اخبار بازیگرانبازیگران مرد

بهترین بازیگران و ستارگان مرد دهه 50 کدامند؟

دنیای سینما و تلویزیون از سالهای ابتدایی فعالیت تا به امروز بازیگران زیادی را به خود دیده است اما برخی از هنرمندان با ایفای نقش هایی ماندگار موفق تر عمل کرده اند.از میان هنرمندان بازیگران مرد دهه 50 که اغلب در دهه 70 وارد سینما شدند و خوش درخشیدند از چهره های پرطرفدار دنیای سینما هستند که نقش های ماندگاری را خلق کردند.

احمد مهرانفر متولد چه سالی است؟

احمد مهرانفر متولد ۱۰ خرداد ۱۳۵۴ است.

امیر جعفری متولد چه سالی است؟

امیرجعفری متولد ۱۰ شهریور ۱۳۵۳ است.

امین زندگانی متولد چه سالی است؟

امین زندگانی متولد ۵ شهریور ۱۳۵۱ است.

سام درخشانی متولد چه سالی است؟

سام درخشانی متولد ۳۱ تیر ۱۳۵۴ است.

اگر مشتاقید که با موفق ترین بازیگران مرد دهه 50 بیشتر آشنا شوید ادامه این مطلب از بازیگرنیوز را از دست ندهید.

امیر جعفری

امیر جعفری از بازیگران مرد دهه 50 (زادهٔ ۱۰ شهریور ۱۳۵۳ در تهران) است. همسر او ریما رامین‌فر از بازیگران سینما و تئاتر است.

امیر جعفری در شهریور ۱۳۵۳ در تهران به دنیا آمد. وی دارای لیسانس مدیریت از دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه است. جعفری بازیگری را در یک دوره دو ساله زیر نظر حمید سمندریان آموخت. او تا به حال پنج بار از جشنواره تئاتر فجر برنده جایزه شده‌است. وی بازیگری در سینما را در سال ۱۳۸۰ و با بازی در فیلم «نان، عشق و موتور ۱۰۰۰» آغاز کرد و با بازی در قارچ سمی ادامه داد. بازی او در مجموعه بدون شرح (مهدی مظلومی، ۱۳۸۰) اولین حضور او در تلویزیون بود. زوج او و فتحعلی اویسی در دو مجموعه بدون شرح و کمربندها را ببندیم (مهدی مظلومی، ۱۳۸۳) با استقبال فراوان مخاطبین مواجه شد. علیرضا جعفری برادرزادهٔ اوست.

امیرجعفری از بازیگران مرد دهه 50

احمد ساعتچیان

احمد ساعتچیان از بازیگران مرد دهه 50 (زادهٔ ١١ مهر ۱۳۵۱ در تهران)اهل ایران است.

احمد ساعتچیان ۱۱ مهر ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. او علاوه بر دو دهه فعالیت در زمینه بازیگری تئاتر، به کارگردانی و تدریس بازیگری نیز مشغول است. وی فارغ‌التحصیل کانون حمید سمندریان در سال ۱۳۷۶ می‌باشد. او همچنین سابقهٔ تدریس بازیگری در آموزشگاه‌های کانون سینماگران جوان، کانون هنری سمندریان و سینمایش را در کارنامهٔ هنری خود دارد و هم‌اکنون مدرس بازیگری و بیان در کانون هنری حمید سمندریان و آکادمی سینمایش می‌باشد. همسر وی فرانک حیدریان بازیگر و نویسنده می‌باشد.ساعتچیان به همراه همسرش گروه تئاتر برگ را در سال۱۳۹۲ راه اندازی کردند.

احمدساعتچیان از بازیگران مرد دهه 50

احمد مهران فر

احمد مهران‌فر از بازیگران مرد دهه 50 (زادهٔ ۱۰ خرداد ۱۳۵۴) و نویسنده ایرانی است. بیشتر شهرت وی برای نقش آفرینی در نقش ارسطو عامل در سری مجموعه های پایتخت است. او همینطور در چک برگشتی به عنوان بازیگردان بود.

مهران‌فر از سال ۱۳۷۸ اجرای حرفه‌ای تئاتر را آغاز و در کنار بازیگرانی مانند پرویز پرستویی، پانته‌آ بهرام، امیر جعفری، مهتاب نصیرپور و حبیب رضایی اجرای نقش‌های تئاتری را تجربه کرده‌است.

این بازیگر برای اولین بار در فیلم «نان، عشق و موتور ۱۰۰۰» در سینمای ایران ظاهر شد و پس از آن در فیلم‌های «اقلیما»، «حقیقت گمشده»، «دربارهٔ الی…»، «کلبه» و «آتش‌بس» و تئاترهایی همچون «همه چیز دربارهٔ آقای ف»، «فنز»، «قهوه تلخ»، «شکلک» «۱۷ دی کجا بودی؟» و… به ایفای نقش پرداخته‌است. او نویسندگی و کارگردانی نمایش «ادیپ افغانی» را نیز در کارنامه هنری خود ثبت کرده‌است. احمد مهران‌فر در چند مجموعه تلویزیونی، از جمله سریال پایتخت بازی کرده‌است.

احمد مهران فر با کاپشن چرم از بازیگران مرد دهه 50

آرش مجیدی

آرش مجیدی از بازیگران مرد دهه 50 (زاده ۷ اردیبهشت ۱۳۵٣ در آباده) است.

مدرک تحصیلی وی کارشناسی ادبیات نمایشی است.

از فعالیت‌های وی می‌توان به بازی در سریال‌های زیر هشت، ارمغان تاریکی،رستگاران و دلدادگان و فیلم سینمایی شوکران اشاره نمود. آرش مجیدی با بازی در مجموعۀ ” ارمغان تاریکی ” برندۀ جایزۀ بهترین بازیگر نقش اول مرد از سومین جشنواره جام جم سیما شد.

عاشق عکاسی است، به دفتر کارش که می روی عکس های زیبایی که خودش انداخته به چشم می خورد. می گوید:بچه که بودم، دوست داشتم، بزرگ که شدم پارتیزان شوم، از بس فیلم های پارتیزانی می دیدم، فکر می کردم، پارتیزانی یک شغل است. می گوید:آن حکایت بطری آب من در سریال رستگاران، همچنان بازتاب های خود را به همراه دارد.

تیپ مشکی آرش مجیدی از بازیگران مرد دهه 50

افشین هاشمی

سیدافشین هاشمی‌مرغزار از بازیگران مرد دهه 50 (زاده ۱۳۵۴ در تهران)و کارگردان، فیلمنامه‌نویس و نوازنده ایرانی است.
هاشمی دارای مدرک مهندس شیمی از دانشگاه صنعت نفت آبادان (۱۳۷۷) و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشکده سینما تئاتر، دانشگاه هنر (۱۳۸۶) می‌باشد. وی همچنین نوازنده کمانچه است و اجراهایی را نیز در این زمینه داشته‌است.

افشین هاشمی از بازیگران مرد دهه 50

امیرحسین رستمی

امیرحسین رستمی از بازیگران مرد دهه 50 در ۱۲ بهمن ۱۳۵۴ متولد شده است. او به مدت یک دوره هنرجوی کارگاه آزاد بازیگری به مدیریت امین تارخ، در سال ۱۳۸۲ بوده‌است.وی فعالیت سینمایی خود را در مقام بازیگری از سال ۱۳۸۵ با فیلم فقط چشم‌هاتو ببند آغاز کرد.وی مجری برنامه شوتبال در شبکه نسیم نیز بود.

امیر حسین رستمی از بازیگران مرد دهه 50

امیرحسین صدیق

امیرحسین صدیق از بازیگران مرد دهه 50 (زادهٔ ۸ آبان ۱۳۵۱ در تهران) اهل ایران است. اوج درخشش او در شماری از ساخته‌های مرضیه برومند بوده‌است.

امیرحسین صدیق پدرش علی صدیق را زمانی که ۷ سال داشت، در یک تصادف رانندگی از دست داد (۱ مهر ۱۳۵۸). او در کودکی به عضویت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درآمد و عضو کلاس‌های تئاتر آن مجموعه شد. صدیق در سال ۱۳۷۳ با بازی در نقش آقای پدر زی زی گولو به کارگردانی مرضیه برومند به شهرت رسید.

بیوگرافی کامل مانی رحمانی

او در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ اجرای برنامهٔ تلویزیونی کتاب‌باز را بر عهده داشت. در تاریخ ۵ بهمن ۱۳۹۷ خبر ازدواجش با باران خوش‌اندام (شاعر و تصنیف‌سرا) رسانه‌ای شد.

امیرحسین صدیق از بازیگران مرد دهه 50

امیرعلی دانایی

امیرعلی دانایی متولد 24 دی 1359 در تهران یکی دیگر از بازیگران مرد دهه 50 است.

فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد است، بازیکن حرفه ای فوتبال در باشگاه استقلال بود حالا بازیگر شده و مدل معروفی می باشد.

در سال 1378 وقتی 19 ساله بود با برند کاسیو مدل شدن را تجربه کرد و بصورت جدی از سال 82 بعنوان مدل اختصاصی برند لباس ایکات سر زبان ها افتاد.بعد از 3 سال در برند ایکات، امیرعلی از سال 89 تا 91 برند مسواک رویال شد و در دوسال با 120 بیلبورد در سراسر ایران دیده شد و تا به امروز رکورد بیشتر بیلیورد در تاریخ تبلیغات را در دست دارد.

تیپ زیبای امیرعلی دانایی از بازیگران مرد دهه 50 با کت و لباس سفید

امیرمحمدزند

امیرمحمد زند از بازیگران مرد دهه 50 (زادهٔ ۱ مهر ۱۳۵۷ در تهران) است. وی در دانشگاه ساپینزای رم در کشور ایتالیا در رشته کارگردانی تحصیل کرده و «یک آن اشتباه» اولین ساخته بلند او محسوب می‌شود.امیر محمد زند بازیگر دانش‌آموخته سینما، پیش از فیلم حیرانی در فیلم‌هایی نظیر «اتوبوس شب»، «تقاطع» و «شب حورا» نقش آفرینی کرده‌است.

امیرمحمدزند از بازیگران مرد دهه 50

امین زندگانی

امین زندگانی از بازیگران مرد دهه 50 (زادهٔ ۵ شهریور ۱۳۵۱)اهل ایران است. وی فرزند سیاوش زندگانی از استادان موسیقی بنام ایران و برادر امید زندگانی می‌باشد. امین زندگانی فارغ‌التحصیل رشتهٔ نمایش – ادبیات نمایشی در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز می‌باشد؛ و الیکا عبدالرزاقی همسر او می‌باشد.

امین زندگانی در سال ۱۳۵۱ در خانواده‌ای هنرمند و آشنا با موسیقی در تهران متولد شد. پدرش، سیاوش زندگانی، از استادان موسیقی بود که در سال ۱۳۸۲ درگذشت. برادرش، امید زندگانی، مدتهاست که درعرصه موسیقی فعالیت می‌کند. زندگانی به فراگیری نواختن فلوت پرداخت و اکنون نیز به عنوان یکی از خوانندگان گروه «هفت» فعالیت می‌کند.

امین زندگانی از بازیگران مرد دهه 50

بابک حمیدیان

بابک حمیدیان از بازیگران مرد دهه 50 (زادۀ ۱۳۵۹ در تهران) است. وی فعالیت خود را در سینما در سال ۱۳۸۲ با فیلم قدمگاه شروع کرده‌است. حمیدیان فارغ‌التحصیل رشتۀ نمایش با گرایش طراحی صحنه از دانشگاه آزاد اسلامی است.

بابک حمیدیان از بازیگران مرد دهه 50 با کلاه و عینک گرد

بابک نوری

بابک نوری یکی دیگر از بازیگران مرد دهه 50 در ۱۶ اسفند ۱۳۵۲در تهران متولد شده است. وی فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشکده هنر و معماری و دوره دوم کارگاه آزاد بازیگری می‌باشد. بابک نوری فعالیت هنری خود را با بازی در فیلم سینمایی «باد سرخ» به کارگردانی ایرج ملک پور در سال ۱۳۶۶ آغاز کرد. او فرزند اولین نویسنده و خبرنگار مطبوعات شهر رفسنجان، (محمدرضا نوری) است.

بابک نوری از بازیگران مرد دهه 50 با پیراهن مشکی

حمیدرضا آذرنگ

حمیدرضا آذرنگ از بازیگران مرد دهه 50 (زاده ۲ خرداد ۱۳۵۱) نمایشنامه‌نویس، کارگردان، و بازیگر تئاتر است. آذرنگ جایزه بازیگری جشن خانه سینما را برای بازی در فیلم ملکه به دست آورده و تا کنون برنده پنج جایزه از جشنواره تئاتر فجر در زمینه‌های متعددی چون نویسندگی و بازیگری شده‌است از جمله برای دو لیتر در دو لیتر صلح و خنکای ختم خاطره. او همچنین دریافت‌کننده و نامزد دریافت جایزه‌های دیگری در سایر جشنواره‌های داخلی و خارجی تئاتری و سینمایی نیز بوده‌است. آذرنگ عضو هیئت مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر و دانش‌آموخته این حرفه نزد استاد بهرام سامنی، منتقد سینما است.

آذرنگ دانش‌آموخته کارشناسی در رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن در سال ۱۳۷۶ است.[۴] او برنده جوایز متعدد سینمایی بوده‌است که از این جمله می‌توان به جایزه جشن خانهٔ سینما در سال ۱۳۹۳ به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم ملکه اشاره کرد. او تا کنون برنده پنج جایزه از جشنواره تئاتر فجر در زمینه‌های نویسندگی و بازیگری شده‌است.

عکس پرتره حمیدرضا آذرنگ از بازیگران مرد دهه 50

بهرام رادان

بهرام رادان از بازیگران مرد دهه 50 (زاده ۸ اردیبهشت ۱۳۵۸ در تهران) خواننده و تهیه‌کننده موسیقی ایرانی است. او در فیلم‌های فیلم‌سازان سرشناسی چون داریوش مهرجویی و مسعود کیمیایی و واروژ کریم‌مسیحی٬ پوران درخشنده و رخشان بنی‌اعتماد بازی کرده است.

او دورهٔ بازیگری را در سال ۱۳۷۸ و در آموزشگاه هیوا فیلم گذراند و در همان سال برای بازی در فیلم شور عشق ساخته نادر مقدس انتخاب شد.

رادان در اولین حضور سینمایی اش در فیلم شور عشق شناخته شد. اما فیلم به فیلم به دانش سینمایی خود افزود و توانست فوت و فن بازیگری را بیاموزد تا اینکه در چهارمین نقش آفرینی اش در فیلم آواز قو کاندید دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد در پنجمین جشن خانه سینما شد. رادان سپس موفق به کسب دو سیمرغ بلورین نقش اول مرد در فیلم‌های شمعی در باد و سنتوری نیز شد.

رادان یک آلبوم موسیقی نیز تحت عنوان روی دیگر خوانندگی کرده‌است.

بهرام رادان با کت سورمه ای از بازیگران مرد دهه 50

حامد بهداد

حامد بهداد از بازیگران مرد دهه 50 (زادهٔ ۲۶ آبان ۱۳۵۲) و خواننده اهل ایران است.

نخستین‌بار با فیلم آخر بازی به سینمای ایران معرفی شد و برای همین فیلم کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شد. او بازی‌های تحسین شده‌ای در فیلم‌هایی چون: بوتیک، کافه ستاره، روز سوم، کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره، جرم، سعادت‌آباد، آرایش غلیظ، خانه دختر، نیمه‌شب اتفاق افتاد، سد معبر، قصر شیرین داشته و برای بازی در فیلم جرم به کارگردانی مسعود کیمیایی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد را از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرده‌است. از آخرین جوایز او می‌توان جایزه معتبر بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای در سال ۲۰۱۹ برای بازی در فیلم قصر شیرین را نام برد.

نگاهی بر سریال پرطرفدار پلیسی شهباز

حامد بهداد در طول فعالیت هنری‌اش از سوی بسیاری از کارگردانان سرشناس سینمای ایران همچون: عباس کیارستمی، ناصر تقوایی، اصغر فرهادی، بهرام بیضایی، داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، بهمن فرمان‌آرا، پرویز شهبازی و بهمن قبادی دعوت به همکاری شده‌است. همچنین بهداد برای نقش‌آفرینی در بسیاری از فیلمهایش از جشن‌ها و جشنواره‌های متعددی نامزد دریافت جایزه بازیگری شده‌است.

حامد بهداد از بازیگران مرد دهه 50

برزو ارجمند

برزو ارجمند از بازیگران مرد دهه 50 است که زاده ۱۳۵۴ خورشیدی در مشهد، پسر انوشیروان ارجمند و برادر بهار ارجمند، بازیگر و کارگردان ایرانی است. عموی او داریوش ارجمند و پسر عمویش امیریل ارجمند هم از بازیگران برجسته به حساب می آیند.

برزو ارجمند از بازیگران مرد دهه 50 در جشنواره فیلم فجر با کت مشکی وپیراهن سفید

بهروز شعیبی

بهروز شُعِیبی از بازیگران مرد دهه 50 (زادهٔ ٢٥ شهریور ۱۳۵۸ در مشهد) و کارگردان ایرانی است. او در فیلم‌های مختلف، نقش‌های مختلفی را از جمله کارگردان، هنرپیشه، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز داشته‌است. او برای کارگردانی فیلم دهلیز برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین فیلم سی و یکمین جشنوارهٔ فیلم فجر در بخش «نگاه نو» (مسابقهٔ فیلم‌های اول) شد. علاوه بر فعالیت در سینما و تلویزیون، بهروز شعیبی در سال ۱۳۹۲ و سال ۱۳۹۶، فیلم تبلیغاتیِ محمدباقر قالیباف را برای انتخابات ریاست‌جمهوری کارگردانی کرده‌است.

بهروز شعیبی از بازیگران مرد دهه 50

بهنام تشکر

بهنام تشکر از بازیگران مرد دهه 50 در ۴ بهمن ۱۳۵۵ در بندر انزلی، در یک خانواده آذری‌تبار اردبیلی به دنیا آمد و دوران کودکی‌اش را در شهر هشتپر گذراند. تشکر در دوران نوجوانی، ورزش را با فوتبال آغاز کرد، سپس به شطرنج و بیلیارد رو آورد.

او از سال ۱۳۷۵ فعالیت در تئاتر را با بازی در نمایش کمدی میرزا فرفره در ساری آغاز کرد. تشکر دارای مدرک کارشناسی اقتصاد بازرگانی از دانشگاه آزاد فیروزکوه است. از مطرح‌ترین نقش‌های وی می‌توان به بازی در سریال ساختمان پزشکان در نقش «نیما افشار» اشاره کرد.

بهنام تشکر از بازیگران مرد دهه 50

پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر از بازیگران مرد دهه 50 (زاده‌ ۲۲ شهریور ۱۳۵۱ در تهران)و کارگردان و مدرس تئاتر، نقاش ، نمایشنامه‌نویس و مترجم ایرانی است.

پارسا پیروزفر در ۲۲ شهریور ماه سال ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. او بازیگر سینما و تلویزیون؛ بازیگر، کارگردان و مدرس تئاتر، نقاش،نمایشنامه‌نویس، مترجم ایرانی است. او دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانش‌آموخته رشته بازیگری از آکادمی هنرهای نمایشی استاد سمندریان است. علاقه‌مندی اش به نقاشی سبب شد تا در طی سال‌های ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۹، هنگامی که او در مقطع تحصیلی دبیرستان و در رشته ریاضی و فیزیک مشغول به تحصیل بود، به خلق داستان‌های مصور بپردازد.

آثار مصوری که در آن خود قصه گوست و خود نیز تصویرگر، و با توجه به اطلاعات ثبت شده در وبسایت[۶] رسمی اش، تا کنون هنوز اقدامی برای چاپ این آثار نشده‌است. بعد از اتمام مقطع تحصیلی دبیرستان در رشته ریاضی و فیزیک در سال ۱۳۶۹، پارسا پیروزفر تحصیلات خود را در رشته نقاشی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران ادامه داد، منزلی که اولین تجربه‌های بازیگری تئاتر خود را نیز از صحنه نمایش آنجا آغاز نمود.

از دغدغه‌های او همچنین همواره صدا بوده‌است و زمانی را نیز از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۵ به صداپیشگی پرداخته‌است. اولین حضور او در سینما در سال ۱۳۷۳ در نقشی کوتاه (شیخ سالک) در فیلم پری به کارگردانی داریوش مهرجویی بود. همان سال، همزمان به تحصیل در رشته نقاشی، متد استانیسلاوسکی را نزد مهین اسکویی، کارگردان و مدرس تئاتر و مترجم آثار نمایشی آموخت؛ و در سال ۱۳۷۴ مشغول به آموختن بازیگری در آکادمی هنرهای نمایشی سمندریان نزد حمید سمندریان شد.

پارساپیروزفر از بازیگران مرد دهه 50

پژمان بازغی

پژمان بازغی از بازیگران مرد دهه 50 (زادهٔ ۱۹ مرداد ۱۳۵۳، تهران)و مجری اهل ایران است.

پژمان بازغی ۱۹ مرداد سال ۱۳۵۳ در یک خانوادهٔ ۵ نفره در تهران متولد شد. در دوران کودکی، به واسطهٔ شغل پدرش، در شهرهای مختلف زندگی کرده‌است. پس از تولد، ۴ سال در تهران و در منازل سازمانی نیروی دریایی زندگی کرده و هم‌زمان با پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران به شهر رشت می‌رود. با شروع جنگ ایران و عراق و اعزام پدرش برای محافظت مرزهای آب ایران و خلیج فارس به بوشهر رفته و با پایان جنگ، خانواده به تهران بازمی‌گردند.بازغی پس از قبولی در دانشگاه آزاد واحد لاهیجان برای تحصیل رشته مهندسی معدن به آنجا بر می‌گردد و از همان‌جا با سینما آشنا می‌شود. در سال ۱۳۷۳ با ورود به سینمای جوانان مرکز گیلان در اولین فیلمش با نام اعتراف ساخته مجید فهیم خواه بازی می‌کند. پس از آن به مدت ۲ سال به ایفای نقش در مجموعهٔ تلویزیونی آژانس دوستی می‌پردازد که باعث شهرت او می‌شود و سپس ایفای نقش در فیلم‌هایی همچون جوانی و بلوغ و مجموعهٔ گمگشته باعث تثبیت جایگاه او در سینما و تلویزیون شد.

پژمان بازغی از بازیگران مرد دهه 50

کامران تفتی

کامران تفتی یکی دیگر از بازیگران مرد دهه 50 (زاده ۱۹ فروردین ۱۳۵۸ در تهران) و خواننده و مجری ایرانی است.

کامران فارغ‌التحصیل رشته بازیگری تئاتر بوده و پدرش اردشیر تفتی نیز از بازیگران سریال های مهدی فخیم زاده بوده است. به دلیل شغل پدرش که از کارکنان نیروی هوایی ارتش بوده دوران کودکی و نوجوانی خود را در شهرک قصر فیروزه گذرانده‌ است. کامران یک برادر کوچکتر از خود به نام کیوان دارد که متولد ۶۳ است و در رشته موسیقی فعالیت میکند.

علی نصیریان قبل از انقلاب چی کاره بود؟

تیپ مشکی کامران تفتی از بازیگران مرد دهه 50

پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی از بازیگران مرد دهه 50 (زاده ۲۰ شهریور ۱۳۵۶ در تهران) بازیکن فوتبال پیشین اهل ایران است. او در طول فعالیت حرفه‌ای خود در فوتبال برای باشگاه‌هایی مانند سایپا، پرسپولیس و پاس تهران و نیز برای تیم ملی ایران بازی کرد.

او در سال ۱۳۹۲ در مجموعه تلویزیونی پژمان به عنوان بازیگر نقش‌آفرینی کرد. طرح اولیه این سریال با ایده خود پژمان جمشیدی شکل گرفته‌است. پس از آن، جمشیدی در آثار مختلفی حضور پیدا کرد و چند سالی است که با ایفای نقش در فیلم‌های کمدی پرفروش و موفق، در فهرست پولسازترین بازیگران سینمای ایران قرار گرفته‌است. او در سال ۱۳۹۸ پنج فیلم را در سینما داشته‌است که در مجموع ۶۲ میلیارد و ۷۹۱ میلیون تومان فروش داشتند. جمشیدی در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد بهترین بازیگر مکمل مرد برای بازی در فیلم سوءتفاهم شد

پژمان جمشیدی از بازیگران مرد دهه 50

پوریا پورسرخ

پوریا پورسرخ از بازیگران مرد دهه 50 (زاده ۴ تیر ۱۳۵۴ در تهران)است. وی دارای مدرک دکترای فیزیولوژی گیاهی است.

پوریا پورسرخ در محله جردن تهران متولد شده و فرزند اول خانواده است. او دو خواهر و یک برادر کوچکتر از خود دارد. مادرش معلم زبان است و پدرش بازنشسته شرکت نفت می باشد. پوریا پورسرخ همزمان با ورودش به مقطع دکتری پیشنهاد بازی در سریال تلویزیونی «فرار بزرگ» را پذیرفت و با این کار وارد حرفه بازیگری شد.. پوریا پورسرخ در سال ۱۳۸۵ با بازی در سریال وفا به کارگردانی محمدحسین لطیفی به‌عنوان چهره‌ای جدید مطرح شد و پس از آن این مسیر را با ایفای نقش‌های متنوع و متعدد دیگری ادامه داد..وی در همین سال با حضور در فیلم روز سوم نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر شد..پورسرخ مسیر بازیگری را با بازی در فیلم‌هایی نظیر آناهیتا ساخته عزیزالله حمیدنژاد، عیار ۱۴ ساخته پرویز شهبازی، روز رستاخیز ساخته احمدرضا درویش ادامه داد. وی در اولین فیلم سه‌بُعدی تاریخ سینمای ایران آقای الف علی عطشانی در نقش آقای الف ایفای نقش کردو بازی در طولانی‌ترین سریال ایرانی(کیمیا) را در کارنامه دارد.

پوریا پورسرخ بازیگر متولد ماه تیر

بیژن بنفشه خواه

بیژن بنفشه‌خواه یکی دیگر از بازیگران مرد دهه 50 (زادهٔ ۱ فروردین ۱۳۵۲) و فارغ‌التحصیل در رشتهٔ نقاشی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز می‌باشد.

او در مجموعه‌های طنز «این چند نفر»، «بدون شرح»، «مرد دوهزارچهره»، «قهوه تلخ»، «ساختمان پزشکان»، پژمان، لیسانسه ها، خانه اجاره‌ای» و «راه طولانی» به ایفای نقش پرداخته‌است. رضا بنفشه‌خواه پدر او است و محمود بنفشه‌خواه عموی او بود.

بیژن بنفشه خواه از بازیگران مرد دهه 50 با پیراهن سفید

پولاد کیمیایی

پولاد کیمیایی از بازیگران مرد دهه 50 (زاده ۲۳ تیر ۱۳۵۹، تهران) و کارگردان ایرانی سینما و تلویزیون است.

پولاد، فرزند مسعود کیمیایی، کارگردان و گیتی پاشایی، خواننده ایرانی، در ۲۳ تیر سال ۱۳۵۹ در تهران به دنیا آمد. شروع فعالیت سینمایی او با فیلم سرب (مسعود کیمیایی) به عنوان بازیگر در سال ۱۳۶۷ بود. با حضور در فیلم تجارت ساختهٔ پدرش، از آلمان به ایران آمد و در ایران ماند و در فیلم‌های پدرش در نقش‌های دوم ظاهر شد. به نظر برخی بهترین کار او بازی در سریال مرگ تدریجی یک رؤیا است که با گریمی خاص و نقشی متفاوت ظاهر شده‌است.

پولاد کیمیایی که سال‌ها در سینمای پدرش، مسعود کیمیایی بازی کرده بود دربارهٔ جدایی از این قالب «تعریف شده و کلیشه‌ای برای خودش» با بازی در فیلم گشت ارشاد (سعید سهیلی) می‌گوید :
«من و پدرم دو جور مختلف زندگی کردیم و دو عقیده متفاوت داریم؛ و قهرمان سینمای کیمیایی بودن خودش بزرگ‌ترین فرصت است، چون این فرصت آرزوی خیلی از ستارگان سینماست اما برای من در جاهایی هم فرصت‌های زیادی را گرفته. قهرمان سینمای کیمیایی شدن برای من راه طولانی و سختی بود از سرب (فیلم) و تجارت (فیلم) و سلطان (فیلم) تا رئیس (فیلم) و حکم (فیلم) و محاکمه در خیابان و جرم (فیلم)، رسیدن به این نقطه خیلی سخت بود. من در «جرم» خودم را شایسته سیمرغ می‌دانستم ولی این اتفاق نیفتاد اما درس بزرگی برای من بود و استقلالم را بیشتر کرد.»

پولاد کیمیایی از بازیگران مرد دهه 50

پویا امینی

پویا امینی از بازیگران مرد دهه 50 (زاده ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۵۶ در تهران)و از بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است. علت اصلی شهرت او بازی در مجموعه‌های تلویزیونی پربیننده مثل «خط قرمز» و «در قلب من» است.

پویا امینی ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۶ در تهران متولد شد. او که فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی کارگردانی نمایش از دانشگاه علم و فرهنگ تهران است، کارش را در زمان دانشجویی از سال ۱۳۷۶ با بازی در سریال در قلب من به کارگردانی حمید لبخنده و در نقش سینا آغاز کرد. پس از فارغ‌التحصیل شدن با بازیگری در سریال‌ها کار خود را ادامه داد. در سال ۱۳۸۲ اولین تجربه بازیگری سینمایی با نقش آفرینی در فیلم سینمایی وعده دیدار در نقش صادق و سپس شام عروسی در نقش پارسا را بدست آورد. وی دارای یک فرزند پسر به نام ایلیا است. همچنین عضویت در تیم والیبال و فوتبال و کارتینگ هنرمندان در کارنامه وی دیده می‌شود. وی هم‌اکنون عضو تیم فوتبال ستارگان هنر ایران می‌باشد.

تیپ اسپرت پویا امینی از بازیگران مرد دهه 50

پیام دهکردی

پیام نادری دهکُردی از بازیگران مرد دهه 50 (زادهٔ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۵۶، شهرکرد) و کارگردان تئاتر و مدرس فن بیان و بازیگری و مدیر مسئول موسسه ی فرهنگی هنری امید پیام دهکردی است. وی از بازیگران در عرصه تئاتر بوده و در سینما و تلویزیون نیز کارهایی از خود بجا گذاشته است.

معرفی فیلم پرونده باز است آخرین اثر کیومرث پوراحمد

پیام دهکردی از بازیگران مرد دهه 50

پیمان ابدی

پیمان جلالی ابدی از بازیگران مرد دهه 50 (۱۱ آبان ۱۳۵۱ – ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۸) بدل‌کار نامدار و کارگردان و طراح صحنه های اکشن و ورزشکار قهرمان ایرانی بود که به‌خاطر فعالیت در مجموعهٔ هشدار برای کبرا ۱۱ به شهرت رسید.ابدی تا مقطع دکترا در رشته روانشناسی ورزش در آلمان تحصیل کرده بود همچنین او به پنج زبان دنیا تسلط داشت.سال ۸۵ همراه با دستیار اول اش علی قره خانی به ایران میاد و اتفاقی با پیشنهاد های کاری در ایران مانگار می شوند.در ایران مدرسه آموزش بدلکاری اکشن فیلم تاسیس کرده بود و اولین بانجی جامپینگ ایران را در توچال تاسیس کرد.پیمان ابدی بیش از چهل نفر شاگرد را آموزش داد.ارشا اقدسی و کیوان رضایی دو بدلکار معروف از شاگردان پیمان ابدی هستند.به علت سهل انگاری در حفظ ایمنی کار وی در ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ در حین ایفای نقش بدل‌کاری و بعد از سه سال بازگشتن از آلمان به کشور در فیلم چشم‌های نامحسوس بر اثر حادثه، از دنیا رفت

پیمان ابدی از بازیگران مرد دهه 50

حسام نواب صفوی

سید حسام‌الدین نواب‌صفوی از بازیگران مرد دهه 50 (زادهٔ ۲۲ شهریور ۱۳۵۳ در تهران است. او علاوه بر بازیگری، به وکالت و نوازندگی مشغول است.

او در محله میرداماد تهران متولد شده‌است. پدرش قاضی دادگستری بود و پس از بازنشستگی، به وکالت و ترجمه مشغول شد. پدرش در سال ۱۳۸۸ درگذشت. عمویش اسماعیل نواب صفا، ترانه‌سرای معروف بود. او سه برادر به نام‌های هومن، حسین و حسن دارد که دو تن از آن‌ها در آمریکا و دیگری در آفریقا زندگی می‌کنند و به خاطر خانواده اش زیاد به آمریکا سفر می‌کند. اما خود می‌گوید که عاشق ایران است و در ایران زندگی می‌کند. .

حسام نواب صفوی از بازیگران مرد دهه 50

حسن شکوهی

حسن شکوهی از بازیگران مرد دهه 50 (زادۀ ۲ خرداد ۱۳۵۰ در تهران) است. وی علاوه بر بازیگری مدیر تولید فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی نیز بوده‌است.

حسن شکوهی بازیگر ایرانی است. وی علاوه بر بازیگری مدیر تولید فیلم های سینمایی و تلویزیونی نیز بوده است. او در فیلم های سینمایی بسیاری از جمله چک، دست های خالی، هر چی تو بخوای، باغ آلوچه، توکیو بدون توقف، عینک دودی، همه دختران من و بی دل نیز نقش آفرینی داشته است.

تیپ مشکی حسن شکوهی از بازیگران مرد دهه 50

حسین عابدینی

حسین عابدینی از بازیگران مرد دهه 50 است. او متولد ۱۳۵۹ در شهر ماهنشان از توابع زنجان است. وی در دوران نوجوانی با فیلم پدر ساخته مجید مجیدی وارد سینما شد و بخاطر فیلم باران در ۲۰ سالگی برنده سیمرغ بلورین برترین بازیگر مرد در نوزدهمین جشنواره فیلم فجر شد و جوانترین بازیگری است که سیمرغ نقش اول مرد را گرفته‌است.

حسین عابدینی از بازیگران مرد دهه 50

حمید گودرزی

حمید گودرزی از بازیگران مرد دهه 50 (زاده ۲ آذر ۱۳۵۶ در تهران) فارغ‌التحصیل بازیگری از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران است. وی فعالیت هنری را با بازی در نمایش «کشتی اسپرانزا» به کارگردانی محمد رحمانیان آغاز کرد. نخستین تجربه سینمایی او، بازی کوتاهی در فیلم «سهراب» به کارگردانی سعید سهیلی می‌باشد.

حمید گودرزی ۲ آذر ۱۳۵۶ در تهران و در خانواده‌ای اصالتاً اهل بروجرد متولد شد. او در ۲۱ شهریور ۱۳۸۳ با ماندانا دانشور ازدواج کرد. زندگی این دو بعد از دوازده سال در سال ۱۳۹۵ منجر به طلاق شد. او آثار متعددی از خود در تلویزیون برجا گذاشت که معمولاً با استقبال خوبی همراه بود. تکرار موفقیت در سینما او را تبدیل به یکی از بازیگران سرشناس سینما و تلویزیون کرد.

حمید گودرزی از بازیگران مرد دهه 50

حمیدرضا پگاه

حمیدرضا پگاه بازیگر توانا و جذاب کشورمان از بازیگران مرد دهه 50 است که در سال 1350 به دنیا امده و نزدیک به 30 سال است که به عنوان هنرپیشه فعالیت دارد.وی که از بازیگران سریال خانه امن است اولین فیلم خود را در سال 72 و با بازی در مجموعه ظلغ ششم به کارگردانی مسعود فروتن آغاز کرد. او در تلویزیون با سریالهای تفنگ سرپر (در نقش غیبیش) و آخرین گناه و در سینما با بازی در فیلم این زن حرف نمی‌زند، مورد توجه قرار گرفت.

محمدرضا پگاه سه خواهر و یک برادر دارد و خود فرزند دوم خانواده است. او صاحب یک فرزند به نام حنا پگاه است. وی فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۷۲ با بازی در مجموعه ضلع ششم به کارگردانی مسعود فروتن آغاز کرد.

در سینما و تلویزیون محمدرضا پگاه را به نجابت و صداقت می‌شناسند. او بسیار صبور است و معتقد است فقط مرگ است که چاره ندارد وگرنه هر مشکل و مسئله ای یک چاره و راه حلی دارد. جالب است بدانید خواب نقطه ضعف محمدرضا پگاه است. تنها چیزی که می‌تواند او را از پا دراورد کم خوابی است.
محمدرضا پگاه در سریال خانه امن نقش کمال سرتیم امنیتی را بازی می‌کند که با داعش در حال مبارزه است و رد داعشی‌ها را از کرکوک تا تهران می‌زند.

حمیدرضا پگاه از بازیگران مرد دهه 50

رامبد جوان

رامبد جوان یکی دیگر از بازیگران مرد دهه 50 در اول دی ماه سال ۱۳۵۰ از خانواده‌ای سنتی در تهران با اصالت آذربایجانی زاده شد.روند شروع به کار هنری او به ترتیب در تئاتر، تلویزیون و سینما بوده‌است. او در یازده فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌است. وی در یک قسمت از مجموعه تلویزیونی پرطرفدار همسران نقش کوتاهی داشت و همین باعث حضور پررنگ وی در مجموعه تلویزیونی خانه سبز در نقش «فرید صباحی» شد.«فرید جینگل‌برد» نامی است که رامبد برای مدتی در طول سالهای دهه ۷۰ شمسی بدان مشهور شده بود. نقش‌هایی که جوان در سینما و تلویزیون ایفا می‌کند بیشتر جنبه طنز دارد. رامبد جوان در ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ با سحر دولتشاهی ازدواج کرد و در ۱۳۹۳ از وی جدا شد. او دو سال بعد با نگار جواهریان ازدواج کرد.

بیوگرافی تام هنکس ، ستاره پولساز هالیوود از کودکی تا به امروز

رامبد جوان از بازیگران مرد دهه 50 با پیراهن سورمه ای

رامین راستاد

رامین راستاد از بازیگران مرد دهه 50 (زاده ۲ خرداد ۱۳۵١ در مشهد) و ساکن تهران است.

رامین راستاد از بازیگران مرد دهه 50

رضا شفیعی جم

رضا شفیعی‌جم از بازیگران مرد دهه 50 (زاده ۹ تیر ۱۳۵۰ در خرم آباد ) است.

وی فعالیت در تئاتر را از سال ۱۳۶۴ آغاز کرد و در سال ۱۳۷۰ فعالیت در تلویزیون را آغاز کرد. شفیعی جم با بازی در مجموعه ساعت خوش ساخته مهران مدیری به شهرت رسید و پس از آن در بیشتر مجموعه‌های طنز ظاهر شد. مشهورترین و به یادماندنی‌ترین نقش او «بامشاد» در مجموعه نقطه چین به کارگردانی مهران مدیری است. شروع فعالیت سینمایی او با فیلم دو همسفر (اصغر هاشمی) به عنوان بازیگر در سال ۱۳۷۱ بود.

مشهورترین و به یادماندنی ترین نقش او «بامشاد» در مجموعه نقطه چین به کارگردانی مهران مدیری است. در ادامه ویدئویی از رضا شفیعی جم را در طنز نقطه چین میبینید.

رضا شفیعی جم از بازیگران مرد دهه 50

رامین پرچمی

رامین پرچمی از بازیگران مرد دهه 50 (زاده ۲۷ شهریور ۱۳۵۲ در لاهیجان) است.

رامین پرچمی علاوه بر بازیگری، کارگردان فیلم کوتاهی با عنوان راه حل بوده‌است. پرچمی فعالیت خود را با بازی در سریال در پناه تو و فیلم سینمایی ضیافت آغاز کرد. وی برای مدتی سردبیر هفته‌نامه فرهنگی هنری نقش‌آفرینان بود.

شهرت او به خاطر بازی در مجموعه‌های تلویزیونی چون در پناه تو، پس از باران، همسایه‌ها، زیر آسمان شهر ۳ و فیلمهایی چون ضیافت، اعتراض، تلفن، خاکستری، مهمان مامان، اخراجی‌های ۲ است.

رامین پرچمی از بازیگران مرد دهه 50

سام درخشانی

سام درخشانی از بازیگران مرد دهه 50 (زاده ۳۱ تیر ۱۳۵۴ در تهران) است.

سام درخشانی دارای دیپلم علوم تجربی و دانشجوی انصرافی تئاتر است. او در آموزشگاه بازیگری سمندریان یک دوره بازیگری گذرانده است و با مجموعه شب زدگان به دنیای بازیگری پا گذاشت. پس از آن با بهشت آبی، مجموعه همسفر، خانه پدری، دلباخته و اخیراً هم در سریال سالهای برف و بنفشه و ما چند نفر و روزهای زیبا و نابرده رنج و دارا و ندار و مجموعه پژمان، رؤیای گنجشکها، آوای باران، پشت بام تهران، همه چیز آنجاست و دشمن زن و خوب بد جلف (۱ و ۲) نقش آفرینی کرده‌است و او اکنون مجری مسابقه تلویزیونی ایران است.

این هنرمند کشورمان در خانواده ای پنج نفره به دنیا آمد و پسر بزرگ خانواده است و یک خواهر کوچکتر به نام پانته آ و یک برادر به نام شهریار دارد.

سام درخشانی دیپلم رشته تجربی دارد و با وجود قبولی در دانشگاه در رشته تئاتر از ادامه تحصیل انصراف داد.

سام درخشانی رابطه بسیار خوبی با بسیاری از هنرمندان دارد اما رفاقت دیرینه او با کامبیز دیرباز و پژمان بازغی زبانزد همه اهالی دنیای هنر و طرفداران او است.

سام درخشانی از بازیگران مرد دهه 50

سعید آقاخانی

سعید آقاخانی یکی دیگر از بازیگران مرد دهه 50 در ۴ اسفند ۱۳۵۰ در بیجار متولد شده است. وی دانش‌آموخته تئاتر از دانشگاه تهران است.

سعید آقاخانی از بازیگران مرد دهه 50 با تیشرت ابی

سپند امیرسلیمانی

سپند امیرسلیمانی از بازیگران مرد دهه 50 (زادهٔ ۲۸ آذر ۱۳۵۶ در تهران) و مجری ایرانی است.

سپند امیرسلیمانی در سال ۱۳۵۶ متولد شد. پدر او سعید امیرسلیمانی بازیگر و کارگردان با سابقه تئاتر و سینما است. خواهر او کمند امیرسلیمانی نیز به حرفه بازیگری اشتغال دارد. در دوران کودکی خانواده آن‌ها در خانه‌ای اجاره‌ای در نزدیکی میدان توحید زندگی می‌کردند. بازیگری را از سنین کم و در آثار پدرش آغاز کرد و از جمله در نقش کوتاهی در فیلم چون ابر در بهاران (۱۳۶۹) ظاهر شد. از آنجایی که به موسیقی علاقه داشت، پس از پایان سال سوم راهنمایی در هنرستان صدا و سیما ثبت نام کرد، ولی به د لیل حذف این رشته در آن سال، مجبور شد در رشته برق ادامه تحصیل دهد. بعد از گرفتن دیپلم هنرستان، کنکور هنر داد تا موسیقی بخواند، اما در رشته بازیگری پذیرفته شد، هرچند در ابتدا علاقه‌ای به این حرفه نداشت.

سپندامیر سلیمانی از بازیگران مرد دهه 50

سعید شیخ زاده

سعید شیخ‌زاده از بازیگران مرد دهه 50 (متولد ۲۷ آذر ۱۳۵۷ تهران) و مجری، گوینده و مدیر دوبلاژ ایرانی است.

آغاز کار وی در سینما از سال ۱۳۶۸ در دوران کودکی با فیلم «مرگ پلنگ» به کارگردانی «فریبرز صالح» بود و پس از آن در حرفۀ دوبله نیز مشغول به کار شد. او به عنوان مجری در برنامه‌های مختلف تلویزیونی حضور داشته است. وی در سال ۱۳۹۷ تندیس طلایی پنجمین جشنوارۀ تلویزیونی جام جم را در بخش بهترین مدیر دوبلاژ و صداپیشه کسب کرد. برادر وی وحید شیخ‌زاده نیز بازیگر می‌باشد.

سعیدشیخ زاده از بازیگران مرد دهه 50

شهاب حسینی

سید شهاب حسینی از بازیگران مرد دهه 50 در ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ به دنیا آمد.
شهاب حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت نمود. وی در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ با ایفای نقش در فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی، توانست جایزهٔ بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد.همچنین او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد.

ناگفته های زندگی شخصی و هنری داکوتا جانسون بازیگر معروف هالیوود

شهاب حسینی از بازیگران مرد دهه 50

شهرام حقیقت دوست

شهرام حقیقت دوست یکی دیگر از بازیگران مرد دهه 50 در ۲۷ اسفند ۱۳۵۱ در رشت متولد و دانش‌آموختهٔ کارشناسی رشته تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی است.

شهرام حقیقت دوست بازیگری را از سال ۱۳۷۳ و با تئاتری به نام پسر کارون (امیر دژاکام) آغاز کرد. سپس با بازی در سریال مهر خوبان در سال ۷۴ به تلویزیون آمد. اولین تجربه سینمایی شهرام حقیقت دوست بازی در نقش کوتاهی در فیلم درخت گلابی (داریوش مهرجویی ۱۳۷۶) بود. نخستین حضورهای جدی او در تلویزیون را می‌توان در سریال‌های خط قرمز (۱۳۷۹) و داستان یک شهر-ساخته اصغر فرهادی- دید. از آثار مشهور او در آغاز فعالیت سینمایی می‌توان به عطش(حسین فرحبخش) و جنایت(محمدعلی سجادی) اشاره کرد

شهرام حقیقت دوست از بازیگران مرد دهه 50

شاهد احمدلو

شاهد احمدلو از بازیگران مرد دهه 50 (زاده ١٢ شهريور ۱۳۵۳) در تهران، نويسنده، مدرس و کارگردان سينما و تلويزيون است.

پدرش محمدولی احمدلو، بازیگر سینما و از مدیران تدارکات باسابقه سینما است. وی فارغ‌التحصیل رشته گرافیک از هنرستان هنرهای تجسمی پسران و لیسانس رشته نقاشی دانشکده هنر و معماری بود؛ که به خاطر حضور پدرش در سینما، برای اولین بار در فیلم سرب – ۱۳۶۷ ساخته مسعود کیمیایی بازی کرد و این اولین تجربهٔ او در عرصه سینما بود. پس از آن، در دو فیلم دیگر از آثار مهم کیمیایی نقش آفرینی کرد که در همان سال بازیگر برگزیده منتقدین شناخته می‌شود و بازیگری را به صورت حرفه‌ای ادامه داد. او با کارگردانهای مطرحی چون: ساموئل خاچیکیان و ناصر تقوایی همکاری داشته‌است. وی از سال ۱۳۷۲ با ساخت فیلم کوتاه سیاهی لشکر که برنده چهار جایزه نخست اولین جشنواره جهانی سوره شد، خیلی زود تبدیل به استعدادی درخشان شده و لقب جوانترین کارگردان سینمای ایران به او داده می‌شود. پس از آن به سراغ فیلمسازی می‌رود.

شاهد احمدلو از بازیگران مرد دهه 50

شهرام قائدی

شهرام قائدی با نام اصلی ابراهیم قائدی از بازیگران مرد دهه 50 (زاده ۳۱ مرداد ۱۳۵۴ قیر و کارزین)است.

شهرام قائدی در شهرستان قیر و کارزین در استان فارس به دنیا آمده‌است، از سال ۱۳۷۰ به تهران آمد. اولین کار تلویزیونی‌ او “خودروی پلاک ۱۱” بود و پس از آن در سریال “بازگشت پرستوها” بازی کرد.

شهرام قائدی از بازیگران مرد دهه 50

شهاب عباسی

شهاب عباسی از بازیگران مرد دهه 50 (زاده 27 آذر ۱۳۵۲ در تبریز) خواننده، مجری ، کارگردان ، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس تلویزیون اهل ایران است. و مجری حال حاضر مسابقه قرون به قرون از شبکه ایران کالا است .

شهاب عباسی در 27آذر ۱۳۵۲ (خورشیدی) در محله‌ای نزدیک به سه راه امین تبریز در خانواده‌ای ۵ نفره متولد شد. شهاب فرزند دوم خانواده و دارای یک خواهر و برادر است. او در دوره دبیرستان در هنرستان هنرهای زیبا میرک تبریز تحصیل کرده‌است.

او پیش از قبولی در دانشگاه در رشتهٔ نقاشی در رادیو تبریز فعالیت داشته. در دانشکده هنر با سید جواد رضویان و مهران غفوریان و حسین رفیعی هم دوره بوده. بعد از اتمام دوران دانشگاه کم‌کم از نقاشی فاصله گرفته و به واسطه علی سلیمانی با کاردان آشنا شده و پس انجام تست توانست در برخی از کارهای وی حضور پیدا کند.

شهاب عباسی از بازیگران مرد دهه 50

علی صادقی

علی صادقی از بازیگران مرد دهه 50 (زادهٔ ۱۴ آذر ۱۳۵۹) است. سریال بهترین تابستان من با نگاهی طنز به مقوله جنگ ایران و عراق با بازی علی صادقی با دوبله افشین زی نوری آغاز شهرت وی بود که چند سال بعد و در همکاری با رضا عطاران در سریال‌های خانه به دوش و متهم گریخت به اوج رسید.

شروع کار علی صادقی در جلوی دوربین به گفته خودش از مجموعه آفتاب عالم تاب ساخته امیر سماواتی و مازیار حبیبی نیا بود.علی صادقی در ژانر طنز به ایفای نقش می پردازد و چهره ای دوست داشتنی برای دوستداران فیلمهای طنز به شمار می رود.

علی صادقی به گیتار برقی علاقه زیادی دارد و اصلا اهل فوتبال نیست. وی کار کوچه ی اقاقیا را بیشتر از بقیه کارهایش دوست دارد. و بزرگترین آرزویش عاقبت به خیری است. از کارتون های مورد علاقه علی صادقی در دوران کودکی اش کارتون عروسکی ارگ و جیرجیر، بن و سباستین، گامبا و یونیکو اسب شاخدار است.

علی صادقی از بازیگران مرد دهه 50

علی قربان زاده

علی قربان‌زاده از بازیگران مرد دهه 50 (زادهٔ ۳۰ مهر ۱۳۵۷) است.

مدرک تحصیلی او دیپلم در رشتهٔ ریاضی و فیزیک است. او با گذراندن دوره تجربی ساختن فیلم‌های انیمیشن در شرکت کلک خیال در سال ۱۳۷۳ و شروع فعالیت سینمایی با فیلم سیاوش (سامان مقدم) به عنوان بازیگر در سال ۱۳۷۷ کار خود را آغاز کرد.

شانس او حضور در فیلم سیاوش (فیلم) در کنار هدیه تهرانی بود که او را یک شبه بشدت مطرح کرد. بلافاصله بعد از این فیلم در سری اول مجموعه داستان یک شهر ظاهر شد و بر محبوبیت خود افزود.

علی قربان زاده از بازیگران مرد دهه 50

مرحوم عارف لرستانی

عارف لرستانی از بازیگران مرد دهه 50 (زادهٔ ١۵ بهمن ۱۳۵۱ – درگذشته ۲۶ فروردین ۱۳۹۶) بود. با مجموعهٔ جنگ ۷۷ به کارگردانی مهران مدیری پا به عرصهٔ بازیگری گذاشت و پس از آن در چندین مجموعهٔ دیگر از جمله قهوه تلخ با او همکاری کرد. او روز شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ بر اثر ایست قلبی درگذشت.عارف لرستانی در بامداد روز شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶، در سن ۴۴ سالگی به دلیل ایست قلبی در خواب درگذشت.

نگاهی به سریال کره ای دکتر اسلامپ (Doctor Slump 2024)

عارف لرستانی از بازیگران مرد دهه 50

علیرضا کمالی

علیرضا کمالی از بازیگران مرد دهه 50 (زادهٔ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۵۹ در تهران) است. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ بازیگری از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

او در سال ۱۳۷۹ در رشته بازیگری وارد دانشگاه هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و همزمان با تحصیل در رشته مذکور، در زمینه نمایش عروسکی نیز سابقه فعالیت در حوزه هنری تهران را داشته‌است. به گونه‌ای که پس از سه سال همکاری با این مرکز به عنوان بهترین بازیگر مرد نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دفاع مقدس انتخاب و معرفی گردید. اولین حضور وی به صورت جدی در عرصه سینما و تلویزیون، در سال ۱۳۸۲ و در سریال شیخ بهایی به کارگردانی شهرام اسدی می‌باشد که وی به عنوان دستیار کارگردان فعالیت می‌نمود.

اولین تجربه بازیگری کمالی نژاد با بازی در نقش شمایل علی اکبر در سریال ثارالله با کارگردانی شهریار بحرانی و نویسندگی مجتبی فرآورده شکل می‌گیرد. این پروژه در دی ماه سال ۸۲ متوقف می‌شود و این امر باعث می‌شود اولین بازی و تصویر تلویزیونی وی پخش نگردد. در سال ۱۳۸۷ در فیلم سینمایی ملک سلیمان ایفای نقش کرد که با نقدهای مثبتی همراه بود. وی در سریال نفس به کارگردانی جلیل سامان نیز به ایفای نقش پرداخته‌است.

عکس سیاه و سفید علیرضا کمالی از بازیگران مرد دهه 50

عباس جمشیدی فر

عباس جمشیدی‌فر از بازیگران مرد دهه 50(متولد ۱۳۵۹ در تهران) است.

او حرفه خود را از اواخر دهه هفتاد با بازی و نوشتن چند تئاتر شروع کردو پس از چندی با بازی در سریال روزگار خوش حبیب آقا چهره خود را به مردم نشان داد و در نهایت سریال سه دونگ سه دونگ[۲] که در ماه رمضان از شبکه تهران پخش شد سکوی پرتاب او بود. با این که جمشیدی فر به تازگی فعالیت‌های خود را در ابعاد گسترده‌تری در تلویزیون ادامه می‌دهد اما می‌شود او را یک بازیگر حرفه‌ای تئاتر دانست.

عباس جمشیدی فر از بازیگران مرد دهه 50

مرحوم علی انصاریان

علی انصاریان از بازیگران مرد دهه 50 (زادهٔ ۱۴ تیر ۱۳۵۶ در تهران) و بازیکن بازنشسته فوتبال و مجری ایرانی بود.

علی انصاریان فوتبال خود را به صورت حرفه‌ایی در سال ۱۳۷۵ از تیم فوتبال فجرسپاسی شروع‌کرد و بعد از آن در سال ۱۳۷۷به تیم پرسپولیس رفت. در سال۱۳۸۵ در اقدامی پرحاشیه برای فوتبال دوستان از تیم پرسپولیس تهران به تیم استقلال تهران رفت که البته یک فصل بیشتر دراین تیم‌بازی نکرد.وی سابقه بازی در تیم‌های دیگر چون باشگاه فوتبال شهرداری تبریز، سایپا،استقلال اهواز،شاهین‌ بوشهر،استیل‌آذین وگسترش فولاد را نیز داراست.علی انصاریان در سال ۱۳۹۰ و در سن ۳۴ سالگی در تیم شاهین بوشهر از دنیای حرفه‌ایی فوتبال در قامت بازیکن خداحافظی کرد.

وی در خرداد ۱۳۹۰ آهنگی به نام «شدید» را به بازار موسیقی عرضه کرد که بعد از آن خوانندگی را ادامه نداد.

انصاریان در دی ماه ۹۱ در برنامه زنده تلویزیونی «ویتامین ۳» در شبکه ۳ سیمای جمهوری اسلامی ایران به همراه مادرش حاضر شد.وی در بخشی از اظهاراتش انتقال به استقلال پس از سال‌ها حضور در پرسپولیس را بزرگ‌ترین اشتباه زندگی خود عنوان و تأکید کرد شرایطی به‌وجود آمد که مجبور به این کار شد.

علی انصاریان از بازیگران مرد دهه 50

فرزاد حسنی

فرزاد حسنی از بازیگران مرد دهه 50 (زادهٔ ۲۱ شهریور ۱۳۵۶ در تهران) و مجری تلویزیون و ترانه‌سرای اهل ایران است.

فرزاد حسنی در سال ۱۳۵۶ در محله خانی‌آباد تهران متولد شد. حسنی دورهٔ بازیگری را در کلاس‌های حمید سمندریان و امین تارخ گذرانده‌است. برنامهٔ تلویزیونی گفتگو محور کوله‌پشتی که به مجری‌گری او بین سال‌های ۸۳ تا ۸۶ پخش می‌گردید باعث شهرت او شد. وی همچنین در رادیو هم اجرای برنامه می‌پردازد.

او به‌عنوان بازیگر در سریال تلویزیونی کاشانه، عید آن سال‌ها، مسافری از هند، کمکم کن، خندان، برای آخرین بار، مسیر انحرافی تله تئاتر پرواز از فراز تیر چراغ برق و پایان پادشاهی تله فیلم‌های فصل زندگی و روز هشتم، فیلم‌های آمین خواهیم گفت، آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند و در امتداد شهر (با نام قبلی شش نفر زیر باران) و تئاتر یلدا ایفای نقش نموده‌است.

در اردیبهشت ۱۳۹۲ فرزاد حسنی و آزاده نامداری با حضورشان در کنسرت فرزاد فرزین ازدواج خود را رسانه‌ای و در ۶ تیر ۱۳۹۲ به عقد هم درآمدند و سید حسن خمینی عاقد آن‌ها بود. اما بعد از حدود یک سال در خرداد ۱۳۹۳ این دو از هم جدا شدند.

فرزادحسنی از بازیگران مرد دهه 50

علیرام نورایی

علی‌رام نورایی یکی دیگر از بازیگران مرد دهه 50 (زاده ۱۸ فروردین ۱۳۵۶، تهران)و مجری مسابقه شهروند و مافیا در ایران است.

وی از سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را در زمینه تئاتر شروع کرد و همچنین فعالیت سینمایی خود را در سال ۱۳۸۴ با ایفای نقش در فیلم سینمایی «گرگ و میش» آغاز نمود. از دیگر فعالیت‌های وی می‌توان به حضور در تئاترهای مختلف، فیلم‌های کوتاه، جشنواره تئاتر دانشجویی و مجموعه‌های تلویزیونی اشاره کرد. همچنین تا کنون در سریال‌های آسپرین (مجموعه نمایش خانگی) پول کثیف، جابربن حیان، ماتادور، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، سینمایی سیب ترش، قلاده‌های طلا، سارق روح، پله، همیشه سینما و شاید برای شما هم اتفاق بیفتد در اپیزودهای شب شکار، گنجشک‌های شاهد، نور در تاریکی، در گاندو بعضی آرزوها بازی کرده‌است به عنوان مجری در مسابقه تلویزیونی مافیا شبکه سلامت انتخاب شده‌است.

تیپ مشکی علی رام نورایی از بازیگران مرد دهه 50

کیوان محمودنژاد

کیوان محمود نژاد از بازیگران مرد دهه 50 متولد ۲۴ خرداد ۱۳۵۷ در تهران و فرزند دوم خانواده است. فعالیت خود را از کودکی با تئاتر شروع کرد و با سینما و تلویزیون به شهرت رسید.

چه ارتباطی بین سحر قریشی و امیر تتلو وجود دارد؟

از كودكی به تئاتر علاقه داشته و به كانون پرورش فكری كودكان می رفته است. در سن 16 سالگی در كلاس استاد سمندریان رفت و پس از دیدن دوره هایی زیرنظر ایشان بازی در تئاتر را آغاز کرده است. پس از شاگردی كردن نزد اساتید مختلف و گذراندن رشته عكاسی در هنرستان وارد دانشگاه سینما و تئاتر شد و رشته سینما را در دانشگاه كاربردی ادامه داد.

به طور دقیق در سال 72 تئاتری بوده به سرپرستی دكتر قطب الدین صادقی به نام «مرد دیوانه، ببر فرزانه» كه در آن كار هم، كار سایه بازی انجام داده و در بخش دیگر كمک به بازیگران، كم كم در سن 15 سالگی در یک گروه كاملا حرفه ای تئاتر قرار گرفته و در سال 74 وارد سینما و در سال 75 وارد تلویزیون شده است.

کیوان محمود نژاد از بازیگران مرد دهه 50

کوروش تهامی

کورش تهامی از بازیگران مرد دهه 50 (زادهٔ ۴ اردیبهشت ۱۳۵۰) است. وی دانش‌آموختهٔ رشتهٔ تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی است و تاکنون تئاترهای گوناگونی از او به نمایش درآمده است. نخستین حضور او در سینما در سن ۲۵ سالگی بود که نخستین فیلم سینمایی‌اش با نام «سینما سینماست» را بازی کرد.

وی عضو افتخاری کانون ادبی نفس و جزو سفیران انجمن اهدای عضو ایرانیان است.

از کارهای وی در زمینه موسیقی و آواز می‌توان به آوازی که در سریال روزی روزگاری خواند با آهنگسازی فرهاد فخرالدینی اشاره کرد. همچنین تیتراژ سریال عصر پاییزی که اجرای دوباره یک ترانه قدیمی از ساخته‌های عطاالله خرم با تنظیم مجدد نیکان ابراهیمی به نام «خزان» بود. در سرود ای ایران که توسط برخی هنرمندان خوانده شد او همراه خواندن، دف نوازی را نیز به عهده داشته‌است. در مراسم شانزدهمین جشن حافظ نیز قطعهٔ «چریک» از ساخته‌های علی کمارجی توسط وی و رضا یزدانی به صورت دو صدایی اجرا شد.

تیپ مشکی کوروش تهامی از بازیگران مرد دهه 50 در جشنواره فجر

کامبیز دیرباز

کامبیز دیرباز از بازیگران مرد دهه 50 (زاده ۱۲ شهریور ۱۳۵۴ در تنکابن) است. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ بازیگری از دانشکده هنرهای دانشگاه آزاد اسلامی است.

دیرباز فعالیت هنری را از سال ۱۳۷۶ در تئاتر سیاوش خوانی شروع کرد. فعالیت سینمایی او از سال ۱۳۷۸ با حضور در فیلم دختران انتظار آغاز شد. او سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۲ برای بازی در فیلم دوئل احمدرضا درویش به دست آورد. همچنین در فیلم اخراجی‌ها نقش مجید سوزوکی را داشت. کامبیز دیرباز فارغ‌التحصیل در رشتهٔ نمایش – بازیگری دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز می‌باشد. از مهمترین آثار او که مورد توجه قرار گرفت سریال نابرده رنج می‌باشد.

کامبیز دیرباز از بازیگران مرد دهه 50

مجید صالحی

مجید صالحی از بازیگران مرد دهه 50 (زاده ۲۶ شهریور ۱۳۵۴ در تهران) و کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده و ترانه‌سرای ایرانی است.

سید مجید صالحی در تهران خیابان امین الملک (امامزاده حسن) به دنیا آمد. وی پس از اخذ دیپلم ریاضی و فیزیک در سن هجده سالگی با شرکت در مؤسسهٔ بازیگری رسام هنر و کلاس‌های بازیگری حمید سمندریان، این حرفه را به‌طور جدی دنبال کرد.

مجید صالحی در گفتگویی که در ۲۵ آذر ماه ۹۶ با فریدون جیرانی داشت در «برنامه زنده سی و پنج» از بسیاری از بخش‌های ز‌ندگی خود و همچنین دربارهٔ فیلم‌ها و سریال‌هایی که در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته بود صحبت کرد.

وی فعالیت هنری خود را با بازی در نمایش دکتر جوشکار و تئاتر «آنتیگونه» آغاز کرد و سپس به تلویزیون رفت و در مجموعه‌های تلویزیونی مختلف و البته اغلب با مضمون کار کودک و طنز بازی، نویسندگی و کارگردانی کرد. خیلی زود با شخصیت «مجید دلبندم» مشهور شد و این روند با برنامه‌های دیگر ادامه پیدا کرد.

مجیدصالحی از بازیگران مرد دهه 50

مهدی پاکدل

مهدی پاکدل از بازیگران مرد دهه 50 (زادهٔ ۱۰ تیر ۱۳۵۹) است. مهدی پاکدل برادر کوچکتر حسین پاکدل نویسنده، مجری و کارگردان ایرانی، مسعود پاکدل، عکاس و برنامه‌ساز ایرانی است. او علاوه بر سینما و تلویزیون، در عرصه موسیقی نیز یک آلبوم به نام «در انعکاس کوچه‌های خیس» منتشر کرده‌است.او همسر رعنا آزادی‌ور (بازیگر ایرانی)است.

وی هم چنین در سال ۱۳۹۲ نخستین کارگردانی و نویسندگی و طرح اولیه داستان را در فردا بر عهده داشته‌است.

مهدی پاکدل از بازیگران مرد دهه 50

محمدرضا هدایتی

محمدرضا هدایتی از بازیگران مرد دهه 50 (زادهٔ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۵۲ در چابهار)و صداپیشه و خواننده ایرانی است. وی به خاطر نقش‌های کمدی او در سریال‌های تلویزیونی به کارگردانی مهران مدیری شهرت پیدا کرده‌است.اما پیش از آنکه به شهرت برسد در عرصه تئاتر بسیار فعال بوده‌است.

او متولد شهرستان چابهار در سیستان و بلوچستان است. وی از دوران کودکی به تئاتر روی آورده‌است. او خرداد ۷۴ به تهران آمد و در انتشارات مرغ آمین مشغول به کار شد. سال ۱۳۷۷ یک تئاتر هم با اکبر زنجانپور کار کرد به نام گوریل پشمالو اثر یوجین اونیل. تا اینکه سال ۱۳۷۸ اولین همکاری را با مهران مدیری در مجموعه تلویزیونی به نام ببخشید شما را تجربه کرد. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به کارگردانی یک فیلم کوتاه با نام برخورد کوتاه اشاره کرد. وی صدا پیشه عروسک پسر‌عمه‌زا هم هست که یک شخصیت عروسکی پرطرفدار در ایران محسوب می‌شود.

او همچنین به خوانندگی هم پرداخته و آلبوم‌هایی به نام برگ و باد و ماه می‌خنده از او وارد بازار شده‌است.

ماجرای کاندید شدن سیروس میمنت در انتخابات ریاست جمهوری

عکس پرتره محمد رضا هدایتی از بازیگران مرد دهه 50

مهدی باقربیگی

مهدی باقربیگی از بازیگران مرد دهه 50 (زادهٔ ۲۱ دی ۱۳۵۶ خورشیدی – اصفهان) است. آغاز بازیگری او در سال ۱۳۶۹ و در مجموعه تلویزیونی قصه‌های مجید بود. نشریه دنیای تصویر، کاراکتر مجید در این مجموعه تلویزیونی را به عنوان یکی از ۱۰۰ نقش فراموش نشدنی تاریخ سینما و تلویزیون ایران انتخاب کرده است.

مهدی باقربیگی از بازیگران مرد دهه 50

مهران غفوریان

مهران غفوریان از بازیگران مرد دهه 50 (زادهٔ ۳ شهریور ۱۳۵۳) هنرپیشه، کارگردان فیلم، کمدین، فیلم‌نامه‌نویس و مجری اهل ایران است.

غفوریان فارغ‌التحصیل رشتهٔ نقاشی – نقاشی عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی می‌باشد. بازیگری را به کارگردانی داریوش کاردان با مجموعه طنز جنگ ۳۹ آغاز کرد؛ و خیلی زود به عرصه کارگردانان تلویزیونی پیوست. از سال ۱۳۷۶ بود که برنامه گل‌ها را ساخت و پس از آن حرف تو حرف، سپس در برنامه ۱۳۷۷، با مهران مدیری هم بازی شد، سپس این چند نفر را کارگردانی کرد که در بین مردم به نام هژیرها معروف شده بود. بعد از آن هم، زیر آسمان شهر را ساخت که آغازی شد برای پخش هر شب سریالها در تلویزیون. با موفقیت این مجموعه وی مبادرت به ساخت سری دوم و سوم آن نمود. غفوریان سپس در سال ۸۲ شروع به ساخت یک سریال نود شبی دیگر به نام «ورود ممنوع، ممنوع» کرد که ساخت این مجموعه پس از پخش چند قسمت از سوی مدیر وقت گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما متوقف شد. پس از آن وی بیشتر به بازی در فیلم‌های سینمایی و سریالهای تلویزیونی مشغول شد و تنها یک فیلم ویدئویی به نام «من پلیس نیستم» ساخت. تا اینکه در سال ۹۵ در هنگام ساخت سریال همسایه‌ها پس از شکستن پای آرش معیریان کارگردان سریال و انصراف او از ادامه کار، غفوریان کارگردانی کار را به عهده گرفت و فیلمبرداری را از اول آغاز نمود.

مهران غفوریان از بازیگران مرد دهه 50

مهدی امینی خواه

مهدی امینی‌خواه از بازیگران مرد دهه 50 (زاده دهم مرداد ۱۳۵۳) فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشکده هنر و معماری تهران است. مهدی امینی خواه فارغ‌التحصیل رشتهٔ نمایش – بازیگری در دانشگاه آزاد واحد نهران مرکز می‌باشد. یکی از نقشهای ماندگار او بازی در سریال تلویزیونی «مهمانی از بهشت» در ماه رمضان ۱۳۷۹ به کارگردانی «عبداله باکیده» در نقش جوانی به نام «حمید نیکخواه» است که در آن سال از شبکه دو سیما پخش و مورد استقبال بینندگان قرار گرفت.

مهدی امینی خواه از بازیگران مرد دهه 50

محسن تنابنده

محسن تنابنده یکی دیگر از بازیگران مرد دهه 50 در ۲۶ فروردین ۱۳۵۴ از یک خانوادهٔ دامغانی در تهران زاده شد. او فرزند دوم خانواده است و جز خودش، سه برادر و سه خواهر دارد، خانواده تنابنده به اقتضای شغل پدر به پیکان شهر می‌روند. پس از مدتی سکونت درآنجا به اسلامشهر رفته و مقیم این شهر حاشیه تهران می‌شوند، مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان را در اسلامشهر سپری کرد،او فارغ‌التحصیل رشته بازیگری است.تنابنده به‌طور حرفه‌ای فعالیت بازیگری خود رادر عرصهٔ تئاتر یک سال قبل از ورودش به دانشگاه، در سال ۱۳۷۴ با بازی در نمایش بارعام و پس از آن نمایش جریان عصبی که هر دو اثر نوشته و کار حسن وارسته است آغاز کرد.

محسن تنابنده از بازیگران مرد دهه 50

محمدرضا گلزار

محمدرضا گلزار یکی دیگر از بازیگران مرد دهه 50 (زادهٔ ۱ فروردین ۱۳۵۶) و نوازنده، مجری، خواننده و مدل ایرانی است.

اصلیت او آذربایجانی و متولد تهران است. او در تیم استان تهران، باشگاه پارس خودرو، شیشه و گاز، باشگاه پاس و باشگاه دیهیم بازیکن والیبال بوده‌است. وی در لیگ برتر والیبال ۱۳۸۷ به عنوان مربی بدنساز تیم ارتعاشات صنعتی فعالیت می‌کرد. تا آخر دبیرستان فعالیت هنری نداشت.

تیپ اسپرت محمدرضا گلزار از بازیگران مرد دهه 50 در کنسرت خودش

مجید یاسر

مجید یاسر از بازیگران مرد دهه 50 (زادهٔ ۲۲ تیر ۱۳۵۵ در تهران) و مجری ایرانی است.

او به همراه علی انصاریان اجرای برنامهٔ زابیواکا ویژه جام جهانی ۲۰۱۸ را بر عهده داشتند که با حواشی زیادی روبرو شد. حواشی اصلی برنامه مربوط به علی انصاریان است که در بخشی از برنامه به نام «سخن بزرگان» با خواندن اشعاری از ترانه‌های خوانندگان «لس آنجلسی»، همواره حواشی زیادی ایجاد کرده‌است که گفته می‌شود این عملکرد او در ده روز اجرا باعث دریافت ۱۴۰ تذکر از سوی سازمان صداو سیما شده‌است. یکی از این خواننده‌ها شهرام شب‌پره بود که شوخی انصاریان با یکی از ترانه‌هایش موجب اعتراض و واکنش ازسوی او شد.

مجید یاسر یکی از بازیگران مرد دهه 50

مهدی سلطانی

مهدی سلطانی سروستانی از بازیگران مرد دهه 50 متولد سال 1350 در شیراز است ، لیسانس بازیگری خود را از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران گرفته است.

وی فوق لیسانس کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر در سال 1378 و دکترای تئاتر از دانشگاه آوینیون Avingon فرانسه در سال 1378 و عضو هیثت علمی گروه تئاتر دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می باشد.

مهدی سلطانی از بازیگران مرد دهه 50 با لباس چهارخونه

نیما بانکی

نیما بانکی از بازیگران مرد دهه 50 ، عکاس و فیلمساز ایرانی در ۱ دی ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمده و فرزند رضا بانکی فیلمبردار معروف بوده و اصالتا اصفهانی می باشد.
او همسر سابق لیلی رشیدی بازیگر است
نام خانوادگی او در شناسنامه بانک بوده اما به دلیل اشتباه در نوشتن نام خانوادگی پدرش در تیتراژ سریال و فیلم ها به بانکی مشهور شده است.

او از ۱۳۸۶ تا سال ۱۳۹۲ مدیرعامل شرکت نیماد بین‌الملل، یکی از شرکت‌های تبلیغاتی ایرانی بود.

تیپ سفید نیما بانکی از بازیگران مرد دهه 50

محمد نادری

محمد نادری از بازیگران مرد دهه 50 (زادهٔ ۱۰ تیر ۱۳۵۷) و فیلم‌نامه‌نویس، مجری و صداپیشهٔ ایرانی است. عمده شهرت او با ایفای نقش در مجموعهٔ تلویزیونی شمعدونی کسب شد.

اعتراض سید جواد هاشمی به واکنش های زخم کاری

محمد نادری اصالتاً اهل اردبیل و پسرعموی اتابک نادری است. او با بازی در نقش اول مجموعهٔ شمعدونی به عنوان اولین کار تلویزیونی‌اش و همچنین ایفای نقش در مجموعهٔ دورهمی مشهور شد. نادری یکی از خالقان شخصیت محبوب «جناب‌خان» به‌شمار می‌رود.

محمد نادری یکی از بازیگران مرد دهه 50

نیما رئیسی

نیما رئیسی از بازیگران مرد دهه 50 (زاده ٣ مرداد ١٣۵۴ در رشت)و گوینده و خواننده ایرانی است.

نیما رئیسی فارغ التحصیل لیسانس رشته روانشناسی از دانشگاه آزاد تهران است، 2 برادر و یک خواهر دارد و رابطه بسیار خوبی هم با آنها دارد. نیما رئیسی بعد از قبولی در دانشگاه به تهران آمد و ماندگار شد. روابط اجتماعی بسیار خوب نیما رئیسی یکی از مهمترین عوامل پیشرفت اوست. نیما رئیسی بلافاصله بعد از ورود به دنیای بازیگری وارد عرصه دوبله و گویندگی و سپس خوانندگی شد.

نیما رئیسی از بازیگران مرد دهه 50

نیما فلاح

نیما فلاح از بازیگران مرد دهه 50 (زاده ۴ دی ۱۳۵۱ در تهران)است. وی همسر سحر ولدبیگی (بازیگر) و دارای مدرک کارشناسی گرافیک مطبوعاتی است. او بازی در تلویزیون را با نقش دستیار درک (هنرا) در مجموعه طنز ساعت خوش به کارگردانی مهران مدیری آغاز کرد و پس از چند سال وقفه دوباره با مهران مدیری در برنامه جنگ ۷۷ فعالیت بازیگری‌اش را ادامه داد و سپس در سریال مختارنامه به فعالیت پرداخت.

نیمافلاح به همراه همسرش از بازیگران مرد دهه 50

هادی کاظمی

سید هادی کاظمی از بازیگران مرد دهه 50 (زادهٔ ۱۳ آبان ۱۳۵۵) اهل ایران است.

وی با سریال شب‌های برره به شهرت رسید و در آثار دیگر مهران مدیری نیز ظاهر شد. از دیگر آثار بازیگری او می‌توان به بازی در نقش نظام دوبرره، باباشاه و امیر یل زهره خانی اشاره نمود.

هادی کاظمی ۱۳ آبان ۱۳۵۵ در میانه متولد شد.او اصالت خود را در یک برنامه تلویزیونی به یکی از شهر های اطراف میانه با نام ترک (شهر) نسبت داد. او در هنگام تحصیل و از سال‌های نوجوانی به روی صحنه رفت. بعدها وارد دانشگاه شد و در رشته بازیگری تحصیلاتش را ادامه داد، دوره‌ای که خودش معتقد است که هیچ کمکی به او و پیشرفتش در بازیگری نکرده‌است: «من در دانشگاه هیچ چیز یاد نگرفتم اما یک استادی داشتم به اسم آقای دامود که خیلی چیزها به من یاد داد ولی متأسفانه وقتی وارد دانشگاه شدم حس اینکه چیزی در آنجا یادگرفتم را نداشتم. دانشگاه بیشتر برای من محیطی بود برای ارتباط بیشتر، همین».

او از سال ۱۳۷۵ وارد تلویزیون شد اما با بازی در نقش «نظام دوبرره» در سریال شبهای برره برای عامه مردم شناخته شد و از همان کار به نوعی تبدیل به یکی از اعضای ثابت گروه مدیری شد و تقریباً در همه کارهای بعد از «پاورچین» مدیری حضور داشت. وی در تله‌فیلم‌ها و سریال‌های دیگری هم بازی کرده که از آن کارها می‌توان به سریال «در چشم باد» در نقش عباس پذیرش هتل نام برد. کاظمی با «قهوه تلخ» در نقش باباشاه جایگاه خود در طنز را محکم‌تر کرد. وی در سریال علی‌البدل که در نوروز ۱۳۹۶ پخش شد، نیز ایفای نقش کرد.

هادی کاظمی از بازیگران مرد دهه 50

هدایت هاشمی

هدایت هاشمی از بازیگران مرد دهه 50 در هفدهم اسفند ماه سال ۱۳۵۳ در شهر سبزوار متولد شد ولی تا زمان سربازی در شهر مشهد زندگی کرده‌است و در آن جا به ورزش فوتبال نیز می‌پرداخته‌است. این بازیگر دارای مدرک تحصیلی «کارشناسی ارشد کارگردانی» است و از سال ۱۳۷۷ به‌طور حرفه‌ای بازی در تئاتر را آغاز کرده‌است. نخستین فیلم سینمایی با بازی وی یک بوس کوچولو به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا است.

هدایت هاشمی از بازیگران مرد دهه 50با تیپ اسپرت و کلاه

هومن سیدی

هومن سیدی از بازیگران مرد دهه 50 (زادهٔ ۸ آذر ۱۳۵۹) کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تدوین‌گر سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی است.

هومن سیدی پس از پایان دبیرستان و دریافت دیپلم گرافیک کار خود را با حضور در کلاس‌های انجمن سینمای جوان رشت و ساخت چند فیلم کوتاه آغاز کرد. سپس به تهران آمد و در کلاس‌های بازیگری کارنامه به مدیریت پرویز پرستویی شرکت کرد. او فرزند دوم خانواده است و ۲ برادر (حامد و هامون) و یک خواهر (هیلدا) دارد. مادرش بازنشسته نیروی دریایی است و پدرش بازنشسته کارمند بانک کشاورزی.سیدی در سال ۱۳۸۵ با آزاده صمدی ازدواج کرد و در سال ۱۳۹۲ از او جدا شد.هومن سیدی در اوایل دهه هشتاد در فیلم یک تکه نان با رضا کیانیان همبازی شد و سپس نقش کوتاهی را در چهارشنبه‌سوری اصغر فرهادی ایفا کرد. او نقش اصلی پابرهنه در بهشت از بهرام توکلی را بازی کرد. این فیلم اولین فیلم بلند بهرام توکلی بود که باعث شهرت او شد و سیدی هم کاندیدای جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشن خانه سینما شد. هومن سیدی در زمینه تئاتر در همسایه آقا و مشروطه بانو دو اثر حسین کیانی به ایفای نقش پرداخت.

هومن سیدی از بازیگران مرد دهه 50

یوسف تیموری

یوسف تیموری واقف از بازیگران مرد دهه 50 (زادهٔ ۶ دی ۱۳۵۸ در تهران) است. او حرفه بازیگری را از سال ۱۳۷۶ با بازی در مجموعه سرزمین سبز آغاز کرد و با ایفای نقش در مجموعه‌های تلویزیونی طنز مانند سیب خنده و مجید دلبندم به شهرت رسید. تیموری در چند فیلم جدی نیز بازی کرده و موفق به دریافت جایزهٔ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از اولین‌دورهٔ جشنواره جام جم شده‌است.

یوسف تیموری از بازیگران مرد دهه 50 با کت سفید

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا