اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبیوگرافی بازیگران

ناگفته های زندگی شبنم مقدمی زن هزار چهره سینما از پرستاری تا دنیای بازیگری

در این بخش بیوگرافی شبنم مقدمی بازیگر و گوینده معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی شبنم مقدمی که بیشتر او را با فیلم ابد و یک روز و همچنین فیلم بوسیدن روی ماه بـه یاد می آوریم،شبنم مقدمی یکی از برترین بازیگران زن سینمای کشور ایران می‌باشد و کارنامه کامل و قابل توجهی در سینما و تلویزیون دارد. امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی شبنم مقدمی آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

شبنم مقدمی متولد چه سالی است؟

شبنم مقدمی زادهٔ ۳ فروردین ۱۳۵۱ و ۴۹ سال سن دارد.

تحصیلات شبنم مقدمی چقدر است؟

شبنم مقدمی لیسانس ادبیات فارسی دارد.

همسر شبنم مقدمی چه کسی است؟

همسر شبنم مقدمی علیرضا آرا است.

قد شبنم مقدمی چند سانتی متر است؟

قد شبنم مقدمی 170 سانتی متر است.

خلاصه بیوگرافی شبنم مقدمی

نام اصلیشبنم مقدمی
تاریخ تولدتهران 1351
پیشهبازیگر
تحصیلاتلیسانس ادبیات فارسی
سالهای فعالیت1376 تاکنون
همسرعلیرضا آرا

بیوگرافی شبنم مقدمی

بیوگرافی شبنم مقدمی

در بیوگرافی شبنم مقدمی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان میخوانیم او 3 فروردین ماه سال 1351 در تهران متولد شد.

ساکن منطقه بسیار خوش آب و هوایی شمال کرج به نام عظیمیه در پایه کوه بوده ، دبستانش را در همانجا و در مدرسه شهید کرمی ، دوره راهنمایی را در مدرسه جمهوری اسلامی ، و دبیرستان را در دبیرستان شهید باهنر گذرانده است . رشته تحصیلی اش ، علوم تجربی بود.

من بچه شیطان و بدی بودم به خاطر همین پدر و مادرم تصمیم گرفتند برای خسته کردنم من را در کلاس بازیگری و داستان نویس ثبت نام کنند. در آن کلاس ها داستان هایی را که می خواندیم ، خلاصه می کردیم و باید در آن خلاصه سر و ته اتفاقات را می گنجاندیم و بعد هم شروع به تمرین بازیگری کردیم. شاید در دوران راهنمایی بودم که گفتم تصمیم گرفته ام بازیگر شوم

عکس کودکی شبنم مقدمی در کنار پدرش

قد شبنم مقدمی

در ادامه بیوگرافی شبنم مقدمی میخوانیم قد او 170 سانتی متر است.

بیوگرافی خانواده شبنم مقدمی

در بیوگرافی شبنم مقدمی درباره خانوداه او امده است : پدر او مهندس برق و مادرش مهندس کشاورزی بوده‌اند و یک برادر کوچک‌تر بنام بهنام هم دارد. خانواده مقدمی توجه خاصی بـه هنر و ادبیات داشته‌اند و وی را از همان سال‌هاي کودکی بـه کلاس‌هاي بازیگری می‌فرستند.

اما آن‌ها بازیگری رابه‌عنوان حرفه اصلی نمی‌پسندیدند کـه همین مسئله موجب می شود کـه شبنم مقدمی دوره دبیرستان را در رشته علوم تجربی بگذراند.

«خانواده‌ام میخواستند کـه مـن هر رشته‌ای کـه میخواهم بخوانم بـه‌جز رشته‌ای کـه مربوط بـه سینما و بازیگری باشد، درحالی‌کـه خود آن‌ها مـن را در کودکی در کلاس‌هاي بازیگری ثبت‌نام کرده بودند. پدر و مادرم افراد تحصیل‌کرده‌ای بودند و هردو می خواستند کـه مـن دکتر شوم»

شبنم مقدمی و پدر و مادرش

در ادامه بیوگرافی شبنم مقدمی آمده است : به همین دلایل شبنم مقدمی دیپلم رشته علوم تجربی را میگیرد و پس ازآن در رشته پرستاری مشغول بـه تحصیل می شود؛ اما بـه این دلیل کـه شبنم مقدمی بـه این رشته بی‌علاقه بوده اسـت، پس از دو ترم تحصیل دراین رشته، پرستاری را رها می کند.

سیر تا پیاز زندگی عباس غزالی و تصاویر بامزه ی کودکی او

تحصیلات شبنم مقدمی

در بیوگرافی شبنم مقدمی درباره تحصیلات وی میخوانیم : این بانوی هنرمند فارغ التحصیل رشته ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی از دانشگاه آزاد کرج است. او عاشق شعر و رمان و دستی در نوشتن نیز دارد.

شبنم مقدمی در مدرسه کارگاهی فیلمنامه نویسی حوزه هنری ، زیر نظر بهترین اساتید فن ، فیلمنامه نویسی آموخت و همزمان ، با گروه تئاتر شایا فعالیت حرفه ای در تئاتر تهران را آغاز کرد و بعد از آن بود که به دوره های آموزشی بازیگری سینما ، در مدرسه بازیگری امین تارخ پیوست.

ازدواج شبنم مقدمی

از نکات پر جستجو بیوگرفی شبنم مقدمی وضعیت تاهل اوست. شبنم مقدمی در سال 1384 با علیرضا آرا متولد 1354 ازدواج کرد. همسر شبنم مقدمی یکی از بازیگران سینما و تلویزیون است. این زوج هنری در چند فیلم و سریال با یکدیگر همکاری کرده اند و هنوز صاحب فرزندی نیستند.

از نکات جالب بیوگرافی شبنم مقدمی بهتر است بدانید شبنم مقدمی 3سال از همسرش بزرگتر است.

شبنم ممقدمی و همسرش

بیوگرافی علیرضا آرا

علیرضا محمدی ملقب به علیرضا آرا ، بازیگر و کارگردان ایرانی ، متولد سال 1354 در تهران ، تحصیلات خود را در رشته مهندسی عمران به پایان رسانید و دوره بازیگری را در حوزه هنری گذراند.

علایق و حقایق شبنم مقدمی

در ادامه بیوگرافی شبنم مقدمی مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما در ادامه همراه باشید.

تفریحات

كتاب خواندن و فیلم دیدن جزو وظایف بازیگران و من محسوب می‌ شود، سفر كردن خیلی برایم جذاب و معاشرت با دوستان برایم مهم است.

دوستان زیادی ندارم؛ ولی معاشرت با آنها را دوست دارم ، بازدید از ابنیه‌ های تاریخی یكی از تفریحاتم محسوب می‌ شود.

همه چیز درمورد زن اول امین حیایی

کافی شاپ داری

کافی‌شاپ من و برادرم هم بیزینس نیست و نوعی تفریح به حساب می‌آید. برادر من کافی‌شاپ‌‌داری را دوست دارد. سال‌ها پیش در تئاتر شهر، کافه چهارسو در اختیار من بود. آن زمان آقای پاکدل مدیر تئاتر شهر بودند و من به ایشان گفتم که کافه را در اختیار من قرار دهند. آقای پاکدل به من گفتند که نمی‌توانم آنجا را بگردانم؛ ولی من اصرار کردم و ایشان موافقت کردند. من با بهنام همراه شدم و کافه را راه‌اندازی کردیم. لذت بسیار عجیبی داشت؛ چون همه دوستانم در تئاتر شهر حضور داشتند و بعد از تمرین به کافه می‌آمدیم و چای می‌خوردیم. این کافه همچنان که سودی نداشت، ضرر هم نداشت.

بهنام مهندس کامپیوتر است؛ اما دوره‌های تکمیلی کافی‌منی را گذرانده است. کافی‌شاپ‌داری کار  جذابی است و مانند آشپزی نیاز به خلاقیت دارد که امکان تجربه چیزهای مختلف را به شما می‌دهد. پس از پایان موعد اجاره، بهنام جاهایی مختلفی را اجاره کرد و کار کردیم که اصلا به صرفه نبود؛ چون سر یک الی دو سال باید جابه‌جا می‌شدیم؛ بنابراین اینجا را گرفتیم. این کار برای بهنام عشق است و من خیلی نمی‌رسم که به کافه سر بزنم؛ مگر اینکه با دوستانم بروم.

شبنم مقدمی و برادرش بهنام

عمل زیبایی

بینی من احتمالا به عمل جراحی نیاز دارد اما این کار را نکردم.

هیچ جراحی زیبایی روی صورتم انجام نداده‌ ام و در این شرایط خوشبختانه کارم را هم به خوبی پیگیری می‌ کنم و مشکلی از این بابت نداشتم.

چهره شبنم مقدمی

برای پول کار نکردم

پول درآوردن از رادیو و تئاتر که یک شوخی بزرگ است. هیچ کس از پول بدش نمی‌آید و من هم به هر حال دغدغه مالی داشتم؛ ولی برای پول کار نکردم. سال‌هایی آیتم  رایج بود و به بچه‌های تئاتر نیز  پیشنهاد می‌شد. پول خوبی هم داشت؛ ولی ترجیح دادم که این کار را نکنم.

سریال‌های دوست‌داشتنی من

هر وقت آقای محمدرضا هنرمند را می‌بینم خواهش می‌کنم تا باز سریال بسازند. به نظرم «زیر تیغ» کار فوق‌العاده‌ای  بود و سریال آشپزباشی هم کار قوی و سرپایی بود. کارهایی که سعید نعمت‌الله هم می‌نویسد همیشه دیدنی از آب در می‌آیند. جوری نقش‌ها را می‌نویسد که بازیگر را برای بازی در نقش ترغیب می‌کند. همین الان هم با اینکه خسته‌ام و بازی در چند سریال را رد کردم اگر سعید نعمت‌الله نقشی مثل «روحی» در «مدینه» بنویسد قلقلکم می‌دهد که سریال کار کنم.

همه چیز در مورد زندگی شخصی شقایق فراهانی و جزئیات ازدواج و طلاقش + مصاحبه داغ و تصاویر دیدنی

هنرمندان مورد علاقه

در بیوگرافی شبنم مقدمی از زبان خودش درباره هنرمندان مورد علاقه اش میخوانیم: مریل استریپ بازیگر عجیبی است و در همه نقش های چیز ویژه ای برای ارائه کردن دارد، بازی خانم سوسن تسلیمی و فاطمه معتمدآریا را هم خیلی دوست دارم.

شبنم مقدمی در کنار فاطمه معتمدآریا

دلخوری از خبرنگاران

از خبرنگاران دلخوریم. از سالن نقد و بررسی فیلم «نفس» بیرون آمدم و خبرنگاران صدا و سیما برای مصاحبه کردن جلو آمدند. از من پرسیدند که مصاحبه می‌کنم؟ به آنها گفتم؛ الان نمی‌شود. ظاهرم آراسته نیست. مجبور می‌شوید که صدای من را روی بیابان و دشت بگذارید. همین جمله را تیتر کردند؛ «چرا این زن با تلویزیون حرف نمی‌زند.»
این نوع تیترها شیطنت رسانه‌ای محسوب می‌شوند؛ بنابراین هر کجا که آن خبرنگارها را ببینم یا باید بگویم که سمت من نیایند یا به دلیل حرفی که نزدم و کاری که نکردم از آنها شکایت کنم؛ ولی من اهل حاشیه نیستم و کار خودم را می‌کنم؛ بنابراین باید به هنرمندان حق بدهید که به خبرنگارها اعتماد نکنند.

شروع فعالیت‌ شبنم مقدمی با رادیو

شبنم مقدمی از شروع فعالیت خود تا بـه امروز سال‌بـه‌سال پیشرفت کرده اسـت؛ بازیگر حرفه‌ای تئاتری کـه درسال‌هاي اخیر مورد توجه و ستایش منتقدین سینما قرار گرفته و همچنین رضایت مخاطبین را جلب کرده اسـت.

در بیوگرافی شبنم مقدمی آمده است او خیلی زود و در سال‌هاي دبیرستان با گروه کودک رادیو آشنا میشود و کارهای پراکنده و نه‌چندان جدی‌ای را هم تجربه می کند. اما از سال 77 اسـت کـه مقدمی بـه‌ صورت حرفه‌ای فعالیت‌هاي هنری‌اش را آغاز میکند. اولین برنامه رادیویی‌ای کـه در آن صدای شبنم مقدمی شنیده میشود، برنامه «خانه کاغذی» بود کـه درسال 77 پخش شد.

جوانی های شبنم مقدمی

شبنم مقدمی بدلیل تحصیل در رشته ادبیات پارسی و همین‌طور علاقه شدیدش بـه ادبیات، استعداد زیادی در اجرای برنامه‌ هاي ادبی بروز میدهد. او در برنامه‌هاي رادیویی معروف و متعددی فعالیت داشته اسـت، ازجمله این برنامه‌ها می توان بـه «هفت شنبه»، «خط خطیم»، «کبوتری ناگهان» و «هفت ترانه» اشاره کرد کـه برنامه‌هاي نام‌ آشنایی برای مخاطبان رادیو هستند.

این هنرمند به موازات اجرا در برنامه های رادیویی فعالیت بازیگری را با فیلم “زخمی” ساخته کامران قدکچیان در سال 1377 آغاز کرد.

رازی که امیر غفارمنش از زندگی خود فاش کرد!

دنیای بازیگری شبنم مقدمی

شبنم مقدمی در زمینه های مختلف بازیگری، فیلمنامه نویسی و شعر فعالیت کرده است و تجربه بازی در تئاتر، فیلم سینمایی و سریالهای بسیاری را دارد.

اولین تجربه‌ های بازیگری شبنم مقدمی

در بیوگرافی شبنم مقدمی میخوانیم: او بازیگری را در تئاتر آغاز می کند. او بـه تئاتر عرق زیادی دارد و باوجود موفقیت‌هاي زیادش در سینما، خود را بازیگر تئاتر می داند. مقدمی هم‌زمان با فعالیت در رادیو بازیگری تئاتر را آغاز می کند، کاری کـه تا امروز آن رابا ذوق و علاقه ادامه داده اسـت:

«مـن سال‌هاي سال پرکارترین بازیگر زن تئاتر ایران بودم، هیچ اجرایی تمام نمی‌شد کـه اجرای دیگری را شروع نکنم. در طول سال سه تا چهار تئاتر خوب بازی می کردم، در آن سالها از سینما هم کارگردان‌هایي مـن را انتخاب می کردند کـه تئاتر میدیدند. نقطه‌ضعف بعضی از کارگردانان سینمای مـا این اسـت کـه تئاتر نمی بینند. در تئاتر بازیگران درخشانی کار می کنند.»

مقدمی در عرصه تصویر، اولین بار درسال 76 با ایفای نقشی فرعی در سریال «گل‌هاي آفتابگردان» بـه کارگردانی مسعود شاه‌محمدی ظاهر میشود. اولین تجربه سینمایی او هم در نقشی فرعی اسـت، او اولین بازی سینمایی خودرا درسال 79 و با فیلم «از صمیم قلب» ساخته بهرام کاظمی تجربه میکند. پس از این تجربه‌ها، شبنم مقدمی روی تئاتر متمرکز میشود.

شبنم مقدمی در تئاتر

شروع شهرت خانم شبنم مقدمی

شبنم مقدمی توسط آزیتا حاجیان برای بازی در فیلم «بنام پدر»_تولید سال 84_ بـه حاتمی کیا معرفی می شود. بازی شبنم مقدمی در فیلم «بنام پدر» بـه‌خوبی دیده شد؛ فیلمی کـه علاوه بر کسب سیمرغ بلورین بهترین فیلم دوره بیست و چهارم جشنواره فیلم فجر، در تمام رشته‌هاي اصلی کاندید شد و جوایز زیادی هم کسب کرد.

مقدمی درباره بازی دراین فیلم میگوید:

«مهم بود کـه با آقای حاتمی کیا کار کنم؛ قبل ازآن هم در دو سه فیلم بیشتر بازی نکرده‌ بودم. آن زمان هم آقای حاتمی کیا سوپراستار فرهنگی محسوب میشد و امروز هم همین‌طور اسـت. همیشه کارگردان‌هایي مـن را انتخاب می کردند کـه تئاتر میدیدند و آقای حاتمی کیا هم همین‌طور مـن را انتخاب کردند.»

ادامه راه موفقیت و شهرت شبنم مقدمی

مقدمی کـه تا قبل از فیلم «بنام پدر» چندان در سینما شناخته شده نبود، پس از این فیلم تجربه‌هاي جدی‌تری را در سینما از سر می‌گذراند و با کارگردانان موفق و شناخته شده زیادی کار میکند. کارهای او دراین سالها تنوع زیادی دارد، از بازی در ژانر دفاع مقدس با فیلم «فرزند خاک» بـه کارگردانی محمد‌علی آهنگر گرفته تا ایفای نقش در فیلم کمدی «همیشه پای یک زن در بین اسـت» ساخته کمال تبریزی.

مروری بر زندگی و بهترین فیلم های کریس همسورث | از ثور تا انتقام جویان

تجربه بازیگری حرفه‌ای شبنم مقدمی در تئاتر این اجازه رابه او می‌داد کـه در نقش‌هاي مختلفی ایفای نقش کند. از فیلم‌هاي مهم دیگری کـه شبنم مقدمی تا پایان دهه 80 در آن‌ها بازی کرده اسـت، میتوان بـه «پاداش سکوت» ساخته مازیار میری، «کودک و فرشته» ساخته مسعود نقاش‌زاده، «زیر آب» اثر سپیده پارسی و «تنهایی» اشاره کرد.

اتفاق مهم دیگر این سال‌هاي زندگی شبنم مقدمی، بازگشت او پس از 9 سال بـه تلویزیون اسـت. او پس از چند تجربه سینمایی، درسال 85 در سریال محبوب «زیر تیغ» ایفای نقش میکند ودر کنار بازیگران بزرگی مثل پرویز پرستویی، فاطمه معتمدآریا و آتیلا پسیانی بازی دراین سریال را تجربه میکند. او همچنین درسال 87 در سریال «پس از سالها» حضور می یابد.

کارهای های مهم و موفقیت های شبنم مقدمی

با آغاز دهه 90 سال‌هاي پر کار شبنم مقدمی در سینما و تلویزیون از راه می رسند. او درسال 90 در سه فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه»، «ابرهای ارغوانی» و «آزمایشگاه» ایفای نقش می کند ودر همین سال در سریال «سقوط یک فرشته» حضور مییابد. شبنم مقدمی ارزش زیادی برای کار خود قائل اسـت و از قبول کردن نقش‌هاي خاص با گریم‌هاي سنگین سر باز نمیزند.

شبنم مقدمی در فیلم سقوط یک فرشته

مثلا او دراین زمینه تجربه ویژه‌ای در سریال «سقوط یک فرشته» دارد؛ سریالی بـه کارگردانی بهرام بهرامیان کـه در ماه رمضان سال 90 از شبکه اول سیما پخش شد: «دراین سریال از مـن خواستند کـه پروتز دندان داشته باشم و مـن اینکار را کردم. پس از انجام پروتز دندان، دهانم اصلاً بسته نمی‌شد و دندان‌هایم بیرون بود.

دلیل اینکار این بود کـه کارگردان معتقد بود کـه چهره مـن معصوم اسـت و با اینکار می توانم بـه نقش منفی‌ام نزدیک‌تر بشوم.» سال‌هاي پرکار دهه 90 برای مقدمی ادامه می یابد و بعد از ایفای نقش او در فیلم‌هاي «گس» و «آینه شمعدون»، نوبت بـه بازی شبنم مقدمی در فیلم «امروز» اثر رضا میرکریمی میرسد.

شبنم مقدم با بازی دراین فیلم موفق میشود اولین سیمرغ خودرا شکار کند ودر سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن شود. سال 93 را می توان برای شبنم مقدمی، سال سریال‌ها نامید. او پس از کسب اولین جایزه سیمرغش درسال 92، درسال 93 هیچ کار سینمایی‌ای را قبول نکرد و بـه‌جای آن در 4 سریال بـه‌عنوان بازیگر حضور یافت.

موقعیت مهدی در تلویزیون؛ پخش سریال عاشورا از جمعه 27 مرداد ماه

او سریال‌هاي پر مخاطب «هفت سنگ»، «مدینه» و «جلال‌الدین» را برای تلویزیون و سریال «ابله» ساخته کمال تبریزی را در شبکه خانگی بازی کرد. شبنم مقدمی در همین سال برای بازی در سریال «مدینه» بـه کارگردانی سیروس مقدم، برنده جایزه بهترین بازیگر زن درام تلویزیون از جشن حافظ می شود. سال 94 ویژه‌ترین سال هنری مقدمی اسـت.

شبنم مقدمی در سریال مدینه

سالی کـه در آن شبنم مقدمی با بازی در 6 فیلم سینمایی، رکورد عجیبی از خود بـه‌جای میگذارد. «ابد و یک روز» یکی از این فیلم‌ها بود کـه با کسب 9 سیمرغ بلورین، بـه پرافتخارترین فیلم تمام ادوار جشنواره فیلم فجر تبدیل شد. بازی خوب شبنم مقدمی هم دراین فیلم، درکنار دیگر بازی‌هاي درخشان، بـه‌خوبی دیده شد.

شبنم مقدمی در آن سال دو فیلم دیگر هم در جشنواره داشت: «نفس» بـه کارگردانی نرگس آبیار و «زاپاس» ساخته برزو نیک‌نژاد، کـه مقدمی برای بازی دراین دو نقش توانست برنده جایزه بهترین بازیگر زن سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر شود و اینبار بـه‌عنوان بازیگر نقش اول، دومین سیمرغ خودرا کسب کند.

شبنم مقدمی در فیلم زاپاس

او بازی در فیلم «زاپاس» را شیرین‌ترین تجربه بازیگری خود می داند و درباره آن می گوید: «بازی در نقش شخصیتی بـه مـن پیشنهاد شد کـه شبیه هیچ‌کدام از زنان شهری‌ای کـه می‌شناسم نبود و همین برایم خیلی جالب بود. اینکار روح و انرژِی خاصی داشت کـه کارگردان این فیلم در فیلم‌نامه ایجادش کرده بودو مـن آن رابه‌خوبی درک کردم و تا آخر کار این انرژی رابا خودم داشتم.»

او درباره تجربه در فیلم «نفس» هم‌نظر مثبت دارد: «با آبیار بـه‌اسانی ارتباط برقرار کردم و نگاه‌هاي نزدیکی بکار داشتیم. تجربه کار کردن با یک بازیگر زن برایم بسیار جذاب بود.» شبنم مقدمی با فیلم‌هاي «اکسیدان» و «آباجان» درسال 95 بـه روزهای پرکار سینمایی خود ادامه داد ودر سال 96 با فیلم «خجالت نکش» در جشنواره سی و ششم فجر حضور خواهد داشت تا بـه دنبال سومین سیمرغ خود باشد.

شبنم مقدمی و فاطمه معتمدآریا در فیلم آباجان

نقش های متفاوت شبنم مقدمی

بعضی از بازیگران زن سینما، انتخاب‌هایشان را محدود به یک کاراکتر خاص با ویژگی‌های شخصیتی یکسان می‌کنند و مخاطبان از اکثر نقش‌هایی که بازی کرده‌اند، تصویر واحدی دارند. البته ناگفته نماند علت این اتفاق فقط مربوط به انتخاب‌های بازیگر نیست و در سینمای ایران کمتر پیش می‌آید که نقش‌های مهم، تاثیرگذار و متنوعی برای بازیگران زن نوشته شود، بنابراین ناخودآگاه دایره انتخاب‌های بازیگران محدود می‌شود، اما شبنم مقدمی جزو معدود بازیگرانی است که به دلیل تنوع در انتخاب‌هایش، تجربه بازی در نقش کاراکترهای مختلفی را داشته که هرکدام از نظر ویژگی‌های شخصیتی، سن یا طبقه اجتماعی با یکدیگر متفاوت بوده اند.

بالاخره مهریه بهنوش بختیاری فاش شد

در ادامه بیوگرافی شبنم مقدمی مروری میکنیم بر نقش های متفاوت این بازیگر.با ما همراه باشید.

نقش های متفاوت شبنم مقدمی

شبنم مقدمی در فیلم «شبی که ماه کامل شد»: مادری سنتی و رنج‌ دیده

شبنم مقدمی در فیلم «شبی که ماه کامل شد» نقش شخصیتی را بازی کرد که از سن و سال خودش بزرگ تر بود. او در نقش مادر شهیدان فائزه و شهاب منصوری، زنی از طبقه مذهبی و سنتی جامعه بود که به اعتقاد بسیاری، در این فیلم خوش درخشید. او شاهد لحظه شهید شدن پسرش بود و دخترش «فائزه» نیز سرنوشت مشابهی داشت. «عصمت» شمایل مادری مصیبت‌دیده و صبور است. او برای بازی در این فیلم، در جشن خانه سینما نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد و بازی تأثیرگذارش مورد توجه مخاطبان نیز قرار گرفت.

شبنم مقدمی در فیلم «شبی که ماه کامل شد»

نقش شبنم مقدمی در فیلم «زهرمار»: زنی لات و خلافکار

این بازیگر در فیلم «زهرمار» به کارگردانی جواد رضویان، نقش شخصیتی منفی به نام «لیلا» را بازی می‌کند. او به دلیل فقر مواد مخدر می‌فروشد، خلافکاری پیشه کرده و طی ماجراهایی از مداحی باآبرو، اخاذی می‌کند. «لیلا» متناسب با شخصیت اش ادبیات متفاوت و لات منشانه‌ای دارد. شبنم مقدمی در این فیلم در نقش یک زن لات و هوچی، بازی قابل قبول و باورپذیری دارد اما خود فیلم جزو ضعیف‌ترین آثاری‌ است که او در آن بازی کرده است.

نقش شبنم مقدمی در فیلم «زهرمار»

بازی شبنم مقدمی در «خداحافظ دختر شیرازی»: زن احساساتی و بامزه

شبنم مقدمی در فیلم «خداحافظ دختر شیرازی» در نقش یک زن احساساتی، برون‌گرا، کم‌اعتمادبه‌نفس و کمی عصبی ظاهر شده که دختری هشت ساله دارد و همسر دومش او را ترک کرده است. «شبنم» احساساتی است، زود به آدم‌ها اعتماد می‌کند. او از همین روحیه‌ خود ضربه خورده است و با کار در یک کافه زندگی اش را اداره می‌کند. بازی خوب مقدمی در این فیلم هم مخاطب را تحت‌تأثیر لحظات حسی فیلم قرار می‌دهد و هم او را به خنده می‌اندازد.

بازیگران متولد ماه تیر از الناز شاکردوست تا نیوشا ضیغمی

شبنم مقدمی در خداحافظ دختر شیرازی

«شهره» تازه‌ به‌ دوران‌ رسیده در هیولا

این بازیگر در سریال «هیولا» نقش «شهره» را بازی می‌کند، زنی تازه‌به‌دوران‌رسیده که وقتی همسرش به ثروت می‌رسد، خودش را می‌بازد، سبک زندگی را که تا پیش از این داشت، فراموش و سعی می‌کند با دیگر زنان ثروتمندی که به مرور با آنان آشنا می‌شود، رقابت کند. او اصالتاً متمول نیست و تلاش می‌کند با تغییر پوشش یا عادت‌های خود  و با تقلید رفتارهای افراد پولدار، خود را متمول جا بزند. بازی شبنم مقدمی در این سریال، جزو بهترین بازی‌های کارنامه اوست.

شبنم مقدمی در فیلم هیولا

کاراکتر «صنم» با بازی شبنم مقدمی در فیلم «خجالت نکش» : زنی میان سال و روستایی

کاراکتر «صنم» در فیلم «خجالت نکش» از متفاوت‌ترین نقش‌های شبنم مقدمی است. او نقش زنی مسن‌تر از سن واقعی‌اش را بازی می‌کند. «صنم» زنی میان سال است که از رفتارهای خودسرانه و گاهی بی‌عقلانه همسر خود به ستوه آمده است. او در روستا زندگی می‌کند و با لهجه من‌درآوردی که نمی‌توان آن را متعلق به جغرافیای خاصی دانست، صحبت می‌کند. شبنم مقدمی در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر، برای بازی در این فیلم نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

شبنم مقدمی در فیلم خجالت نکش

شبنم مقدمی در «درساژ»: مادر جدی و آرام

پس از نقش «عصمت» در «شبی که ماه کامل شد»، نقش شبنم مقدمی در «درساژ» دومین شخصیت غیرکمدی او در میان شش نقشی است که نام بردیم. او در این فیلم نقش مادری آرام و جدی را بازی می‌کند که از لحاظ مالی زندگی خوب و بی‌نیازی ندارد، با همسرش درگیر مشکلاتی است و نمی‌تواند با دختر نوجوان خود «گلسا» که شخصیت جسور و لجبازی دارد، به خوبی ارتباط برقرار کند. شبنم مقدمی در این فیلم بازی متوسطی داشته است.

شبنم مقدمی در درساژ

شبنم مقدمی در «کلمبوس»: زن اشراف‌زاده و مرفه

شبنم مقدمی در فیلم «کلمبوس» نقش زنی را بازی می‌کند که در خانواده مرفه و ثروتمندی بزرگ شده، سختی نکشیده و همان طور که در فیلم به آن اشاره می‌شود، در خانه دست به سیاه‌وسفید نمی‌زند و در ایران زندگی مرفهی دارد اما آرزو دارد همراه خانواده به کشور آمریکا مهاجرت کند. نقش شبنم مقدمی در این فیلم خیلی پررنگ نیست اما او در حضور نسبتا کوتاه خود، توانسته در نقش یک کاراکتر بامزه ظاهر شود و بازی قابل قبولی داشته باشد.

همه آنچه درباره مسابقه ارتش سری می‌دانیم به همراه نحوه بازی ،قوانین آن

شبنم مقدمی در کلمبوس

جوایز و افتخارات شبنم مقدمی

در بیوگرافی شبنم مقدمی آمده است او نخستین سیمرغ بلورین خود را برای عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل زن در فیلم امروز در سی‌ودومین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم فجر دریافت کرد.

مقدمی دو سال بعد توانست این موفقیت را با دریافت دومین سیمرغ بلورین خود از هیئت داوران بخش سودای سیمرغ سی‌وچهارمین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم فجر در همین عنوان، برای بازی در دو فیلم سینمایی نفس و زاپاس تکرار کند.وی، برای بازی در فیلم آبا جان نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از سی‌وپنجمین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم فجر را از آن خود کرد همچنین در سی‌وششمین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم فجر برای بازی در فیلم خجالت نکش نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد اما در نهایت این عنوان به سارا بهرامی رسید.

همچنین وی در بیست و یکمین جشن سینمای ایران نامزد تندیس شایستگی بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم (شبی که ماه کامل شد) را از آن خود کرد.

آثار شبنم مقدمی

در ادامه بیوگرافی شبنم مقدمی مروری میکنیم بر فیلم ها و آثار خانم بازیگر.با ما همراه باشید.

سینما

 
سالفیلمکارگردان
۱۳۷۹از صمیم قلببهرام کاظمی
۱۳۸۰زیستنرضا سبحانی
۱۳۸۴به نام پدرابراهیم حاتمی کیا
۱۳۸۵پاداش سکوتمازیار میری
۱۳۸۶همیشه پای یک زن در میان استکمال تبریزی
۱۳۸۷فرزند خاکمحمدعلی باشه آهنگر
کودک و فرشتهمسعود نقاش زاده
۱۳۸۸زیر آبسپیده فارسی
۱۳۹۰بوسیدن روی ماههمایون اسعدیان
ابرهای ارغوانیسیامک شایقی
آزمایشگاهحمید امجد
۱۳۹۱گسکیارش اسدی زاده
آینه شمعدونبهرام بهرامیان
بلوک ۹ خروجی ۲علیرضا امینی
۱۳۹۲امروزرضا میرکریمی
۱۳۹۴آن‌هااحسان سلطانیان
نفسنرگس آبیار
یک روز طولانیبابک بهرام بیگی
سایهمسعود نوابی
زاپاسبرزو نیک‌نژاد
ابد و یک روزسعید روستایی
۱۳۹۵شکلاتیسهیل موفق
اکسیدانحامد محمدی
آباجانهاتف علیمردانی
۱۳۹۶خجالت نکشرضا مقصودی
درساژپویا بادکوبه
۱۳۹۷خداحافظ دختر شیرازیافشین هاشمی
کلمبوسهاتف علیمردانی
زهرمارجواد رضویان
شبی که ماه کامل شدنرگس آبیار
۱۳۹۸زنبور کارگرافشین صادقی

تلویزیون

سالنام سریالکارگردانتوضیحات
۱۳۷۶گل‌های آفتابگردانمسعود شاه محمدیشبکه ۱ / ۱۳ قسمت / بازیگر مهمان
۱۳۷۷همشاگردی‌هامسعود شاه محمدی / احمد نجیب‌زادهشبکه ۱ / ۱۶ قسمت
چشم‌به‌راهاصغر فرهادیشبکه تهران / ۲۶ قسمت
۱۳۷۹چای قندپهلوناصر هاشمیشبکه ۲
۱۳۸۰تازه چه خبر همسایهامیر سماواتی / بهروز بقاییشبکه ۲ / ۶۰ قسمت
۱۳۸۱آتیهارژنگ امیرفضلی۵۲ قسمت
۱۳۸۳باجناغ‌هافرهاد آئیششبکه تهران / ۵۳ قسمت
۱۳۸۴پای پیادهاصغر توسلیشبکه تهران / ۲۹ قسمت
راه شبداریوش فرهنگشبکه ۳ / ۲۶ قسمت
۱۳۸۵زیر تیغمحمدرضا هنرمندشبکه ۱ / ۲۰ قسمت
۱۳۸۷پس از سال‌هااکبر خواجوییشبکه ۳ / ۱۸ قسمت
۱۳۸۸آشپزباشیمحمدرضا هنرمندشبکه ۱ / ۴۰ قسمت
۱۳۸۹ستاره‌های سربیمحمدرضا آهنجشبکه ۲ / ۱۷ قسمت
۱۳۹۰سقوط یک فرشتهبهرام بهرامیانشبکه ۱ / ۲۸ قسمت / پخش در ماه رمضان
بچه‌ها نگاه می‌کنندحمیدرضا صلاحمندشبکه ۲ / ۱۵ قسمت / پخش در نوروز ۹۱
۱۳۹۱بال‌های خیسعباس رنجبرشبکه ۱ / ۲۶ قسمت
۱۳۹۳مدینهسیروس مقدمشبکه ۱ / ۳۰ قسمت / پخش در ماه رمضان
هفت سنگعلیرضا بذرافشانشبکه ۳ / ۲۵ قسمت / پخش در ماه رمضان
جلال‌الدینشهرام اسدی / آرش معیریانشبکه یک
۱۳۹۵چرخ فلکعزیزالله حمیدنژاد / بهرام عظیم پور / احسان عبدی پورشبکه ۱ / اپیزود عالیه
۱۳۹۶عقیقبهرنگ توفیقیشبکه ۳ / ۱۲ قسمت / پخش در ایام محرم
۱۳۹۹دوپینگرضا مقصودیشبکه ۳ / ۲۴ قسمت / پخش در ایام عید نوروز
فیلم سال گربه و خیز دوباره بهرام افشاری برای فتح گیشه

نمایش خانگی

سالنام سریالکارگرداننقشتوضیحات
١۴٠٠خاتونتینا پاکروانفخرالنسا
۱۴۰۰مردم معمولیرامبد جوانباربارا برازنده٢٠ قسمت
۱۳۹۸هیولامهران مدیریشهره۱۹ قسمت
١٣٩٣ابلهکمال تبریزیپرپر١۴ قسمت

تئاتر

  • سوختن (۱۳۹۸)، (تهیه‌کننده)
  • مرغ دریایی من (۱۳۹۸)، (بازیگر)
  • تونل (۱۳۹۴)، (بازیگر)

اینستاگرام شبنم مقدمی

شبنم مقدمی ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر قریب به1250 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی شبنم مقدمی و یک دهه فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی شبنم مقدمی و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی شبنم مقدمی ، به اینستاگرامش مراجعه کنید.

اینستاگرام شبنم مقدمی

آلبوم تصاویر شبنم مقدمی

در این مطلب از بازیگرآنلاین به معرفی بیوگرافی شبنم مقدمی پرداختیم. در ادامه تصاویری از این بازیگر محبوب را میبینیم.

شبنم مقدمی در سریال خاتون

شبنم مقدمی در فیلمم همرفیق گریم شبنم مقدمی در نقش خورشید فیلم زاپاس کودکی شبنم مقدمی شبنم مقدمی و مایکل مدسن شبنم مقدمی و مانیا علیجانی شبنم مقدمی در کنار امیر جعفری و ریما رامین فر شبنم مقدمی و سعید سلطانی شبنم مقدمی و سیامک انصاری عکس قاجاری شبنم مقدمی و همسرش عکس پاییزی شبنم مقدمی شبنم مقدمی در ژاپن شبنم مقدمی در فیلم عقیق شبنم مقدمی در سریال هیولا عکس کودکی شبنم مقدمی شبنم مقدمی در جشنواره حافظ عکس کودکی شبنم مقدمی در آغوش پدرش سیگار کشیدن شبنم مقدمی تولد شبنم ممقدمی عکش شبنم مقدمی با شال طوسی کودکی شبنم مقدمی در کنار پدر و برادرش بهنام شبنم مقدمی در طبیعت کودکی شبنم مقدمی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا