اخبار بازیگران

همه چیز درباره سریال میخواهم زنده بمانم | معجونی از ظواهر دهه 60

در این بخش از بازیگرنیوز عکس و اسامی بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم را مرور می‌کنیم. سریال می خواهم زنده بمانم جدید ترین سریال پخش خانگی درسال 1399 می‌باشد. این سریال از اوایل اسفند 99 بـه پخش رسید. در این مجموعه جدید بازیگران زن و مرد بسیار محبوبی ایفای نقش داشته اند کـه از جمله انها می‌توانیم بـه حامد بهداد و سحر دولتشاهی اشاره کنیم. در ادامه با بازیگران این سریال جدید آشنا میشویم.

کارگردان سریال میخواهم زنده بمانم کیست ؟

کارگردان سریال میخواهم زنده بمانم شهرام شاه حسینی است.

سریال میخواهم زنده بمانم روایتگر کدام دوره است ؟

سریال میخواهم زنده بمانم فضای دهه شصتی را روایت میکند.

سحر دولتشاهی در سریال میخواهم زنده بمانم ایفاگر چه نقشی است ؟

سحر دولتشاهی در نقش هما حقی نقش آفرینی میکند.

نقش امیر شایگان در سریال میخواهم زنده بمانم را چه کسی بازی میکند؟

حامد بهداد در نقش امیر شایگان در میخواهم زنده بمانم بازی میکند.

معرفی سریال می‌خواهم زنده بمانم (مجموعه نمایش خانگی)

سریال میخواهم زنده بمانم یکی از جدیدترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی لقب می‌گیرد که با شروعی آتشین موفق شد امیدوارکننده‌ترین سریال حال حاضر سرویس‌های استریم ایرانی باشد. اما شروع دلچسب تنها دستاورد سریال جدید شهرام شاه‌حسینی نیست و روایت تقریبا درست در کنار شخصیت‌پردازی به‌جا به سریال میخواهم زنده بمانم کمک می‌کند تا در نقطه اوج قرار بگیرد.

میخواهم زنده بمانم مجموعه نمایشی به تهیه‌کنندگی محمد شایسته، محصول سال ۱۳۹۹ اسـت کـه بـه صورت اختصاصی توسط شبکهٔ نمایش خانگی فیلیمو پخش میشود. تولید سریال از پیش از شیوع کرونا آغاز شد و عمده روزهای تصویربرداری آن در روزهای کرونا ادامه یافت.

این مجموعه در ژانر عاشقانه – خانگی به فیلم پویا سعیدی و پوریا کاکاوند نوشته شده است.

نمایی از سریال میخواهم زنده بمانم

اطلاعات بیشتر درمورد سریال می خواهم زنده بمانم

می خواهم زنده بمانم یک ملودرام عاشقانه اسـت کـه در دهه ۶۰ روایت میشود. از لحاظ لوکیشن و پروداکشن میتوان سریال جدید شاه‌حسینی را عظیم‌ترین سریال نمایش خانگی دانست. محمد شایسته و شهرام شاه‌حسینی پیش از این تجربه ساخت فیلم «خانه دختر» رابا هم داشتند.

شهرام شاه‌حسینی به‌عنوان کارگردان سریال میخواهم زنده بمانم فعالیت در سینما را از سال ۱۳۷۵ آغاز کرد و آهسته آهسته مسیری را طی کرد که او در جایگاه فعلی‌اش قرار داده است. شاه‌حسینی که سابقه همکاری با نام‌های شناخته‌شده‌ای مانند بهرام بیضایی و رسول ملاقلی‌پور را در کارنامه‌اش دارد در سال‌های دهه ۹۰ به کارگردانی در سینما و تلویزیون نزدیک‌تر شد و حالا روزهای پرکاری را پشت سر می‌گذارد. او سال گذشته فیلم هفته‌ای یک بار آدم باش را کارگردانی کرد و از روزهای پایانی سال ۹۹ هم میزبان تماشاگران سرویس استریم فیلیمو است و با سریال جدیدش که هر دوشنبه منتشر می‌شود، بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است.

فیلم ساعت 6 صبح به کارگردانی مهران مدیری ساخته میشود

اما موفقیت سریال جدید او چندان هم غیرقابل پیش‌بینی نبود. شاه‌حسینی که در روزهایی نه‌چندان دور به دستیاری در کنار کارگردان‌های شناخته‌شده مشغول بود در دهه ۹۰ سریال‌های متعددی را برای سیمای ملی کارگردانی کرد که شاید مهم‌ترین آن‌ها سریال پرستاران باشد؛ عنوانی با ۵۲ اپیزود که یادآوری سریالی استرالیایی به همین نام بود. با این حال سریال پرستاران برخلاف نمونه استرالیایی‌اش توجه بیشتری به درام شخصیت‌های اصلی‌اش داشت و به همین دلیل می‌توان گفت که شاه‌حسینی در طول دوران حضورش در تلویزیون به اهمیت شخصیت‌پردازی درست و داستان‌سرایی کلیدی پی برده و نقطه اوج آن را در سریال جدیدش نشان می‌دهد.

پوریا سعیدی که در کنار پوریا کاکاوند وظیفه نگارش فیلم‌نامه سریال جدید شاه‌حسینی را برعهده داشته هم بیشتر از آن‌که در سینما و تلویزیون دیده شده باشد در تئاتر خودی نشان داده اما در حال حاضر درگیر دو سریال در شبکه نمایش خانگی است؛ سریال سیاوش و سریال میخواهم زنده بمانم. هر دو عنوان در جذب تماشاگر موفق ظاهر شده‌اند و نکته جذاب‌تر این است که سعیدی در کنار سایر نویسندگانی که در هر دو پروژه به او کمک می‌کنند، موفق شده دو اتمسفر کاملا متفاوت با دو روایت نسبتا منحصربه‌فرد را به تصویر بکشد.

تهیه‌کنندگی سریال میخواهم زنده بمانم هم برعهده یکی از تهیه‌کنندگان فعال چند سال اخیر سینمای ایران بوده که حالا وارد دنیای بزرگ سریال‌های شبکه نمایش خانگی هم شده است؛ محمد شایسته. او از خانواده‌ای سینمایی برآمده و دو برادر دیگر به‌ نام‌های مرتضی [از موسسان مجموعه سینمایی هدایت فیلم] و مصطفی هم دارد که هر دو در صنعت سینما مشغول هستند. شایسته با حضور در تیم تولید فیلم چشمان سیاه به کارگردانی ایرج قادری وارد خانواده بزرگ سینماگران شد. او در سال‌های اخیر از تهیه‌کنندگی تا سرمایه‌گذاری در فیلم‌های سینمایی را تجربه کرده و حالا تهیه‌کننده باتجربه‌ای به نظر می‌رسد.

بنابراین از این تیم تولید قدرتمند انتظار می‌رود که بازیگران ارزشمندی را هم برای سریال جدیدشان استخدام کرده باشند و دقیقا به همین دلیل است که سریال میخواهم زنده بمانم یکی از پرستاره‌ترین سریال‌های چند وقت شبکه نمایش خانگی هم لقب می‌گیرد. حامد بهداد، سحر دولتشاهی، بهاره کیان‌افشار، علی شادمان، آناهیتا درگاهی، آزاده صمدی، مهران احمدی، بابک کریمی و بیژن بنفشه‌خواه در کنار مائده طهماسبی و ناهید مسلمی از بازیگران شناخته‌شده سریالی هستند که موسیقی تیتراژ پایانی آن را همایون شجریان خوانده و آهنگ‌سازی موسیقی متنش هم برعهده مسعود سخاوت‌دوست بوده است.

ماجرای افشاگری دختر اسماعیل محرابی درباره ی او چه بود؟

داستان سریال می خواهم زنده بمانم

سریال میخواهم زنده بمانم شکوهمندانه آغاز می‌کند و به‌ویژه در سه اپیزود ابتدایی خارق‌العاده ادامه می‌دهد. در شرایطی که سریال‌های ایرانی در بسیاری از موارد تلاش می‌کنند با آغازی متوسط داستانی را برای روایت در ادامه ماجرا شکل دهند اما سریال جدید شاه‌حسینی از این قاعده نفرت‌انگیز پیروی نمی‌کند و در همان ابتدا با سرعت و خشمی وحشتناک و البته تحسین برانگیز به تماشاگرش نقب می‌زند. اما این جنون دیوانه‌وار ادامه‌دار نیست و سریال پس از سه اپیزود ابتدایی به یک ثبات نسبی در روایت می‌رسد که برای تماشاگری که به دنبال‌کردن حوادث با سرعت بسیار بالا عادت کرده اندکی ناامیدکننده به نظر می‌رسد.

با این حال این رویکرد را هم نمی‌توان به باد انتقاد گرفت. چراکه سریال پس از رسیدن به اهدافی که برای شخصیت‌پردازی و داستان‌سرایی در نظر گرفته، تصمیم می‌گیرد داستانش را در ابعاد بیشتری گسترش دهد و در رسیدن به این هدف هم موفق ظاهر می‌شود. به همین دلیل است که نمی‌توان ایراد بزرگی به نوع روایت و داستان‌سرایی سریال میخواهم زنده بمانم وارد دانست. بنابراین اپیزود آغازین این سریال بدون هیچ شک و تردیدی می‌تواند در لیست طولانی سریال‌های ایرانی شبکه نمایش خانگی در جایگاه سه پایلت برتر قرار بگیرد.

سریال میخواهم زنده بمانم در مرکز تداخل چند ژانر کلیدی قرار می‌گیرد. رابطه هما حقی [با هنرنمایی سحر دولتشاهی] با نادر سرمد [با درخشش پدرام شریفی] که به خوبی مدیریت می‌شود و اوج پختگی نویسنده و کارگردان سریال در مدیریت یک رابطه عاشقانه را به تصویر می‌کشد به سریال کمک می‌کند تا به ملودرامی عاشقانه تبدیل شود. اما سریال نشانه‌هایی هم ایجاد می‌کند تا به تماشاگرش بفهماند که نباید به دیالوگ‌های عاطفی آن‌ها تحت تاثیر قرار بگیرد چون همه چیز خیلی سریع تغییر می‌کند.

اگرچه سریال با نشان‌دادن درگیری‌های همایون حقی [با هنرنمایی بابک کریمی] با بهمن دشتی [با درخشش جذاب مهران احمدی] تلاش می‌کند تا نشان دهد تنها روی یک داستان عاشقانه تمرکز نکرده اما با ورود امیر شایگان [با هنرنمایی نسبتا متفاوت حامد بهداد] فضای سریال به ژانر جنایی نزدیک‌تر هم می‌شود. با این حال و به همان میزان که شخصیت‌پردازی شخصیت‌های بخش جنایی داستان ضعیف و ناقص به نظر می‌رسد، سریال با واردکردن یک روایت عاطفی فرعی تلاش می‌کند تا تماشاگرش را به سریالی که شروعی طوفانی را آغاز کرده هم امیدوارتر کند.

زندگینامه بهاره رهنما و ماجرای طلاق و ازدواج مجدد او

این رابطه فرعی را باید در ارتباط کاوه [با هنرنمایی علی شادمان] با شیوا [با درخشش آناهیتا درگاهی] جستجو کرد. رابطه‌ای عاطفی که در چارچوب دو شخصیت با روحیه و سبک زندگی متفاوت به خوبی بسط می‌کند و به همین دلیل سریال در به تصویرکشیدن تفاوت‌های شخصیت‌های روایت عاشقانه فرعی‌اش به خوبی عمل می‌کند.

داستان سریال میخواهم زنده بمانم علاقه ویژه‌ای به تراژدیک‌بودن دارد. به همین دلیل در همه داستان‌های کوچک و بزرگی که در فیلم‌نامه‌اش دنبال می‌کند، نشانه‌ای از دویدن و نرسیدن و شکست‌خوردن را نشان می‌دهد.

فضاسازی خنثی

داستان سریال میخواهم زنده بمانم در دهه ۶۰ شمسی روایت می‌شود؛ دورانی که برای بسیاری از افرادی که فضای آن را تجربه کرده‌اند، یادآور خفقانی است که بعدها و آهسته آهسته تغییر هویت داد. سریال در پرداخت به مشکلات فرهنگی دهه ۶۰ که عمدتا از نگاه نادرست سیاسی و اجتماعی نشات می‌گرفت، موفق ظاهر می‌شود. این‌که وقایع تلخ دهه ۶۰ که روزگاری پررنگ‌ترین خطوط قرمز جامعه ایران بودند پس از چهل سال این‌گونه مورد انتقاد و تمسخر قرار می‌گیرند، نشان می‌دهد که جامعه ایران تا چه حد به مضحک‌بودن تاریخ معاصر خودش پی برده و دقیقا به همین دلیل است که سریال میخواهم زنده بمانم این اتمسفر دردناک را با ترکیبی از دو زاویه مورد انتقاد قرار می‌دهد.

زاویه نخست از جایی آغاز می‌شود که سریال تلاش می‌کند فضای خفقان‌آور دهه ۶۰ را با جزییات بیشتر به تماشاگرش نشان دهد اما در رسیدن به این هدف چندان امیدوارکننده ظاهر نمی‌شود. گریم شخصیت‌هایی مثل شیوا و هما شباهت زیادی با آرایش زنان در دهه ۶۰ ندارد. بنابراین تماشاگری که موضع تاریخی سریال را نداند با تماشای آن درک چندانی از شکل‌گیری روایت آن در دهه ۶۰ به دست نمی‌آورد.

اما زاویه دوم که تلاش می‌کند نقاط ضعف زاویه اول را پنهان کند، موفق‌تر ظاهر می‌شود. سریال در تلاش برای نشان‌دادن فضای خیابان‌ها، اتومبیل‌ها و پوشش مردان اندکی موفق‌تر به نظر می‌رسد. کاملا واضح است که عوامل سریال برای به تصویرکشیدن فضای متفاوت دهه ۶۰ هزینه زیادی کرده‌اند و دکورهای ارزشمندی را به کار گرفته‌اند.

ناگفته های زندگی امین تارخ بازیگر پیشکسوت و مدرس بازیگری و علت فوت

شخصیت‌پردازی‌های گوناگون

برگ برنده اصلی سریال میخواهم زنده بمانم بازیگران شناخته‌شده و صدای همایون شجریان نیست. این سریال به واسطه شخصیت‌پردازی قابل اتکایی که به شخصیت‌های اصلی‌اش هدیه می‌دهد به عنوانی محترم و دلنشین تبدیل می‌شود که ارتباط خوبی میان شخصیت‌هایش با تماشاگر برقرار می‌کند. با این حال این مسئله شامل همه شخصیت‌های سریال نمی‌شود. برای مثال شخصیت هما حقی یک با پردازش بی‌نظیر همه ویژگی‌های شخصیتی‌اش جای تردیدی برای تماشاگر قرار نمی‌دهد.

اگرچه این شخصیت‌پردازی بی‌بدیل با هنرنمایی تحسین‌برانگیز و مثل همیشه بی‌نقص سحر دولتشاهی حتی کامل‌تر هم می‌شود اما بررسی شخصیت امیر شایگان نشان می‌دهد که این مسئله شامل همه شخصیت‌های سریال هم نیست. در قسمت پنجم سریال که مدتی پیش منتشر شده، تلاش‌هایی برای برطرف‌کردن نقاط ضعف سایر شخصیت‌ها صورت می‌گیرد و این رویداد نشان می‌دهد که سریال به خوبی از اهمیت پردازش سایر شخصیت‌هایش آگاه است.

روایت‌های درگیرکننده

سریال قورباغه یکی از عناوین اخیر شبکه نمایش خانگی بود که در بسط و توسعه چند داستان همزمان شکست خورد و حتی در نتیجه‌گیری برای پایان فصل اول هم موفق ظاهر نشد. با وجود اینکه آن سریال تیم بازیگران خاص‌تری داشت [حضور نوید محمدزاده در یک مجموعه داستانی متمایز به نظر می‌رسد] اما برگ برنده اصلی‌اش را باید در فضاسازی‌ها، موسیقی متن و خرده داستان‌های خیره‌کننده پیدا کرد.

شاید سریال میخواهم زنده بمانم به اندازه رقیبش که مدتی پیش به پایان فصل اول رسید [هنوز اطلاعاتی درباره ساخت فصل دوم سریال قورباغه وجود ندارد] در فضاسازی‌ها موفق نباشد اما بدون هیچ شک و تردیدی در شخصیت‌پردازی، داستان‌سرایی و پیش‌بردن اهدافی که برای فیلم‌نامه‌اش تعیین کرده، قدرتمندتر ظاهر می‌شود.

روایت همزمان چند داستان جذاب با گروه‌های متفاوتی از شخصیت‌های متمایز بزرگترین برگ برنده سریالی است که نه‌تنها در فضاسازی هم نسبتا موفق ظاهر شده بلکه پس از پایان فصل اول با فصل دوم و روایتی در دوران معاصر بازمی‌گردد.

سریال می خواهم زنده بمانم کی پخش می شود؟

قسمت یکم این سریال دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ پخش شد و بقیهٔ قسمت‌هاي آن هر دوشنبه ادامه می یابد.

ایجاد فضای دهه شصتی برای جذب مخاطب؟

یکی از ویژگی‌های مهم این سریال که باعث شد مخاطب را در قسمت‌های ابتدایی این سریال راضی کند، ایجاد فضا‌های دهه‌شصتی است، به‌ویژه طراحی لباس بازیگران به‌گونه‌ای است که بسیاری از مخاطبان را با خاطراتشان در دهه همراه می‌کند و برای مخاطبان نسل‌های بعدی نیز فضا‌های جذابی ایجاد کرده است. باید دید ایجاد این فضای شلوغ و پر از شوخی‌ها و جاذبه‌های دهه‌شصتی دنیای بهتری برای این داستان است یا صرفا برای جذب مخاطب از این فضا استفاده شده است.
نمایی از سریال میخواهم زنده بمانم

اسامی بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم

حضور بازیگرانی از جمله حامد بهداد، سحر دولتشاهی، پدرام شریفی، علی شادمان، مهران احمدی، بابک کریمی، افسانه چهره آزاد، آناهیتا درگاهی و آزاده صمدی، «می‌خواهم زنده بمانم» را به سریالی پرستاره تبدیل کرده است. موضوعی که توجه مخاطبان را نیز به خود جلب کرده است. البته این موضوع خیلی هم جدید نیست و در برخی از سریال‌های شبکه نمایش خانگی شاهد چنین حضور پررنگی از بازیگران بنام هستیم، اما تجربه پخش برخی از این سریال‌ها در شبکه نماش خانگی از جمله «دل» نشان داده است که از بازیگران فقط برای ویترین کار استفاده شده است. حالا باید دید در این سریال ستارگان بیشتر قرار است نقش‌های جدی بازی کنند یا اینکه بازهم ویترینی باشند برای فروش بیشتر و بهتر.
بازیگرنقشتوضیحات
حامد بهدادامیر شایگانهمسر زهره و هما
سحر دولتشاهیهما حقینقاش، همسر دوم امیر، دختر همایون و فخری
پدرام شریفینادر سرمدمعلم، عاشق هما، قاتل پدر امیر
علی شادمانکاوهپسر اصلان، عاشق شیوا
آناهیتا درگاهیشیوا مستورپزشک، عاشق کاوه
مهران احمدیبهمن دشتیرییس اداره کمیته، کارمند امیر، همسر زیور
آزاده صمدیزهره افشارهمسر اول امیر، دختر حسام
امیر نوروزییحیی فرخیمامور اداره کمیته، دوست بهمن و نادر
مهدی حسینی‌نیامفتاحقاچاقچی مواد مخدر، رئیس عماد و کاوه
فرید سجادیحسام افشارپدر زهره، پدر زن امیر
بابک کریمیهمایون حقیراننده کامیون، همسر فخری، پدر هما، شریک اصلان
افسانه چهره‌آزادفخری سالکیهمسر همایون، مادر هما
عزت‌الله مهرآوراناصلانپدر کاوه، برادر بهجت، شریک همایون
ناهید مسلمیبهجتخواهر اصلان، عمهٔ کاوه
مهدی صباغیعماد(سعید یوسفی)دوست کاوه و شیوا، نوچه سابق مفتاح
محمدرضا مالکیپرویزکارمند امیر
مائده طهماسبیبی‌بی
بهرام ابراهیمیبیاترئیس کارخانه داروسازی
رویا جاویدنیازیور زندیهمسر بهمن
نفیسه زارعشیریندوست هما
بهاره کیان‌افشارزن خیابانی
ماجرای ازدواج لادن مستوفی و شهرام اسدی با 20 سال اختلاف سنی

نگاهی بر بیوگرافی بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم

حامد بهداد از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم (امیر شایگان)

نام: حامد بهداد

تاریخ تولد: 26 آبان 1352 – مشهد

تحصیلات: لیسانس رشته بازیگری – دانشگاه آزاد

شروع: 1361 در 9 سالگی با تئاتر

جلوی دوربین: فیلم آخر بازی 1379

شهرت: 1382 فیلم بوتیک

ازدواج: مجرد

جامد بهداد از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم

مهران احمدی از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم (بهمن دشتی)

نام: مهران احمدی

تاریخ تولد: 1 اسفند 1352 – تهران

تحصیلات: لیسانس رشته نمایش – دانشگاه آزاد

شروع: 1373 با تئاتر

جلوی دوربین: سریال جدال با سرنوشت 1376

شهرت: 1392 با نقش شکیب سریال آوای باران

ازدواج: متاهل – 1 دختر

مهران احمدی از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم

سحر دولتشاهی از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم (هما حقی)

نام: سحر دولتشاهی

تاریخ تولد: 16 مهر 1358 – تهران

تحصیلات: لیسانس تئاتر و مترجمی زبان فرانسه

شروع: 1380 با تئاتر نیمروز خواب آلود

جلوی دوربین: فیلم فرزند صبح 1383

شهرت: 1388 با سریال مسافران

ازدواج: رامبد جوان (طلاق)

سحر دولتشاهی از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم

بابک کریمی از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم (همایون حقی)

نام: بابک کریمی

تاریخ تولد: 20 آبان 1339 – جمهوری چک

تحصیلات: لیسانس هنر از انستیتوی روسلینی ایتالیا

شروع: 1350 با فیلم درکشه چی

حرفه ای: فیلم بلیت ها 1384 در 45 سالگی

شهرت: 1389 جدایی نادر از سیمین

ازدواج: متاهل

بابک کریمی از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم

پدرام شریفی از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم (نادر سرمد)

نام: پدرام شریفی

تاریخ تولد: 11 مرداد 1366 – تهران

تحصیلات: لیسانس رشته تئاتر

شروع: تئاتر از نوجوانی

جلوی دوربین: 1392 با فیلم ماهی و گربه

شهرت: 1394 با فیلم بادیگارد و فیلم سیانور

ازدواج: مجرد

پدرام شریفی از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم

افسانه چهره آزاد از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم (فخری سالکی)

نام: افسانه چهره‌ آزاد

شیدا خلیق ازجایزه هیات داوران تئاتر در 14سالگی تا سختی تک دخترِ بازیگر معروف بودن

تاریخ تولد: 22 بهمن 1341 – تهران

تحصیلات: دوره دیده دو ساله بازیگری

شروع: تئاتر

جلوی دوربین: 1366 با سریال سال های بدون خانه

شهرت: جمعه تعطیل نیست – 1381

ازدواج: متاهل – شاهرخ فروتنیان

افسانه چهره آزاد از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم

 

مهدی صباغی از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم (عماد)

نام: مهدی صباغی

تاریخ تولد: 1356 – تهران

تحصیلات: فوق لیسانس مهندسی شهرسازی

شروع: 1384 وقتی 8 ساله بود از تئاتر

جلوی دوربین: سریال زیرخاکی 1399

شهرت: 1400 سریال میخواهم زنده بمانم

ازدواج: شیرین اسماعیلی

فعالیت ها: تدریس در دانشگاه

مهدی صباغی از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم

آناهیتا درگاهی از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم (شیوا)

نام: آناهیتا درگاهی

تاریخ تولد: 7 بهمن 1365 – تهران

تحصیلات: فوق لیسانس رشته نقاشی

شروع: از 7 سالگی با نقاشی

جلوی دوربین: فیلم آخرین بار کی سحر را دیدی – 1394

شهرت: 1397 سریال ممنوعه

ازدواج: محمد پروین (طلاق) – اشکان خطیبی

آناهیتا درگاهی از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم

علی شادمان از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم (کاوه)

نام: علی شادمان

تاریخ تولد: 4 آذر 1375 – ایلام

تحصیلات: لیسانس رشته کارگردانی

شروع: 1385 با فیلم میم مثل مادر

شهرت: سریال کیمیا 1394

ازدواج: مجرد

علایق: عکاسی و بدنسازی

علی شادمان از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم

عزت الله مهرآوران از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم (اصلان)

نام: عزت الله مهرآوران

تاریخ تولد: 18 اردیبهشت 1328 – مسجد سلیمان

تحصیلات: لیسانس تئاتر از اداره تئاتر خوزستان

شروع: تئاتر از کلاس ششم دبستان

جلوی دوربین: 1353 با فیلم می فروش

شهرت: آزانس شیشه ای 1376

ازدواج: متاهل

عزت الله مهرآوران از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم

ناهید مسلمی از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم (بهجت)

نام: ناهید مسلمی

تاریخ تولد: 25 آذر 1334 – تهران

تحصیلات: لیسانس زبان انگلیسی و تاریخ فرهنگ

شروع: قبل از انقلاب با تئاتر دانشجویی

سیر تا پیاز زندگی پویا امینی و همسرش

جلوی دوربین: 1368 با فیلم کوتاه آخرین نگاه

شهرت: سریال شهرزاد 1394 با نقش بتول خانم

ازدواج: متاهل و مادر شیدا خلیق (بازیگر)

ناهید مسلمیاز بازیگران سریال میخواهم نده بمانم

 

رویا جاویدنیا از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم (زیور زندی)

نام: رویا جاویدنیا

تاریخ تولد: 10 مرداد 1344 – تهران

تحصیلات: لیسانس رشته هنرهای تجسمی – سفالگری

شروع: 1384 فیلم آهستگی

حرفه ای: فیلم عصر جمعه 1384

شهرت: 1396 سریال سایه بان

ازدواج: نامشخص

رویا جاویدنیا از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم

محمدرضا مالکی از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم (پرویز)

نام: محمدرضا مالکی

تاریخ تولد: 13 دی 1359 – تهران

تحصیلات: آکادمی تئاتر آناهیتا

شروع: 1380 با تئاتر زیر نظر دکتر اسکویی

جلوی دوربین: سریال نوعروس 1381

شهرت: استندآپ در خندوانه

ازدواج: مجرد

محمدرضا مالکی از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم

فرید سجادی حسینی از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم (مفتاح )

نام: فرید سجادی حسینی

تاریخ تولد: فروردین 1328 – اهواز

تحصیلات: لیسانس زبان انگلیسی

شروع: 1340 در 12 سالگ با تئاتر

جلوی دوربین: مدرسه پیرمردها – 1370

شهرت: 1394 – فروشنده

ازدواج: متاهل – 4 فرزند

فرید سجادی حسینی از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم

آزاده صمدی از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم ( زهره افشار)

نام: آزاده صمدی

تاریخ تولد: 17 دی 1357 – لاهیجان استان گیلان

تحصیلات: لیسانس رشته تئاتر – سوره

شروع: 1379 با دستیاری تئاتر

جلوی دوربین: سریال راه بی پایان 1385

شهرت: 1389 با فیلم آفریقا

ازدواج: هومن سیدی (سابق)

آزاده صمدی از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم

امیر نوروزی از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم (فرخی)

نام: امیر نوروزی

تاریخ تولد: 30 مهر 1365 – تهران

تحصیلات: تئاتر دانشگاه هنر

شروع: 1381 با تئاتر

جلوی دوربین: فیلم عیاران و طراران 1364

شهرت: 1398 فیلم مامان

ازدواج: –

امیر نوروزی از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم

بهاره کیان افشار از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم (زن خیابانی)

نام: بهاره کیان افشار

تاریخ تولد: 12 اردیبهشت 1364 – تهران

تحصیلات: لیسانس مهندسی کامپیوتر

شروع: 1383 در 19 سالگی با تئاتر

جلوی دوربین: سریال کلاه پهلوی 1385

شهرت: 1395 – سریال عاشقانه

ازدواج: مجرد

بهاره کیان افشار از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم

نفیسه زارع از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم (شیرین دوست هما)

نام: نفیسه زارع

زندگی سخت میلاد کی مرام از کار در رستوران و زندگی در موتورخانه تا شهرت

تاریخ تولد: –

تحصیلات: لیسانس رشته تئاتر – دانشگاه هنر

شروع: تئاتر با حسن معجونی

جلوی دوربین: فیلم کوتاه مات

شهرت: کنار بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم

ازدواج: –

مائده طهماسبی از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم (بی بی)

نام: مائده طهماسبی

تاریخ تولد: 19 تیر 1336 – در بابل

تحصیلات: فوق لیساس رشته خبرنگاری گرایش علوم سیاسی

شروع: سال 1378 با فیلم دایره

شهرت: فیلم سنتوری – 1385

ازدواج: متاهل – فرهاد آئیش

جالب: 22 سال بدون خوردن گوشت

مائده طهماسبی از بازیگران سریال میخواهم زنده بمانم

عوامل پشت صحنه سریال میخواهم زنده بمانم

● تهیه کننده: محمد شایسته

● کارگردان: شهرام شاه حسینی

● مدیر فیلمبرداری: محمد عزت خواه

● تدوین: میثم مولایی

● طراح چهره پرداری: ایمان امیدواری

● طراح صحنه: بابک کرمی طاری

● طراح لباس: غزاله معتمد و شیما میرحمیدی

● موسیقی: مسعود سخاوت دوست

● صداگذار: حسین ابوالصدق

● صدابردار: یاسر رمضانی

● مدیریت تدارکات: ابوالفضل لطفی

● جلوه های ویژه : آرش آقابیگ

● طراح بدلکاری: امیرحسین خنجری

● برنامه ریز: ساناز قراملکی

● خواننده: همایون شجریان

● مدیر صحنه: رامین علیوند

● عکاس: سهراب خان زاده

موسیقی تیتراژ

صدای همایون شجریان در تیتراژ پایانی سریال «می‌خواهم زنده بمانم»، از جذاب‌ترین بخش‌های آن است که پایانی دل‌نشین را در انتهای هر قسمت برای مخاطب رقم می‌زند. همایون شجریان برای تیتراژ پایانی این سریال ‌قطعه «آسمان ابری» را می‌خواند. این قطعه بر اساس اشعاری از حسین منزوی و غلامرضا طریقی ساخته شده است. آهنگ‌ساز و تنظیم‌کننده «آسمان ابری» غلامرضا صادقی است.
ترانه این قطعه با حال‌وهوای عاشقانه قصه و احتمالا فراقی که بعدها در داستان اتفاق خواهد افتاد، تناسب دارد. ترانه بسیار خوب سریال با صدای همایون شجریان به‌گونه‌ای است که حس غم جدایی را در ترانه جاری کرده است و این را به‌درستی به مخاطب منتقل می‌کند.

 

سریال میخواهم زنده بمانم با صدای همایون شجریان

علت توقیف سریال میخواهم زنده بمانم

۱۰ خرداد ۱۴۰۰ با درخواست معاونت اجتماعی نیروی انتظامی از قسمت پانزدهم پخش سریال متوقف شد. گفته شده رایزنی ها برای رفع ابهامات در حال انجام است.

نیروی انتظامی ادعا کرده است با توجه به اینکه تهیه کننده مجموعه نمایش خانگی می‌خواهم زنده بمانم ملاحظات ناجا را طی جلسه‌ای که با عوامل سازنده این مجموعه داشته برای اصلاح برخی قسمت‌ها لحاظ کند و این اصلاحات انجام نشده درخواست توقیف این سریال را کرده است.

البته سریال پلتفرمی «می خواهم زنده بمانم» پس از یک روز توقیف، مشکلش با برخی تغییرات رفع در نگاه به شخصیت‌هایی که نمایندگی می‌کند، حل شد.

ماجرای رابطه ی شهرام حقیقت دوست با خاطره اسدی چه بود؟

البته این رفع توقیف بی هزینه نبوده و باید در فیلمنامه قسمت‌های آخر این سریال تغییراتی ایجاد شود که بیشتر این تغییرات درباره نقش کمیته است که مهران احمدی نقش اصلی این حوزه را بازی می‌کند.
با درخواست معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، پخش سریال «می‌خواهم زنده بمانم» تا اطلاع ثانوی متوقف شده بود که از ۱۰ خرداد تیم تولید و ساترا در حال رایزنی برای رفع ابهامات و گفتگو درباره نقطه نظرات بودند.

نظرات منتقدان سریال محبوب «می‌خواهم زنده بمانم» چیست؟ | از صحنه‌های تصنعی تا نمونه‌های منسوخ

هنوز منتقدان جدی، درباره سریال «می‌خواهم زنده بمانم» نظری منتشر نکرده‌اند، اما تاکنون مطالب متنوعی در نقد این سریال در رسانه‌ها و در فضای مجازی منتشر شده است. در یکی از سایت‌های معرفی فیلم آمده است:
«فضای نوستالژیک فیلم به‌علت یادآوری برخی چیز‌ها می‌تواند دوست‌داشتنی باشد که این حس نه به‌دلیل این فیلم به‌خصوص، بلکه به‌علت شیرینی نوستالژی است. با وجود این برخی صحنه‌ها، دیالوگ‌ها و بازی‌ها یادآور فیلم‌هایی است که نه درباره دهه۶۰ بلکه در دهه‌۶۰ ساخته شده‌اند. این دست صحنه‌ها به‌شدت تصنعی و کلیشه‌ای به نظر می‌رسد، زیرا تماشاگر بار‌ها شاهد آن‌ها بوده است. این کلیشه‌ها برای فیلمی که در همان دهه ساخته شده باشد بد نیست، بلکه شاید برای زمان خود خلاقانه و جدید نیز باشد؛ اما برای فیلمی که در سال ۱۳۹۹ ساخته شده باشد، برای مخاطب می‌تواند باورناپذیر و ساختگی به چشم بیاید.»
در ادامه این مطلب آمده است:
«یکی از این نمونه‌های منسوخ وجود اکوی صدای بازیگران در صحنه‌های تأثیرگذار است. این کار می‌تواند به تماشاگر این حس را بدهد که کارگردان در بازنمایی صحنه‌ای احساسی ناکام بوده و از این جهت به امکانات دیجیتالی دست برده که استفاده از آن‌ سال‌هاست نامتداول است. این تلاش برای تأثیرگذاری، به عقیده‌ من به شکلی معکوس عمل کرده است و شاید صحنه‌ها در بخشی خنده‌دار به‌نظر برسد.»
در مطلب دیگری که در این‌باره در یکی از سایت‌های معرفی فیلم منتشر شده، به تیتراژ پایانی فیلم اشاره شده است:
«انتخاب خواننده و ترانه سریال یکی دیگر از نقاط قوت «می‌خواهم زنده بمانم» است که به‌درستی انجام شده است، بنابراین احتمالا قطعه «آسمان ابری» یکی از تیتراژ‌های به‌یادماندنی در نمایش خانگی خواهد شد. علاوه بر ترانه سریال، تیتراژ آن نیز از لحاظ بصری و گرافیکی با ترانه تناسب دارد.»

نظرات مردم درباره سریال «می‌خواهم زنده بمانم» چیست؟ | امیدوارم پایان سریال آبکی نشود

یکی از مخاطبان اینستاگرام درباره خوبی‌های این سریال نوشته است:
«چقدر دوست دارم که سریال از همان ثانیه اول شروع می‌شود و بخش‌هایی مثل آنچه گذشت و تیتراژ بسیار طولانی ندارد. تیتراژ با صدای همایون شجریان هم عالی است.»
برخی مخاطبان هم که با دیدن قسمت اول و دوم سریال شگفت‌زده شده‌اند، درباره تعداد قسمت‌های سریال نوشته‌اند: «۱۵ قسمت خیلی کم است، امیدوارم بیشتر از این باشد.»
در میان نظرهای مخاطبان، نقد برخی بازی‌ها هم به چشم می‌خورد. کاربری نوشته است:
«هنرپیشه نقش کاوه اصلا مناسب نیست، بیشتر بهش می‌خورد هفده‌هجده ساله باشد و آنجایی که حرف‌های عاشقانه می‌زند حالم بد می‌شود. غیرواقعی بود.»
کاربران دیگری هم به طراحی لباس بازیگران نقد داشتند، برای مثال کاربری نوشته است:

«به‌نظرم استایل خانم درگاهی خیلی امروزی است و به فضای دهه ۶۰ نمی‌خورد.»

یکی از کاربران هم اظهار امیدواری کرده است پایان این سریال مثل سریال‌های صداوسیما آبکی از آب درنیاید.
کاربر دیگری هم معتقد است فیلم‌نامه ضعف‌های اساسی دارد:
«فیلم‌نامه بی‌دروپیکر و ریتمش آشفته است. موقعیت زمانی آن نامشخص و ناهماهنگ است. اگر قبل از انقلاب است که پاسدار چه می‌کند، اگر بعد از انقلاب است آهنگ‌های کافه‌ای، کروات و لباس‌های خانم‌ها چه می‌گویند.»
در این میان، نظر‌های کاربران توئیتر نیز درباره «سریال می‌خواهم زنده بمانم» جالب است. یکی از کاربران توئیتر نوشته است:
«آن حس حقارتی که در دهه ۶۰ بهش عادت کرده بودیم و حق هر کسی می‌دانستیم که به‌دلیل قدم‌زدن، عشق‌ورزی و هر چیزی که حق طبیعی‌مان بود، زیر سؤالمان ببرد، دوباره برایم یادآوری شد.»
کاربر دیگری بیان کرده است:
«سکانس افتتاحیه را ببینید. بعد از حدود ۳۰ سال واقعا خنده‌دار، مسخره و دردناک است که انرژی، توان و بودجه مملکت صرف چه کار‌هایی می‌شده و چه تأثیری داشته است.»
در میان نظر کاربران، تعداد زیادی از نظرها به بازی حامد بهداد در نقش امیر شایگان برمی‌گردد. کاربری گفته است:
«مجموعه بازی‌ها تا الان خوب بوده است. نقش امیر شایگان می‌تواند یکی از نقش‌های ماندگار باشد. حامد بهداد برای این نقش بهترین است.»
کابران بسیاری هم با نوشتن جمله «بازی حامد بهداد عالی است»، «حامد بهداد بی‌نظیر است» و… از بازی این بازیگر مشهدی تعریف کرده‌اند.
حامد بهداد در سریال میخواهم زنده بمانم

تیزر منشر شده از سریال میخواهم زنده بمانم

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا