اخبار بازیگران

عکس رضا رویگری قبل از انقلاب

در این مطلب شما شاهد عکس رضا رویگری قبل از انقلاب و ماجرای آهنگ انقلابی اش خواهید بود.

رضا رویگری

 

عکس رضا رویگری قبل از انقلاب

«ایران ایران» یا «الله الله الله» پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ساخته شد و پس از انتشار، به یکی از مشهورترین و ماندگارترین سرودهای انقلابی تبدیل شد. این در حالی است که رضا رویگری، خواننده آن، لحظه‌ای هم تصورش را نمی‌کرد که این اثر از استودیو خارج شود.عکس رضا رویگری قبل از انقلاب در تئاتر

 

  بیشتر بخوانید: عکس بازیگران زمان شاه به همراه زندگینامه آن ها

بیوگرافی و تصاویر رضا رویگری قبل از انقلاب

رضا رویگری بازیگر و خواننده خوب کشورمان متولد 6 دی ماه 1325 در تجریش تهران میباشد، او تک فرزند است و خودش هم تنها یک پسر و یک نوه دختر دارد. رضا رویگری بعد از گذراندن دوران دبیرستان در تجریش در امتحانات خلبانی شرکت کرد ولی قبول نشد و پس از آن به نقاشی و سپس به بازیگری روی آورد. و با بازی در نمایش ویس و رامین وارد دنیای بازیگری شد، جالب است بدانید او در عرصه نقاشی فعالیتی حرفه ای داشته و حتی چندین نمایشگاه در ایران و آمریکا برپا کرده است.عکس رضا رویگری قبل از انقلاب با تی شرت سفید

 

رضا رویگری بواسطه معرفی خانم خجسته کیا که دنبال یک بازیگر خوش صدا بود به عرصه بازیگری معرفی شد و برای اولین بار در نمایش اویس و رامین طعم بازیگری را تجربه کرد. او بعد از چند سال فعالیت در تئاتر در سال 1356 با مجموعه تلویزیونی لحظه در تلویزیون دیده شد ولی پس از آن برای چند سال فعالیت خود را تنها در تئاتر ادامه داد و تا سال 61 در تلویزیون حضور نداشت.

معرفی فیلم خائن کشی و زمان اکران عمومی آن با سکانس های جدید

عکس رضا رویگری قبل از انقلاب در تئاتر

او بعد از چند سال دوری از تلویزیون در سال 1361 با بازی در سریال محله برو بیا به تلویزیون برگشت و به هنرنمایی پرداخت. این مجموعه تلویزیونی در سال 1362 روی آنتن رفت و موضوع آن درباره آموزش قانون به بچه ها و کاربرد آن در زندگی بود. اکبر عبدی، مرحوم رضا ژیان و آتیلا پسیانی از دیگر بازیگران این مجموعه تلویزیونی بودند.عکس رضا رویگری قبل از انقلاب در جوانی

 

خوانندگی و عکس های رضا رویگری قبل از انقلاب

۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد؛ انقلابی که موسیقی در آن نقشی پررنگ داشت. آثار موسیقایی که برای انقلاب ۵۷ ساخته شدند، تا حدی دارای شور، هیجان و ساخت خوب بودند که حتی امروز هم اگر آنها را بشنویم، همان شور و هیجان را در مخاطب زنده و خاطرات را برایش زنده می‌کند.

قطعه «ایران ایران» از ماندگارترین آثار موسیقایی دوران انقلاب اسلامی است؛ اثری که خیلی‌ها رضا رویگری را به واسطه آن شناختند.

این قطعه موسیقی توسط فریدون خشنود آهنگسازی شد و شعر آن را افشین سرافراز سروده است.

عکس رضا رویگری قبل از انقلاب در جولنی

خشنود در سال ۹۵ و در اختتامیه بخش سرود جایزه بزرگ موسیقی انقلاب درباره ساخت قطعه «ایران ایران» توضیح داده بود: «این اثر را در حکومت نظامی ساختیم و برای ساخت آن من و رضا رویگری حضور داشتیم و هیچ کس دیگر کنارمان نبود؛ زیرا جرأت نمی‌کردند در کنار ما باشند. الله اکبر روی پشت بام‌ها مانند یک ارکستر سمفونیک بود که باعث شد من این اثر را بسازم. صداهایی که از شرق و غرب و جنوب و شمال با یکدیگر سوال و جواب می‌کردند، تن من را به لرزه درمی‌آورد.

فیلم تی تی نماینده موفق سینمای اجتماعی در گیشه؛ترکیب موفق هوتن شکیبا و الناز شاکردوست

پیش از این‌که به استودیو وارد شویم، ماموران به دنبال من و رضا رویگری افتادند. تا صبح «الله الله» گفتیم تا صدای گروه کر را بسازیم. ما این کار را با اشک انجام می‌دادیم.»

همچنین رضا رویگری در هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب حوزه هنری در سال ۹۶ درباره قطعه «ایران ایران» عنوان کرده است: «آن زمان اصلا فکر نمی‌کردم این سرود، از استودیو خارج شود؛ زیرا همچنان حکومت پهلوی دوم روی کار بود. پیشنهاد خواندن این سرود را آقای خشنود، آهنگساز کار با من مطرح کردند. صدای من را شنیده بودند و می‌خواستند صدایی این ترانه را بخواند که قبلا شنیده نشده باشد و در عین‌حال با حال و هوای ملودی سازگار باشد. گویا به یکی دو نفر هم پیش از این پیشنهاد داده بودند.»عکس رضا رویگری قبل از انقلاب با کلاخ و شال گردن آبی

رویگری به حرفهایش اضافه کرده است: « به نظرم موفقیت این سرود و ترانه‌اش مدیون مردم است؛ زیرا اساسا برای مردم هم خوانده شده و آنها این خلوص را دریافت می‌کنند.»

عکس رضا رویگری قبل از انقلاب در کودکی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا