اخبار بازیگران

بازیگران غیر مجاز و بررسی دلایل ممنوع الکار بودن هنرمندان | بلک‌ لیست جذاب‌ تلویزیون

بازیگران سینما و تلویزیون ایران به دلیل شرایط خاص و ویژه صدا و سیما و قوانین شرعی و عرفی که دارند مجبور به رعایت قوانین هستند. به همین دلیل هرازگاهی می شنویم که یک بازیگر به دلیل نقض این قوانین ممنوع التصویر شده است.در ادامه در بازیگرنیوز می خواهیم تصاویر برخی از بازیگران غیر مجاز تلویزیون را به شما نشان دهیم.

فاطمه معتمدآریا چه زمانی ممنوع الکار شد؟

فاطمه معتمدآریا بعد از انتخابات 88، ممنوع الکار شد.

پریناز ایزدیار چه زمانی ممنوع التصویر شد؟

پریناز ایزدیار بعد از سریال زمانه ممنوع التصویر شد.

علت ممنوع التصویری پگاه آهنگرانی چیست ؟

علت ممنوع التصویری پگاه آهنگرانی به دلیل گرایش های سیاسی که داشت، است.

سحر قریشی بعد از ممنوع التصویری با کدام فیلم به تلویزیون بازگشت؟

سحر قریشی بعد از 11 سال دوری از تلویزیون با سریال دادستان ده نمکی به تلویزیون بازگشت.

شمار زیادی از بازیگران و مجری هاي زن به دلایل گوناگونی ممنوع الکار می شوند و دیگر نمیتوان عکس آنان را در صفحه تلویزیون دید.

بررسی بازیگرن غیر مجاز سینما و تلویزیون

هر رسانه‌ای براساس قواعد و چارچوب‌های مدنظر خود عمل می‌کند و بدیهی است تمام افرادی که در آن رسانه فعال هستند براساس قواعد تعریف شده آن رسانه دارای صلاحیت فعالیت می‌باشند.

در حقیقت رعایت چارچوب‌ها و ممیزی‌های هر تریبون به خصوص رسانه‌ای با ابعاد ملی بر پایه تعاریف ایدئولوژی‌ها و قواعد و قوانینی که نیاز است تمام فعالان آن عرصه از آن مطلع باشند، چیدمان می‌شود.

در این مطلب تصاویر بازیگران غیر مجاز تلویزیون را می بینید.

باران کوثری در لیست بازیگران غیر مجاز تلویزیون

آخرین بار دو سال قبل به عنوان مهمان در «کلاه قرمزی» حضور پیدا کرد و بعد از آن هم تکرار سریال «صاحبدلان» با بازی او از شبکه آی فیلم پخش شد اما به نظر می رسد تلویزیون این اواخر به این بازیگر حساسیت خاصی پیدا کرده.

زمان اکران فیلم «کوچه بی نام» و «جامه دران» عملا تصویر او را از تیزرها حذف کردند. حتی برنامه هایی مثل سینما آی فیلم هم که درباره تمام فیلم ها، بازیگران و اتفاقات مهم سینمایی صحبت می کنند، اسم این بازیگر را حذف کردند.

با اینکه کوثری سال گذشته برای «کوچه بی نام» سیمرغ گرفت و یکی از مهمترین بازیگران این فیلم به حساب می آید.

وی از آنجایی که تا همین دو سال قبل، در تلویزیون حضور داشته، ممنوع التصویری اش کاملا عجیب است.

باران کوثری از بازیگران غیر مجاز تلویزیون

احسان کرمی در لیست غیر مجاز تلویزیون

احسان کرمی خواننده، مجری و بازیگر تئاتر که این روزها به‌عنوان یکی از مجریان نشست‌های جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه حضور دارد درباره شایعاتی مبنی‌بر ممنوع التصویر شدنش در رسانه ملی گفت: بله من ممنوع‌التصویر شده‌ام و برای اولین بار خودم با حراست صداوسیما تماس گرفتم تا صحت و سقم این مساله را پیگیر شوم که به من اطلاع دادند که در تلویزیون ممنوع‌التصویر هستم.

معرفی فیلم ترسناک بازی آسانسور

او درباره دلایل این تصمیم عنوان کرد: به من اعلام کرده‌اند که نامه‌ای از بالا که البته نمی‌دانم این «بالا» دقیقا کجاست زده‌اند که در آن ذکر شده من ممنوع‌التصویر هستم و اجازه فعالیت در تلویزیون را ندارم که البته این ممنوع‌التصویری مربوط به تلویزیون است و ربطی به فعالیت‌های من در تئاتر و سینما ندارد.

کرمی ادامه داد: متاسفانه طبق بخشنامه ای که ابلاغ شده تمام آثار موسیقایی من نیز غیرقابل پخش از تلویزیون‌ اعلام شده است. این اتفاق برای چهارمین یا پنجمین بار است که برای من رخ می‌دهد و هیچگاه نیز دلیلش را پیگیری نکرده‌ام البته یکبار در مورد مشکل ممنوع‌التصویری‌ام رفتم و با دوستان صحبت کردم و سوتفاهم‌هایی که به وجود آمده بود، برطرف شد و من توانستم در «خندوانه» اجرا داشته باشم اما به نظر می‌رسد که دوباره دلایلی برای ممنوع‌التصویری‌ام به وجود آمده است که من نباید پاسخگو باشم.

احسان کرمی از بازیگران غیر مجاز تلویزیون

هانیه توسلی در لیست غیر مجاز تلویزیون

پیام نیک فرد مدیر روابط عمومی شرکت سینمایی خانه فیلم با اشاره به پخش نشدن تیزرهای فیلم سینمایی ایده اصلی از شبکه های سیما خاطر نشان کردند که بعد از آماده شدن تیزرهای فیلم ایده اصلی به کارگردانی خانم موگویی، آن را به شبکه های سیما ارائه کردیم اما به ما اعلام شد که باید بخش هایی از فیلم ایده اصلی که هانیه توسلی در آن حضور دارد، حذف شود. همچنین با اعلام این خبر به آقای نیک فرد پس از ساعاتی خبر ممنوع التصویر شدن هانیه توسلی به علت بازی در فیلم ایده اصلی منتشر شد.

حضور کمرنگ‌ هانیه توسلی در فضای مجازی و کم‌کاری او در سال‌های اخیر در سینما و تلویزیون دلیل ممنوع‌التصویری او را مبهم جلوه می‌دهد؛ مگر این‌که پرونده گربه خانگی این بازیگر دوباره از گوشه کشوهای بایگانی بیرون کشیده شده باشد که منطقی به‌نظر نمی‌رسد! البته در فضای مجازی دلایل دیگری برای برخورد حذفی صداوسیما با‌ هانیه توسلی ذکر شده است که یکی از مهمترین آنها –که البته اثبات نشده- پست‌های حمایتی او از نوشین جعفری، عکاس و خبرنگار که به‌تازگی بازداشت شده، عنوان شده است. این موضوع که به کرات از سوی یکسری از کاربران مورد اشاره قرار گرفته، علاوه بر ‌هانیه توسلی پای سلبریتی‌های دیگری چون مهناز افشار و سارا بهرامی را نیز به این پرونده باز می‌کند.

معرفی سریال پسران پربیننده ترین سریال 2022 در آمازون

چنین شایعات و گمانه‌زنی‌هایی در شرایطی منتشر می‌شود که درحال حاضر در پیج شخصی ‌هانیه توسلی پستی در حمایت از نوشین جعفری وجود ندارد و تمام مطالبی که می‌توان در ارتباط با این خبرنگار بازداشت‌شده در پیج ‌هانیه توسلی دید، بازنشر چند پست اوست، مربوط به روزهایی که هنوز بازداشت نشده و در فضای رسمی رسانه‌ای کشور مشغول فعالیت بود.

هانیه توسلی از بازیگران غیر مجاز تلویزیون

 

مهراب قاسم خانی در لیست غیر مجاز تلویزیون

آنطور که پیداست مهراب قاسم خانی در تلویزیون ممنوع الکار است. با اینکه اعلام شده بود قاسم خانی گارگردانی مجموعه «دورهمی» را به عهده دارد و مدام تصاویری از آن در اینستاگرامش می گذاشت اما از همان قسمت اول، هیچ اسمی از او در تیتراژ برده نشد. حتی یکی از قسمت های مجموعه که مهراب به عنوان مهمان حضور داشت، با اینکه عکس هایش همه جا انتشار پیدا کرد، هیچ وقت از تلویزیون پخش نشد. قاسم خانی به دلیل این اتفاقات، همین اواخر از برنامه خداحافظی کرد و رفت.

دلیل ممنوع التصویری وی اصلا مشخص نیست اما این احتمال وجود دارد که بعد از ماجرای سفر به برزیل و حواشی که سر شلوارک پوشیدن بازیگران به میان آمد، این اتفاق افتاده باشد.

محراب قاسمخانی با اشاره به ممنوع الکار بودنش درباره عدم حضورش در برنامه دورهمی گفت:از هفته گذشته به من اعلام کردند که دیگر نباید در لوکیشن برنامه «دورهمی» حضور پیدا کنم و به عبارتی ممنوع الورود به لوکیشن شدم.

محراب قاسم خانی

وی ادامه داد:تا الان هم برای رفع این ممنوعیت پیگیری های فراوانی کردم که لااقل دلیلش را متوجه شوم، اما متاسفانه دوستان در سازمان صدا و سیما هیچ دلیلی برایم نیاورده اند و تنها به گفتن این جمله بسنده کردند که ممنوع الکاری.

قاسم خانی با اشاره به حضور خود در شبکه های مجازی نیز گفت:همانطور که می دانید در شبکه های مجازی فعالیت پررنگی دارم، اما این موضوع، دلیل ممنوع بودن کارهای من نیست،چراکه برادرم پیمان قاسم خانی هم با اینکه هیچ صفحه ای در این شبکه ها ندارد، ممنوع الفعالیت است.

نویسنده سریال «ساختمان پزشکان» در ادامه بیان داشت:به هر حال «دورهمی» برنامه ای بود که ایده اولیه اش با من بود و حضور در آن را بسیار دوست داشتم،اما زمانی که چندین بار می گویند نباید قدم در لوکیشن برنامه بگذاری دیگر به غرور آدم برمی خورد.

ماجرای انتخاب نیلوفر پارسا برای سریال آوای باران چه بود؟

مهراب قاسم خانی از بازیگران غیر مجاز تلویزیون

پیمان قاسم خانی در لیست بازیگران غیر مجاز تلویزیون

 

دلیل ممنوع الکاری پیمان قاسم خانی را هیچ کس نمی داند .

پیمان قاسم خانی میگوید : حتی  آقای پورمحمدی پیگیر ماجرا شد، اما شخص آقای ضرغامی هم در جریان علت موضوع نبود! آن موقع که رئیس سازمان بود، به آقای پورمحمدی گفته بود: «از پیمان بپرسی تازگی مقاله ای چاپ نکرده؟ حرفی نزده؟» گیر کار از یک جای دیگر است. چیزهایی که من شنیده ام، انگار با یک کلیتی از وجود من و مهراب مشکل دارند و فکر می کنند حرفهایی که ما میزنیم، در مجموع خوب نیست. منتها الان دیگر من خودم شخصا علاقه ای ندارم که با تلویزیون کار کنم؛ یعنی اگر آنها هم مرا ممنوع الکار نکنند، من آنها را ممنوع… {مکث }می کنم …ممنوع الچی کردمشان {میخندد }؟!

قاسم خانی: تلویزیون را «ممنوع الپیمان» کرده ام.

پیمان قاسم خانی از بازیگران غیر مجاز تلویزیون

سحر قریشی در لیست بازیگران غیر مجاز تلویزیون

در مورد او گفته شده که این رخداد با ماجرای زندگی شخصی و جدایی از همسر قبلی‌اش ربط دارد. قریشی که تنها حضور تلویزیونیش به سریال پرطرفدار دلنوازان باز میگردد, ظاهراً چند ماه پیش نامش میان بازیگران سریال سیروس مقدم – همان علی‌البدل دیده شد, اما این رخداد به نتیجه نرسید.

مانند بچه‌هاي نسبتا بد که در آن نیز سیروس مقدم قصد داشت از قریشی دعوت به مشارکت کند. آن زمان هم نام این بازیگر در لیست بازیگران به ثبت رسید: ولی چند روز باقیمانده به شروع تصویربرداری, با ممانعت تلویزیون روبه‌رو شد و تصمیم گرفته شد آیدا فقیه‌زاده در این نقش بازی کند.

حسین سهیلی‌زاده هم قصد داشت سریال پریا را با بازی قریشی ساخت کند اما این مشارکت نیز شکل نگرفت تا به‌رغم این‌که تا به حال چیزی اعلام نشده هست, بوی ممنوع‌الکاری قریشی به مشام برسد.

البته سحر قریشی ممنوع الکار بود و نه ممنوع التصویر. درباره دومی یعنی عدم ممنوع التصویری قریشی می توان به بازپخش سریال «دلنوازان» اشاره کرد و البته پخش چهره و مصاحبه این بازیگر با واحد مرکزی خبر در پشت صحنه «رسوایی 2» که سال پیش روی آنتن رفت. ضمن این که چند تله فیلم هم از او روی آنتن رفته، البته این تله فیلم ها هیچ کدام محصول تلویزیون نبوده و در شبکه نمایش خانگی تولید شده و بعدها به تلویزیون فروخته شده اند. او در دوره ای ممنوع التصویر هم بود و برای همین سال 93 تصاویر این بازیگر از تیزر فیلم «آنچه مردان درباره زنان نمی دانند» حذف شد.

بازیگران مشهور کوتاه قد چه کسانی هستند؟ از سمندون تا اسدالله یکتا

بعد از پخش سریال دادستان و حضور عجیب سحر قریشی در این سریال ده نمکی درباره بازگشت سحر قریشی بعد ۱۱ سال به تلویزیون، گفت: مشکل خانم قریشی حل شده بود که اجازه بازی در سریال «دادستان» داده شد، در سریال‌های دیگر هم این اتفاق رخ می‌دهد که برخی از بازیگران بعد از محدودیتی که داشتن دوباره در سریال کار کردند و ربطی به مسعود ده نمکی ندارد.

سحر قریشی از بازیگران غیر مجاز تلویزیون

های سیاسی، بعد از انتخابات 88، ممنوع الکار شد.

حتی زمان توزیع فیلم یحیی سکوت نکرد به‌رغم اینکه عوامل این فیلم به برنامه هفت دعوت شدند اما در هفت عملا خبری از معتمدآریا نبود و با اینکه معتمد آریا بازیگر نقش اصلی کار بود، در بخش‌هاي انتخابی برای نمایش در تلویزیون، خبری از او نبود، اما انگار از نخست سال جاری قرار بود وضعیت تغییر کند.

وقتی در روزهای آغازین سال جاری تلویزیون با توزیع تبلیغات فیلم آباجان، بعد از ٨‌سال عکسهای معتمدآریا را به روی آنتن فرستاد، می‌شد حدس زد که تغییری در سیاست‌هاي تلویزیون در مورد این بازیگر رخ داده هست. این موضوع گذشت و اتفاقی رخ نداد: تا همین چند وقت جدید که دیدیم, شبکه‌ آی فیلم سریال آشپزباشی را نمایش داد. این دیگر یک تغییر مشهود بود.

گویا سرانجام واقعا ممنوع‌ التصویری بازیگر همه ي وقت تحسین‌شده روسری آبی به آخر رسیده بود. همان روزها هم بود که شایع شد قرار هست این بازیگر را در یک سریال جدید ببینیم. سریالی که خیلی زود معلوم شد قسم همایون اسعدیان هست.

سریالی که خیلی‌ها حدس میبرند می تواند برگ برنده دیگری در کارنامه معتمدآریا باشد که بعد از انتخابات ٨٨ ممنوع‌الکار شده بود. فراموش نکرده‌ایم انتخاب‌هاي این بازیگر را: که همواره نتایجی پیروز و پرطرفدار حاصل آورده هست. او که از‌ سال ٧٠ و با سریال گل پامچال به مخاطبان تلویزیونی معرفی شد, سریال‌هایي مانند آرایشگاه خوشگل, زیر تیغ و آشپزباشی را در کارنامه دارد که همۀ‌شان جزو آثار پیروز تلویزیون محسوب می شوند.

فاطمه معتمد آریا از بازیگران زن غیر مجاز

معتمدآریا اما تنها کسی نیست که در تلویزیون ممنوع‌الکار شده هست. اگر نگاهی به کارنامه بازیگران و مجریان تلویزیون بیندازیم, نکته‌اي که به ذهن میرسد, این هست که تقریباً تمام افرادی که در این حرفه جایگاهی دارند و به اصطلاح کسی میباشند که سرشان به تنشان می‌ارزد, دست کم یک دوره چندماهه ممنوع‌الکاری را در صداوسیما از سر گذرانده‌اند.

این قضیه را هم در مورد بازیگران و هم در بین مجریان درجه یک تلویزیون به سهولت میشود دید و متوجه شد. ناپدیدشدن ناگهانی مجریان پیروز برنامه‌هاي به اصطلاح تاک‌شو در مقاطعی آشکارتر از آن بوده که بشود کتمانش کرد یا در مورد بازیگران حکایت‌هایي که برای فاطمه معتمدآریا رخ داده.

سریال «تمام رخ» با موضوع سایت‌های شرط‌بندی در راه شبکه سه

یا ماجراهای ممنوع‌الکاری پریناز ایزدیار بعد از سریال زمانه, حکایت سحر قریشی, پگاه آهنگرانی, باران کوثری و… به همین علت هم هست که وقوع این رخداد در کارنامه بازیگران به جای این‌که پوئنی منفی به شمار آید, تبدیل به عاملی برای تفاخر می شود و این جز نقض غرض نمیتواند باشد.

پریناز ایزدیار در لیست بازیگران غیر مجاز تلویزیون

پریناز ایزدیار از بازیگران غیر مجاز تلویزیون گفته است:
بعد از سریال زمانه ،در تلویزیون ممنوع الکار شدم . به خاطر همه اینها الان ترجیح می دهم سراغ تلویزیون نروم .

ایزدیار در پاسخ به این سوال که چرا بعد از سریال زمانه ممنوع التصویر شدید؟

می گوید :
هیچ وقت نفهمیدم که دقیقا علتش چه بوده است ؟یک بار هم قبل از سریال زمانه ممنوع التصویر شده بودم که حل شد وبعد سریال زمانه را بازی کردم و بعد از زمانه دوباره دوباره گفتند نمی توانید بازی کنید . البته الان این مشکل حل شده است . اما الویتم حالا سینماست .کلا بعد از سریال زمانه تصمیم گرفتم جور دیگری بازی کنم و هنوز هم براین تصمیم استوارم.

پریناز ایزدیار از بازیگران غیر مجاز تلویزیون

باران کوثری و پگاه آهنگرانی دو بازیگر جوان غیر مجاز تلویزیون میباشند که از میان انها دست کم باران کوثری بارها اشتیاقش را برای بازی در سریال‌هاي مفید ابراز کرده: اما به جایی نرسیده هست.این دو بازیگر به علت مسائل سیاسی حساسیت مدیران تلویزیون را همۀ وقت موجب شده‌اند: این در حالی هست که باران کوثری پیشینه بازی در یکی از تحسین‌شده‌ترین سریال‌هاي دینی یعنی صاحبدلان را در کارنامه دارد.

مهران مدیری در لیست بازیگران غیر مجاز تلویزیون

به این روزهایش نگاه نکنید که تلویزیون را قرق کرده و هر جا که نگاه می کني, وی را می بیني. این روزها را فراموش کنید که یک شبکه دورهمی دارد، دیگری مرد ‌هزارچهره و دو‌هزار چهره، دیگری پاورچین و نقطه‌چین.

اتفاقا مهران مدیری احتمالا از اولین کسانی باشد که مزه تلخ ممنوع‌الکاری را چشیده: و این واقعیت که این رخداد در روزهایی رخ داده که او تازه می خواست اولین روزهای موفقیت در جعبه جادو را تجربه کند، بر تلخی آن می‌افزاید.

مهران مدیری درباره ممنوع الکاری خود میگوید: بعد از «ساعت خوش» من و همه بچه ها حتی عوامل فنی ممنوع الکار شدیم، تاجاییکه حتی من را به تئاتر شهر هم راه نمی دادند.

چهره روناک یونسی قبل از عمل زیبایی چگونه بود؟

فقط تلویزیون هم نبود، ممنوع الکار در تلویزیون، سینما، تئاتر.من یادمه ورودم به تئاتر شهر ممنوع بود. ورودم به جام جم ممنوع بود، یعنی یه بار من رفتم وارد جام جم شدم، رفتم بچه های رادیو رو ببینم که اونموقع رفته بودن در تلویزیون، ریختن منو گرفتن و اصلاً یه وضعی که کی راه داده تو رو توی سازمان. و بدترین سه چهار سال زندگیم بود».

آن موقع من قرار بود در فیلم سینمایی «ضیافت» مسعود کیمیایی بازی کنم، گریم شدم و مقابل دوربین هم رفتم اما از ارشاد آمدند و گفتند اصلا چرا مدیری را سر کار راه دادید! من قرار بود در این فیلم نقشی که فریبرز عرب نیا بازی کرد را بازی کنم.»

همه موهام تو اون چهار سال سفید شد

مهران مدیری در پاسخ به سوال درباره اینکه در روزهای ممنوع الکاری بر او چه گذشت می گوید:  «واقعاً نمی دونم، یعنی… حالا غم انگیزش نمی کنم قضیه رو ولی… به جایی رسید به لحاظ مالی که من دیگه نمی تونستم حتی نون و پنیر هم بخرم، یعنی دیگه کسی نبود که ازش پول قرض کنم و یه موقع هایی برای مثلاً هزار تومن که یک نون بخرم، بچم هم کوچیک بود اون موقع .. سه سالش بود فرهاد.. یه شبایی کشنه خوابیدیم واقعاً، یعنی بچه انقدر گریه کرد تا بیهوش شد و من یادمه اومدم توی کوچه انقدر عربده کشیدم و گریه کردم و داد زدم که صاحبخونمون اومد منو کشید تو گفت آقا می کشنت چیکار می کنی، ۴ ساله… همه ی موهام توی اون چهار سال سفید شد».

او و گروهش تازه با ساعت خوش گل کرده بودند که به جرم محبوبیت و این علت بامزه که عکس‌هاي آنان بین نوجوانان خریدوفروش می‌شد, مهران مدیری و گروهش را ممنوع‌ التصویر کردند.

مهران مدیری در ادامه صحبت هایش چنین می گوید :«هیچ کاری نمی تونستم بکنم و حتی چیزهای اولیه زندگی رو هم نمی تونستم تامین کنم و خیلی دوران عجیبی بود، یعنی وقتی به من گفتن می تونی از فردا بری سر کار و شروع کنی، من یک جنازه بودم که نه انرژی داره، نه انگیزه داره، نه جون داره، نه… و بعد هم تصویرم آزاد نشد، باز گفتن فقط می تونی کارگردانی کنی، تصویرت نباید دیده بشه و بعد از یکسال دوباره تصویرم هم آزاد شد. مهران مدیری در ادامه از تجربه تلخ اسباب کشی‌های مکرر در طی 4 سال و نداشتن پرداخت اجاره خانه گفت. و یاد آور شد که اکنون چند بادیگارد دارد.

نگین معتضدی برای بار دوم ازدواج کرد

گرچه این چهره سال‌هاي ‌سال مشارکت پرثمری با تلویزیون داشت. اما بعدتر مجدد برای چهار پنج سالی راه مدیری و تلویزیون از هم جدا شد: تا زمان در حاشیه که مجدد پرطرفدار‌ها به هم پیوستند و دورهمی فرزند این پیوند میمون هست!

مهران مدیری از بازیگران غیر مجاز تلویزیون

رضا عطاران در لیست بازیگران غیر مجاز تلویزیون

رضا عطاران میگوید : ساعت خوش تمام شده بود و من سریالی نوشته بودم که ساختنش را هم شروع کردیم. دو قسمت مونتاژ شده اش را هم هنوز خودم دارم. بازیگران هم خودم و رامین ناصرنصیر و رضا شفیعی جم و همسرم فریده فرامرزی و تعدادی دیگر بودیم. مشغول تصویربرداری قسمت سوم بودیم که آقای سمنانی آمد و گفت که کارتعطیل است.
بالاخره یک روز زنگ زد وگفت بیا کارت دارم رفتم و گفت همه تان ممنوع الکار شده اید. هیچوقت هم ندانستیم برای چی؟
شرایط کار آن زمان خیلی سخت بودمثلا می آمدند می گفتند فلان بازیگر خط ریشش را چند سانتی متر ببرد بالاتر یا شلوار جین و پیراهن آستین کوتاه تن کسی نباشد. نصرالله رادش خیلی موهایش را چرب می کرد. به این خیلی گیر می دادند. موهای بچه ها یک ذره که بلند می شد گیر می دادند. مثل موهای ارژنگ امیر فضلی که فرفری بلند بود. خلاصه گیرهایی که برای جوانان الان خنده دار است.
ناخود آگاه ذهنمان اینطور پرورش یافته بود که خودسانسوری کنیم. یک سال بعد گفتند دیگر ممنوع الکار نیستید.
ظاهرش یک سال بود اما تبعاتش خیلی بیشتر بود. گفتند فقط در قالب گروههای دو یاسه نفره میتوانید باهم کار کنید
رضا عطاران درباره ممنوع الکاری اش گفته بود:«راستش خودمان هم نفهمیدیم ‌چی شد ولی یك‌دفعه رفتیم تو لیست سیاه. چند بار رفتیم حراست تلویزیون، گفتند حق بازی ندارید. كلی حرف بود كه ما را در پارتی گرفته‌اند یا مسائلی مثل این اما هیچ‌كدام‌شان درست نبود. فكر می‌كنم مشكل ما این بود كه زیادی دیده شده بودیم. چند سالی هم كه گذشت یك‌دفعه دیدیم می‌توانیم برگردیم و اتفاقی هم نیفتاد.»
رضا عطاران از بازیگران غیر مجاز تلویزیون

فاطمه معتمد آریا در لیست بازیگران غیر مجاز تلویزیون

درحالی که طی چند ‌سال اخیر صدا و سیما از نشان‌ دادن عکسهای فاطمه معتمدآریا امتناع می کرد و این بازیگر اجازه بازی در هیچ‌یک از سریال‌هاي تلویزیونی را پیدا نکرده بود. دیدنی این‌که حتی تلویزیون از بازپخش سریال‌هایي که او در انها نقش بازی کرده بود نیز امتناع میکرد.

معرفی فیلم بیچارگان با بازی اما استون و جوایز این فیلم

بر اساس شنیده ها به دلیل گرایش

پگاه آهنگرانی در لیست بازیگران غیر مجاز تلویزیون

از آنجایی که پگاه آهنگرانی تا به حال تصمیمی برای بازی در هیچ سریالی نگرفته، نمی شود گفت که ممنوع الکار است اما به هر حال کسی که پخش تصویرش از تلویزیون ممنوع باشد، قطعا امکان همکاری با این رسانه را هم ندارد.

پگاه آهنگرانی یکی از بازیگرانی است که حتی امکان نمایش تصویرش هم از تلویزیون وجود ندارد. همین اواخر زمان اکران فیلم «جامه دران»، تصویر آهنگرانی در تیزر فیلم هم به نمایش درنیامد و حتی اسمش هم از روی تیزر حذف شد. فقط چند صحنه کوتاه از پشت سر او گرفته شد و تمام.

این بازیگر در این چند سال حتی یک بار هم به برنامه هفت دعوت نشده و خلاصه هیچ حضوری در این رسانه ندارد.

گویا دلیل ممنوع الکاری وی به دلیل گرایش های سیاسی که داشت و ساخت مستندی که به واسطه آن به مشکل برخورد.

پگاه آهنگرانی از بازیگران غیر مجاز تلویزیون

پیمان معادی در لیست بازیگران غیر مجاز تلویزیون

پیمان معادی درباره ممنوع التصویری خود در تلویزیون میگوید : من امسال به دعوت عادل فردوسی پور نریشن هایی را برای برنامه ٢٠١٨ را ضبط کردم. آیتم آرژانتین و پرتغال را گفتم و بعد فردوسی پور تماس گرفت و عذرخواهی کرد و گفت که گفته اند صدای تو نباید از برنامه پخش بشود!

حضورم در «خندوانه» را هم استثنائاً اجازه دادند بروم و گفتند بعد از ضبط ، برنامه را می‌بینیم و اعلام می کنیم پخش بشود یا نه.

من با تلویزیون مشکلی نداشته ام ولی آن طرف ظاهرا مشکلاتی با من دارند.

گفته میشود یکی از دلایل اصلی ممنوع التصویری و حتی ممنوع الصدایی پیمان معادی ، حضور این بازیگر در برخی از فیلم ها و سریال‌های آمریکایی یا به اصطلاح هالیوودی است!

پیمان معادی از بازیگران غیر مجاز تلویزیون

امیرمهدی ژوله در لیست بازیگران غیر مجاز تلویزیون

به نظر می‌رسد که حالا قرعه به نام امیرمهدی ژوله افتاده است و تیزرهای فیلم سینمایی «سامورایی در برلین» به کارگردانی مهدی نادری با شرط سانسور و حذف صحنه‌های حضور او در این فیلم از تلویزیون پخش شده است.

آنچه باعث می‌شود از شنیدن این اتفاق علامت سوالی در ذهن‌مان ایجاد شود، سابقه‌ و کارنامه حرفه‌ای این هنرمند در تلویزیون است، ژوله که فعالیت خود را در عرصه تلویزیون با نویسندگی آغاز کرد و در سریال‌هایی چون «مرد هزار چهره»، «شب‌های برره» و … با مهران مدیری همکاری داشت، برای نخستین بار با اجرای استنداپ کمدی در برنامه تلویزیونی «خندوانه» پا به عرصه اجرا گذاشت و همین اتفاق مقدمه‌ای شد برای حضور جدی‌تر او در حوزه بازیگری.

بی مادر با هنرنمایی امیر آقایی، پژمان جمشیدی و پردیس پورعابدینی به سینماها می آید

او پس از مدتی هم در بخش نمایشی برنامه «دورهمی» به کارگردانی مهران مدیری به ایفای نقش پرداخت و سپس در فیلم‌های سینمایی چون «خوب بد جلف» ساخته پیمان قاسم‌خانی، «هزارپا» به کارگردانی ابوالحسن داودی و سریال‌های «گلشیفته» به کارگردانی بهروز شعیبی و «دیوار به دیوار» ساخته سامان مقدم بازی کرد.

ژوله با انتشار تیزر اصلی و سانسور شده «سامورایی در برلین» نوشت: «دوستان همه نماهای من از رو به رو و بخشی از صدایم را حذف کردن و بعد پخش کردن. من اصن نمی‌دونستم رابطه‌ام با تی وی اینقدر خراب باشد. فکر می‌کردم فقط همدیگر را بلاک کردیم، نمیدونستم عکسام تو تیزرها رو هم پاره می کنند.»

علت حذف ژوله چیست؟

با این حال همانطور که در آغاز اشاره شد حذف ژوله که تا حدود زیادی شهرتش را مدیون تلویزیون است از این رسانه سوالات بسیاری را در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کند، اینکه آیا پست‌های انتقادی این هنرمند از رویکرد صداوسیما از جمله به راه انداختن کمپین من و سانسورچی عامل این اتفاق است یا خیر؟ کمپینی که ژوله مدتی پیش به راه انداخت تا به نوعی پایانی باشد بر سانسور در حوزه‌های مختلف هنری، این پویش به صورت مستقیم به انتقاد از رویکرد صداوسیما در تلویزیون می‌پرداخت و راز سانسور صحنه‌های سریال‌های مختلف و علل آن را در تلویزیون فاش می‌کرد.

کمپین من و سانسورچی خیلی زود در فضای مجازی فراگیر شد و هنرمندان و سینماگران بسیاری به آن پیوستند و در پست‌های اینستاگرامی از سانسورهای مختلف و محدودیت‌هایی که تلویزیون برایشان ایجاد کرده است پرده برداشتند، البته پس از مدتی بساط این کمپین به یک باره جمع شد.

دیگر پرسشی که درباره علت این اتفاق مطرح می‌شود، انتقادهای تند ژوله پس از حذف برنامه «نود» و عادل فردوسی‌پور از صداوسیما و رویکرد این سازمان است و باید دید که آیا عامل حذف ژوله این انتقادها بوده یا دلایل دیگری داشته است؟

امیرمهدی ژوله از بازیگران غیر مجاز تلویزیون

سارا و نیکا فرقانی اصل در لیست بازیگران غیر مجاز تلویزیون

۲ بازیگر سریال پایتخت که از دوران کودکی در این سریال ایفای نقش کرده اند مقیم کشور سوئد هستند و طبق قوانین آن کشور آزادانه و با پوششی برای شنا در استخر مختلط حاضر شده بودند.

این در حالی است که آن ها باید باتوجه به سلبریتی بودن در ایران متوجه رفتارهای خود می بودند، چرا که مطمئنا به خاطر چهره شناخته شده سارا و نیکا، اگر یک ایرانی همزمان در محلی که آن ها حضور یافته اند، حاضر باشند و پوشش این دو خواهر ۲ قلو و حتی رفتارشان نا متعارف در خاک ایران باشد، ممکن است پنهانی توسط دوربین هایشان شکار شوند.

ماجرای بیماری دختر شهین تسلیمی که او را از بازیگری دور کرده است چیست؟

سارا و نیکا فرقانی از بازیگران غیر مجاز تلویزیون

میترا حجار در لیست بازیگران غیر مجاز تلویزیون

در حالی كه از چند روز پیش قرار بود فیلم آناهیتا با حضور میترا حجار بازیگر فیلم و عزیز الله حمید نژاد در برنامه هفت مورد نقد وبررسی قرار بگیرد، یك روز قبل از سوی تلویزیون اعلام می شود كه میتراحجار حق حضور دربرنامه هفت را ندارد!
این اقدام تلویزیون باعث واكنش صریح عزیزالله حمید نژاد كار گردان آناهیتا شد و این كار گردان مطرح در اظهاراتی عنوان كرد:خانم میتراحجار قرار بود دراین برنامه حضور داشته باشد ولی امروز از سوی تلویزیون خبر دادند كه ایشان به هر دلیل نمی تواند حضور داشته باشد.

مشخصا دلیل خاصی برای غیبت یکی دو ساله او بعد از بازگشت از آمریکا ذکر نشد. شاید حضور برخلاف موازین او در یک پروژه سینمایی در آمریکا دلیل این غیبت کوتاه باشد. البته مسوولان سینمایی ممنوعیت تصویری او را تکذیب کردند و متولیان حراست وزارت ارشاد این مساله را تایید کردند. به هر حال حجار هم بعد از مدتی با سریال گمشده حتی به تلویزیون بازگشت.

میترا حجار از بازیگران غیر مجاز تلویزیون

به هرحال همکاری با رسانه ملی برای هر هنرمندی یک موهبت است، چراکه بی‌تردید با رسانه ملی است که هنرمند می‌تواند با بخش اعظمی از مخاطبان خود ارتباط برقرار کند و مهیا نبودن شرایط این همکاری ضرری دوسویه برای هنرمند و رسانه محسوب می‌شود.

پیشنهاد می‌شود ضمن تعریف خطوط قرمز رسانه ملی و اینکه چه قواعد و قوانینی در ممنوعیت حضور هنرمندان در تلویزیون موثر است این فرصت را ایجاد کنیم تا افراد ممنوع‌الکار یا ممنوع‌التصویر هم بتوانند با حل مشکلات‌شان این سوءتفاهم را که ممکن است سلیقه‌ها در کنار گذاشته شدن برخی بازیگران از رسانه یا از تبلیغات فیلم‌های سینمایی موثر باشد را در ذهن‌شان از بین ببرند.

تلویزیون با هر مدیریتی و هر سبک و سیاقی در چارچوب متعلق به همه مردم این کشور است و قطعا همه افراد با هر جایگاهی مخاطب این رسانه هستند حتی اگر در اظهارات‌شان خلاف این مسئله را اعلام کنند. مدیران و سیاست‌گذارن تلویزیون هم در راس اهداف‌شان حفظ مخاطب حداکثری را مدنظر دارند و تردیدی نیست احترام به سلایق و علایق مختلف مدنظر آنان در تصمیم‌گیری‌ها کلان و خردشان می‌باشد.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا