اخبار بازیگرانبازیگران ایرانی

بازیگران گیاه خوار ایرانی که گوشت نمی خورند کدامند؟

گیاه خواری یکی از رژیم هایی است که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده و افرد زیادی با تغییر رژیم خود به دنبال فواید گیاه خواری و سلامت بیشتر بدن خود هستند. برخی از بازیگران گیاهخوار ایرانی نیز با پیروی از رژیم گیاه خواری مصرف گوشت را کنار گذاشته و از لیست غذایی خود حذف کرده اند.

آیا جواد رضویان گیاه خوار است ؟

بله جواد رضویان از بازیگران گیاه خوار ایرانی است.

علت گیاه خوار شدن میترا حجار چیست ؟

میترا حجار یکی از دلایل از بین رفتن کره زمین را مصرف گوشت می داند.

غذای مورد علاقه شهره سلطانی چیست ؟

غذای مورد علاقه شهره سلطانی بشقاب سبزیجات است.

پریناز ایزدیار گوشت خوار است یا گیاه خوار؟

پریناز ایزدیار از بازیگران گیاه خوار ایرانی است.

گزارش‌های آماری نشان داده‌اند گیاهخواران در کل بیشتر از گوشت‌خواران عمر می‌کنند. غذای گیاهخواران مملو از فیبر، مواد مغذی گیاهی، آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و در نتیجه کند شدن روند سالخوردگی کمک می‌کنند.

بازیگران ایرانی گیاهخوار

بوعلی سینا، پزشک شهیر ایرانی یکی از اولین «آدم‌معروف»‌هایی است که به خاطر صحت و سلامتی، «گیاهخواری» را انتخاب کرد و آن را تبلیغ هم می‌کرد.

داستان ابوعلی سینا و قصابِ پرخور را شنیده‌اید؟ همان قصابی که به خاطر افراط در گوشتخواری و چربی‌خواری سکته کرد  و بوعلی سینا چند دقیقه قبل از اینکه دفن شود قلبش را به کار انداخت و او را به زندگی برگرداند. بوعلی سینا، پزشک شهیر ایرانی یکی از اولین «آدم‌معروف»‌هایی است که به خاطر صحت و سلامتی، «گیاهخواری» را انتخاب کرد و آن را تبلیغ هم می‌کرد.  شاید به خاطر مشاهدات و تجربه‌هایی مثل ماجرای قصاب این تصمیم را گرفته بود.

افراد و چهره های مشهور متولد مهر ماه را بشناسید

اگر در آن روزها گیاهخواری پدیده‌ای عجیب و غریب و کمیاب به حساب می‌آمد، اما در این زمانه هر روز فراگیر‌تر می‌شود و «آدم معروف»‌های امروزی هم آن را به عنوان بخشی از سبک زندگی شخصی انتخاب می‌کنند.

برخی از بازیگران گیاهخوار ایرانی بارها در صفحات شخصی خود از فواید گیاه خواری برای سلامت انسان و کره زمین صحبت کرده اند. در این بخش با ما همراه باشید تا برخی از بازیگران گیاهخوار ایرانی را معرفی کنیم.

اسامی بازیگران گیاهخوار ایرانی

شهره سلطانی

شهره سلطانی یکی از بازیگران گیاهخوار ایرانی است که مدافع سرسخت گیاهه خواری است. او مخالف گوشتخواری بوده و تنها در مواقعی گوشت مصرف می کند که پزشک برای تامین پروتئین بدنش به عنوان دارو روی آن تاکید کند.

به عقیده او سبزیجات و گیاهان بسیار خوشمزه‌تر و مفید‌تر از فراورده‌های گوشتی هستند و می‌توان با كمك آنها انواع غذاهای ایرانی و خارجی را طبخ كرد، بدون آنكه كمبود گوشت در این غذاها احساس شود.

غذای مورد علاقه شهره سلطانی از بازیگران زن سینما هم بشقاب سبزیجات است و وقتی منوی رستوران را باز می‌كند اول از همه سراغ گزینه‌های گیاهی مانند بشقاب سبزیجات می‌رود.

در هند پخت بعضی غذاهای گیاهی را یاد گرفتم

در فرهنگ ملل مختلف می‌توانید غذاهای متنوع و خوشمزه گیاهی را پیدا كنید و اگر روش‌های پخت‌شان را یاد بگیرید با غذاهایی مواجه می‌شوید كه مزه‌شان فوق‌العاده است. وقتی در هند بودم با روش پخت برخی از این غذاها آشنا شدم و وقتی آنها را برای دوستان و اطرافیانم پختم، خیلی دوست داشتند. پایه این غذاها همه گیاهی است و با انواع ادویه‌های خاص و متنوع مزه‌دار و لذیذ می‌شوند.

دلیل حذف سارا و نیکا از پایتخت 7 چیست؟

خانواده‌ام هم گوشت نمی‌خورند

بااینكه خانواده‌ام گیاهخوار نیستند اما چندان هم غذاهای گوشتی نمی‌خورند. به‌خاطر همین برای تهیه غذا برای مهمانی‌ها هم معمولا از غذاهای گیاهی استفاده می‌كنم، البته گاهی هم پیش می‌آید كه خورش‌ها را برای ‌مهمانان و دوستان با گوشت می‌پزم ولی خودم گوشت‌شان را نمی‌خورم.

شهره سلطانی با روسری قرمز و موهای فرفری از بازیگران گیاهخوار ایرانی

 

هدیه تهرانی

هدیه تهرانی بازیگر سرشناس سینما یکی دیگر از بازیگران گیاهخوار ایرانی است که به دیگران نیز ساده خواری و استفاده حداقل از گوشت را توصیه می کند.

هدیه تهرانی از بازیگران گیاهخوار ایرانی

پری ناز ایزدیار

پری ناز ایزیار یکی دیگر از بازیگران گیاهخوار ایرانی است که از چند سال قبل گیاه خواری را شروع کرده و گوشت مصرف نمی کند. او دلیل علاقه خود به گیاه خواری را توجه به سلامتی و دوست داشتن حیوانات بیان می کند.

پریناز ایزدیار از بازیگران گیاهخوار ایرانی

سید جواد رضویان

سید جواد رضویان (زادهٔ ۶ مرداد ۱۳۵۳) از بازیگران گیاهخوار ایرانی است. او بیش‌تر برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های کمدی شناخته می‌شود.

« زهتاب »، مالک بیمارستان « در حاشیه » با آن حجم از دریدگی و وقاحت و کلاهبرداری، در پشت صحنه یک آدم مظلوم و بی‌آزار است. حتی زحمت غذاهای مخصوص گیاهخواری را هم به تیم آشپزی نمی‌دهد و از منزل غذا می‌آورد.  جواد رضویان با همین دو پاره استخوانی هم که دارد، گیاهخواری پیشه کرده و به فکر سلامتی است. جواد رضویان به تنهایی این نظریه را که گیاهخواری آدم‌ها را ضعیف می‌کند، باطل کرده است. اگر این طور بود، الان جواد رضویانی وجود نداشت که همه چیز «باس ماس» او باشد.

جواد رضویان از بازیگران گیاهخوار ایرانی

فرهاد آئیش و همسرش

فرهاد آئیش و مائده طهماسبی سابقه نسبتا طولانی در گیاه خواری دارند و از بازیگران گیاهخوار ایرانی هستند. این زوج بازیگر بیشتر به غذاهای شزقی مانند غذاهای چینی، تایلندی و ژاپنی که سرشار از سبزیجات مفید است علاقه دارند و غذاهای ارگانیک جایگاه ویژه ای در لیست غذایی آنها دارد.

تصاویر دیدنی هومن حاجی عبداللهی در کودکی و جوانی

یک بوی بد فرهاد آئیش را گیاهخوار کرد. یک روز که فرهاد آئیش و مائده طهماسبی به رستوران رفته بودند، مقداری از کباب کوبیده‌ای که سفارش داده بودند، اضافه آمد و آن را در ظرف یک‌بار مصرف گذاشتند و با خود به داخل ماشین بردند. بعد از ناهار که برای کاری از ماشین بیرون رفته بودند و پس از مدتی برگشتند فاجعه اتفاق افتاده بود و بوی بد و وحشتناکی ماشین را پر کرده بود. فرهاد آئیش و مائده طهماسبی همان‌جا تصمیم گرفتند گیاهخوار شوند؛ اتفاقی که شاید برای خیلی از ما افتاده باشد، اما ما را مجاب به گیاهخواری نکرده است. البته لذت کبابخواری آنقدر هست که نتوان به راحتی گیاهخوار شد.

فرهاد آئیش و همسرش از بازیگران گیاهخوار ایرانی

میترا حجار

میترا حجار یکی از فعالان حفظ محیط زیست و از بازیگران گیاهخوار ایرانی است اما لبنیات را مصرف می کند. او یکی از دلایل از بین رفتن کره زمین را مصرف گوشت می داند زیرا برای تولید هر کیلوگرم گوشت گوساله، 15 هزار لیتر آب مصرف می شود.

میترا حجار از بازیگران گیاهخوار ایرانی

سخن آخر

با اینکه گیاهخواری و وگانیسم در سال‌های اخیر رواج زیادی داشته، اما هنوز هم به‌طور کاملا علمی، مزایای آن اثبات نشده است، حتی برخی پزشکان معتقدند که این نوع رژیم‌های غذایی برای برخی افراد با بیماری‌های خاص بسیار مضر نیز هست؛ البته هیچکس نمی‌تواند منکر این شود که مصرف بی‌رویه گوشت، به‌خصوص گوشت قرمز، تاثیرات مخربی برروی سلامتی شخص دارد.

تعداد زیادی از افرادی که در این فهرست نام بردیم نیز در ابتدا به‌دلیل بیماری‎‌های مختلفی که بر اثر مصرف بی‌رویه محصولات حیوانی بروز پیدا کرده بود، سبک زندگی وگانیسم را انتخاب کردند. اگر شما نیز قصد روی آوردن به چنین سبکی دارید، بهتر است که پیش از هر اقدامی به پزشکی متخصص مراجعه کنید و دراینباره با او مشورت کنید.

مروری بر فیلم‌هایی که در پاییز امسال روی پرده نقره ای سینما می‌روند
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا