اخبار بازیگراناخبار داغ بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زن
موضوعات داغ

خداحافظی پروانه معصومی از بازیگری تا پایان کرونا

خداحافظی پروانه معصومی ـ ایفاگر نقش گیلسو در سریال «در کنار پروانه ها» ـ این مجموعه را یک ملودرام آرامش بخش خواند و گفت: از اینکه قبول کردم با این سریال همراه شوم راضی ام؛ چراکه این کار آرامش خاصی برایم دارد؛ این در حالی است که متاسفانه همه سریال های تلویزیون به نوعی تنش زا شده اند.

پروانه معصومی در سریال در کنار پروانه ها - خداحافظی پروانه معصومی

  بیشتر بخوانید: بیوگرافی پانته آ بهرام و جدیدترین عکس های او و ماجرای کشف حجابش در جشنواره فجر

خداحافظی پروانه معصومی

این بازیگر باسابقه در گفت و گویی با ایسنا خاطرنشان کرد: تصویربرداری «در کنار پروانه ها» همچنان در شمال کشور ادامه دارد و ما هنوز مشغول بازی هستیم. ابتدا به دلیل مضمون و قصه قرآنی و پیامی که این کار برای مخاطبان داشت، قبول کردم تا ایفای نقش داشته باشم و سپس اینکه کار کردن با داریوش یاری واقعا برایم مهم بود.

اکنون وقتی سریال را هرشب تماشا می کنم واقعا خوشحالم که حضور داشتم و خودم راضی ام؛ چراکه جدای از سرسبزی خطه شمال، فکر می کنم کار و قصه یک نوع آرامشی برای مخاطب دارد.

وی ادامه داد: نقش گیلسو در این سریال یکی از نقش های اصلی و ایفاگر مادری فداکار و دلسوز است که با وجود اینکه پسرش کشته شده ولی به قاتل پسرش کمک می کند تا به راه راست هدایت شود. این جوان فکر می کند خدا او را فراموش کرده و با خدا قهر کرده است. من با نقشم در این قصه کمک می کنم این پسر تغییر کند.

معصومی سپس با بیان اینکه اولین بارش است با داریوش یاری همکاری می کند، خاطرنشان کرد: از همکاری با آقای یاری واقعا راضی ام. ایشان کارگردان نازنین و قدرشناسی در برابر کاری که برایش انجام می دهیم، هستند و به نظرم این اتفاق برای یک بازیگر خیلی مهم است؛ ضمن اینکه خودشان هم به ساخت آثار نمایشی مذهبی علاقه دارند و شاید یکی از دلایلی که در این نوع از ژانرها موفق هستند، همین باشد.

ازدواج لاله صبوری با مردی 17 سال بزرگتر از خود و ماجرای طلاق و ازدواج مجدد او

 

این بازیگر در پاسخ به پرسش ایسنا درباره ساخت تعداد اندک مجموعه های مذهبی در طول سال به رغم تاثیرگذاری بیشتر ساختار نمایشی به واسطه انتقال غیرمستقیم پیام به مخاطب، گفت:

می توان از این طریق روی انتقال پیام های مذهبی به مخاطب کار کرد؛ البته به شرطی که سریال ها تبلیغی نباشند و حالت شو هم نداشته باشند که به عنوان مثال مردم شما این کارها را حتما باید انجام بدهید، چون خوب است.

نباید در پرداخت آثار مذهبی امر و نهی و اجبار باشد. به نظرم وقتی اجبار در کار نباشد، پذیرا شدن کار راحت تر می شود و من خوشحالم که تلویزیون دوباره به سمت ساخت آثار مذهبی سوق پیدا کرده است؛ چراکه به هرحال اینگونه آثار تاثیر خودشان را دارند.

این هنرمند پیشکسوت در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا تلویزیون از مناسبت هایی مانند محرم آن طور که باید و شاید به عنوان یک فرصت استفاده نمی کند و اغلب به پخش آثاری تکراری چون «مختارنامه» و «ولایت عشق» بسنده کرده و سعی بر پر کردن آنتن خود دارد؟ توضیح داد:

راستش ممکن است این تکرار و نپرداختن به آثاری جدید در مناسبت ها، به کرونا هم ربط داشته باشد. به هرحال ما حدود دو سال است که درگیر این ویروس هستیم و واقعا هم کار کردن در چنین شرایطی برای همه دشوار است. من خودم شخصا وقتی در سریال «در کنار پروانه ها» سر فیلمبرداری حاضر می شوم، به محض اینکه متوجه می شوم برخی همکارانم دچار این بیماری شده اند، اصلا دلم نمی آید دیگر سر کار بروم؛

بنابراین فکر می کنم بخشی از این اتفاق به کرونا برگردد که ان شاءالله با روند بهتر واکسیناسیون از شر این ویروس خلاص شویم.

معرفی فیلم کمدی سیاسی «چپ راست»

بازیگر سریال های «پلیس جوان»، «مثل هیچکس»، «مسافر ری»، «امام علی(ع)» و «یوسف پیامبر(ع)» در بخشی دیگر از این گفت و گو درباره اینکه لازمه ساخت سریال های ماندگار در تلویزیون چیست و چرا سریال های ما از این ویژگی کمتر بهره می برند؟

خاطرنشان کرد: من فکر می کنم در گام اول بستگی به نوع سریال دارد؛ به عنوان مثال در سریال های ماندگار ژانر تاریخی باید مطالعه فراوانی داشته باشیم و اگر کار مذهبی و اعتقادی می سازیم، باید اعتقاد راسخ وجود داشته باشد تا کار موفقی از آب دربیاید. امکان ندارد کارگردانی چندان معتقد نباشد ولی در ساخت آثار مذهبی موفق شود.

معصومی سپس درباره رقابت تلویزیون با شبکه نمایش خانگی و اینکه چقدر فکر می کند دلیل استقبال هنرمندان از حضور در شبکه نمایش خانگی، به بحث ممیزی و دستمزدها مربوط می شود؟

گفت: به دلیل اینکه تا به حال آثار شبکه نمایش خانگی را دنبال نکرده ام هیچ اطلاعی ندارم؛ ولی اینکه دلیل استقبال هنرمندان از این شبکه به جنبه مالی برمی گردد، به نظرم درست است؛

چراکه وقتی ما می خواهیم کاری را در تلویزیون شروع کنیم از همان ابتدای کار می گویند بودجه نداریم یا کم داریم اما من شنیده ام در شبکه نمایش خانگی در بحث دستمزد دستشان بازتر است و پول خوبی به هنرمندان می دهند، بنابراین طبیعی است که بازیگران هم سراغ این شبکه بروند. درخصوص ممیزی به دلیل اینکه اطلاعی ندارم نمی توانم اظهار نظر کنم چون کارها را تماشا نکردم.

بازیگر نقش گیلسو در سریال «در کنار پروانه ها» در پایان اعلام کرد: تا پایان کرونا کاری را قبول نمی کنم و سریال «در کنار پروانه ها» هم آخرین همکاری ام بود. این کار را هم همان طور که گفتم ابتدا به دلیل مضمونش پذیرفتم و بعد  اینکه خودم در شمال زندگی می کنم و فاصله منزلم تا لوکیشن تقریبا دوساعت است.

فیلم جنجالی زنبور کارگر بعد از 4 سال روی پرده‌ سینما می‌رود

 

به گزارش ایسنا، سریال «در کنار پروانه ها» به کارگردانی داریوش یاری و تهیه کنندگی بهروز مفید هرشب ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه از شبکه دو سیما به روی آنتن می رود. پروانه معصومی، برزو ارجمند، بیتا سحرخیز، نگار عابدی، محمود جعفری، شهین تسلیمی، مهران رجبی و … از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

پروانه معصومی در سریال در کنار پروانه ها - خداحافظی پروانه معصومی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا