت سیمرغ بهرام رادان

– گفتم مهرجويي بزرگ بي‌نياز از جايزه است و برخي ناراحت شدند! هنوز هم اين باورم كه جايزه نيازمند مهرجويي ست.

بازیگران و ستارگان زن موفق متولد دهه 50 چه کسانی هستند؟

– دوستان عزيز و منتقدان محترم، خوب مي‌دانند كه در اين هفت سالي كه در خانواده‌ي سينما هستم، هيچ وقت عضو فرقه‌اي و گروهي و باندي نبوده و نيستم و هميشه مستقل فكر كردم و مستقل حرف زدم و مستقل كار كردم. از اين به بعد هم اين چنين خواهد بود.

– در انتها با ايمان و يقين به آن چه گفته‌ام، از خداوند متعال تقاضا دارم، كمالات و اداراك و انسانيت را آن چنان در نهاد ما پرورش دهد تا هميشه از سوء تفاهم ها بدور باشيم و خوش بينانه به وقايع اطراف نگاه كنيم و به ياري هم در راه تعالي فرهنگمان بكوشيم.

آمين . بهرام رادان.26 بهمن 85 »

بهرام رادان با کاپشن چرم - سیمرغ بهرام رادان

سیمرغ بهرام رادان سنتوری

 “بهرام رادان” بازیگر سینما و خواننده متولد 8 اردیبهشت سال 1358 در تهران است.
رادان فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی است و دوره بازیگری خود را در آموزشگاه هیوا فیلم گذرانده است.
رادان در سال 1378 برای بازی در فیلم “شورعشق” ساخته نادر مقدس انتخاب شد.
بازیگر سینما در فیلم شورعشق به خاطر چهره‌اش شناخته شد اما در فیلم‌های دیگر برای ایفای نقش تجربه کسب کرد و اطلاعات بازیگری‌اش را تکمیل کرد.
“بهرام رادان” در چهارمین ایفای نقش خود و در فیلم “آواز قو” کاندید دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد در پنجمین جشن خانه سینما شد و سپس موفق به دریافت سیمرغ بلورین نقش اول مرد شد.
بنابر این گزارش اعطای سیمرغ به بهرام رادان با انتقاداتی مواجه شد.
خوانندگی شغل دیگر بهرام رادان است، وی در یک آلبوم موسیقی به نام “روی دیگر” به خوانندگی پرداخته است که جزو آلبوم‌های پرفروش سال 91 شد.
فعالیت سینمایی بهرام رادان از سال 79 آغاز شد . چند نمونه از فیلم‌های رادان بازیگر آن بوده است: “آواز قو”، “رززرد”، “شمعی در باد”، “تقاطع”، “سنتوری“، “بی پولی”، “گیلانه”، “راه آبی ابریشم”، “یکی از ما دو نفر” ، “پل چوبی” و “تراژدی” است.
بهرام رادان یک بار در نوجوانی به آمریکا رفته و چون علاقمند به وطن خود بوده است در آنجا نمی‌ماند و باز میگرددد.
بهرام رادان با کاپشن چرم - سیمرغ بهرام رادان
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا