اخبار بازیگرانبازیگران زن

منفی ترین شخصیت های زن سینمای ایران

سینما تنها جایی است که شرور بودن گاهی به سود افراد تمام می‌شود. در صنعتی که اغلب جوایز در اختیار «آدم خوب ها» قرار می‌گیرد، بازیگران نقش «آدم بدها» از هر فرصتی برای رفتن به دنیای تاریک شخصیت‌های شرور و ایفای نقش‌های خوشمزه شیطانی استفاده می‌کنند. در این مطلب از بازیگرنیوز به معرفی بازیگران زن نقش منفی میپردازیم.

ویدا جوان در کدام سریال با نقش منفی ظاهر شد ؟

ویدا جوان در سریال ماه و پلنگ با نقش منفی ظاهر شد.

پریناز ایزدیار در کدام سریال نقش منفی داشت؟

پریناز ایزدیار در سریال شهرزاد نقش منفی داشت.

ستاره اسکندری در کدام سریال نقش منفی داشت ؟

ستاره اسکندری در سریال مرگ تدریجی یک رویا نقش منفی داشت.

مینا وحید در کدام سریال نقش منفی داشت؟

مینا وحید در سریال بانوی عمارت در نقش منفی ظاهر شد.

وجود هر انسانی متشکل از سویه سپید و سویه سیاه و تیرگی است. در برخی از شخصیت ها بخش عمده وجودشان سپیدی و پاکی است اما بخش سایه و تیرگی نیز در آن ها وجود دارد و در مقابل برخی از شخصیت ها بخش عمده وجودشان تاریکی و تیرگی است اما حتما بخش کوچکی از آن ها نیز دارای روشنایی هست. به عبارت ساده این دو جهان پاکی ها و تیرگی ها در کنار هم هستند و نه جدا از یکدیگر. بر همین اساس قهرمان و ضدقهرمان از یک تنه اند و نه چند تنه مختلف و جدا از یکدیگر، اما در دنیای درام برای فهم بهتر درام قصه و جهان دارم، قهرمان و ضدقهرمان در دو کالبد جدا از هم نمایش داده شده اند.

درواقع نویسنده برای تعیین هر یک از این دو جهان، دو شخصیت را می سازد تا هر یک از دو جهان قابل درک و فهم باشند.

لیستی از اسامی بازیگران زن نقش منفی

بهاره افشاری

در سریال او یک فرشته بود

افشاری از بازیگران زن نقش منفی در این سریال ابتدا به مخاطب نزدیک شد و بعد کم‌کم ذات واقعی نقشش را به تصویر کشید. منفی بودن او هم از اول چندان مشخص نبود و در ادامه آشکار شدن شیطان بودن او، باعث می‌شد تا بیننده یک لحظه جا بخورد و بعد هم با این وجه از او همراه شود.

سلبریتی های مشهوری که دورگه هستند | از نازنین و یارا تا نوید و کاترین + تصاویر

بهاره افشاری از بازیگران زن نقش منفی

در سریال فاصله ها

«فاصله‌ها» داستان محسن کریمی ( با بازی دانیال حکیمی)  را روایت می‌کند که فردی مذهبی و خوشنام در محل و مورد اعتماد همگان و محل رجوع اهالی برای حل مشکلاتشان است. او متوجه سستی ایمان پسرش سعید ( با بازی شاهرخ استخری)  در نماز و تکالیف شرعی شده و راه چاره‌ای می‌جوید، اما یک حادثه باعث می‌شود محسن متوجه فاصله زیادی شود که میان نگاه او به زندگی و ارزش‌هایش با نگاه سعید وجود دارد.

مدتی بعد سعید با اتومبیل تصادف می‌کند. پدر متوجه می‌شود دختری ناشناس پشت فرمان بوده و جوانی به نام ساسان هم آنها را همراهی می‌کرده است. این موضوع ماجراهای بی‌شمار این پدر و پسر را رقم می‌زند.

در ضمن پدر سعید با لیلا مشیر(فاطمه گودرزی) که سابقاً با نامزد بود برخورد می‌کند و تلاش می‌نماید تا مشکلات زندگی وی را حل کند

 

رویا نونهالی

در سریال خواب و بیدار

تصویر زن خلافکار آن هم در این ابعاد را پیش از او چندان در تلویزیون به خاطر نداریم. همین کافی است که ناتاشا با آن پوششی که برای آن زمان کمی متفاوت به نظر می‌رسید و همچنین با جسارتی که در اجرای حرکات رزمی و … داشت در ذهن مخاطبان بماند. او دقیق بود و نقشه‌هایش ردخور نداشت، همین ویژگی‌ها این شخصیت را در متن به یک منفی جذاب بدل می‌کرد و در اجرا هم با انتخاب بجای رویا نونهالی از بازیگران زن نقش منفی باورپذیر از آب درآمده بود.

رویا نونهالی از بازیگزان زن نقش منفی

در سریال ملکه گدایان

ملکه گدایان مجموعه نمایشی ساخته حسین سهیلی زاده است و بخش‌هایی از آن در استانبول ترکیه فیلمبرداری شده است. باران کوثری، پانته‌آ بهرام، رؤیا نونهالی، فرزاد فرزین، الهام کردا، علی اوجی، سولماز غنی، آرزو افشار و بهشاد شریفیان در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

رویا نونهالی از بازیگزان زن نقش منفی

پریناز ایزدیار

در سریال شهرزاد

پریناز ایزدیار از بازیگران زن نقش منفی میگوید : کاراکتر شیرین زنی است که بین سنت و مدرنیته گیر کرده است. با اینکه ظاهر کاملا مدرنی دارد اما زندگی‌اش بر مدار تفکرات سنتی می‌چرخد؛ از رفتن پیش فالگیر گرفته تا کارهای دیگر، این اتفاقی است که امروز هم در جامعه مابه‌ازای بیرونش را داریم.

در زندگی امین حیایی و نیلوفر خوش خلق چه میگذرد؟

شیرین به نظر من دقیقا بین دو دنیای مختلف گیر کرده است. شیرین خیلی کم دیده است و دنیایش خیلی کوچک است، برای اینکه برعکس شهرزاد خیلی در اجتماع نبوده است.

مهم‌ترین ویژگی شخصیت شیرین، دهن‌بینی‌اش است؛ چیزی که من در شخصیت شیرین پیدا کردم دهن‌بینی‌اش بود، حتی به اکرم هم که کارگرش است دهن‌بین است. شاید یک جاهایی بگوید، اینها کارگرند اینها چیزی نمی‌فهمند، من بهتر می‌دانم اما حتی حرف‌های اکرم را هم گوش می‌دهد.

پریناز ایزدیار از بازیگران زن نقش منفی در سریال شهرزاد

آزیتا ترکاشوند

در سریال گاندو و ماه تی تی

ترکاشوند از بازیگران زن نقش منفی گفت: در پروژه «ماه تی تی» در کنار لیلا حاتمی و جمشید مشایخی مشغول ایفای نقش هستم. عقبه کاری میرباقری طوری است که بسیاری از بازیگران آرزو دارند که با ایشان کار کنند و باعث افتخار است که در این پروژه در خدمت این کارگردان مطرح هستم.
بازیگر «کلاه پهلوی» در خصوص نقش خود در «ماه تی تی» گفت: در این سریال نقش شخصیتی به نام «حورا» را ایفا میکنم که شخصیت منفی سریال است. این کاراکتر برایم به نوعی خاص و دارای زمینه های فانتزی است. فقط میتوانم بگویم منتظر یک بازی و شخصیت متفاوت از من باشید.

ترکاشوند افزود: آرزو داشتم نقشی را بازی کنم تا بتوانم توانایی ها و بضاعتم در این حرفه را نشان دهم و این کاراکتر آنقدر جا دارد که بازیگر را به فکر واداشته و برایش چالش جدی ایجاد میکند و داود میرباقری این فرصت را داد که خودم را اثبات کنم. در این مدت تمام فکرم را معطوف به این نقش کردم و از حق نگذریم راهنمایی ها و توضیحات جامع و کامل میرباقری که شخصیت را خلق کرده در باور پذیری این نقش برای من و تلاش برای ایفای نقش درست، تأثیر فراوانی داشت.

این بازیگر درباره کاراکتر گلی ثابتی در گاندو بیان کرد: این نقش یک شخصیت منفی متفاوت و جدید است که این نوع به تصویر کشیدن یک کاراکتر منفی زن را خودم برای اولین بار دیده بودم. در طول سریال اتفاقات عجیب و غریبی برای این شخصیت به وجود می آید که بلاشک برای مخاطب هم جذاب است.

«آه سرد» روی پرده سینماهای هنر و تجربه میرود

آزیتا ترکاشوند از بازیگران نقش منفی زن

ستاره اسکندری

در سریال مرگ تدریجی یک رویا

ستاره اسکندری (زادهٔ ۲۵ خرداد ۱۳۵۳ در تربت حیدریه) از بازیگران زن نقش منفی است. شهرت وی بیشتر به خاطر بازی در مجموعه‌های تلویزیونی است که آن را از سال ۱۳۷۳ شروع کرده؛ به‌ویژه مجموعهٔ نرگس که بعد از درگذشت پوپک گلدره نقش «نرگس» را در آن بازی می‌کرد.

او در سریال مرگ تدریجی یک رویا نقش منفی را پذیرفت و به خوبی از پس آن بر امد.

او دو بار برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر زن از جشنوارهٔ تئاتر فجر برای بازی در نمایش‌های سعادت لرزان مردمان تیره‌روز (۱۳۷۹) و هم‌هوایی (۱۳۹۳) شده‌است

ستاره اسکندری از بازیگرای زن نقش منفی

الهام کردا

در سریال تعبیر وارونه یک رویا

الهام کردا از بازیگران زن نقش منفی سریالهای مهرآباد و حیرانی برای اولین بار یک نقش منفی را در سریال تعبیر وارونه یک رویا به کارگردانی فریدون جیرانی تجربه می کند.
کردا به سوره سینما گفت:سال گذشته بازی در فیلم سینمایی «به دنیا آمدن» را شروع کردم و کارمان مدتی پیش به پایان رسید. این فیلم را محسن عبدالوهاب کارگردانی کرده است و من از این تجربه رضایت خاطر داشتم. امیدوارم این فیلم در مرحله اکران هم موفق باشد. فیلمنامه ما به درستی جلوی دوربین رفت و منتظر رونمایی شدن آن و دیدن واکنش مخاطبان هستیم.

الهام کردا از بازیگران زن نقش منفی

لیلا بلوکات

در سریال لحظه گرگ و میش

سریال لحظه گرگ و میش به کارگردانی همایون اسعدیان یکی از سریال های پرمخاطب این روزهای تلویزیون است که با حضور بازیگران زیادی جلوی دوربین رفت و بعد از پخش نیمی از آن به بخش های جذابش نزدیک شد.

تیزر جدید سریال لحظه گرگ و میش منتشر شد و خبر از حضور بازیگران جدیدی در این سریال داشت.

ذر این سریال خانم بلوکات از بازیگران زن نقش منفی است.

لیلا بلوکات از بازیگران زن نقش منفی

ویشکا آسایش

در سریال امام علی (ع)

به آثار میرباقری از رعنا تا معصومیت از دست رفته و مختارنامه که نگاه می‌کنیم، می‌بینیم زن‌ در آثار او جایگاه ویژه‌ای دارد. یکی از نخستین شخصیت‌های منفور اما ماندگاری که او خلق کرده، قطام است. این شخصیت که در سریال امام علی (ع) نقش پررنگ و متفاوتی داشت، زنی کینه‌توز و خودرای بود که دستور قتل امام را صادر کرد. این سریال ویشکا آسایش را به دنیای تصویر معرفی کرد تا جایی که همچنان او برای بسیاری با همین نقش و نام شناخته می‌شود.

رضا کریمی عزادار پدر و مادرش شد

ویشکا آسایش از بازیگران زن نقش منفی

 

جمیله شیخی

در سریال لیلا

نام زنده‌یاد جمیله شیخی از بازیگران زن نقش منفی برای بسیاری از مردم با نام سریال‌هایی چون «پاییز صحرا« و «پدر سالار» گره خورده است. آثاری که با بازی درخشان ایشان در نقش‌های منفی ماندگار و خاطره‌انگیز است. جمیله شیخی در سینما هم تجربه ایفای نقش منفی را در فیلم‌هایی چون «پاییزان» و«پرنده کوچک خوشبختی» دارد. اما در کارنامه‌اش یک نقش منفی دلنشین باورپذیر و دوست‌داشتنی دارد که در نخستین همکاری‌اش با داریوش مهرجویی در فیلم ماندگار «لیلا» رقم خورد؛ نقشی که مورد توجه منتقدان قرار گرفت و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن جشنواره فجر را برای جمیله شیخی به ارمغان آورد. جمیله شیخی (مادر جون) پس از این‌که پسرش رضا (علی مصفا) نمی‌تواند از همسرش لیلا (لیلا حاتمی) نوه‌ای برایش به دنیا آورد، لیلا را تحت فشار می‌گذارد. بچه‌دار نشدن لیلا برای رضا اهمیتی ندارد، اما مادرجون با وجود این احساس رضایت و خوشبختی رضا از زندگی بدون فرزند، لیلا را تحت فشارهای شدید قرار می‌دهد و با التماس و گریه از او می‌خواهد که اجازه دهد برای رضا همسری بگیرند تا فرزندی برای او بیاورد و سپس همسر دوم رضا از زندگی آنها خارج شود. لیلا، رضا را راضی می‌کند. اما شب عروسی، لیلا به خانه مادرش پناه می‌برد و حاضر نمی‌شود به زندگی رضا برگردد.

جمیله شیخی از بازیگران زن نقش منفی

مریلا زارعی

در سریال مانکن

سال گذشته مریلا زارعی از بازیگران زن نقش منفی پس از مدت‌ها دوری از بازی در سریال‌ها، در مجموعه «مانکن» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده ایفای نقش کرد و با این سریال وارد شبکه نمایش خانگی شد. او آخرین بار سال 91 با سریال «کلاه پهلوی» اثر ضیاءالدین دری در تلویزیون دیده شد و پس از آن دیگر در هیچ سریال تلویزیونی یا نمایش خانگی ایفای نقش نکرد تا این که بازی در سریال «مانکن» را پذیرفت. هرچند که این مجموعه به دلیل ضعف‌هایی که دارد، نتوانسته به عنوان اولین تجربه حضور این بازیگر در نمایش خانگی، جایگاه هنری و اعتبار او را بالا ببرد اما فارغ از کیفیت سریال، مریلا زارعی موفق شده در نقش «کتایون صوفیان» به خوبی ظاهر شود.

پشت پرده ازدواج متین ستوده چه بود؟

مریلا زارعی از بازیگران نقش منفی زن

یکتا ناصر

در سریال دل

یکتا ناصر از بازیگران زن نقش منفی فیلم های دل، آینه بغل، اولین شب آرامش، رحمان ۱۴۰۰ و دختران حوا متولد ۱۲ آبان ۱۳۵۷ در تهران است. او همسر منوچهر هادی، کارگردان و فیلنامه نویس ایرانی است و دختری به نام سوفیا دارد.

او در سریال پر ماجرا دل به بازی پرداخته که با انتقاد های زیادی هم مواجه شد.

افسانه چهره‌آزاد

در سریال احضار

افسانه چهره آزاد از بازیگران زن نقش منفی با نام اصلی افسانه نعمت ناصر متولد سال ۱۳۴۱ در تهران است. او دوره دو ساله بازیگری را در اداره تئاتر زیر نظر حمید سمندریان گذرانده و فعالیتش را از سال ۱۳۶۶ با مجموعه تلویزیونی «سال‌های بدون خانه» شروع کرد.

در دهه هفتاد، بازی در سینما را در نقش‌های مکمل آغاز کرد. اما بازی‌اش در مجموعه تلویزیونی «جمعه تعطیل نیست» به همراهی علیرضا خمسه نقطه عطفی در کارنامه بازیگری اوست.

بازی متفاوت او در نقش کوتاهی در فیلم «بوتیک» او را نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن از هشتمین جشن خانه سینما کرد. او در سال ۱۳۸۴ در نمایش پنجره‌ها به کارگردانی فرهاد آئیش بازی کرد و مورد توجه واقع شد.

افسانه چهره‌آزاد از بازیگران زن نقش منفی

مینا وحید

در سریال بانوی عمارت

مینا وحید از بازیگران زن نقش منفی و خوش آتیه کشورمان است که در تاریخ ۱۷ مرداد ماه از سال ۱۳۶۶ در شهر زیبای رشت متولد شده است. از نظر میزان تحصیلات مینا وحید باید بدانید که او مدرک کارشناسی ارشد تئاتر دارد ودر عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون فعالبت دارد. شهرت مینا وحید در سینما به خاطر بازی در فیلم دوران عاشقی بوده است که این فیلم به کارگردانی علیرضا رئیسیان تهیه شد. این فیلم کاندیدای ده سیمرغ بلورین از جشنواره فجر نیز شد.

انتخاب شهاب حسینی بهترین بازیگر جشنواره فنلاند

سریال بانوی عمارت یکی از سریالهایی است که چند وقتی است از طریق تلویزیون مهمان خانه های مردم است و مخاطبان زیادی را هم به خود جلب کرده است. مینا وحید در این سریال هم به خوبی نقش آفرینی کرده است. این سریال به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد تهیه شده است و در حقیقت سریال جدیدی است که شبکه سه سیما مشغول پخش آن است.

نکته ای که باعث موفقیت این سریال شده است، آن است که در سریال بانوی عمارت بازیگران جدیدی حضور دارند و در کنار چهره های قدیمی و با سابقه نقش آفرینی می کنند.

مینا وحید از بازیگران زن نقش منفی

زنده یاد نیکو خردمند

در سریال پرده آخر

شاید به نظر تاج الملوک (نیکو خردمند از بازیگران زن نقش منفی ) و کامران میرزا (داریوش ارجمند) خواهر و برادری که تصمیم گرفته اند با به جنون رساندن فروغ الزمان (فریماه فرجامی) همسر برادر مرحوم شان خانه پدری خود را حفظ کنند، هر دو به یک اندازه شخصیت های منفی «پرده آخر» باشند، اما تفاوتی که بین این خواهر و برادر وجود دارد وزنه را به سمت تاج الملوک سنگین تر می کند. آن تفاوت خلا حس شاعرانگی در تاج الملوک است.

کامران میرزا برخلاف خواهرش از یک نوع شاعرانگی در درون خود برخوردار است که همین تفاوت، رفتار سنگدلانه و منفعت طلبانه تاج الملوک را پررنگ تر می کند. تاج الملوک به شکل ترسناکی سنگدل و بی رحم است، ترس از آوارگی و در به دری او را آماده هر نوع رفتاری کرده و برای هر عملی که از خود بروز می دهد این ترس را توجیه رفتار خود قرار می دهد. تاج الملوک در رفتارش نسبت به اطرافیانش ذره ای احساس ترحم و دل رحمی وجود نداد. او جز در برخورد با دکتر خانوادگی شان (ادیک اصلانیان) حاضر نیست از موضع خشم و عصبیتی که در آن غوطه ور است عدول کند. حتی در مواجه شدن با بازرش رکنی (جمشید هاشم پور) کوتاه بیاید.

بازیگران چاق چه مدل مانتوهایی میپوشند؟

به همین دلیل او حتی در اوج اجرای نمایشی که برای فروغ الزمان تدارک دیده اند ترجیح می دهد ذره ای عاطفه و احساس از خود بروز ندهد و در حین بازی در نمایشی که با برادرش به راه انداخته تا جایی که در توان دارد نفرت عمیق اش را از زن ظاهرا متجددی که معتقد است همه زندگی او را گرفته بروز می دهد.

تاج الملوک می داند در صورت بی تفاوتی، آینده اش تیره و تار خواهد بود و ترس از این آینده او را آماده هر کنشی می کند، تا آن جا که وقتی نقشه خود را شکست خورده می بیند، افسار گسیخته و در میان بهت کامران مبرزا قصد جان فروغ الزمان را می کند. تاج الملوک تا کمی مانده به پایان فیلم آماده ایجاد یک تراژدی اساسی است اما کریم مسیحی ترجیح می دهد منفی بودن تاج الملوک هم چون کل داستان «پرده آخر» در حد یک نمایش باقی بماند.

زنده یاد نیکو خردمند از بازیگران زن نقش منفی

بهناز جعفری

در سریال مختارنامه

بهناز جعفری از بازیگران زن نقش منفی میگوید : من گوشه‌ای از وجودم دو تا سیم دارم که بعضی وقت‌ها روی هم می‌افتد و اتصالی می‌کند، آن وقت شخصیتی سرتق دارم. انرژی و زمینه نقش‌هایی که بازی کردم را داشته‌ام که توانسته‌ام از عهده آنها بربیایم. شاید به خاطر میمیک صورت و … هم باشد که نقش‌های منفی یا شخصیت‌های مبارزه‌جو را به من پیشنهاد می‌دهند.

خودم هم همیشه از نقش‌های خاص منفی لذت برده‌ام چون جای کار دارد و به راحتی نمی‌توان از پس آن برآمد. دوست دارم نبض نقش‌های منفی را بگیرم و ببینم که از این دنیا چه می‌خواهند. من عزمم را جزم کرد‌ه‌ام که با تمام وجود به نقشم خون و جان بدهم و آن را زندگی کنم تا ردپای خوب و به یادماندنی داشته باشد. این در یاد ماندن خیلی سخت است و تمام این سختی‌هاست که از من یک دختر سرتق و یاغی نشان می‌دهد. فکر می‌کنم باید آن قدر یگانه و خاص نقش را بازی کنم که هر کس می‌بیند، بگوید فقط خود دیوانه‌اش می‌توانست این نقش را بازی کند.

عکس هایی از نفیسه روشن با چادر

بهناز جعفری از بازیگران زن نقش منفی در سریال مختارنامه

سودابه بیضایی

در سریال آمین

سودابه بیضایی از بازیگران زن نقش منفی میگوید:  کاراکتر «نیروانا» در سریال «آمین» را از همان لحظه که فیلمنامه را خواندم، خیلی دوست داشتم؛ یک نقش منفی , با ابعاد احساسی مختلف بود؛ چیزی که همیشه می‌خواستم. دوست نداشتم فقط منفی صرف باشد.

سودابه بیضایی از بازیگران زن نقش منفی در سریال آمین

شراره رخام

در سریال کلانتر و فقط به خاطر تو و پول کثیف

شراره رخام از بازیگران زن نقش منفی بازی در نقش منفی فیلم را علاقه همیشگی خود بیان کرد و افزود: کار هنری خود را با نقش منفی شروع کردم و بازی در این نقش را همیشه دوست داشتم.

شراره رخام می گوید نقش منفی قدرت مانور زیادی به بازیگر می دهد به همین خاطر دوست دارد در نقش های منفی ظاهر شود.

شراره رخام از بازیگران زن نقش منفی

 

سیما تیرانداز

در سریال ستایش

سیما تیرانداز از بازیگران زن نقش منفی در سری اول، نقش عروسی را بازی می‌کرد که برای به دست آوردن پول حشمت فردوس (داریوش ارجمند) هر کاری که از دستش برمی‌آمد، انجام می‌داد و مرتب درصدد طراحی نقشه‌های مختلف بود و حتی با نقشه‌های شومش باعث مرگ طاهر (مهدی پاکدل) شد.

سیما تیرانداز از بازیگران زن نقش منفی

فریبا نادری

در سریال ستایش

فریبا نادری از بازیگران زن نقش منفی با اشاره به واکنش مردم به نقش پری سیما بیان داشت: واکنش مردم فحش است که چرا پول حشمت فردوس را خوردی؟! چرا اینقدر بدجنس هستی و. خوشحالی من از این واکنش‌ها این است که مردم نقش را باور کردند. مسئله خوشحال کننده دیگر این است که مردم نسبت به فصل دو ستایش بسیار آگاه‌تر شدند. فصل گذشته که سریال پخش شد مردم با به شکل بسیار بدی به من نگاه می‌کردند، اما در این فصل آگاه شدند که من فقط دارم بازی می‌کنم. در فصل قبلی می‌گفتند بهتون نمی‌آید اینقدر بدجنس باشید، اما الان می‌گویند چقدر نقش بد را خوب بازی می‌کنید، فرق این دو جمله برای یک بازیگر بسیار مهم است.

فریبا نادری از بازیگران زن نقش منفی

الهام چرخنده

در سریال آوای باران

الهام چرخنده از بازیگران زن نقش منفی به بانی فیلم گفته بود: به اعتقاد من زیور اصلاً نقش منفی نیست بلکه عملکرد منفی دارد. شاید در فیلمنامه و خود سریال هم یک جاهایی ذکر شود که او گذشته خوبی نداشته، در زیرزمین ناپدریاش زندگی می کرده و اوضاع خوبی را در زندگی تجربه نکرده است. من تمام تلاشم را کردم این نقش را شیرین از آب دربیاورم تا کاراکتر سیاه به نظر نرسد. به اعتقادم شخصیتهایی شبیه به زیور در اطراف ما کم نیستند و اصولاً می شد با نقش همذات پنداری کرد. من با مردم اطرافم نفس به نفس ارتباط دارم و می شنوم که می گویند زیور شبیه خواهر شوهر من است یا شبیه خواهرزن من است یا من زیور را در میان خانوادهام دیده ام. جا دارد اینجا بگویم «زیور» حاصل اعتماد حسین سهیلی زاده به من است. استدلالی که من از شخصیت «زیور» داشتم برمی گشت به تمرکز و فکری که روی این نقش داشتم. آن را با آقای سهیلی زاده مدام مطرح می کردم و با راهنمایی های ایشان نقش را جلو می بردم. واقعاً کارگردان در نزدیک کردن بازیگر به نقش و هدایت او نقش اساسی دارد و من اینجا بیش از پیش به این مسئله رسیدم.

بیوگرافی رابرت پتینسون بازیگر فیلم تنت و بتمن

الهام چرخنده بازیگر نقش منفی سریال آوای باران

نسیم باقریان

در سریال بچه مهندس

نسیم باقریان از بازیگران زن نقش منفی یکی از نقش های اصلی سریال بچه مهندس را به عهده دارد او در این سریال نقش الناز مافی دانشجوی دانشگاه امیرکبیر را بازی می کند که بسیار مغرور، حسود و بدجنس است و با جواد جوادی دیگر شخصیت اصلی این سریال رقابت شدیدی دارد و برای اینکه او را از میدان به در کند از هر ترفندی استفاده می کند.

نسیم باقریان از بازیگران زن نقش منفی

ویدا جوان

در سریال ماه و پلنگ

ویدا جوان از بازیگران زن نقش منفی که پیش از این، او را با نقش هایش در مجموعه های طنز و فانتزی پژمان و شمعدونی در یاد داشتیم، این بار در قالب نقشی متفاوت و جدی فرورفته و در نقش کتایون، دختری که با مشکلات متعدد مواجه شده و در صدد حق خواهی و انتقام است، ایفای نقش می کند. جوان به گفته خودش، سعی بر دوری از کلیشه ها دارد و احتمالا انتخاب های متفاوت و سنجیده او در عالم بازیگری و گزیده کاری اش بر همین اساس و مبنا صورت می گیرد.

کتایون در پی حق خواهی است، اما در این روند گرفتن حق و احیای خون همسرش آن قدر با موانع گوناگون و خیانت آدم های مختلف مواجه می شود که به بیماری روحی و روانی گرفتار می آید. کم کم به این نتیجه می رسد که همه آدم های اطراف به دنبال ضربه زدن به او هستند و به همین خاطر در صدد انتقام گرفتن برمی آید.

ویدا جوان از بازیگران زن نقش منفی

پگاه آهنگرانی

در سریال دربند

پگاه آهنگرانی از بازیگران زن نقش منفی در «دربند» یکی از معدود بدمن‌های دهه نود است که نه تنها دستش از ابتدا رو نیست که تا انتها هم تماشاگر به سختی می‌تواند کوچکترین ظنی به‌او ببرد و این از مهارت پرویز شهبازی در داستان‌سرایی و شخصیت‌پردازی می‌آید.

بازیگران زن کشف حجاب کرده به همراه تصاویر و بیوگرافی

هرچند سحر از همان ابتدا کمی نامعقول و بیش از حد راحت به‌نظر می‌رسد، هرچند دختر سربه‌هوایی است و خانه‌اش را پاتوق کرده، هرچند در نیمه دوم فیلم سقط جنین می‌کند اما طوری پرداخت شده که تماشاگر گمان می‌برد این همه ابعاد منفی اوست. دریغ که زیر این ظاهر زیبا و در نیمه دوم فیلم مظلوم، یک روحیه شرورانه وجود دارد که از مدت‌ها قبل برای پول قهرمان فیلم نقشه کشیده و می‌خواهد سرش را کلاه بگذارد. وقتی دخترک شهرستانی می‌فهمد که او از کشور گریخته و به او نارو زده، پول را برده و سفته‌هایی به نام او تنها باقی مانده و کلی بدهی، شگفت‌زده می‌شود؛ هم‌پای او تماشاگر هم.

هیچ‌کس انتظار چنین قلب خبیثی را از آن ظاهر دلنشین نداشته است. در سکانس بعد از آن‌که دختر متوجه شده بازی خورده و از پله‌ها پایین می‌رود، با کارگردانی ویژه شهبازی ما هم در کنار قهرمان و از مجرای نمای پی او وی ذهنی او، احساس سقوط و سرگیجه می‌کنیم. نمایی که گوش چشمی هم به «سرگیجه» هیچکاک دارد.

پگاه آهنگرانی از بازیگران زن نقش منفی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا