اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران مرد

خانه امین حیایی کجاست؟

خانه امین حیایی و نیلوفر خوش خلق که بی شک یکی از معدود زوج های مشهور هنر ایران هستند که به لطف خدا و عشقی که میانشان برقرار است دوام آورده، یک سال و اندی می شود که با راه اندازی کافی شاپی زیبا و پرطرفدار به نام «کافه وانیل» در تهران، به جرگه هنرمندانی پیوسته اند که در کنار هنر، شغل دومی هم دست و پا کرده اند.خانه امین حیایی در لواسان است.خانه امین حیایی لاکچری است.خانه امین حیایی ویلایی است.

امین حیایی با پیراهن سفید - خانه امین حیایی

خانه امین حیایی

البته در کافه وانیل، تنها نیلوفر خوش خلق همسر مهربان امین حیایی سهامدار است و امین به قول خودش، نقش یک مشتری پروپاقرص را بازی می کند.

برای اولین بار این زوج دوست داشتنی سینمای ایران برخلاف میل باطنی، از کافی شاپ زیبا و گرم شان در رسانه ها رونمایی کردند و از زندگی مشترکشان گفتند.

راز تداوم زندگی این زوج بازیگر که به گفته خودشان زندگی را از زیر صفر شروع کرده اند ، رفاقت بین آنهاست تا جایی که امین حیایی عنوان می کند همسرش خیلی به او وابسته بوده به طوری که حتی کارهای هنریشان را به صورت مشترک انتخاب می کردند ولی با برپایی این کافه حس استقلال همسرش خانم خوش خلق بیشتر و حتی بهتر شده است و خیالش راحت است که وقتی سرکار است او در کافه مشغول است .

از جالبی های این کافه طراحی داخلی آن است که نقاشی هایی از هنرمندان نه چندان مشهور ولی خلاق استفاده شده و حتی به فروش می رسد و به علاقه مندان هم نقاشی یاد داده می شود.

بیوگرافی اسکارلت جوهانسون و ماجرای شکایت او از کمپانی فیلمسازی دیزنی

امین حیایی با کیک تولد - خانه امین حیایی

  بیشتر بخوانید: بیوگرافی امین حیایی هنرپیشه پولساز سینمای ایران

خانه امین حیایی کجاست

امین حیایی متولد ۱۹ خرداد ۱۳۴۹ در قیطریه تهران است .

او فرزند بزرگ خانواده است، برادر کوچکتر او امید نام دارد که در کار های مربوط به موسیقی فعالیت می‌کند.همسرش نیلوفر خوش خلق بازیگر سینما و تلویزیون است و آنها دارای یک پسر به نام دارا حیایی می‌باشند،فارغ التحصیل کامپیوتر است.

امین مادرش را تک ستاره ی زندگی‌اش می‌داند و به او علاقه‌ی شدیدی دارد. مادرش معلم است و پدرش شغل آزاد دارد، رنگ مورد علاقه‌ی او سبز است. به بازی بازیگرانی نظیر آل پاچینو و عزت‌اله انتظامی علاقه دارد، والیبال و موج سواری ورزش های مورد علاقه ی او هستند.

یک خواهر‌زاده به نام امیر‌علی دارد، که او را بسیار دوست می‌دارد. دایی امین حیایی نیز از نقاشان ایران محسوب می‌شود، رضا رشید پور در برنامه‌ی «عبور شیشه‌ای» عنوان کرد: از همان بچگی نیز پول‌ساز بوده است، به این ترتیب که بچه‌های همسایه‌ را در پارکینگ منزل جمع می‌کرده و با چوب و حلب و پارچه نمایش به راه می‌انداخته و پانتومیم اجرا می‌کرده، در ضمن بلیط‌های این نمایش به گفته‌ی خودش دانه‌ای یک قران بوده است .

امین حیایی در دوران تحصیل به فعالیت در تئاتر پرداخت و پس از گرفتن دیپلم، ضمن خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی – سیاسی نیروی هوایی فعالیتش را آغاز کرد. در سال ۱۳۷۰ بازیگر یک تئاتر کودکان به کارگردانی ثریا قاسمی بود.

امین حیایی از میان بازیگران زن سینما‌ی ایران با هدیه تهرانی و مهناز افشار راحت است،محمد‌رضا گلزار نیز یکی از دوستان صمیمی او در عرصه ی سینما است .

عکس های لو رفته لاله اسکندری در خارج از کشور با پوششی متفاوت

امین حیایی با تیشرت مشکی - خانه امین حیایی

خانه امین حیایی در لواسان

اولین تجربه سینمایی او دو همسفر به کارگردانی اصغر هاشمی است که ثریا قاسمی او را کشف و به این کارگردان معرفی نمود. امین حیایی زندگی هنری خود را مدیون اوست.

از سال ۱۳۷۰ وارد عرصه‌ی هنر شده است، شروع کار طنز او با فیلم عروس خوش قدم بود.برای بازی در فیلم «زن زیادی» به کارگردانی تهمینه میلانی برنده‌ی سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد شد، نقش مکمل عروس خوش قدم کاندیداتوری جشن خانه‌ی سینما را برایش به ارمغان آورد و هم‌چنین نقش اصلی «دختر ایرونی» که با بازی روانش جایزه‌ی حافظ جشن دنیای تصویر را از آن خود کرد.

در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش دوم مرد برای فیلم «براده‌های خورشید» شد .

از نظر او زیاد بازی کردن اشکالی ندارد، زیرا دوران اوج و سرحالی یک بازیگر چندان طولانی نیست، پس بهتر است از این سال‌های طلایی نهایت استفاده را بکنی! می‌گوید سعی می‌کنم در هر فیلمی بهترین بازی‌ام را ارائه دهم تا فیلم در گیشه با فروش خوبی روبرو شود و خیلی به این موضوع که امین حیایی بازیگر بفروشی است اعتقاد ندارم .

می‌گوید از پیری نمی‌ترسم پیری هم جزئی از زندگی است و فکر می‌کنم دوران شیرینی باشد وکسانی که می‌خواهند پیری من را ببینند به فیلم «شام عروسی» مراجعه کنند. امین می گوید کلاه پهلوی سریالی ماندگار خواهد شد، زیرا تیم بازیگری آن حرفه‌ای وکارگردان توانمندی دارد.

امین حیایی وقت رفتن به سینما را ندارد و منتظر می‌ماند تا سی‌دی آنها به بازار بیاید. ابتدا قرار بود امین حیایی نقش ناصر ملک را در فیلم «قرمز» بازی کند و حتی فیلم قرمز تا دو هفته با بازی او فیلم‌برداری شد، اما سرانجام امین حیایی به دلیل بیماری از این فیلم کنار کشید و حدود ده سال بعد با فریدون جیرانی کارگردان فیلم قرمز، در سه فیلم جداگانه‌ی ستاره ها کار کرد.

شباهت فریدا و نیکی کریمی

در سال ۱۳۸۱، ۶ فیلم با بازی او در سینماهای تهران به روی پرده رفت که برای خود رکوردی محسوب می‌شود.بازی‌های متفاوت او در سال ۱۳۸۲: عروس خوش قدم و دختر ایرونی و در سال ۱۳۸۳ با فیلم‌های «کما» و «مهمان مامان» نام او را به‌عنوان یک بازیگر توانا سر زبان‌ها انداخت تا جایی که او به عنوان یکی از دو بازیگر برگزیده سال برای بازی در فیلم  «دختر ایرونی» از جشن سالیانه ماهنامه دنیای تصویر تندیس حافظ دریافت کرد.

بازی کم نقص و تحسین برانگیز او در فیلم « زن زیادی » در جشنواره بیست و سوم فیلم فجر همچنان نشان از سیر صعودی او در زمینه بازیگری دارد.حیایی همچنان خوش درخشید: شام عروسی، مهمان، اخراجی‌ها و بخصوص بازی منحصر بفردش در اپیزود دوم « ستاره‌ها » با عنوان « ستاره است » بی‌شک او را به عنوان ستاره برتر دهه هشتاد سینمای ایران معرفی می‌کند.

فروش میلیاردی اخراجی‌ها او را به یکی از پول‌ساز‌ترین بازیگران مرد سینمای ایران تبدیل کرد، می‌گوید اگر سی‌دی غیر مجاز اخراجی‌ها وارد بازار نمی‌شد این فیلم به راحتی در تهران سه میلیارد تومان می‌فروخت.

امین حیایی و پسرش - خانه امین حیایی

ماشین و خانه امین حیایی

محمد رضا شریفی نیا از حضور او در بیشترفیلم‌های سینمایی استفاده می‌کند و جدیدترین همکاری مشترک آنها در فیلم دایره‌ی زنگی به کارگردانی پریسا بخت آور است.

خیلی ها می گفتند او به درد بازیگری نمی خورد اما در حال حاضر، حیایی یکی از گران‌ترین بازیگران است، که به خاطر پرکاری‌اش عملا به پر در‌آمد‌ترین بازیگر سینمای ایران تبدیل شده است.

حیایی قرار بود در سال ۲۰۰۹ در فیلم My leader در کمپانی برادران وارنر بازی کند. او جز بازیگری در فیلم بوی بهشت و سرود تولد چند ترانه هم خوانده است.

امیررضا دلاوری و عشق او به دخترش دیار

پس از بازی در فیلم قلاده های طلا امین حیایی در گفت وگویی رادیویی ضمن اعلام رقم ۲۷۰ میلیون تومانی برای دستمزد بازی در فیلم”قلاده های طلا” گفته است پس از بازی در این فیلم هیچ پیشنهادی در سینمای ایران نداشته ام و از سوی تهیه‌کننده‌گان بایکوت شده‌ام.

موسیقی را کماکان ادامه می‌دهد، سال‌ها پیش نواختن گیتار را آموخته است و حالا همچنان آن را ادامه می‌دهد، دنبال یک فرصت است تا کاری خوب در زمینه موسیقی انجام دهد. به این شرط که وقت کند تا کاری خوب، نو و جدید به موسیقی کشور ارائه دهد.امین حیایی تا به امروز دو کاست با صدای خودش روانه‌ی بازار کرده است و چندین کنسرت با محمدرضا گلزار برگزار کرده است .

امین حیایی و همسرش در اطراف تهران، لواسان زندگی می‌کنند؛ منطقه‌ای خوش آب ‌و هوا در شمال شرق تهران و زندگی آرام و بدون دغدغه.

امین حیایی با کت و شلوار - خانه امین حیایی

آدرس خانه امین حیایی

گزیده مصاحبه‌های امین حیایی و همسرش نیلوفر خوش خلق:

گفته‌های نیلوفر خوش‌خلق هم در مورد امین:

خیلی‌ها تصور می‌کنند که پیوند من و امین به خاطر سینما بود، اما معرفت و منش و اخلاق امین مرا جذب کرد. امین انسان بسیار باگذشتی است و طی این سال‌ها، بارها این ویژگی‌اش را به من ثابت کرد. ما سال‌ها روزگار خوشی را کنار هم می‌گذرانیم و امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد، چرا که اصولا من و امین چه در زندگی شخصی و چه در زندگی کاری به آینده خوشبین هستیم و دلمان می‌خواهد زندگی با آرامش را تجربه کنیم.ز

ندگی که یاد خدا محور اصلی آن باشد، من و امین همیشه به یاد خدا هستیم و می‌دانیم اگر موفقیتی تاکنون نصیب ما شده به‌خاطر لطف خداوند و پس از آن مردم بوده است.

حادثه ای تلخ که به بستری شدن الناز شاکردوست در بیمارستان منجر شد

گفته‌های امین حیایی هم در مورد همسرش نیلوفر :

نیلوفر ستاره عشق من است تمام زندگی من است، به بودن در کنار او افتخار می‌کنم، بارها گفتم که اگر او نبود، این موفقیت‌ها هم نبود، برای نیلوفر هم آرزو می‌کنم که در سینما به موفقیت برسد. گرچه او طی سال‌های اخیر در تئاتر رشد خوبی داشت و من از این بابت خرسندم، اگر من در زمینه سینمای گیشه فعالیت می‌کنم. نیلوفر هم سعی می‌کند در زمینه هنر کلاسیک و تخصصی رشد بیشتری داشته باشد.

امین حیایی:من به ورزش کردن خیلی علاقه دارم برخی مواقع به خاطر مسائل کاری نمی توانم به صورت روزانه ورزش کنم، و لی خب ورزش را در برنامه های خودم قرار می دهم و از بین ورزش ها سوار کاری و اسکی را خیلی دوست دارم.

نیلوفر خوش خلق:من و امین عاشق سفر و تفریح هستیم البته اگر وقت داشته باشیم.در ایران اگر فرصتی پیش بیاید به شمال کشور می رویم و یک منطقه خوش آب و هوا به نام مازی چال هستش که بیشتر به آنجا می رویم.به بیشتر کشورهای اروپایی هم سفر کرده ایم و بیشتر فرانسه را می پسندیم

هر دوی ما خردادی هستیم. اصلا یکنواختی را دوست نداریم، مثل الاکلنگیم. وقت‌هایی که من بالایم، نیلوفر پایین است. وقتی نیلوفر بالاست، من پایینم. گاهی هم هر دو وسط ایستاده‌ایم. به همین راحتی زندگی‌مان الاکلنگی است (می‌خندد). انرژی که بینمان هست، هیچ وقت قفل نمی‌شود .

از حیایی می‌‌پرسیم طی این سال‌ها در فیلم‌های مختلفی بازی کردی. آیا حقت نبود که زودتر جایزه می‌‌گرفتی؟ می‌‌گوید: شاید اگر زودتر سیمرغ می‌‌گرفتم، روی نقش‌های بعدی‌ام تاثیر منفی می‌‌گذاشت.

ماجرای شکایت دختر سرطانی از حسام نواب صفوی چه بود؟

بهتر بگویم؛ شاید ظرفیت این جایزه را پیش از جشنواره بیست و ششم نداشتم. به هر حال می‌‌خواهم بگویم که به نظر خودم سیمرغ را به‌موقع گرفتم اما جا دارد بگویم این سیمرغی را که من گرفتم، تنها محصول تلاش من نبود، بلکه یک کار گروهی بود که تمامی عوامل در آن دست داشتند، ضمن این‌که برای اولین بار با اساتیدی چون انتظامی و شکیبایی همبازی شدم.

امین حیایی با عینک - خانه امین حیایی

تصاویر خانه امین حیایی

از او می‌‌پرسیم از گرفتن سیمرغ چه احساسی داری؟ تنها اتفاقی که برایم افتاده، این است که مسئولیتم سنگین‌تر شده و حالا باید حواسم به کارهای بعدی‌ام باشد به طوری که بعد نگویند امین مغرور شده است.

همسر امین حیایی می‌‌گوید: امین می‌‌خواست سیمرغ را به مادرش هدیه بدهد اما او قبول نکرد و گفت خانه خودتان باشد، بهتر است. حالا هم گذاشتیم روی میز پذیرایی خانه و نگاه‌ش می‌‌کنیم.

حیایی می‌‌گوید: البته هدفم این بود که اگر سیمرغ را گرفتم، در سالن به استاد انتظامی بدهم و همچنین سکه‌های طلا را هم بین عوامل تقسیم کنم، اما از آنجا که استاد انتظامی در مراسم حاضر نبود و به‌جای سکه‌ها هم قرار شد به حساب پول واریز نماینداین برنامه‌ام عملی نشد .

امین حیایی با کلاه - خانه امین حیایی

داخل خانه امین حیایی

جشنواره ها و جوایز:

کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد (زن زیادی) – بیست و سومین دوره جشنواره فیلم فجر – ۱۳۸۳

کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (براده‌ های خورشید) – پانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر – ۱۳۷۵

کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (عروس خوشقدم) – هفتمین دوره جشن خانه سینما – ۱۳۸۲

معرفی و نقد فیلم اکشن-کمدی جنون‌آمیز چندجهانی "همه چیز همه جا به یکباره "

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد (شب) – بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر – ۱۳۸۶

آلبوم‌های موسیقی:

آلبوم باران با گروه کویر

امین حیایی با کاپشن چرم - خانه امین حیایی

عکس خانه امین حیایی

فیلم‌شناسی:

دو همسفر (اصغر هاشمی، ۱۳۷۱)

دو روی سکه (محمد متوسلانی، ۱۳۷۱)

پرتگاه (بهرام ری‌پور، ۱۳۷۲)

حامی (قدرت الله صلح میرزایی ، ۱۳۷۳)

گارد ویژه (پرویز صبری، ۱۳۷۴)

براده‌های خورشید (محمدحسین حقیقی، ۱۳۷۵)

هتل کارتن (سیروس الوند، ۱۳۷۵)

بادام‌های تلخ (کاظم معصومی، ۱۳۷۶)

سیب سرخ حوا (سعید اسدی، ۱۳۷۷)

دست‌های آلوده (سیروس الوند، ۱۳۷۸)

تکیه بر باد (داریوش فرهنگ، ۷۹-۱۳۷۸)

علف‌های هرز (قدرت الله صلح میرزایی، ۱۳۷۹)

مونس (حمید رخشانی، ۱۳۷۹)

مانی و ندا (پرویز صبری، ۱۳۷۹)

مزاحم (سیروس الوند، ۱۳۸۰)

بوی بهشت (حمیدرضا محسنی، ۱۳۸۰)

اثیری (محمدعلی سجادی – ۱۳۸۰)

رز زرد (داریوش فرهنگ، ۱۳۸۱)

عروس خوش قدم (حبیب الله بهمنی، ۱۳۸۱)

تب (رضا کریمی، ۱۳۸۱)

دختر ایرونی (محمدحسین لطیفی، ۱۳۸۱)

مهمان مامان (داریوش مهرجویی، ۱۳۸۲)

کما (آرش معیریان، ۱۳۸۲)

نقاب (کاظم راست گفتار، ۱۳۸۳)

عروس فراری (بهرام کاظمی، ۱۳۸۳)

زن زیادی (تهمینه میلانی، ۱۳۸۳)

شارلاتان (آرش معیریان، ۱۳۸۳)

سرود تولد (علی قوی‌تن، ۱۳۸۳)

شام عروسی (ابراهیم وحیدزاده، ۱۳۸۴)

ستاره می‌شود (فریدون جیرانی، ۱۳۸۴)

ستاره است (فریدون جیرانی، ۱۳۸۴)

ستاره بود (فریدون جیرانی، ۱۳۸۴)

چه کسی امیر را کشت؟ (مهدی کرم پور، ۱۳۸۴)

تله (سیروس الوند، ۱۳۸۴)

امین حیایی با ریش و سبیل - خانه امین حیایی

فیلم خانه لاکچری امین حیایی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا