اخبار بازیگرانبازیگران مرد

بازیگران و پشکسوتان مرد موفق متولد دهه 30

از بازیگرانی که هیچ‌وقت تبدیل به ستاره نشدند اما به واسطه استعداد و تلاش و حضور صادقانه، توانستند سال‌های سال، محبوب دلِ مردم کشورمان باشند و هنوز که هنوز است دلمان برای نقش‌های ماندگارشان تنگ می‌شود، خبری دارید؟ بازیگری جزو حرفه‎هایی است که امنیت شغلی چندانی ندارد، از حقوق و مزایای بازنشستگی بی‌بهره است و بازیگر تا زمانی‌که چهره، فیزیک و توان ایفای نقش داشته باشد، از او دعوت به کار می‌شود و می‌تواند دستمزد دریافت کند و شاید همه این دلایل، باعث شده تعداد زیادی از بازیگران مان که دوره اوج خود را پشت سر گذاشته‌اند، با محدود شدن دایره پیشنهادات و انتخاب‌هایشان، در بیکاری و فراموشی و گاهی بیماری، غرق شوند.در ادامه با پیشکسوتان مرد متولد دهه 30 شما را آشنا میکنیم.

آتیلا پسیانی متولد چه سالی است ؟

آتیلا پسیانی متولد ١٠ اردیبهشت ۱۳۳۶ است.

اکبر عبدی متولد چه سالی است؟

اکبر عبدی زاده ۴ شهریور ۱۳۳۹ است.

حسن پورشیرازی متولد چه سالی است ؟

حسن پورشیرازی متولد ۱۳۳۶ است.

حمید لولایی متولد چه سالی است؟

حمید لولایی متولد ۳ دی ١٣٣۴ است.

بازیگران مرد متولد دهه 30 را بیشتر بشناسیم

بیوگرافی اکبرعبدی

اکبر عبدی آقاباقر از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زاده ۴ شهریور ۱۳۳۹ در تهران) و دارنده نشان درجه یک فرهنگ و هنر است. اکبر عبدی از هنرجویان مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما بوده‌است.

اکبر عبدی از پدری اردبیلی و مادری تهرانی در سال ۱۳۳۹ در محله نازی‌آباد تهران به دنیا آمد و از سال ۱۳۵۸ با دریافت مدرک دیپلم با نمایش‌های آماتوری فعالیت هنری‌اش را آغاز کرد و سپس از سال ۱۳۶۰ به تلویزیون رفت و تاکنون به نقش‌آفرینی در موضوعات مختلفی می‌پردازد. عبدی سپس در سال ۱۳۶۳ با فیلم جنجال بزرگ بازی در سینما را آغاز کرد و پس از آن در فیلم های مردی که موش شد، اجاره نشین ها، گراند سینما و ای ایران توانست قابلیت های خود را در ایفای نقش‌های کمدی ثابت کند. نوع چهره عبدی و بازی‌های او به قدری در زمینه‌ی کمدی منحصر به‌فرد بود که حتی در فیلم مادر در نقش معلول و در فیلم سفر جادویی در دو نقش میانسالی و کودکی اش ظاهر شد و توانست به محبوبیت خوبی در میان مخاطبین سینمایی دست پیدا کند، این امر حتی در فیلم های دلشدگان و آقای شانس هم مشهود بود. عبدی را بیشتر به خاطر بازی‌های کمدی و طنز می‌شناسند. وی اصالتاً اهل روستای آقاباقر اردبیل است؛ و در هشتم دی ماه ۱۳۹۴ کلید طلایی اردبیل به ایشان تقدیم شد

اکبر عبدی از بازیگران مرد متولد دهه 30

بیوگرافی آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زاده ١٠ اردیبهشت ۱۳۳۶ در تهران) و فرزند جمیله شیخی است.

آتیلا پسیانی فرزند جمیله شیخی هنرپیشهٔ سینما، تلویزیون و تئاتر ایران و همسر فاطمه نقوی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است. او دارای دختری به نام ستاره پسیانی و پسری به نام خسرو است که هردو بازیگر تئاترند. آتیلا پسیانی فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشکدهٔ هنرهای زیبا است. بازی در تئاتر را از سال ۱۳۵۶ آغاز کرده و بازی در سینما را از سال ۱۳۶۰ با فیلم عفریت، کاری از فرشید فلک‌نازی، تجربه کرد.ضمنا در برنامه چهل تیکه به گفته خودش در فیلمی که گم شده است در سال ۱۳۵۰به مدت ۴۰تانیه نقش داشته است

بیوگرافی و جدیدترین عکس های پانته آ بهرام و ماجرای کشف حجابش در جشنواره فجر

آتیلا پسیانی با کت سورمه ای از بازیگران مرد متولد دهه 30

بیوگرافی خشایار راد

خشایار راد از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زاده ۵ مهر ۱۳۳۰ در تهران) اهل ایران است. او با مجموعه تلویزیونی جدی نگیرید کار خود را در تلویزیون آغاز کرد.

خشایار راد بازیگران از بازیگران مرد متولد دهه 30

امین تارخ

امین تارخ از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زادهٔ ۲۰ مرداد ۱۳۳۲ در شیراز) و مدرس بازیگری است. اولین فیلمی که او در آن ایفای نقش کرد مرگ یزدگرد در بود. او همچنین در نقش‌های مشهوری مانند نقش ابن سینا در سریال بوعلی سینا بازی کرده‌است

امین تارخ ۲۰ مرداد ۱۳۳۲ در محلهٔ «سردوزک» شیراز متولد شد. پدرش در شش سالگی از شیراز به سیستان و بلوچستان منتقل شد. پس از سه سال مجدداً به همراه خانواده به شیراز بازگشت و به تحصیلات خود ادامه داد. در سال ۱۳۵۱ به دانشگاه تهران راه یافت[۲] و در سال ۱۳۵۶ از دانشکدهٔ هنرهای نمایشی دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. او تحصیلات تکمیلی خود را در سال ۱۳۶۳ با کسب مدرک فوق لیسانس در رشتهٔ مدیریت فرهنگی به پایان برد.

امین تارخ از بازیگران مرد متولد دهه 30

ایرج طهماسب

ایرج طهماسب از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زادهٔ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۳۸در تهران) مجری تلویزیون، هنرپیشه،عروسک گردان،کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی است.
طهماسب فارغ‌التحصیل رشتهٔ تئاتر از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. وی فعالیت هنری‌اش را با بازی در فیلم آن سوی مه به کارگردانی منوچهر عسگری‌نسب در سینما آغاز کرد. او بازیگری، کارگردانی و نویسندگی فیلم‌هایی چون کلاه‌قرمزی و پسرخاله، یکی بود یکی نبود، دختر شیرینی‌فروش، کلاه‌قرمزی و سروناز، زیر درخت هلو و کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه را در کارنامهٔ هنری‌اش دارد. طهماسب همچنین در مجموعه‌های آرایشگاه زیبا، النگ و دولنگ، خانوادهٔ عجیب و کلاه‌قرمزی به نقش‌آفرینی پرداخته و در برنامهٔ صندوق پُست و اولین حضور شخصیت عروسکیِ کلاه‌قرمزی در تلویزیون، به‌عنوان مجری حضور داشته‌است. او همسر مرجان مدرسی و برادر ناصر طهماسب (دوبلر و مدیر دوبلاژ) است. او همکاری خوبی را با حمید جبلی در فیلم‌ها و مجموعه‌های خود دارد.

ایرج طهماسب در زمستان ۱۳۹۵ نخستین کتاب داستان خود را با نام سه قصه منتشر کرد. وی از نیمه دوم سال ۱۳۹۶ جزو استادان رشته سینمای دانشگاه پارس می‌باشد.

تیپ مشکی ایرج طهماسب از بازیگران مرد متولد دهه 30

بیژن امکانیان

بیژن امکانیان از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زادهٔ ۲۷ مرداد ۱۳۳۲) تهیه کننده و بازیگر تئاتر می‌باشد.

وی فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبا از دانشگاه تهران و گذراندن دوره های تخصصی آموزش مربیگری تئاتر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. از جمله فعالیت های وی می توان:کارگردانی تئاتر و کارگردانی فیلم کوتاه 8 م.م نیز اشاره کرد.

بیژن امکانیان از بازیگران مرد متولد دهه 30

حسین پناهی

حسین پناهی دژکوه از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زادهٔ ۶ شهریور ۱۳۳۵ در دژکوه – درگذشتهٔ ۱۴ مرداد ۱۳۸۳ در تهران) نویسنده، کارگردان و شاعر اهل ایران بود .

ماجرای مسلمان شدن ماهایا پطروسیان چه بود؟

او یکی از ۲۵ بازیگری است که توانسته بیش از یک بار نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شوند.

حسین پناهی از بازیگران مرد متولد دهه 30

پرویز پرستویی

پرویز پرستویی از بازیگران مرد متولد ده ه 30(زادهٔ ۲ تیر ۱۳۳۴ در روستای چالو، کبودرآهنگ) و خواننده و گوینده ایرانی است. او موفق به دریافت نشان درجه یک گواهی‌نامه هنری گردیده‌است. پرویز پرستویی با دریافت چهار سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر، در بین بازیگران ایرانی رکورددار است.

پرویز پرستویی در روستای چالو، از توابع شهرستان کبودرآهنگ به دنیا آمد. پدر وی کشاورز بود و زمانی که وی ۳ ساله بود به تهران مهاجرت کرد. دوران کودکی و نوجوانی را در یک خانه اجاره‌ای کوچک در محله دروازه غار سپری کرد. او در مدرسه صادقیه اسلامی در کوچه گمرک تحصیلات ابتدایی خود را به پایان رساند. پرستویی با پس‌انداز کردن یازده هزار تومان خانه‌ای در حوالی ترمینال جنوب خرید. مدتی به ورزش علاقه‌مند شده و دروازه‌بان تیم کارگران بود. پس از این زمان به مرکز رفاه نازی‌آباد رفت و شروع به آموختن تئاتر کرد. پرویز پرستویی در سال ۱۳۶۰ و زمانی که ۲۶ سال سن داشت، مدتی به عنوان منشی در دادگستری تهران مشغول به کار شد (مدت دو سال در دادگاه خانواده و هشت سال در دادگاه کیفری (جنایی سابق)) امّا پس از مدتی به خاطر علاقهٔ زیاد به تئاتر رفت و تا پایان در آنجا مشغول به کار شد.

پرویز پرستویی از بازیگران مرد متولد دهه 30

جعفر دهقان

جعفر دهقان یکی دیگر از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زادهٔ ٢١ فروردین ۱۳۳۹ در تهران)است.

مدرک تحصیلی او دیپلم هنرستان فنی است. او با بازی در فیلم مردان آنجلس در نقش ماکسیمیلیانوس به همراه مهتاب کرامتی در نقش هلن به عنوان چهره ای شناخته شده در عرصه بازیگری ظاهر شد. او فنون رزمی را در فیلم‌هایی از جمله یاس‌های وحشی و شیرهای جوان به نمایش گذاشت.

تیپ مشکی جعفر دهقان از بازیگران مرد متولد دهه 30

جلیل فرجاد

جلیل فرجاد یکی دیگر از بازیگران مرد متولد دهه 30 در ۱۸ اسفند ۱۳۳۰ در مرند متولد شده است. مدرک تحصیلی اش لیسانس بازیگری و کارگردانی است. نخستین تجربهٔ سینمایی‌اش فیلم بازداشتگاه در سال ۱۳۶۱ بود. وی پدر مارال فرجاد و مونا فرجاد از بازیگران جوان است.

علت کم کاری جلیل فرجاد قبل از بازی در سریال برادر جان شرایط نامناسب روحی وی بیان شد جلیل فرجاد می گوید نقش هایی که به من پیشنهاد می نمایند بسیار کوچک و بی کیفیت می باشد .

جلیل فرجاد با تیشرت سبز از بازیگران مرد متولد دهه 30

جلال فاطمی

جلال فاطمی از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زادهٔ ۱۳۳۶) و کارگردان ایرانی است. فاطمی دانش‌آموختهٔ رشته فیلم و پویانمایی از مؤسسهٔ هنرهای کالیفرنیا است.

جلال فاطمی فرزند جواد فاطمی و پریدخت سپهری نویسنده و خواهر شاعر و نقاش نامدار ایرانی سهراب سپهری است. او سه خواهر و یک برادر دارد. از کودکی شیفته نقاشی و فیلم بوده‌است. در سال ۱۳۵۴ برای ادامه تحصیل عازم آمریکا می‌شود. او دوره دبیرستان را در شهر سالت – لیک در ایالت یوتا به پایان رسانده و فارغ‌التحصیل رشته فیلم و پویانمایی از دانشگاه کل آرتس The CalArts یا مؤسسه هنرهای کالیفرنیا است که بنیانگذارش والت دیزنی می‌باشد.

ماجرای استعفای جنجالی اتابک نادری از مدیریت مجموعه تئاتر شهر

جلال فاطمی از بازیگران مرد متولد دهه 30

حسن اکلیلی

حسن اکلیلی از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زاده ۱۳۳۲، اصفهان) کمدین و بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر ایرانی است که که آثار متعددی را در بیشتر شهر اصفهان بازی و کارگردانی نموده. از مهمترین آثار او بازی در سریال آقای گرفتار و پشت کوه‌های بلند است.

حسن اکلیلی از بازیگران مرد متولد دهه 30

پرویز فلاحی پور

پرویز فلاحی پور از بازیگران مرد متولد دهه 30 فارق التحصیل رشته زبان انگلیسی است و فعالیت هنری اش را با بازی در تئاتر آغاز نمود.

پرویز فلاحی‌پور فعالیت هنری‌اش را با بازی در تئاتر آغاز نمود. بازی در نقش یاور در مجموعهٔ «شب دهم» (۱۳۷۹) موجب شد تا این هنرمند در بین مخاطبان به چهره‌ای شناخته‌شده مبدل گردد.

حسن فتحی یکی از نقش‌های اصلی سریال شب دهم را به پرویز فلاحی‌پور داد و او آنقدر این نقش را خوب بازی کرد که بین عموم مردم به شهرت رسید و در ادامه در سریال‌هایی مانند مرد هزار چهره, گل‌های گرمسیری, دلنوازان, شهرزاد و … بازی کرد.

پرویز فلاحی پور از بازیگران مرد متولد دهه 30

حسن پورشیرازی

حسن پورشیرازی از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زادهٔ ۱۳۳۶در شیراز) و کارگردان سینما و تلویزیون اهل ایران است. وی فارغ‌التحصیل رشتهٔ بازیگری و کارگردانی است و دارای مدرک لیسانس تئاتر می‌باشد.

حسن پورشیرازی از بازیگران مرد متولد دهه 30

حسین سحرخیز

حسین سحرخیز از بازیگران مرد متولد دهه 30 (۱۳۳۷) و کارگردان، تئاتر، سینما، تلویزیون ایرانی است.

حسین سحرخیز در سال ۱۳۳۷ در تهران متولد شد. از سال ۱۳۵۴ به عنوان بازیگر وارد عرصهٔ هنر تئاتر گردید. از سال ۱۳۵۸ به جمع بازیگران تلویزیونی پیوست و از سال ۱۳۷۲ به سینما راه یافت. سحرخیز از سال ۱۳۶۸ تا سال ۱۳۷۲ برای معالجات خود در خارج از کشور از صحنهٔ فعالیت‌های هنری به دور افتاد. او در سال ۱۳۶۷ موفق به کارگردانی سریال تلویزیونی به نام آخرین روز تابستان گردید و در طول فعالیت خود در عرصهٔ تئاتر کارگردانی چندین نمایش را به عهده گرفت. سحرخیز در چندین جشنوارهٔ تئاتر فجر به عنوان داور و کارشناس نیز حضور داشته‌است.

حسین سحرخیز از بازیگران مرد متولد دهه 30

حسین محب اهری

حسین محب‌اهری از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زادهٔ ۲۹ مهر ۱۳۳۰ در تهران – درگذشتهٔ ۲۶ دی ۱۳۹۷ در تهران) اهل ایران بود.

او کارشناسی زبان و ادبیات فارسی را از مدرسهٔ عالی ادبیات و زبان‌های خارجی در سال ۱۳۵۸ دریافت کرده بود. یک دوره آموزش بازیگری در کارگاه نمایش، زیر نظر آربی اوانسیان در سال ۱۳۵۴ ه‍.خ دید.

محب‌اهری بازی در سینما را از سال ۱۳۶۵ با ایفای نقش کوچکی در فیلم رابطه به کارگردانی پوران درخشنده آغاز کرد. او همچنین از سال ۱۳۵۰ به عکاسی تجربی و ایفای نقش در تئاتر اشتغال داشته‌است.

حسین محب اهری از بازیگران مرد متولد دهه 30

حمید جبلی

حمید جبلّی از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زادهٔ ۱۳۳۷ در تهران)و کارگردان، صداپیشه، استاد دانشگاه و فیلمنامه‌نویس ایرانی است.

جبلّی فعالیت خود را در سال ۱۳۵۱ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد و در سال ۱۳۵۷ نیز در تئاتر مشغول به کار شد. فعالیت در تلویزیون ایران را از اوایل دهه شصت با بازی در مجموعه تلویزیونی محله بر و بیا آغاز کرد. یکی از دلایل شهرت او خلق شخصیت کلاه قرمزی به همراه ایرج طهماسب و صحبت به‌جای شخصیت‌های عروسکی کلاه‌قرمزی و پسرخاله بوده‌است. وی از سال ۱۳۹۵ به سمت استادی با تدریس در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته نمایش عروسکی شروع به فعالیت کرده‌است. وی درسال ۱۳۹۶ یک نمایشگاه‌ نقاشی با عنوان «کابوس‌های شیرین» و در سال ۹۷ نمایشگاه عکس «ماسوله ۶۷» را در گالری آتبین برپا کرد و نمایشگاههای عکسی هم در کانادا و انگلستان داشته است.

ماجرای خواندنی آشنایی و ازدواج مهوش صبرکن و محمد پاک نیت

حمیدجبلی از بازیگران مرد متولد دهه 30

حمید لولایی

حمید لولایی از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زادهٔ ۳ دی ١٣٣۴)است.

حمید لولایی، فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۵۸ آغاز نمود. در این سال، رضا قاسمی او را برای ایفای نقش در تئاتر «سبزه، دوست بچه‌ها» به کارگردان آن «رضا ژیان» پیشنهاد داد و حمید لولایی در این نمایش، در دو نقشِ «فیل» و «دارکوب» ظاهر شد. سپس در سال ۱۳۵۹ در نمایش «بچه‌ها و خمرهٔ سخنگو» به کارگردانی سیاوش طهمورث بازی کرد و کمی بعد در تئاتر «آن شصت نفر، آن شصت هزار» به کارگردانی «بهرام ابراهیمی» به ایفای نقش پرداخت.

با آنکه نخستین حضور لولایی در تلویزیون در سریال فراموش‌خانه بود، اما شهرت او بیشتر پس از بازی در سریال‌های طنز نوروز ۷۲ و ساعت خوش به‌دست آمد و با سریال زیر آسمان شهر در نقش «خشایار مستوفی» تکمیل شد.

تیپ سورمه ای حمید لولایی در یک فضای سبز

داریوش کاردان

داریوش کاردان از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زاده ۱۳۳۵ در ابهر) مجری، صداپیشه، دوبلور، کارگردان تلویزیونی، هنرپیشه، و طنزپرداز در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است. شهرت وی بیشتر به خاطر داشتن صراحت لهجه و لحن انتقادی در اجرای برنامه‌های رادیو و تلویزیونی است.

داریوش کاردان دیپلم ریاضی و کارشناسی کامپیوتر دارد. او کار در رادیو تلویزیون را درست پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران با گویندگی آغاز کرد و تا سال ۱۳۵۹ به صورت پراکنده و از طریق نوشتن با رادیو تلویزیون همکاری داشت.

داریوش کاردان از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۱ افسر وظیفه بود و به جبهه جنگ ایران و عراق رفت. در آنجا فرمانده دسته تانک بود و در عملیات فتح المبین، شکست محاصرهٔ آبادان و آزادی خرمشهر شرکت کرد. پس از بازگشت، بیشتر با تلویزیون و در شبکه دو همکاری داشت. در زمان مرگ سید روح‌الله خمینی، کاردان به مدت ۴۰ شب در صدا و سیما ماند و به اجرای برنامه‌های گوناگون رادیویی پرداخت و بابت این فعالیت پولی دریافت نکرد.

داریوش کاردان از بازیگران مرد متولد دهه 30

داوود موثقی

داوود موثقی از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زاده ۱۳۳۰ – مشکین‌شهر) تهیه‌کننده، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس است. وی فعالیت در سینما را از سال ۱۳۵۸ با فیلم قیام به عنوان بازیگر آغاز کرد.

داوود موثقی از بازیگران مرد متولد دهه 30

رضافیض نوروزی

رضا فیض نوروزی از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زادهٔ ۴ تیر ۱۳۳۰ در کرمانشاه) است.

رضا فيض نوروزی ابتدا در كلاس های بازيگری در خانه تئاتر قزوين شركت كرد و به تحصيل اصول ابتدایی بازیگری پرداخت. او در سال ۱۳۵۰ به دانشكده هنرهای زيبای دانشگاه تهران راه يافت و تحصيلات آكادميک در رشته بازيگری را آغاز نمود. در سال ۱۳۵۱ دوره آموزش مربيگری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان را گذراند و به عنوان مربی در اين مركز به فعاليت پرداخت. در سال ۱۳۵۲ همكاري با تلويزیون را آغاز كرد كه نتيجه آن گردآوری ادبيات و قصه‌های عاميانه ناحيه غرب ايران بود. در سال ۱۳۵۵ پس از فارغ‌التحصيلی از دانشگاه تهران به استخدام كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان درآمد و با سمت بازرس آموزشی تئاتر مشغول به كار شد.

ماجرای جالب عاشقی مجید واشقانی در اتوبوس بین راهی

فیض نوروزی در شهريور سال ۱۳۵۷ برای ادامه تحصيل به آمريكا رفت و در دپارتمان تئاتر دانشگاه آريزونا در رشته بازيگری و كارگردانی به تحصيل پرداخت. او در سال ۱۳۶۲ با تسليم پايان‌نامه‌ای تحت عنوان «تحليل پيش توليد كارگردان از نمايشنامه دايره گچی قفقازی برتولت برشت» و نیز با كارگرداني نمايشنامه نامبرده در آريزونا دوره كارشناسي ارشد را تمام كرد. او پس از بازی در تئاتر تانگو (به کارگردانی اسلاومیر مروژک) در دانشگاه آریزونا و نمایش همه علیه من (به کارگزدانی نیل سایمن) همراه با رضا ژیان که او هم در آمریکا بود، در سال ۱۹۹۵ (۱۳۷۶) به ایران آمد. او پس از بازگشت از آمريكا به فعاليت در سينما و تلويزيون پرداخت و برای اولین بار در مجموعه کاکتوس ظاهر شد.

رضافیض نوروزی از بازیگران مرد متولد دهه 30

رسول نجفیان

رسول نجفیان از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زاده ۲۸ دی ۱۳۳۰، تهران)و خواننده و کارگردان ایرانی است.وی عموی شروین نجفیان( پنجعلی سریال “در چشم باد” )است

نجفیان در ۲۸ دی ۱۳۳۰ در تهران به دنیا آمد. در دوران دبستان با تاثیرپذیری از شیوه اداره کلاس توسط معلم روحانی خود، ذوق نمایش در او ایجاد شد. وی سال ۱۳۴۸ در هنرکده تئاتر آناهیتا فعالیت داشت.

پدر و مادری وی اهل همدان و روستای رباط شورین هستند. اما خودش متولد تهران است، وی شعر و آهنگ عجب رسمیه رسم زمونه را به بیاد مادربزرگ و خانه قدیمی ایشان در روستای رباط شورین همدان سروده و ساخته‌است.[۱] وی موسیقی را از جوانی دنبال می‌کرد و نواختن دوتار را توسط یک روستایی به نام عاشق حیدر همدانی فراگرفت. پس از آن نیز آموختن موسیقی را نزد استاد اسماعیل مهرتاش ادامه داد.

نجفیان دارای مدرک کارشناسی روان‌شناسی از بخش علوم تربیتی مدرسه عالی پارس سابق در سال ۱۳۵۶ است. بازی در تئاتر را از سال ۱۳۴۸ و بازی در سینما را از سال ۱۳۶۳ با فیلم صف ساختهٔ علی‌اصغر عسگریان آغاز کرد.

رسول نجفیان از بازیگران مرد متولد دهه 30

رضاکیانیان

رضا کیانیان از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زاده ۲۹ خرداد ۱۳۳۰، تهران) و نویسنده ایرانی است.

رضا کیانیان در سال ۱۳۳۰ در محله میدان خراسان تهران به دنیا آمد. به گفته خودش، پدرش معروف به حسین تهرانی، باستانی کار قدیمی تهران و همدوره هفت کچلون و حسین رمضون یخی بود. رضا دومین فرزند خانواده و دارای ۴ برادر و دو خواهر می‌باشد. او در ۱ سالگی به همراه خانواده به مشهد نقل مکان کرد. در مشهد علاوه بر گذراندن دوران تحصیلات ابتدایی و دبیرستان، در حوزه علمیه مشهد به تحصیل دروس فقهی و اسلامی نیز پرداخت. اولین استاد بازیگری او برادرش داوود بود که در سال ۱۳۴۵ وی را در نمایشنامه از پانیفتاده‌ها به قلم غلامحسین ساعدی کارگردانی کرد. رضا به مدت سه سال در گروه تئاتر برادرش داوود فعالیت داشت. وی در سال ۱۳۵۵ از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته تئاتر فارغ‌التحصیل شد. همسر او هایده قراچه داغی، خواهرزادهٔ سهراب سپهری است.

ماجرای دستگیری و حکم اعدام محمدرضا شریفی نیا چیست؟

کیانیان فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۸ با حضور در فیلم تمام وسوسه‌های زمین ساخته حمید سمندریان آغاز کرد. کیمیا ساخته احمدرضا درویش نخستین کار قابل توجه او بود. آژانس شیشه‌ای نقطه اوج او در سینما بود، وی در شانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم آژانس شیشه‌ای جایزه بهترین بازیگر نقش دوم را گرفت و در سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم کیمیا کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد نقش دوم بود. فیلم‌های سگ‌کشی، سینما سینماست، گاهی به آسمان نگاه کن، ماهی‌ها عاشق می‌شوند، یک حبه قند، فرش باد، یک تکه نان، روبان قرمز و کفشهایم کو؟ از کارهای شاخص او به‌شمار می‌رود و کیانیان در این آثار بازی‌های متفاوت و فوق‌العاده‌ای را به نمایش گذاشت.

عکس سیاه و سفید رضا کیانیان از بازیگران مرد متولد دهه 30

سیروس میمنت

سیروس میمنت رنجبر از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زادۀ ۲۳ آذر ۱۳۳۹ در کرمانشاه)و نویسنده اهل ایران است. فیلم‌های سینمایی معجزه خنده، فوتبالی‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی خانه‌به‌دوش، سه‌دونگ سه‌دونگ، نون‌خ١ و نون‌خ۲ از جمله مشهورترین آثار او هستند.

وی در ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ثبت نام کرد اما توسط شورای نگهبان قانون اساسی واجد شرایط برای حضور در رقابت انتخابات نشد.

سیروس میمنت از بازیگران مرد متولد دهه 30

شاهرخ فروتنیان

شاهرخ فروتنیان از بازیگران مرد متولد دهه 30(زاده ۱۳۳۵ در تهران) طراح صحنه و لباس، نقاش اهل ایران است.

شاهرخ فروتنیان از بازیگران مرد متولد دهه 30

علیرضا جاویدنیا

جاویدنیا از بازیگران مرد متولد دهه 30 اولین بار در سال ۱۳۴۶ در یک برنامهٔ تلویزیونی آغاز به کار کرد؛ اما کار حرفه‌ای را در سال ۱۳۵۰ در تلویزیون شروع نمود. او سپس توسط حسن خیاط‌باشی برای برنامهٔ شبکهٔ صفر و دوخت و دوز، که یک برنامهٔ رادیویی بود، دعوت شد و در فاصلهٔ سال‌های ۱۳۵۴ تا ۱۳۵۷ با برنامهٔ شبکهٔ صفر همکاری می‌کرد. او توسط منوچهر نوذری به احمد شیشه‌گران و سعید توکل، پایه‌گذاران برنامهٔ صبح جمعه با شما، معرفی شد و از سال‌های ۱۳۶۶–۱۳۶۷ همکاری با این برنامه را آغاز کرد، همکاری‌ای که تاکنون در قالب برنامهٔ جمعهٔ ایرانی ادامه یافته‌است.

او در جمعهٔ ایرانی اجراکنندهٔ نقش «خان خان» است. یکی دیگر از برنامه‌های او اجرای راه شب پنجشنبه‌شب به مدت هشت سال از ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۸ بود که با همکاری منوچهر نوذری انجام می‌شد. جاویدنیا ضرب هم می‌زند و به هنگام اجرای برنامه گاهی آواز هم می‌خوانَد. او همچنین با برنامهٔ خوشا شیراز، که روزهای جمعه از مرکز فارس پخش می‌شود، به‌عنوان مجری همکاری داشته‌است. در مجموعهٔ تلویزیونی خانهٔ سبز نیز در یک اپیزود بازی کرده‌است.

امیررضا دلاوری و عشق او به دخترش دیار

علیرضا جاویدنیا از بازیگران مرد متولد دهه 30

ساعد هدایتی

ساعد هدایتی یکی دیگر از بازیگران مرد متولد دهه 30 (متولد ۱۹ فروردین ۱۳۳۴ در رشت) است.

او کارش را از سال ۱۳۴۹ با استودیو پارس فیلم شروع کرد و در فیلم‌هایی چون آب نبات چوبی و جنگجویان کوچولو نقش‌هایی را ایفا کرد. بعد از وقفه‌ای طولانی در فعالیتهای هنری، در سال ۱۳۷۸ و به دنبال بستری شدنِ پدرِ مهران مدیری در بیمارستان محل کارش با مهران مدیری آشنا شد و در آنجا از سابقه کار خود در دهه پنجاه گفت سپس مهران مدیری او را به مشاور اول خود یعنی دانیال شهیدی نژاد معرفی کرد که این آشنایی به همکاری طولانی آنها از جمله در سریال‌های پاورچین ، شب های برره ، مرد هزار چهره ، قهوه تلخ و در حاشیه انجامید.

ساعد هدایتی با پیراهن ابی و جلیغه

 

عبدالرضااکبری

عبدالرضا اکبری یکی دیگر از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زاده ۱۴ فروردین ۱۳۳۲ در کرمان) از هنرپیشگان ایرانی است که در تئاتر، تلویزیون و سینما نقش آفرینی کرده‌است. او پدر پندار اکبری بازیگر است. شروع فعالیت اکبری در تئاتر در سال ۱۳۴۷ بوده‌است. وی کار خود را در نمایش‌های تلویزیونی از سال ۱۳۶۰ شروع کرد و در سال ۱۳۶۳ با شرکت در فیلم سینمایی «زندان دوله تو» (رحیم رحیمی‌پور) به عالم سینما قدم نهاد.

عبدالرضا اکبری با کت و شلوار چهارخونه مشکی

علیرضاخمسه

علیرضا خمسه‌نیا از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زادهٔ ۹ بهمن ۱۳۳۱ در تهران) و فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان و مجری تلویزیونی ایرانی است. خمسه بازیگری در سینما را در سال ۱۳۶۰ با فیلم مرگ یزدگرد آغاز کرد. او برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد مکمل از بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۷ برای بازی در فیلم بیست است.

علیرضا خمسه از بازیگران مرد متولد دهه 30

علیرضااوسیوند

علی اوسیوند از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زاده ۱ آذر ۱۳۳۶ در مسجد سلیمان) بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون می‌باشد که در زمینه دوبله و نمایش‌های سینمایی نیز فعالیت داشته‌است. او مدرک فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشکده تربیت مدرس تهران دارد. وی همچنین همسر حمیرا ریاضی بازیگر سینما و تلویزیون می‌باشد.

اوسیوند دارای مدرک لیسانس بازیگری و فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشکده تربیت مدرس است. او همسر حمیرا ریاضی می‌باشد. وی فعالیت هنری اش را در زمینه بازیگری، دستیار تهیه و دستیار کارگردان در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شروع نموده؛ و بازیگری را با بازی در فیلم بازداشتگاه در سال ۱۳۶۲ آغاز کرد.

علیرضااوسیوند از بازیگران مرد متولد دهه 30

عنایت الله شفیعی

عنایت الله شفیعی از بازیگران مرد متولد دهه 30 (متولد ۱۳۳۱، کرمان) است.

در سال ۵۴ در سریال دلیران تنگستان بازی کرد و ۱۳۵۷ در تئاتر کار خود را شروع کرد و سال ۱۳۶۰ آغاز بازی وی در سینما می‌باشد ..وی همچنین در برخی برنامه‌های تلویزیونی از جمله در برنامه کودک و نوجوان، در دهه شصت هجری شمسی (مانند مجموعه بازم مدرسم دیر شد) ایفای نقش کرده‌است. از مهمترین نقش‌آفرینی وی میتوان به بازی در سریال مختارنامه در نقش عبدالله بن کامل شاکری اشاره کرد.

عنایت شفیعی اعلام کرده که برای بازی در مجموعه مختارنامه احتیاجی به بدل کار نداشته‌است. ایشان نقشی کوتاه در فیلم گوزنها نیز داشته ‌است.

بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو ” ستاره سخت کوش هالیوود سنتر ” از کودکی تا به امروز

عنایت الله شفیعی از بازیگران مرد متولد دهه 30

فرج الله گل سفیدی

فرج الله گل سفیدی از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زاده ۱۳۳۷ در لنگرود) است.

فرج الله گل سفیدی اصالت گیلانی دارد اما بزرگ شده تهران است، وی در طول سالهای فعالیتش فیلم‌ها و سریال‌های زیادی از جمله در حاشیه، تاوان و دنیا بازی کرده‌است.

فرج الله گل سفیدی از بازیگران مرد متولد دهه 30

فخرالدین صدیق شریف

ابوالفضل فخرالدین صدیق‌ شریف از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زاده: ۲۱ مرداد ۱۳۳۴-تهران)و مترجم ایرانی است.وی فعالیت خود را در تئاتر در سال ۱۳۵۰ و در سینما در سال ۱۳۶۷ شروع کرده‌است.

فخرالدین صدیق شریف بازیگران مرد ایرانی بالای 50 سال

فرخ نعمتی

فرخ نعمتی از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زاده ۱ آذر ۱۳۳۰ در تهران) است. وی بازی در سینما را از سال ۱۳۶۳ با «زائر خلف»، همکاری «یدالله نوعصری» آغاز کرد. نعمتی همسر سهیلا رضوی، بازیگر می‌باشد و دارای لیسانس مدیریت اقتصادی است.

فرخ نعمتی از بازیگران مرد متولد دهه 30

فرهاد آئیش

فرهاد حشمتی عقدایی با نام هنری فرهاد آئیش از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زاده ۲۷ شهریور ۱۳۳۱ در شمیران) و نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تئاتر است.

آئیش در سال ۱۳۳۱ در شمیران به دنیا آمد وی اصالتاً اهل شهر عقدا است. او دبستان و دبیرستان را در تهران گذراند. چند سال بعد به انگلستان و سپس به آمریکا سفر کرد و به تحصیل فیلم‌سازی و عکاسی پرداخت. پس از مدتی پرداختن به عکاسی به تئاتر گروید. آئیش سال‌هایی از زندگی‌اش را در شهرهای سانفرانسیسکو، واشینگتن، بوستون و برلین گذراند و در این مدت به کارگردانی و بازی در بیش از ۳۰ نمایشنامه به زبان‌های فارسی و انگلیسی پرداخت. او پس از ۲۷ سال در سال ۱۳۷۶ به ایران بازگشت.

فرهاد آئیش از بازیگران مرد متولد دهه 30

محمود پاک نیت

محمود پاک نیت از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زادهٔ ۱۰ دی ۱۳۳۱ در کازرون) است. او از سال ۱۳۶۷ به فعالیت در عرصه سینما و تلویزیون ایران پرداخت. او مدرک درجهٔ یک هنری را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده‌است.

محمود پاک‌نیت، از سال ۱۳۴۸ در زمینهٔ تئاتر شروع به کار کرد و در ۵۲ نمایش حضور یافت. وی در سال ۱۳۵۲ به استخدام اداره کل فرهنگ و هنر درآمد. از سال ۱۳۶۷ به فعالیت در عرصه سینما و تلویزیون پرداخت و موفق به اخذ درجهٔ یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گردید. با مجموعه پرطرفدار روزی روزگاری به محبوبیت دست یافت؛ و محبوبیت او با مجموعه‌های پدرسالار و پس از باران ادامه یافت. او در سریال یوسف پیامبر در نقش یعقوب پیامبر ایفای نقش کرده‌است. وی همسر مهوش صبرکن (بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون) است. وی در سریال شهرزاد در نقش جمشید پدر شهرزاد به ایفای نقش پرداخت.

محمود پاك نیت با پیراهن چهارخانه آبی به همراه همسرش در یک مراسم

مهدی میامی

مهدی میامی از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زاده ۱۳۳۲ – تهران) است.

مهدی میامی از نوجوانی در تئاتر فعالیت داشته و یکی از مؤسّسین گروه تئاتر کوچ است. وی علاوه بر بازیگری، دستیار کارگردان چند فیلم سینمایی و بازیگر نمایش مجلس شبیه در ذکر مصایب استاد نوید ماکان و همسرش مهندس رخشید فرزین بهرام بیضایی نیز بوده‌است.

ماجرای خواندنی ورود سیاوش طهمورث به عرصه بازیگری

مهدی میامی از بازیگران مرد متولد دهه 30

مسعود رایگان

مسعود رایگان از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زاده ۱ بهمن ۱۳۳۳ در خرم‌آباد) است.

وی همسر رؤیا تیموریان است. وی دارای مدرک کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک است. مسعود رایگان چند سالی را در اروپا و کشور سوئد به بازیگری پرداخت، ولی در سال ۱۳۸۰ به ایران بازگشت. نام مسعود رایگان با فیلم خاموشی دریا بر سر زبان‌ها افتاد اما خیلی دور، خیلی نزدیک او را به شهرت رساند؛ به طوری که جایزه جشن‌خانه سینما را برای بازی در این فیلم از آن خود کرد. وی همچنین کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در بیست و سومین دوره جشنواره فیلم فجر، برای بازی در این فیلم شده‌است. وی همچنین در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم برلین منفی ۷ گردید.

مسعود رایگان از بازیگران مرد متولد دهه 30

مختار سائقی

مختار سائقی از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زاده ۲۳ شهریور ۱۳۳۵ در تهران) و طراح صحنه و لباس سینما اهل ایران است.

در سال ۱۳۶۱ وارد سينما شد و به عنوان بازيگر در فيلم «ريشه در خون» (سيروس الوند) حضور يافت. از همان سال ها در كنار بازيگري به عنوان دستيار صحنه و دستيار كارگردان نيز به فعاليت پرداخت و از سال هفتاد با فيلم «بلوف» به كارگرداني مرحوم خاچيكيان بطور مستقل به كار طراحي صحنه و لباس مشغول شد. سائقي در زمينه ساخت فيلم هاي مستند و كليپ نيز فعال بوده است.

مختار سائقی از بازیگران مرد متولد دهه 30

مهرداد فلاحتگر

مهرداد فلاحتگر از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زاده ۱۳۳۸ – بابل) و کارگردان و تهیه‌کننده اهل ایران است. وی تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی رشته بازیگری در دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد و فعالیت هنری خود را با بازی در تئاتر آغاز کرد و پس از آن به عرصه سینما و تلویزیون نیز راه یافت.

مهرداد فلاحتگر از بازیگران مرد ایرانی بالای 50 سال

بیوگرافی محمدرضاشریفی نیا

محمدرضا شریفی‌نیا‏ از بازیگران مرد متولد دهه 30 (متولد ۲۵ خرداد ۱۳۳۴ در تهران)و دستیار کارگردان و برنامه‌ریز سینمای ایران است.

شریفی‌نیا در ۲۵ خرداد ۱۳۳۴ در تهران زاده شد. او با بازیگر سینمای ایران آزیتا حاجیان ازدواج کرد و آن‌ها دارای دو دختر شدند که هر دوی آن‌ها نیز بازیگر هستند: مهراوه شریفی‌نیا و ملیکا شریفی‌نیا.

شریفی‌نیا برای اولین بار با بازی در نقش بسیار کوتاهی (استاد دانشگاه) در فیلم پری (داریوش مهرجویی، ۱۳۷۳) دیده شد. اما قبل از آن و در سالهای ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۲ مشغول بازی در نقش ولید در مجموعه تلویزیونی امام علی (داوود میرباقری) بود که با پخش این مجموعه در سال ۱۳۷۵ مطرح و شناخته شد. پس از پری آدم‌برفی (داود میرباقری، ۱۳۷۳) را بازی کرد که این فیلم به مدت سه سال توقیف شد. محمد رضا شریفی‌نیا علاوه بر بازی در فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی، سمتهای دستیار کارگردان، برنامه‌ریز، عکاس را هم بر عهده داشت.

محمدرضا شریفی نیا از بازیگران مرد متولد دهه 30

بیوگرافی مسعود کرامتی

مسعود کرامتی یکی دیگر از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زاده ۶ فرودین ۱۳۳۱ در تهران)و  تهیه‌کننده و کارگردان تلویزیون و تئاتر است.

کدام بازیگران ایرانی مقیم خارج از کشور هستند؟

او متولد ۶ فروردین ۱۳۳۱ در محله حشمتیه تهران و فارغ‌التحصیل هنرهای نمایشی از دانشکده‌ی هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. یک سال قبل از انقلاب وارد دانشکده هنرهای زیبا شد و به دلیل انقلاب فرهنگی چند سالی فعالیت‌هایش متوقف ماند و دوباره با شروع کلاس‌ها به دانشگاه بازگشت که هم‌زمان با فعالیت‌های تلویزیونی او بود. وی فعالیت هنری را سال ۱۳۵۵ پس از آشنائی با اردشیر کشاورزی با تکنیک تئاتر سایه و با اشعار مولوی آغاز کرد. پس از آن برای نخستین بار با عروسک گردانی در فیلم «شهر موشها» ساخته مرضیه برومند و محمدعلی طالبی و ایفای نقش در شب تاب، یک، دو، همه باهم وارد دنیای سینما شد.

مسعود کرامتی از بازیگران مرد متولد دهه 30

محمدکاسبی

محمد کاسبی از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زادهٔ ۴ خرداد ۱۳۳۰) اهل ایران است.

محمد کاسبی، شنبه ۴ خرداد ۱۳۳۰ در کوچه آبشار خیابان ری تهران متولد شد، دوران کودکی، نوجوانی و جوانی خود را در محله نازی‌آباد تهران گذراند و تحصیلات خود را در دبستان رازی، دبیرستان الهی، فاتح، و رستاخیز به اتمام رساند و مدرک دیپلم را در سال ۱۳۵۰ اخذ کرد.

محمد کاسبی از سیزده سالگی در کاخ جنوبی جوانان در میدان راه‌آهن با گروه تئاتر فعالیت تئاتر تقریباً نیمه حرفه‌ای خود را آغاز کرد و از سال ۱۳۵۰ همکاری و بازیگری در اداره تئاتر تهران را شروع نمود.

او در کنکور سال ۱۳۵۰ شرکت کرد و در رشته پزشکی قبول شد اما به جهت علاقه به تحصیل تئاتر در دانشکده هنرهای زیبا، از پزشکی صرف نظر کرده و در سال ۱۳۵۱ به سربازی رفت.

در سال ۱۳۵۳ پس از برگشتن از سربازی دوباره در کنکور شرکت کرد و در رشته بازیگری و کارگردانی سینما و تئاتر قبول شد و به دانشکده هنرهای دراماتیک راه یافت.

محمد کاسبی از بازیگران مرد متولد دهه 30

مرتضی ضرابی

مرتضی ضرابی از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زاده ۱۳ اردیبهشت ۱۳۳۵ در تهران) و چهره‌پرداز اهل ایران است.

مرتضی ضرابی از بازیگران مرد متولد دهه 30

مهدی صباغی

مهدی صباغی از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زاده ۱۳۳۰ – مشهد) است.

مهدی صباغی از بازیگران مرد متولد دهه 30

محمود جعفری

محمود جعفری از بازیگران مرد متولد دهه 30 (زادهٔ ۸ مهر ۱۳۳۲، تهران) نویسنده و کارگردان ایرانی است. وی کار بازیگری را در سال ۱۳۵۰ به عنوان یکی از مؤسسان گروه تئاتر کوچ آغاز نمود و بازیگری در سینما را از سال ۱۳۵۲ با فیلم «قیامت» به کارگردانی «هوشنگ حسامی» آغاز کرد. شروع کارگردانی او به سریال «آرزوی پر دردسر» به نویسندگی فرهاد توحیدی در سال ۱۳۷۴ برمی‌گردد. وی در سال ۱۳۷۴ سریال «آرزوی پر دردسر» را به نویسندگی فرهاد توحیدی کارگردانی کرد.

محمود جعفری از بازیگران مرد متولد دهه 30

ناصر هاشمی

ناصر هاشمی از بازیگران مرد متولد دهه 30 (متولد ۲۲ فروردین ۱۳۳۵، لنگرود)و دوبلور، فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان ایرانی است. او برادر مهدی هاشمی، بازیگر سینمای ایران است

وی هرچند در عرصه‌های مختلف فیلم‌سازی حضور داشته است اما بیشتر به عنوان بازیگر سینما و تلویزیون شناخته می‌شودوی همسر سابق سیما تیر انداز هنرپیشه سینما و تاتر می باش.

ناصر هاشمی با لباس چهارخونه سورمه ای

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا