اخبار بازیگرانبازیگران زن

نگاهی به بازیگران زن متولد دهه 60 در سینمای ایران + تصاویر و بیوگرافی

سینمای ایران در دهه نود بیش از هر زمانی دیگری در تسخیر متولدان دهه شصت بوده است. به همین دلیل در این مطلب به بهترین بازیگران زن متولد دهه 60 سینمای ایران پرداخته‌ایم.

سارا بهرامی متولد چه سالی است؟

سارا بهرامی در ۲ بهمن ۱۳۶۱بدنیا آمد.

افسانه پاکرو متولد چه سالی است؟

افسانه پاکرو متولد ۴ اردیبهشت ۱۳۶۲ است.

فریبا نادری متولد چه سالی است؟

فریبا نادری زاده ۲۳ فروردین ۱۳۶۳ است.

نازنین بیاتی در چه سالی متولد شده است؟

نازنین بیاتی متولد ۱۵ دی ۱۳۶۸ است.

در دهه نود علاوه بر کارگردانان جدیدی که وارد عرصه فیلمسازی و به نوعی سبب پوست‌اندازی در سینمای ایران شدند، نسل جدیدی از بازیگران جوان و آینده‌دار هم پا به عرصه جذاب بازیگری گذاشتند. تعداد زیادی از این بازیگران جدید و جویای نام،بازیگران زن متولد دهه 60 هستند و در این مطلب قصد داریم به این بازیگران بپردازیم. بازیگرانی که به خوبی خود را از هم‌نسلان خود و حتی پیشکسوتان جدا کردند و افتخارات زیادی در همین دهه نصیب سینمای ایران کردند.

اسامی بازیگران زن متولد دهه 60

بهنوش طباطبایی

بهنوش طباطبایی از بازیگران زن متولد دهه 60 (زادهٔ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۶۰) است. تحصیلات وی دکترا روان‌شناسی بالینی است و یک دورهٔ بازیگری در دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران گذرانده‌است. او برای ایفای نقش در فیلم ماجرای نیمروز. رد خون نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۷) شد

بهنوش طباطبایی در ۱۱ اسفند سال ۱۳۸۹ با مهدی پاکدل، بازیگر سینما و تلویزیون، ازدواج کرد. و در سال ۱۳۹۵ از یکدیگر جدا شدند.

تیپ آبی بهنوش طباطبایی از بازیگران زن متولد دهه 60

فرناز رهنما

فرناز رهنما از بازیگران از بازیگران زن متولد دهه 60 (زاده ۲۷ مهر ۱۳۶۰ در اصفهان) است. بازی در سریال ساختمان پزشکان و فیلم بعدازظهر سگی سگی از کارهای معروف او هستند. او در دانشگاه هنر و معماری در رشته بازیگری تئاتر تحصیل کرده‌است.

فرناز رهنما از سال ۱۳۷۹ وارد تئاتر شد و در سال ۱۳۹۴ با بازی در نمایش چشم اندازی از پل، کارهای زیادی به وی پیشنهاد شد. آغاز فعالیت حرفه ای فرناز رهنما در تلویزیون از سال ۱۳۸۵ در فیلم تلویزیونی «زیر زمین» به کارگردانی علیرضا افخمی می باشد.

فرناز رهنما در نقش نازنین در ساختمان پزشکان، به کارگردانی سروش صحت شهرت یافت

فرناز رهنما از بازیگران زن متولد دهه 60

زهرا امیر ابراهیمی

زهرا امیرابراهیمی از بازیگران زن متولد دهه 60 (زادهٔ ۱۳۶۰ در تهران) و عکاس ایرانی ساکن فرانسه است. او در رشته بازیگری تئاتر از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و کار در سینما را با ساخت فیلم کوتاهی با عنوان خت در سال ۱۳۷۸ آغاز کرد. امیرابراهیمی در عکاسی نیز فعالیت می‌کند. او از سال ۱۳۸۴ عکاسی را به صورت حرفه‌ای ادامه داد و دو نمایشگاه با عنوان دید اول و دید دوم برگزار کرده‌است.

زهرا امیرابراهیمی از بازیگران زن متولد دهه 60

مهراوه شریفی نیا

مهراوه شریفی‌نیا یکی دیگر از بازیگران زن متولد دهه 60 (زادهٔ ۲۹ فروردین ١٣۶٠) است.

وی دیپلم ریاضی-فیزیک دارد و فارغ‌التحصیل در رشته موسیقی از دانشگاه تهران است.او مجرد و فرزند بازیگر سرشناس محمدرضا شریفی‌نیا و آزیتا حاجیان است.

شریفی‌نیا یک ترم در رشته کارگردانی سینما درس خواند اما از ادامه تحصیل در این رشته انصراف داد. ساز تخصصی او پیانو است. او در پروژه «شاخه گلی برای دبورا» دستیار ضیاءالدین دری بود. او خواهر بزرگتر ملیکا شریفی‌نیا (بازیگر و نقاش) است.

هر آنچه که باید درمورد کرونا مهران رجبی بدانید

مهراوه شریفی نیا با مانتو قرمز از بازیگران زن متولد دهه 60

نگاهی مختصر به بازیگران زن متولد دهه 60 و سال 61

بیتا سحرخیز

بیتا سحرخیز از بازیگران زن متولد دهه 60 (متولد ۲۱ آذر ۱۳۶۱ در تهران) و بازیگر تئاتر ایرانی است.

بیتا سحرخیز متولد تهران است. او فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی دبیری از دانشگاه تاکستان است.

وی فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۸۴ با فیلم «فقط چشمهایت رو ببند» آغاز کرد.

سحرخیز همچنین بازی در سریال‌های راه بی‌پایان، ترانه مادری، نون ریحون و کامیون در کارنامه دارد.

بیتا سحرخیز از بازیگران زن متولد دهه 60

رز رضوی

رز رضوی بازیگر سینما، تلویزیون در 14 فروردین 1361 در تهران متولد شد.مترجم زبان اسپانیایی است و چند کتاب هم ترجمه کرده که هنوز فرصت چاپشان را پیدا نکرده ، سالهاست که دوست صمیمی مهراوه شریفی نیاست و معتقد است خیلی چیزها را از او یاد گرفته ، تا قبل از فیلم ملودی به کلاس بازیگری نرفته اما بعد از آن یک دوره کلاسهای آقای سمندریان را دیده ،از مجموعه فعالیتهای او عبارتند از :سریالهای مختارنامه ، کلاه پهلوی ، ملکوت ، تبریز در مه و..و فیلم های بیداری رویاها ، ملودی و دعوت وی در بهمن 93 طی مصاحبه ای با شبکه اینترنتی تی وی پلاس تاریخ صحیح تولد خود را 14 فرودین 1361 ذکر کرد و تاریخی که در وبسایت های مختلف درج شده است و او را متولد آبان ماه ذکر کرده اند، اشتباه خواند.

رز رضوی از بازیگران زن متولد دهه 60

سارا بهرامی

سارا بهرامی از بازیگران زن متولد دهه 60 در ۲ بهمن ۱۳۶۱بدنیا آمد.

او در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم دارکوب موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

وی اولین کار سینمایی خود را در سال ۱۳۸۸ با فیلم ایرانی-فرانسوی «تهرون» به کارگردانی نادر تکمیل همایون تجربه کرد. او برای اولین بار برای بازی در فیلم ایتالیا ایتالیا به کارگردانی کاوه صباغ زاده نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر و جشن منتقدین و نویسندگان سینمای ایران شد.همچنین وی توانست در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم دارکوب موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شود.

سارا بهرامی از بازیگران زن متولد دهه 60

اندیشه فولادوند

اندیشه فولادوند متولد 7 مهر 1361 در تهران، بازیگر است ، فارغ التحصیل لیسانس رشته فلسفه و کلام اسلامی است، کودکی به نجاری و خرید و فروش علاقه‌ داشته و مدتی هم این کارها را انجام می‌ داده است ؛او علاوه بر بازیگری، در کار موسیقی و شعر است.

اندیشه فولادوند باز بازیگران زن متولد دهه 60

نفیسه روشن

نفیسه روشن از بازیگران زن متولد دهه 60 (متولد ۱۳ اردیبهشت ۱۳۶۱ در تهران) است. او در محله باغ صبا تهران به دنیا آمده و دارای مدرک کارشناسی فقه و حقوق اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی است.پدرش مهندس پرواز در نیروی هوایی ارتش بود و برادرش هم اکنون مهندس پرواز می باشد. وی یکی از پرکارترین بازیگران زن سینمای ایران است.

نفیسه روشن از همان بچگی به بازیگری علاقمند بود و آرزویش این بود که روزی بتوانن بازیگر شود، و زمانی که خواست وارد دنیای بازیگری شود نه تنها مخالفتی با او نکردند بلکه او را بسیار تشویق کردند.

عکس آتلیه ای نفیسه روشن از بازیگران زن متولد دهه 60

نگار جواهریان

نگار جواهریان یکی دیگر از بازیگران زن متولد دهه 60 (زاده ۲۲ دی ۱۳۶۱ در تهران)است.

معرفی فیلم سینمایی بعد از رفتن با هنرنمایی صابر ابر

نگار جواهریان در سال ۱۳۹۵ با رامبد جوان ازدواج کرد.در تاریخ ۲۷ تیر ماه ۱۳۹۸، فرزند دختر جواهریان و جوان در کانادا متولد شد و آن‌ها نام نوردُخت را برای او انتخاب کردند.

نگار جواهریان از بازیگران زن متولد دهه 60

بازیگران زن متولد دهه 60 و سال 62 چه کسانی اند؟

رعنا آزادی ور

رعنا آزادی‌ور از بازیگران زن متولد دهه 60 (زاده ۱۷ فروردین ۱۳۶۲) است. وی همسر مهدی پاکدل از سال ۱۳۹۹ می باشد.

وی با بازی در فیلم مارمولک (کمال تبریزی، ۱۳۸۲) فعالیت در سینما را آغاز کرد و با یک سال دوری از سینما با بازی در سه فیلم در سال ۱۳۸۴ موقعیت خود را در سینما تثبیت کرد. رعنا آزادی‌ور با بازی در فیلم پارک‌وی (فریدون جیرانی، ۱۳۸۵) برای بار نخست بازی در نقش اول را همراه با نیما شاهرخ شاهی تجربه کرد. او در فیلم درباره الی نقش همسر یکی از زوج‌های جوان فیلم را بازی می‌کند که در داستان سه روزه سفر این زوج‌ها به شمال در گیر است و با بازی در این نقش در سیر داستان هم پای سایر شخصیت‌های داستان با اتفاقات روبرو می‌شود. همچنین او در فیلم خانهٔ دختر هم نقش شخصیت اصلی فیلم (سمیرا) را به عهده دارد.

رعنا آزادی ور از بازیگران زن متولد دهه 60

افسانه پاکرو

افسانه پاکرو از بازیگران زن متولد دهه 60 (متولد ۴ اردیبهشت ۱۳۶۲ در اهواز)و هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است.

افسانه پاکرو یک خواهر بزرگتر و یک برادر کوچکتر از خود دارد، مجرد است ، فارغ التحصیل کارشناسی گرافیک (نقاشی)است ، عاشق بازیگری است و از شهرت بیزار است و بازیگری را فقط به خاطر اینکه بتواند نقش یک انسان متفاوت با خود را بازی کند دوست دارد.افسانه پاکرو، بازیگر جوانی است که این روزها گزیده کاری را انتخاب کرده و به دنبال ایده آل های خود است. او پس از گرفتن فوق دیپلم و گذراندن یک دوره کلاسهای استاد سمندریان برای بازی در فیلم محکومین بهشت در سال 83 انتخاب شد و بعد از آن برای بازی در سریال رسم عاشقی دعوت شد و شهرت خود را در این سریال به دست آورد، از جمله فعالیتهای هنری اش عبارتند از:محکومین بهشت، پیدا و پنهان، رسم عاشقی، رؤیای خیس، محاکمه، زندگی شیرین، شیر و عسل و…

افسانه پاکرو با پالتو مشکی ازبازیگران زن متولد دهه 60

السا فیروزآذر

السا فیروزآذر از بازیگران زن متولد دهه 60 (متولد ۲۵ شهریور ۱۳۶۲ در تهران) بازیگر و منشی صحنه، نویسنده سینما و تلویزیون کارگردان تئاتر اهل ایران است.

السا فیروزآذر متولد ۱۳۶۲ بازیگر، منشی صحنه، دستیار کارگردان. دستیار تهمینه میلانی نویسنده و کارگردان مطرح سینمای ایران است. او مدرک کارشناسی معماری خود را از دانشگاه غیرانتفاعی رویان نور و کارشناسی ارشدش در رشته ادبیات نمایشی را از دانشگاه سوره اخذ کرده‌است.

از ۵ سالگی در سینما بازیگری را آغاز کرده و در ۸ سالگی در فیلم «کاکادو» اولین نقش اصلی اش را ایفا نمود. او در ۱۸ سالگی فعالیت خود را در زمینهی بازیگری به‌طور جدی تر ادامه داد. سپس در سینما و پشت صحنه منشی صحنه و دستیار کارگردانی را در چند فیلم تجربه نمود.

از بیست و سه سالگی تدریسش در زمینهی هنر و مکاتب هنری را آغاز نمود و پس از گرفتن مدرک ارشد در ادبیات نمایشی کارگاه‌های فیلمنامه‌نویسی و بازیگری هم به زمینه‌های تدریسش اضافه گردید.

ماجرای ممنوع الکاری جمشید هاشم پور چه بود؟

فیروزآذر پس از ساختن چند فیلم کوتاه تجربی برای نخستین بار در ۳۵ سالگی در سال ۱۳۹۷ فیلم کوتاه «سکوت پرهیاهو» را ساخت. همچنین در همین سال تأتر روانشناختی- فلسفی با ۳۰ بازیگر را به نام «هزار و یک تو» کارگردانی کرده‌است. پس از نوشتن چند فیلمنامه برای نخستین بار فیلم نامهی «از تهران متنفرم» او به کارگردانی زن «یاسمن نصرتی» در حال ساخت است.

السافیروز آذر از بازیگران زن متولد دهه 60

مریم خدارحمی

مریم خدارحمی از بازیگران زن متولد دهه 60 (زاده ۱۶ اردیبهشت ۱۳۶۲ در اصفهان) هنرپیشه اهل ایران است.وی فارغ‌التحصیل رشته فیلمسازی می‌باشد و دورهٔ بازیگری خود را در نزد حمید سمندریان گذرانده‌است و کار خود را با تولیدات صداوسیمای اصفهان آغاز کرد.

مریم خدارحمی از بازیگران زن متولد دهه 60

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی از بازیگران زن متولد دهه 60 (زاده ۲۲ دی ۱۳۶۲ در تهران) یکی دیگر از بازیگران زن متولد ماه دی است. او در فیلم‌های فیلم‌سازان برجسته‌ای چون رسول صدرعاملی، واروژ کریم‌مسیحی و اصغر فرهادی بازی کرده؛ و عناوین فراوان سینمایی از جمله جایزه بهترین بازیگر زن، پنجاه‌وپنجمین جشنواره فیلم لوکارنو سوئیس، جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم آسیایی و عربی اوسیان سینه فن و سیمرغ بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم فجر را گرفته‌است. او در جشنواره‌های فیلم وزول فرانسه ۲۰۱۴ و فیلم هانوی ویتنام ۲۰۱۲، یکی از اعضای هیئت داوران بود.

علیدوستی به زبان انگلیسی مسلط بوده و مترجم ادبی است.او جایزه ادبی پروین اعتصامی را در پنجمین دوره برگزاری آن در قسمت ادبیات داستانی با ترجمه رؤیای مادرم، نوشته آلیس مونرو بدست آورد. ترانه علیدوستی در ویژه‌نامه شماره ۱۰۰ ماهنامه صنعت سینما که نگاهی است به سینمای ایران در دهه هشتاد، به انتخاب ۱۳۰ نویسنده و منتقد سینمایی به عنوان بهترین بازیگر زن دهه انتخاب شد.همچنین در سال ۱۳۹۰، مجله فیلم او را بهترین بازیگر زن دهه ۸۰ انتخاب کرد.

ترانه علیدوستی ازبازیگران زن متولد دهه 60 با شال سفید

خاطره حاتمی

خاطره حاتمی از بازیگران زن متولد دهه 60 (زاده ۲۴ شهریور ۱۳۶۲) است. وی با بازی در مجموعهٔ تلویزیونی فقط به خاطر تو به شهرت رسید.

حاتمی در دوران دبیرستان، دانش‌آموز رشتهٔ تجربی بود و در مقطع پیش‌دانشگاهی، رشتهٔ هنر را انتخاب کرد. او همچنین دانشجوی کارشناسی روان‌شناسی بود؛ اما پس از مدتی انصراف داد. حاتمی پس از انصراف از دانشگاه، فعالیت هنری خود را به‌صورت حرفه‌ای در سال ۱۳۸۱ آغاز کرد.

خاطره حاتمی ازبازیگران زن متولد دهه 60

روشنک گرامی

روشنک گرامی از بازیگران زن متولد دهه 60 (متولد ۱ مهر ۱۳۶۲) اهل ایران است. وی در فیلم‌های قاعده تصادف و هلن به ایفای نقش پرداخته‌است.

روشنک در سال ۸۵ در رشته کارگردانی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی قبول شد. وی همچنین لیسانس مهندسی معماری از دانشگاه سوره گرفته است.

این بازیگر جوان استعداد موسیقیایی اش را یک استعداد درونی میداند و به گفته خودش توانایی نواختن سازهای مختلف را دارد و جنس علاقه اش به موسیقی متفاوت از بازیگری است.

روشنک گرامی علاوه بر پرداختن به این هنرها در زمینه طراحی لباس و نوشتن فیلمنامه هم تا حدودی تبحر دارد.

روشنگ گرامی ازبازیگران زن متولد دهه 60

زهرا اویسی

زهرا اویسی ازبازیگران زن متولد دهه 60 در سوم اسفند ۱۳۶۲در تهران متولد شد.

شروع فعالیت وی از سال ۱۳۶۸ با بازی در مجموعه تلویزیونی خانه من کجاست؟ بود. از سن ۶ سالگی بازی در سینما را تجربه کرد و در سن ۹سالگی با فیلم کیمیا شناخته شد. بازی‌اش در مجموعه تلویزیونی خانه ما او را به محبوبیت رساند. وی فرزند زهره صفوی (بازیگر) و خواهر میترا اویسی (بازیگر و چهره پرداز) و نوهٔ میراحمد صفوی (کارگردان تاتر) می‌باشد.

آشنایی با همه فیلم ها و سریال های مارول (Marvel) و ترتیب دیدن آنها

زهرا اویسی ازبازیگران زن متولد دهه 60 با شال قهوه ای

طناز طباطبایی

طناز طباطبایی ازبازیگران زن متولد دهه 60 (زادهٔ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۲) اهل ایران است. او سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را در سی و هشتمین جشنواره فجر برای ایفای نقش در فیلم شنای پروانه دریافت کرد

طناز طباطبایی فارغ‌التحصیل کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد تهران مرکز است. او از سال ۱۳۷۹ وارد عرصه بازیگری شد و در کلاس‌های آزاد بازیگری هیوا فیلم توانست دوره بازیگری را بگذراند. پس از یک ماه برای بازی در مجموعهٔ ذبیح انتخاب شد. اما اولین فیلم سینمایی او دیشب باباتو دیدم آیدا به کارگردانی رسول صدر عاملی بود که در فیلم به اسم خودش اولین حضورش را در فیلم‌های سینمایی رقم زد. او به جز بازیگری در عرصه‌های دیگری از جمله موسیقی و نقاشی هم فعالیت داشته‌است.

وی با بازی در مجموعه تلویزیونی میوه ممنوعه که جز نقش‌های اصلی سریال بود مطرح شد. در سال ۱۳۸۷ برای نخستین‌ بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین از بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم صداها شد. او در فیلم مرهم توانایی‌های خودش را بیشتر نشان داد. در سال ۱۳۸۹ در فیلم گزارش یک جشن به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا بازی کرد که این فیلم توقیف شده‌است. طباطبایی در سال ۱۳۹۶ برنده تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یازدهمین دوره جشن منتقدان سینمای ایران برای بازی در فیلم ویلایی‌ها شد.

تیپ مشکی طناز طباطبایی ازبازیگران زن متولد دهه 60در جشنواره فجر

خاطره اسدی

خاطره اسدی از بازیگران زن متولد دهه 60 (زاده ۷ مهر ۱۳۶۲، رشت) است.

وی فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشگاه هنر و معماری دانشگاه آزاد است. او فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۸۳ با بازی در فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا شروع کرد. اولین حضور تلویزیونی‌اش را در مجموعه تلویزیونی «سقوط یک فرشته» به کارگردانی بهرام بهرامیان و در کنار مسعود رایگان و فریبا کوثری تجربه کرد. پس از آن علاوه بر سینما و تلویزیون، با نمایش‌های حسین کیانی به روی صحنه تئاتر آمد.

خاطره اسدی از بازیگران زن متولد دهه 60

گلشیفته فرهانی

رهاورد فراهانی از بازیگران زن متولد دهه 60 (زادهٔ ۱۹ تیر ۱۳۶۲) شناخته‌شده با نام گلشیفته فراهانی، هنرپیشه، خواننده و نوازنده اهل ایران است. او در ۳۵ فیلم نقش داشته‌است که بسیاری از آن‌ها در جهان شناخته شده‌اند. در جایزه سزار ۲۰۱۴، برای بازی در سنگ صبور نامزد دریافت جایزه امیدبخش‌ترین بازیگر زن شد و جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره سه قاره را برای بازی در بوتیک دریافت کرد. او در فیلم درام درباره الی (۲۰۰۹) درخشید، فیلمی که جایزه بهترین روایت جشنواره فیلم ترایبکا ۲۰۰۹ و خرس نقره‌ای را از جشنواره بین‌المللی فیلم برلین دریافت کرد. پس از این فیلم، او هرگز در ایران کار نکرد. وی هم‌اکنون در پاریس، فرانسه زندگی می‌کند و از اعضای آکادمی اسکار است.

فراهانی نقش‌های برجسته ای در فیلم‌های کارگردان‌های مشهوری همچون اصغر فرهادی، عباس کیارستمی، بهمن قبادی، رسول ملاقلی‌پور، جیم جارموش، ریدلی اسکات، یواخیم رانینگ و اسپن سندبرگ داشته‌است.

گلشیفته فراهانی فرزند بهزاد فراهانی و فهیمه رحیمی‌نیا، و خواهرِ کوچکترِ شقایق فراهانی، از بازیگران سینما و تلویزیون ایران و آذرخش فراهانی سرپرست، نوازنده، ترانه‌سرا و خواننده گروه موسیقی «کوچ‌نشین» است. گلشیفته فراهانی در ۱۹ تیر ۱۳۶۲ برابر با ۱۰ ژوئیه ۱۹۸۳ در تهران متولد شد. به نوشته وبگاه رسمی او، هنگامی که والدینش برای تهیهٔ شناسنامه او نام گلشیفته را ارائه کردند ادارهٔ مربوط با این نام مخالفت کرد و به‌ناچار نام شناسنامه‌ای او با نام شناخته شده او تفاوت پیدا کرد.

زندگینامه برد پیت | از ازدواج با آنجلینا جولی تا بیماری عجیب او و مروری بر فیلم هایش

به گفته فراهانی، در سال ۱۹۹۹ و در سال‌های ریاست جمهوری محمد خاتمی، او در حالی که در ۱۶ سالگی در یکی از خیابان‌های تهران قدم می‌زده‌است مورد حمله فردی بنیادگرا قرار می‌گیرد که به پشت وی اسید می‌پاشد. بر اثر این حادثه، بدن فراهانی سوخت و شوکه شد

گلشیفته فراهانی علاوه بر بازیگری در سینما در تئاتر نیز فعالیت دارد. او در تئاتر دولاتامپت پاریس در نقش «آنا کارنینا» بازی کرده‌است.

وی بازی در سینما را در سال ۱۳۷۶ با فیلم درخت گلابی به کارگردانی داریوش مهرجویی آغاز کرد. او همچنین در فیلم‌های دیگری چون زمانه، بوتیک، اشک سرما، به نام پدر، میم مثل مادر، گیس بریده، سنتوری و درباره الی به ایفای نقش پرداخت. او جوان‌ترین بازیگری است که سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده‌است. درخت گلابی جایزه بهترین بازیگر نقش اول بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۷۶ را در سن ۱۴ سالگی برایش به ارمغان آورد.برای فیلم اشک سرما برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن از هشتمین دوره جشن خانه سینما شد و برای فیلم بوتیک جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره بزرگ سه قاره (در نانت، فرانسه) را بدست آورد.

گلشیفته فراهانی ازبازیگران زن متولد دهه 60

گلاره عباسی

گلاره عباسی از بازیگران زن متولد دهه 60 (متولد ۲۹ تیر ۱۳۶۲ در تهران) است.

گلاره عباسی از دانش آموختگان کلاس‌های امین تارخ است. وی همچنین فارغ‌التحصیل تئاتر از دانشکده هنر و معماری است.

او فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه هنر و معماری تهران و از شاگردان استاد امین تارخ میباشد. گلاره در یک خانواده چهار نفره بزرگ شده و فقط یک خواهر به نام بهار دارد که دارای تخصص در زمینه تغذیه میباشد و در کشور کانادا زندگی میکند.

گلاره عباسی ازبازیگران زن متولد دهه 60

لیلا اوتادی

لیلا اوتادی از بازیگران زن متولد دهه 60 (زاده ۱۴ مرداد ۱۳۶۲ – تهران) است.

لیلا اوتادی دانش‌آموختهٔ کارشناسی معماری داخلی در دانشگاه هنر تهران است. او کار خود را با فیلم سینمایی چشمان سیاه، ساختهٔ ایرج قادری آغاز کرد، اما برای اولین بار با سریال «مهر و ماه» به کارگردانی «سید فیاض موسوی» دیده شد.

لیلا اوتادی ازبازیگران زن متولد دهه 60

بازیگران زن متولد دهه 60 و سال 63

فرجاد ۲۵ فروردین ۱۳۶۳ در تهران متولد شد. پدرش جلیل فرجاد و خواهرش مارال فرجاد از بازیگران سینما و تلویزیون ایران هستند. فرجاد فارغ‌التحصیل رشتهٔ اقتصاد نظری است و فعالیت سینمایی خود را در مقام بازیگری از سال ۱۳۸۲ با بازی در سریال مزرعهٔ آفتابگردان آغاز کرد. وی که علاوه بر بازیگری در کار دوبله نیز فعالیت دارد از دو سالگی با بازی در مجموعهٔ بهاران (محصول ۱۳۶۵) به همراه پدرش بازیگری را شروع نمود و سپس در چندین فیلم و سریال نقش کودک را ایفا نمود.

تیپ آبی مونا فرجاد

بهاره افشاری

بهاره افشاری از بازیگران زن متولد دهه 60 (زاده ۱۴ تیر ۱۳۶۳ در کاشان) و طراح لباس ایرانی است. وی با بازی در سریال او یک فرشته بود شهرت یافت. سپس با بازی در سریال فاصله‌ها خوش درخشید.

معرفی سریال سرقت پول (Money Heist)

در انتهای شهریور ۱۳۹۴ شایعه شد که او با بنیامین بهادری ازدواج کرده‌است؛ که چندی بعد توسط وی تکذیب شد. در ابتدا قرار بوده افشاری در سریال دلنوازان در نقش «یلدا» ایفای نقش کند اما به گفته خودش دو روز مانده به فیلمبرداری قراردادش را فسخ می‌کند. بهاره افشاری که از سال بعد از اکران فیلم پایان‌نامه به مدت سه سال در سینما ممنوع‌الکار شده بود، در برنامهٔ دید در شب در این مورد گفت:
«چطور من می‌توانم روبه‌روی مردمی بایستم که مرا بهاره افشاری کرده‌اند. ابتدا به‌عنوان یک فیلم پلیسی اکشن ساده با او قرارداد بسته شده و بعد برای خروج از فیلم مجبور بوده هشتاد میلیون خسارت بدهد در حالی که چنین پولی را نداشته‌است.»

او گفت پلان‌هایی بوده که بیست بار اشتباه بازی کرده و در نهایت مجبور به تن دادن به بازی شده‌است. او همچنین اشاره کرد که در دورهٔ محمود احمدی‌نژاد چند مرتبه به مراسم افطار دعوت شده، اما در آن شرکت نکرده‌است.

بهاره افشاری با فیلم ناف به کارگردانی محمد شیروانی در سال ۱۳۸۱ وارد عرصه سینما شد.

بهاره افشاری ازبازیگران زن متولد دهه 60

پگاه آهنگرانی

پگاه آهنگرانی از بازیگران زن متولد دهه 60 (زادهٔ ۲ مرداد ۱۳۶۳) و مستندساز ایرانی است. پگاه فرزند منیژه حکمت، از کارگردانان ایرانی، و جمشید آهنگرانی، کارگردان سینما است.

پگاه آهنگرانی اولین بار در ۶سالگی در فیلم گربهٔ آوازخوان (به کارگردانی کامبوزیا پرتوی) در سال ۱۳۶۹ جلوی دوربین بازی کرد. اما در دومین بازی کارنامهٔ هنری‌اش در ۱۵سالگی بود که درخشید: بازی در نقش تداعی در فیلم دختری با کفش‌های کتانی نظرات مثبتی را برای او در پی داشت. تاجایی‌که جایزهٔ بهترین بازیگر زن را از جشنواره فیلم قاهره، جایزهٔ بهترین بازیگر از جشن دنیای تصویر، دیپلم افتخار از جشنواره بین‌المللی فیلم اجتماعی آبادان و جایزهٔ بهترین نقش‌آفرینی از جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان را در سال ۱۳۷۸ به دست آورد.

پگاه آهنگران از بازیگران متولد ماه مرداد

الناز شاکردوست

الناز شاکردوست از بازیگران زن متولد دهه 60 (زاده ۷ تیر ۱۳۶۳ در تهران) است.

او بازیگری را با تئاتر آغاز کرد. در سن نوزده سالگی، با بازی در فیلم گل یخ در سال ۱۳۸۳، به کارگردانی کیومرث پوراحمد، پا به عرصه سینما گذاشت و ظرف کمتر از یک سال در ۴ فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد.

الناز فرزند دوم خانواده است که یک برادر بزرگتر و یک خواهر کوچکتر از خودش دارد. البته شباهت الناز و برادرش بسیار زیاد است.

پدر وی تاجر ابزارآلات صنعتی و الکترود و مادرش خانه دار است. الناز علاقه بسیار عجیبی به مادرش دارد.

فیلم رسوایی
الناز شاکردوست در نامه‌ای خطاب به اهالی رسانه نوشته بود: نقش افسانه را در واقع زندگی کردم و روحم تا ابد در این نقش باقی می‌ماند. تنها دلخوشی من بیدار شدن به موقع روح‌های مملکتم ایران است. دلیل ایفای الناز شاکردوست در این نقش شنیدن آه همان دختری بود که بعد از گران شدن قیمت نان از خدا قهرش گرفت و از صف خارج شد و سوار مرکب فحشا شد و کسی نپرسید جواب خانه بی‌نان چه می‌شود.

النازشاکردوست ازبازیگران زن متولد دهه 60

سمیرا حسن‌پور

سمیرا حسن‌پور از بازیگران زن متولد دهه 60 (زاده ۱۶ آذر ۱۳۶۳ در تهران) هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران است.

فیلم شوماه با هنرنمایی فاطمه معتمدآریا آماده نمایش شد

وی فارغ‌التحصیل رشته نمایش است و کار هنری خود را از سال ۱۳۸۵ در تئاتر مجلس شبیه در ذکر مصایب استاد نوید ماکان و همسرش مهندس رخشید فرزین بهرام بیضایی شروع کرد. او در سریال چاردیواری و پایتخت سیروس مقدم و همچنین سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد و تله فیلم‌های «آوا» و «مردان نمکی» حضور داشته‌است. وی در اولین کار سینمایی خود در فیلم «تمشک» سامان سالور کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

سمیرا حسن پور از بازیگران متولد دهه 60

فریبا نادری

فریبا نادری یکی دیگر از بازیگران زن متولد دهه 60 (زاده ۲۳ فروردین ۱۳۶۳ در تهران)و همسر سابق مسعود رسام است .

فریبا نادری در تهران به دنیا آمد و یک برادر دارد. نادری که در اوج جوانی با مسعود رسام که خیلی از او بزرگ‌تر بود ازدواج کرد، گفت که این ازدواج به تشخیص خودش انجام شده‌است. او پس از مرگ همسرش در سال ۱۳۸۸ در مصاحبه‌ای با ایسنا اعلام کرد هرگز با بازیگران تلویزیون یا سینما ازدواج نخواهد کرد

فریبا نادری با شال بنفش

لیلا بلوکات

لیلا بلوکات از بازیگران زن متولد دهه 60 (زاده ۴ آذر ۱۳٦۳ تهران) است. از کارهای لیلا بلوکات می‌توان به نقش نفرتیتی در سریال یوسف پیامبر اشاره کرد. لیلا بلوکات مؤسس خیریه مهر لیلا می‌باشد

او در اواخر خرداد ۱۳۹۹ در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که به ویروس کرونا مبتلا شده و کاربران را به جدی گرفتن ویروس کرونا تاکید کرد.

لیلا بلوکات درشتة کارشناسی فرش تحصیل کرده است. او مجرد هست و دو خواهر و یک برادر دارد هم اکنون ساکن اقدسیه است.

لیلا بلوکات از بازیگران زن متولد دهه 60

عاطفه نوری

عاطفه نوری از بازیگران زن متولد دهه 60 (زاده ۱۳۶۳ تهران) از بازیگران سینما و تلویزیون ایران است. وی با شرکت در سریال دوران سرکشی که در آن نقش یک دختر فراری را داشت خود را در زمینه بازیگری مطرح ساخت. سریال دیگری که در سالهای اخیر موجب محبوبیت بیشتر وی شده‌ است سریال سریال نرگس است. وی دارای لیسانس سینما (فیلمنامه‌نویسی) است. او در این سریال نقش نسرین خواهر نرگس را بازی می‌کرد.

عاطفه نوری از بازیگران متولد دهه 60

بازیگران زن متولد دهه60 و سال 64

پریناز ایزدیار

پریناز ایزدیار از بازیگران زن متولد دهه 60 (زادهٔ ۸ شهریور ۱۳۶۴،بابل) بازیگر و صداپیشه‌ای اهل ایران است. او پس از بازی در سریال زمانه ساختهٔ حسن فتحی به شهرت رسید. اولین کار بازیگری وی در فیلم یک مرد، یک شهر است.
ایزدیار در سال ۱۳۹۴ برای بازی در فیلم ابد و یک روز موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و چهارمین دوره جشنوارۀ فیلم فجر شد.

پریناز ایزدیار از بازیگران زن متولد دهه 60

متین ستوده

متین ستوده متولد 22 اردیبهشت 1364 در تهران، بازیگر است ، دانشجوی انصرافی رشته مدیریت بازرگانی است دریک خانواده 5 نفره و فرهنگی بدنیا آمد، پدرش کارمند و مادرش معلم بودو اصالتا اهل خرم آباد می‌باشد.

متین ستوده از بازیگران زن متولد دهه 60

بهارک صالح نیا

در بیوگرافی بهارک صالح‌نیا آمده است که وی متولد 3 خرداد 1364 در شهر تهران بازیگر زن اهل ایران است. او از تئاتر شروع کرد و با سینما و بخصوص در کارهای شاخص تلویزیون حضور داشت تا اینکه سال 94 به شبکه جم پیوست ولی حالا در حوزه بازرگانی فعال است.

خداحافظی پروانه معصومی از بازیگری تا پایان کرونا

 تیپ مشکی بهارک صالح نیا ازبازیگران زن متولد دهه 60

شهرزاد کمال زاده

شهرزاد کمال‌زاده یکی دیگر از بازیگران زن متولد دهه 60 (زاده ۷ فروردین ۱۳۶۴ در تهران) است. او حرفه خود را از سال ۱۳۸۰ با بازی در مجموعه تلویزیونی هزاران چشم ساخته کیانوش عیاری آغاز کرد و پس از ایفای نقش در آثاری مانند راه طولانی و عقاب صحرا به شهرت رسید.

عکس پرتره از شهرزاد کمال زاده

ملیکا زارعی

ملیکا زارعی معروف به خاله شادونه مجری برنامه‌های کودک است. وی خواهر کوچک تر مریلا زارعی است.

ملیکا زارعی برزی ازبازیگران زن متولد دهه 60 در ۴ اردیبهشت ۱۳۶۴ در تهران به دنیا آمد و رشته آموزش زبان انگلیسی خوانده‌است او از سال سوم دبستان فعالیت هنری خود را با اجرا در برنامهٔ تازه‌ها از شبکه ۲ آغاز کرد و در سال ۱۳۸۲ در سریال «دوران سرکشی» یک سکانس بازی کرد و بعد در مجموعه «مهر خاموش» بازی کرد و از سال ۱۳۸۳ همزمان با قبولی در دانشگاه به عنوان مجری برنامه کودک و با نام خاله شادونه مشغول به کار شد. به خاطر صدای کودکانه‌اش خیلی زود در دل بچه‌ها جا باز کرد.

همچنین او خواهر کوچکتر مریلا زارعی هنرپیشهٔ سینما و تلویزیون است.

تیپ مشکی ملیکا زارعی

باران کوثری

باران کوثری از بازیگران زن متولد دهه 60 (زادهٔ ٢۵ مهر ١٣۶۴) است.

باران کوثری ۲۵ مهر ۱۳۶۴ در تهران به دنیا آمده و دانش‌آموختهٔ رشته نمایش از هنرستان سوره است. بهترین بابای دنیا (۱۳۷۰) ساخته داریوش فرهنگ، نخستین تجربه بازیگری اوست. نقش‌آفرینی‌های بعدی وی تا سال ۱۳۸۰ به تمامی در فیلم‌های مادرش رخشان بنی اعتماد است.

کوثری همچنین با بازی در تئاتر آن سوی آینه به کارگردانی آزیتا حاجیان (۱۳۷۶) توانایی‌هایش را به عنوان بازیگر صحنه نیز به ثبت رسانده‌است. او در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان (۱۳۸۱)، یکی از اعضای هیئت داوران در بخش مسابقه بود.

سال ۱۳۸۵ از طرف خوانندگان هفته‌نامه چلچراغ برای دریافت نشان محبوبیت این نشریه انتخاب شد و سرانجام در بهمن ماه همین سال با کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای دو فیلم خون‌بازی و روز سوم و دیپلم افتخار بخش بین‌الملل برای فیلم خون بازی، آلبوم افتخارات یک سالش را ورق زد. او در سال ۱۳۸۶ در جایزه تصویر آسیا پاسیفیک توانست برای فیلم خون بازی یکی از کاندیداهای بهترین بازیگری شود و در سال ۱۳۸۷ در بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم حیران کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

باران کوثری ازبازیگران زن متولد دهه 60

نگین معتضدی

نگین معتضدی از بازیگران زن متولد دهه 60 (زادهٔ ۳ مهر ۱۳۶۴ در حصار بوعلی، شهر کوچکی در تهران) است. او در سریال ویلای من به کارگردانی مهران مدیری شناخته شد و در سریال‌های گذر از رنج‌ها، تکیه بر باد و شاید برای شما هم اتفاق بیفتد و همچنین اپیزود چهارگاه سریال روزهای بهتر ایفای نقش داشت. او در برنامه دورهمی مهران مدیری به عنوان مهمان حضور داشت.طلا معتضدی خواهر وی در عرصهٔ نویسندگی فعالیت دارد و در برخی قسمت‌های شاید برای شما اتفاق بیفتد همکاری داشته‌است.

نگین معتمندی ازبازیگران زن متولد دهه 60

نرگس محمدی

نرگس محمدی ۹ فروردین ۱۳۶۴ در تهران متولد شد. وی ابتدا به انجام کار تئاتر روی آورد. نخستین حضور جدی سینمایی وی، در فیلم ریسمان باز، به کارگردانی مهرشاد کارخانی بود. بازی در فیلم آناهیتا و نقش آفرینی در مجموعهٔ تلویزیونی ستایش موجب شهرت او شد. وی دارای مدرک کارشناسی پرستاری می‌باشد.

عکس هایی از شباهت سحر دولتشاهی و کلر دانس

نرگس محمدی با مانتو سرخابی و شال مشکی

بازیگران زن متولد دهه 60 و سال 65

آناهیتا افشار

آناهیتا افشار از بازیگران زن متولد دهه 60 در 7 مرداد سال 1365 در شهر تهران متولد شده است. رشته تحصیلی وی نقاشی است و از سن 11 سالگی حضور در تئاتر را تجربه نموده است.

از جمله همکاری‌های هنری او بازی در فیلم‌های برف روی کاج‌ها از پیمان معادی و زندگی با چشمان بسته رسول صدر عاملی است.

آناهیتا افشار فعالیت حرفه ای خود را در تلویزیون سال 1384 با بازي در مجموعه تلویزیونی متهم گریخت آغاز کرد و با بازي در مجموعه تلویزیونی سه در چهار بسیار معروف شد.

آناهیتا افشار ازبازیگران زن متولد دهه 60

ملیکا شریفی نیا

ملیکا شریفی‌نیا ازبازیگران زن متولد دهه 60 (زادهٔ ۲۱ شهریور ۱۳۶۵ در تهران) بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است. وی فرزند آزیتا حاجیان و محمدرضا شریفی‌نیا و خواهر مهراوه شریفی‌نیا می‌باشد. او دانش‌آموختهٔ رشتهٔ گرافیک بوده و در زمینه‌های گرافیک، عکاسی، تصویرسازی کتاب و ساخت آثار حجمی فعالیت می‌کند. وی بازی در سینما را از سال ۱۳۷۰ با فیلمی به نام اوینار به کارگردانی شهرام اسدی شروع کرد.

ملیکا شریفی نیا از بازیگرای متولد دهه 60

ویدا جوان

ویدا جوان ازبازیگران زن متولد دهه 60 (زادهٔ ۳۱ مرداد ۱۳۶۵ در تهران) و بازیگر تئاتر دارای مدرک تحصیلی لیسانس حسابداری طراح و ایده‌پرداز و دانش‌آموخته بازیگری تئاتر در کانون آموزش‌های حمید سمندریان می‌باشد. وی با بازی در سریال زمانه محصول سال ۱۳۹۱ شبکه ۳ سیما در نقش نگار به کارگردانی حسن فتحی به تلویزیون معرفی شد. از دیگر سریالهای او می‌توان به ماه و پلنگ، مجموعه پژمان و زمانه و شمعدونی ،آسمان من و سارق روح و زیر هم کف اشاره کرد.

ویدا جوان ازبازیگران زن متولد دهه 60

بازیگران زن متولد دهه 60 و سال 66

نیکی مظفری

نیکی مظفری متولد شهریور 1366 در تهران، بازیگر است ، فوق دیپلم معماری است، تجربی خوانده و می خواست داروساز شود اما در نهایت در هنرستان معماری خواند او فرزند مجید مظفری بازیگر شناخته شده ایرانی می‌باشد. تنها فرزند خوانده است و سالهاست مادرش مرحوم شده است.

نیکی مظفری از بازیگران زن متولد دهه 60

آناهیتا درگاهی

در بیوگرافی آناهیتا درگاهی آمده است که وی در ۷بهمن ماه سال۱۳۶۶ در تهران به دنیا آمد.

آناهیتا درگاهی از بازیگران زن هنرمند و پر جنب‌وجوشی که به‌تازگی از اهالی سینما نیز به‌حساب می‌آید. البته او در درجه اول یک نقاش و طراح زبردست است و آثارش بارها در نمایشگاه‌های مختلف موردتوجه قرارگرفته است. طلاق و ازدواج مجدد درگاهی هر دو جنجالی بود و تا مدتی نام وی را بر سر زبان‌ها انداخت. او عروس سابق علی پروین و همسر فعلی اشکان خطیبی بازیگر مطرح سینما و تئاتر می‌باشد.

تیپ مشکی آناهیتا درگاهی

سحر قریشی

سحر قریشی یکی ازبازیگران زن متولد دهه 60 در ۶ دی ۱۳۶۶ در تهران و مدل ایرانی است. قریشی کار بازیگری را از سال ۱۳۸۸ با بازی در فیلم سینمایی لج و لج بازی به کارگردانی سید مهدی برقعی آغاز کرد و بعد از ایفای نقش یلدا در مجموعه تلویزیونی دلنوازان به شهرت رسید.

تیپ مشکی سحر قریشی

بازیگران زن متولد دهه 60 و سال 67

حدیث میرامینی

حدیث میرامینی از بازیگران زن متولد دهه 60 در ۱۹ بهمن ۱۳۶۷ در تهران به دنیا آمده است. وی دارای مدرک کارشناسی نمایش است و به‌عنوان بازیگر به فعالیت‌های تلویزیونی و هنری می‌پردازد. حدیث میر امینی فرزند سوم خانواده است و دو برادر بزرگتر از خود هم دارد . رنگ بنفش رنگ مورد علاقه ی حدیث میر امینی است و به غذاهای آلمانی هم علاقه فراوان دارد. ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ با مجتبی رجبی معمار (بازیگر سینما و مدیر فعلی شبکه جام جم) ازدواج کرد. مجتبی رجبی معمار متولد ۱۳ تیر ماه ۱۳۶۲ در تهران است و در سریال سایه روشن بازی کرده است. یک خواهر کوچکتر از خودش دارد. وی در رشته تئاتر تحصیل کرده و پدرش مجید رجبی معمار مدیر سابق شبکه تهران می باشد. او ابتدا در سریال فرزند صبح به عنوان دستیار کارگردان حضور داشت و از آن به بعد پایش به دنیای بازیگری باز شده است.

ماجرای همکاری هومن سیدی با بابک زنجانی چه بود؟

حدیث میرامینی ازبازیگران زن متولد دهه 60

هنگامه حمیدزاده

هنگامه حمیدزاده از بازیگران زن متولد دهه 60 متولد ۴ بهمن 1367 در تهران بازیگر سینما می باشد. هنگامه حمیدزاده از سال ۱۳۸6 فعالیت خود را آغاز نمود. علاقه اش به بازیگری باعث شد دوره های بازیگری را در کانون سینماگران جوان طی کند. هنگامه حمیدزاده بازیگری را با سریال سایه تنهایی در سال 86 آغاز کرد. هنگامه حمیدزاده اولین کار خود را در سال 87 با فیلم سینمایی”آل” به نمایش گذاشت و در همان سال کار تلویزیون را با سریال “بزنگاه” به کارگردانی رضا عطاران شروع کرد و از همان مقطع زمانی به عنوان بازیگر شناخته شد.

هنگامه حمید زاده از بازیگرای زن متولد دهه 60

بازیگران زن متولد دهه 60 و سال 68

نازنین بیاتی

نازنین بیاتی از بازیگران زن متولد دهه 60 (متولد ۱۵ دی ۱۳۶۸ در تهران) بازیگر اهل ایران است.

نازنین بیاتی دانش‌آموخته رشته تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن است.

نازنین بیاتی در نخستین حضور سینمایی خود در فیلم دربند درخشید و نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر و در همه‌پرسی از نویسندگان و منتقدان، به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن از هفتمین جشنواره منتقدین سینما انتخاب شد.همچنین برای بازی در سریال نمایش خانگی گلشیفته موفق به دریافت تندیس بهترین بازیگر زن کمدی از نوزدهمین دوره جشن حافظ شد.

نازنین بیاتی در سریال تلویزیونی عروسکی شکرستان به عنوان طراح صحنه، طراح لباس، و صداپیشه شخصیت‌های «رؤیا و پیشگو» با حسن رادفر حضور یافت.

نازنین بیاتی از بازیگران زن متولد دهه 60

سارا رسول زاده

سارا رسول زاده از بازیگران زن متولد دهه 60 متولد 1368 در تهران، بازیگر است ، فارغ التحصیل لیسانس رشته مدیریت صنعتی و اصالتا تبریزی است، تجربه مجری گری دارد، در کارهای عروسکی نیز فعالیت کرده، او به‌صورت حرفه بازیکن رشته هندبال نیز بوده است.

سارا رسول زاده از بازیگران زن متولد دهه 60

سانیا سالاری

سانیا سالاری از بازیگران زن متولد دهه 60 متولد 20 تیرماه 1368 در تهران میباشد.

سانیا سالاری فارغ التحصیل لیسانس رشته تدوین است. او فعالیت هنری خود را از تئاتر و با افراد صاحب نامی شروع کرد و با بازی در سریال دلدادگان شناخته شده و به شهرت رسیده است.

سانیا سالاری بازیگر نقش ارغوان در سریال دلدادگان از هنرمندان تئاتری کشورمان است که بازیگری را در کلاسهای مهتاب نصرپور آموخت و در چند نمایش در کنار بزرگان تئاتر به ایفای نقش پرداخت. اولین حضور سانیا سالاری در تلویزیون بازی در سریال دلدادگان میباشد .

سانیا سالاری از بازیگران زن متولد دهه 60

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا